مشاوره کسب و کار

قبل از راه اندازی کسب و کار آنلاین، شما باید در چندین جلسه مشاوره کسب و کار شرکت کنید تا با چالش هایی که در سر راه شما قرار دارد، آشنا شوید. اگر نتوانید راهی برای حل چالش ها را پیدا کنید، کسب و کار شما، محکوم به شکست است.

  • اگر تصمیم دارید یک صفحه اینستاگرام راه اندازی کنید، باید با چالش های آن آشنا شوید.
  • اگر می خواهید یک کانال تلگرام تاسیس کنید، برای ادامه مسیر، باید برنامه داشته باشید.
  • اگر تصمیم دارید یک سایت فروشگاهی راه اندازی کنید، باید رقبا را بررسی کنید تا اشتباهاتی که منجر به شکست شماست را انجام ندهید.
  • اگر تصمیم دارید یک سایت خبری راه اندازی کنید، باید از چالش های آن آگاه شوید.

چالش های سایت فروشگاهی، سایت خبری، سایت شخصی، کانال تلگرام، صفحه تلگرام و… متفاوت است و در این مطلب از سایت جواد یاسمی، ما تصمیم داریم شما را آگاه کنیم که قبل از راه اندازی کسب و کار، چه کاری باید انجام دهید.

مشاوره کسب و کار چیست؟

مشاوره کسب و کار یا یک شخص است و یا یک تیم که عیب های کسب و کار شما را بررسی می کند این ایرادها را به کمک تیم خود رفع می کند و در ادامه عواملی که باعث موفقیت کسب و کار شما می شود را انجام می دهند و شما را از این عوامل آگاه می کند.

مشاوری که به خوبی از فراز و نشیب های کسب و کار آگاه باشد، می تواند به راحتی از چالش ها رد شود و باعث موفقیت کسب و کار شود.

3 فاکتور انعطاف پذیری سازمان، عملکرد سیستماتیک و وجود منابع انسانی متخصص و توانمند باعث می شود نقاط ضعف و قوت یک کسب و کار شناسایی و برطرف شود.

اگر شما به تازگی یک وبسایت راه اندازی کرده باشید و با دنیای سئو آشنایی نداشته باشید، کسب و کار شما محکوم به شکست است. از هر 5 کسب و کار در 5 سال اولیه عمر کسب و کارهای آنلاین، 4 کسب و کار به دلیل عدم اعتماد به مشاوره سئو ، شکست می خورند.

مشاور کسب و کار کیست؟

به شخصی که در شغل مشاوره کسب و کار فعالیت کند، مشاور می گویند. او چندین سال تجربه کسب کرده و نسبت به مدیر و یا رهبران کسب و کار، شناخت بیشتری در مورد مشکلات کسب و کارها دارد.

مشاور کسب و کار

مشاور کسب و کار می تواند یک فرد یا یک تیم باشد. مشاور کسب و کار باید بتواند به درستی با تمام اعضای تیم ارتباط برقرار کند و بتواند برنامه درستی برای کسب و کار بچیند.

یک مشاور کسب و کار حرفه ای، باید بتواند دید فروش در سئو خوبی داشته باشد و به سرعت با جنبه های مختلف کسب و کارها آشنا شود.

تدوین استراتژی سئو سایت ، یکی از فاکتورهای موفقیت و جذب بازدیدکننده است. اگر بدون برنامه استراتژی سئو چیده شود و یا استراتژی محتوا به درستی چیده نشود، کسب و کار محکوم به شکست است.

یک مشاور کسب و کار اینترنتی، برای اینکه یک فروشگاه اینترنتی به رتبه های بالای موتورهای جستجوگر برسد و بازدیدکننده جذب کند، باید برنامه ویژه ای برای اجرای سئو تکنیکال ، استراتژی محتوا، تحلیل سلامت سایت، سئو خارجی، سئو داخلی و سوشیال مارکتینگ برای کسب و کار شما داشته باشد.

ویژگی مشاور کسب و کار

حالا که شما دانستید مشاوره کسب و کار چیست و مشاور کسب و کار کیست، باید بدانید شرکت هایی که خدمات مشاوره سئو و مشاوره کسب و کار ارائه می دهند، باید چه ویژگی هایی داشته باشند.

ویژگی های یک مشاور کسب و کار، عبارت است از:

  • سابقه همکاری با شرکت های مطرح و بزرگ داشته باشد.
  • تجربه کاری موفقی داشته باشد.
  • بتواند راهکار و استراتژی مناسبی برای کسب و کار بچیند تا بودجه به هدر نرود.
  • دانش و اطلاعات کافی در زمینه هر نوع کسب و کاری داشته باشد.
  • کیفیت خوبی در کوتاه مدت و بلند مدت برای موفقیت کسب و کار نمایش بگذارد.
  • با کسب و کار شما و مدیران تعامل داشته باشد.

مزایای استخدام مشاور کسب و کار

مشاوران کسب و کار، مسائلی که باعث شده بازدید یک سایت کاهش یابد را پیدا می کنند و برای رفع آن و افزایش بازدید سایت، راهکارهای تاثیرگذار ارائه می دهند.

