اگر شما یک کسب و کار آنلاین در اینستاگرام راه اندازی کرده اید و به دنبال جذب مخاطب بیشتر هستید، هیچ راهی به جز تبلیغات در اینستاگرام ندارید. تبلیغات اینستاگرامی یکی از راه های پربازده و سریع در افزایش فالوور می باشد. در این مطلب از سایت جواد یاسمی، ما تصمیم داریم به این سوال پاسخ دهیم که تبلیغات در اینستاگرام چیست؛ همچنین در مورد تبلیغات اینستاگرامی شما را راهنمایی و شما را با انواع تبلیغات در اینستاگرام آشنا کنیم.
چندین راه برای تبلیغ کسب و کار و افزایش ممبر در اینستاگرام وجود دارد که می توان به تبلیغات اینفلوئنسری، تبلیغات اسپانسری و… اشاره کرد. تبلیغات اسپانسری برای کاربران ایرانی غیرفعال است.
اهمیت تبلیغات اینستاگرامی
اینستاگرام یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی در ایران و جهان است و میلیون ها کاربر ایرانی در این شبکه اجتماعی، فعال هستند. یکی از راه های افزایش مخاطبان کسب و کار شما، تبلیغات اینستاگرامی است.
شما به کمک تبلیغات اینستاگرامی می توانید کاربران ایرانی جذب کنید و اگر تخفیف ویژه ای برای فروش محصولات خود قرار داده اید، به کمک تبلیغات در اینستاگرام می توانید محصولات خود را به فروش برسانید.
اگر فعالیت کاری بیزینس شما حرفه ای باشد، با تبلیغات اینستاگرامی شما می توانید کاربران بیشتری جذب کنید و سریعتر از دیگر روش ها، مخاطب جذب کنید.
در ادامه شما را با اهمیت تبلیغات در اینستاگرام آشنا می کنیم.
وجود بیش از 40 میلیون کاربر فعال ایرانی در اینستاگرام
بیش از 40 میلیون کاربر ایرانی در اینستاگرام فعال هستند و عمده کاربران این شبکه اجتماعی، بین 18 تا 29 سال سن دارند.
به دلیل اینکه میلیون ها ایرانی در اینستاگرام حساب کاربری دارند، یکی از بهترین بسترها برای تبلیغ است. شما با تبلیغات اینستاگرامی می توانید از حضور کاربران نهایت استفاده را ببرید و کسب و کار خود را با افراد بیشتری معرفی کنید.
امکان تبلیغات به شیوههای جذاب و تعاملی
چندین شیوه برای تبلیغ در اینستاگرام و جذب کاربر وجود دارد. شما به روش هایی مانند استوری، ریلز، تولید محتوا با تصویر و ویدیو کسب و کار خود را به کاربران معرفی کنید.
استقبال ویژه ایرانیان از شبکه اجتماعی اینستاگرام و قابلیت های منحصر به فرد اینستاگرام برای معرفی بیزینس و تبلیغ به کاربران باعث شده اینستاگرام به یکی از پربازده ترین راه های تبلیغاتی در فضای مجازی حساب شود. حتی در عصر حاضر مدیریت پیج اینستاگرام به یک شغل درآمدزا و پر از فرصت شغلی تبدیل شده است.
دسترسی به جامعهٔ بزرگی از اینفلوئنسرها
برخی از کاربران اینستاگرام، مشهور هستند و دنبال کننده زیادی دارند. به کمک تبلیغ در این پیچ های پرطرفدار، شما می توانید کاربران زیادی را جذب کنید.
در اینستاگرام شما به جامعۀ بزرگی از اینفلوئنسر دسترسی دارید و می توانید محصولات و خدمات خاص خود را به فالورهای جدید معرفی کنید.
مزایای تبلیغ در اینستاگرام
حالا که شما از اهمیت تبلیغات اینستاگرامی آگاه شده اید، لازم است با مزایای تبلیغ در اینستاگرم آگاه شوید.
شناسایی برند شما به کاربران در اینستاگرام، تنها مزایای راه اندازی کسب و کار در این شبکه اجتماعی نیست. علاوه بر اینکه شما بعد از جذب کاربر می توانید کسب و درآمد کنید، می توانید از تمام ایران کاربر جذب کنید و با هزینه کم، کاربران وفادار برای کسب و کار خود پیدا کنید.
در ادامه شما را با مزایای تبلیغات اینستاگرامی آشنا می کنیم.
- شما می توانید به کاربران خلاق و مبتکر دسترسی پیدا کنید.
- نرخ تعامل بین شما و مشتریان بیشتر می شود و همین باعث افزایش فروش محصولات شما می شود.
- بدون محدودیت می توانید محصولات خود را به فروش برسانید.
- نسبت به سایر روش های تبلیغاتی، تبلیغات اینستاگرامی هزینه کمتری دارد.
- مدیریت مشتریان نسبت به دیگر راه ها راحت تر است.
- تنها کافیست یک استوری منتشر کنید تا کاربران وفادار خود را از محصول ویژه آگاه کنید.
روشهای تبلیغات در اینستاگرام در مشهد
تبلیغات اینستاگرامی انواع مختلفی دارد که تنها محدود به انتشار عکس و نوشتن یک متن نمی شود. در این قسمت ما انواع تبلیغات اینستاگرامی را به شما معرفی می کنیم.