استخدام مشاور کسب و کار

مزایای استخدام مشاور کسب و کار می توان به موارد زیر اشاره کرد:

تجربه زیاد

مشاوران کسب و کار به دلیل دانش و مهارتی که دارند، تاثیر زیادی در بهبود مشتریان کسب و کار شما می گذارند. آنها تجربه زیادی را تاکنون کسب کرده اند و نسبت به یک شخص تازه کار، از ریزترین نکات استفاده می کند تا کسب و کار شما به موفقیت برسد.

صرفه جویی در هزینه

اگر شما از هیچ مشاوری استفاده نکنید، هزینه های زیادی باید بپردازید تا بتوانید وضعیت کسب و کار خود را بهبود ببخشید.

شما بعد از استخدام یک مشاوره کسب و کار کاربلد، به راحتی می توانید طبق یک برنامه منظم، محتوا منتشر کنید؛ برای بهبود رتبه محتوا منتشر شده در موتورهای جستجو، برنامه بچینید و…؛ بینش و تجربه یک مشاور باعث می شود در هزینه شما صرفه جویی شود.

صرفه جویی در زمان

اگر شما تصمیم بگیرید به دنبال جستجوی کلمات کلیدی باشید؛ محتوای مفید برای انتشار در کسب و کار خود پیدا کنید و آن را منتشر کنید، زمان زیادی را باید صرف این تصمیم بگذارید.

شما با استخدام یک مشاوره کسب و کار قوی، می توانید در زمان خود صرفه جویی کنید تا بهترین کلمات کلیدی و بهترین زمان برای انتشار یک محتوا را در اختیار شما قرار دهد.

شناسایی چالش ها

یک مشاور به راحتی چالش هایی که باعث فراز و نشیب یک کسب و کار می شود را شناسایی و برای موفقیت کسب و کار تلاش می کند.

مشاوران حرفه ای احساساتی تصمیم نمی گیرند و بر اساس داده ها تصمیماتی می گیرند که مشکلات حساس یک کسب و کار را از بین ببرند.

سفارشی سازی

صدها راه حل برای جذب بازدید کننده برای یک کسب و کار وجود دارد و مشاور کسب و کار با توجه به نیاز کاربر، بهترین راه حل را برای بهبود بازدیدهای کسب و کار شما، انتخاب می کند.

چرا به مشاوره کسب و کار نیاز داریم؟

کسب و کار تازه کار به یک مشاور باتجربه نیاز دارد تا اشتباهات تیم شما را شناسایی کند؛ وضعیت کسب و کار شما را بررسی کند؛ در گسترش کسب و کار شما تلاش کند؛ موانع کسب و کار شما را شناسایی و در اختیار شما بگذارد و تلاش کند شما این موانع را شناسایی کنید و برای بهبود کسب و کار خود موانع را از بین ببرید.

شما به دلایل زیر به یک مشاور کسب و کار نیاز دارید:

  • چالش هایی که پیش و روی شما قرار دارد را شناسایی کند و یک فرصت عالی برای موفقیت کسب و کار شما بسازد.
  • موانع هایی که در مسیر اهداف شما قرار دارد را شناسایی و شما را آگاه کند.
  • افراد مسئولیت پذیر، متعهد و توانمند برای کسب و کار شما استخدام کند.
  • بازار هدف را درک کند و برای جذب مشتری، داده ها را بررسی کند و بر اساس رویاهای شخصی تصمیم گیری نکند.
  • باعث کاهش هزینه های کسب و کار شوند.
  • خطرات و مشکلات احتمالی را شناسایی و آن ها را برطرف کنند.

از کجا مشاوره کسب و کار استخدام کنیم؟

اگر به تازگی کسب و کار آنلاین راه اندازی کرده اید و با دنیای سئو، جذب مشتری هدف، موفقیت و ورود کاربر از موتورهای جستجو آشنا نیستید، می توانید با استخدام یک مشاوره کسب و کار ، به راحتی مسئولیت کسب و کار خود را به یک شخص کاربلد در دنیای سئو بسپارید.

مشاور کسب و کار اینترنتی

در مقایسه شما که به یک مشاوره اعتماد می کنید و یک شخص دیگر که هیچ مشاوری استخدام نمی کند، شما زودتر از یک فرد دیگر به موفقیت می رسید؛ زیرا مشاوران کسب و کار، با آزمون و خطا تجربه کسب کرده اند ولی آن شخص تازه در حال آزمون و خطا است و ممکن کسب و کار او شکست بخورد.

پس شما با استخدام یک مشاور کاربلد، سود بیشتری می برید. شما می توانید از جواد یاسمی برای مشاوره سئو و کسب کار کمک بگیرید.

سابقه جواد یاسمی در دنیای سئو و جذب مشتری بیش از 7 سال است و شما با خیالی راحت می توانید مسئولیت انتشار محتوا، جذب مشتری و… کسب و کار خود را به تیم جواد یاسمی بسپارید.

کلام آخر

رمز موفقیت کسب و کارهای آنلاین، کمک گرفتن از یک مشاوره کسب و کار است. اگر شما از یک مشاوره کسب و کار استفاده نکنید، ضریب خطا و شکست شما افزایش می یابد.

امروزه با استخدام یک مشاوره سئو، شما می توانید به صفحه اول موتورهای جستجو برسید.