تبلیغات اسپانسری یا Instagram ADS
اولین و راحت ترین راه تبلیغ در اینستاگرام، تبلیغات اسپانسری یا Instagram ADS است؛ برای اینکه بتوانید از این راه کاربر جذب کنید، باید پروفایل شما بیزینس باشد. برای اینکه اکانت شما از اکانت ساده به بیزینس اکانت تبدیل شود، باید روندی را طی کنید و اکانت خود را به فیسبوک متصل کنید.
پست های اسپانسری در اینستاگرام با دیگر پست ها متمایز است و با عبارت Sponsored برچسب گذاری می شوند.
شما نمی توانید مخاطبان ایرانی زیادی به روش Instagram ADS جذب کنید؛ دلیل آن این است که تبلیغات به روش اسپانسری به درستی در اختیار کاربران ایرانی قرار نمی گیرد و به دلیل شرایط تحریم ها، اینستاگرام امکان استفاده از این روش برای کاربران ایرانی را مسدود کرده است.
تبلیغات اینفلوئنسری یا influencer marketing
دومین راه تبلیغ در اینستاگرام، تبلیغات اینفلوئنسری است. به کاربرانی که در فضای مجازی معروف شده باشند و به عبارتی دیگر، سلبریتی فضای مجازی باشند، اینفلوئنسر می گویند. پروفایل افراد معروف در اینستاگرام یک وجه تمایز با کاربران معمولی دارد. اگر میخواهید بیشتر در این مورد بدانید، پیشنهاد میکنیم مقاله تیک آبی اینستاگرام را بخوانید.
اینفلوئنسرها در اینستاگرام در کنار محتواهایی که منتشر می کنند، محتوای تبلیغاتی هم به صورت استوری و… منتشر می کنند و این اشخاص به معرفی برند، پیج و یا محصول تبلیغاتی می پردازند. تبلیغاتی که توسط اینفلوئنسرها منتشر شود، اینفلوئنسر مارکتینگ گفته می شود.
به دلیل اینکه کاربران زیادی اینفلوئنسرها را دنبال می کنند، تبلیغات اینفلوئنسری نسبت به تبلیغات اسپانسری بازخورد بهتری دارد.
تبلیغات در پیجهای عمومی
یکی از ارزان ترین راه های تبلیغات اینستاگرامی نسبت به تبلیغات اسپانسری و اینفلوئنسری، تبلیغات در پیج های عمومی است. اگر شما به درستی بتوانید در پیج های عمومی اینستاگرام تبلیغ کنید، می توانید فروش محصولات خود را بیشتر کنید و کاربران زیادی هم جذب کنید.
تبلیغات تصویری
اولین راه تبلیغ در اینستاگرام، تبلیغات تصویری است. به کمک تصاویر شما می توانید برند خود را به کاربر معرفی کنید و کاربر جذب کنید.
تبلیغات ویدئویی
دومین راه تبلیغ در اینستاگرام، تبلیغات ویدیویی است. شما با ضبط یک ویدیو یا معرفی محصول یا معرفی کسب و کار خود، می توانید این ویدیو را در اختیار پیج های معتبر قرار دهید.
قیمت تبلیغات ویدیویی نسبت به تصویری، متفاوت است؛ زیرا تبلیغات ویدیویی با تصویری متفاوت است.
تبلیغات استوری
در قسمت استوری اینستاگرام، شما می توانید لینک قرار دهید. شما به کمک تبلیغات استوری، می توانید کاربران زیادی جذب کنید و یا فروش محصولات خود را افزایش دهید.
شرایط تبلیغات در اینستاگرام
هر چقدر شما محتواهای باکیفیت و بیشتری منتشر کنید، دنبال کننده های بیشتری جذب می کنید. اگر شما تصمیم دارید به کمک تبلیغات اینستاگرامی کسب درآمد کنید، باید اکانت شما شرایط زیر را داشته باشد.
- پیج شما باید فعال باشد و طبق تقویم محتوایی منظم، پست و استوری در آن منتشر شود.
- دنبال کننده های اکانت شما باید واقعی باشند و از طریق نرم افزار، دنبال کننده جذب نکرده باشید.
- شما باید فالورهای زیاد و فعالی داشته باشید تا بتوانید محصولاتی که به عنوان تبلیغ قرار می دهید، دیده شوند.
مشاوره و پشتیبانی رایگان تبلیغ در اینستاگرام – مشهد
اگر شما بدون برنامه و درک بازار هدف تبلیغ کنید، نمی توانید مخاطب زیادی جذب کنید. برای راه اندازی بهترین کمپین تبلیغاتی اینستاگرام، شما باید از افراد متخصص و آگاه کمک بگیرید.
در صورتی که شما به دنبال مشاوره و پشتیبانی رایگان تبلیغ در اینستاگرام هستید، می توانید با شماره جواد یاسمی تماس بگیرید تا یک یا چند جلسه پشتیبانی رایگان برای شما برگزار شود.
کلام آخر
رمز موفقیت کسب و کار شما، داشتن دنبال کننده زیاد و فعال است که با استفاده از تبلیغات اینستاگرامی می توان آن را محقق کرد. اگر شما فالوور زیادی داشته باشید، می توانید محصولات یا خدمات خود را به فروش برسانید و در صورتی که به تازگی شروع به فعالیت کرده اید، به کمک تبلیغات در اینستاگرام می توانید محصولات و برند خود را به کاربران زیادی معرفی کنید. ما در این مطلب انواع تبلیغات در اینستاگرام را معرفی کرده ایم. شما می توانید به کمک یکی از این راه ها، کاربران هدف جذب کنید و فروش محصولات خود را بیشتر کنید.
بیشتر بدانید: مشاوره سئو