چگونه در یوتیوب تبلیغات کنیم؟ کانال یوتیوب خود را چگونه تبلیغ کنیم؟ درآمد تبلیغات در یوتیوب چقدر است؟ برای رسیدن به پاسخ این سؤالات ادامه مطلب را مطالعه فرمایید.
اگر کسبوکاری دارید و میخواهید در آن پیشرفت کنید بهتر است برای آن تبلیغات انجام دهید. درگذشته این تبلیغها بهصورت خیابانی و یا بهصورت رادیویی بود. این را بدانید که تبلیغات به هر صورتی که انجام شود ماهیت خود را از دست نخواهد داد. اما این روزها مواردی هستند که تبلیغ در آنها بهتر و راحتتر است. با پیشرفت رسانههای جمعی نوع نمایش دادن کسبوکارها نیز تغییر کرد. شبکههای اجتماعی مختلفی هم برای این کار در دسترس کاربران قرار گرفته که در این میتوان به اینستاگرام و یوتیوب اشاره کرد.
یکی از تأثیرگذارترین سرویسهای گوگل، یوتیوب بوده که دومین موتور جستجوی محبوب در بین کاربران است. همچنین بزرگترین شبکه اشتراک ویدئویی در جهان که در هر یک دقیقه بیشتر از 300 ساعت ویدئو در آن آپلود میشود. کاربران در یوتیوب روزانه بیش از 5 میلیارد ویدئو را نگاه میکنند. در این سالهای اخیر که سرعت اینترنت افزایش پیدا کرده و به دنبال آن تقاضای محتوای ویدئویی نیز افزایشیافته است. برای همین کسبوکارها ویدئو مارکتینگ و تبلیغات یوتیوب را در اولویت کار خود قرار دادهاند.
تبلیغات در یوتیوب چه کمکی به کسبوکارها میکند؟
در شبکههای اجتماعی میتوان تبلیغات ارزان را شروع کرد به همین خاطر است که تبلیغات در یوتیوب محبوبیت زیادی دارد. در این مطلب بحث اصلی ما شیوه تبلیغات در یوتیوب و اهمیت آن خواهد بود. انواع تبلیغات و اینکه چگونه در یوتیوب تبلیغات کنیم تا به کسبوکارمان کمک کرده باشیم را مورد بررسی قرار میدهیم.
اهمیت تبلیغات ویدئویی
همانطور که قبلاً هم اشاره کردیم تبلیغات میتواند بسترهای گوناگونی داشته باشد. رادیو، تلویزیون، بنرهای خیابانی و… همگی از جمله هستند که برای نشاندادن محصولات و خدمات خود میتوانید از آنها استفاده کنید. بهعنوانمثال در اینترنت تبلیغات بنری، ویدئویی و متنی وجود دارد که هرکدام کارکرد خاص خود را دارند. اما تبلیغات ویدئویی بهترین سبک عرضه آگهی است.
برای کسبوکارها این نوع تبلیغات یک نقطه قوت به شمار میرود. اگر درست و مناسب از آن استفاده کنید میتوانید بهترین نتیجه را از آن بگیرید. دلایلی مفیدی که تبلیغات ویدئویی برای کسبوکارها خواهد داشت را در این بخش بررسی خواهیم کرد.
درک صحیح از مقاصد تبلیغاتی:
برای اینکه منظور خود را از تبلیغ به کاربران تفهیم کنید بهترین راه ساختن ویدئو و کلیپ است. با تبلیغات در یوتیوب و استفاده کردن از کلیپ و ویدئو دقیقتر و بهتر خواهید توانست محصول و یا خدمات خود را به مخاطب نشان دهید. پس با این کار میتوانید فروش خود را بر اساس نیاز و خواستی که از قبل داشتید کنترل نمایید و تأثیر مستقیمی که روی کسبوکار شما خواهد داشت را خواهید دید.
علاقهمندی و جذابیت:
کاربران و بینندگان تبلیغات به این موضوع که تبلیغ ویدئویی باشد اهمیت زیادی نشان میدهند. تبلیغ ویدئویی بیشتر مورد استقبال افراد قرار میگیرد تا تصاویر چرا که تصاویری که متحرک هستند جذابیت بیشتری خواهد داشت و این جذاب بودن به مخاطب هم انتقال پیدا میکند.
تبلیغات در یوتیوب هم با نشاندادن زندگی حقیقی ما انسانها سبب میشود که افراد با آن بهتر ارتباط برقرار کنند. محیط فعال و پویای داخل این قاب جادویی باعث شده که بیننده از آن چشم برندارد و هر لحظه آن را بادقت دنبال کند.
دسترسی آسان:
قبل از اینکه موبایل به بخش اصلی زندگی هر فردی تبدیل شود تنها راه مشاهده تبلیغات ویدئویی تلویزیون بود. البته از دیگر روشهای تبلیغاتی میتوان به بنرهای خیابانی و نمایشگرهای بزرگ اشاره کرد. اما با آمدن گوشهای هوشمند این دسترسی آسانتر شد. پس فقط کافی است اینترنت خود را روشن کنید و وارد شبکههای اجتماعی شوید تا با انبوهی از تبلیغات روبهرو شوید.
تبلیغات در یوتیوب نیز همیشه برای کاربران این شبکه به نمایش درمیآید. به عبارتی دسترسی مخاطبان به رسانهها و تبلیغهایی موجود در آن نسبت به گذشته جامعتر و کاملتر شده است. پس برای کسبوکارهایی که میخواهند دیده شوند این یک فرصت بسیار خوب خواهد بود. شما حتی با ساخت یک ویدئوی نیمهحرفهای میتوانید به هدف خود در فروش دست پیدا کنید.
در سطحهای بالاتر برای فیلمبرداری کردن انرژی و زمان بیشتر را نیاز دارید و به سرمایه کافی هم نیاز خواهید داشت. اما بهترین گزینهای که پیشروی شما قرار دارد ساخت ویدئو تبلیغاتی ارزان برای رسانههای محبوب است. ویدئوها نسبت به بنر و تصاویر رواج بیشتری پیدا کرده و طرفداران زیادی دارد. پس اگر به دنبال یک فضای پربازدید و مخاطبپسند هستید تبلیغات در یوتیوب را انتخاب کنید.
چگونه کانال یوتیوب خود را تبلیغ کنیم؟
برای اینکه تبلیغات خود را در یوتیوب شروع کنید باید مراحلی را طی کرده تا به نتیجه دلخواه خود برسید. در این بخش میخواهیم این مراحل را در اختیارتان قرار دهیم:
- با ورود به بخش کاربری خود روی نوارابزار Tools کلیک نمایید
- کمپین تبلیغاتی خود را انتخاب کنید.
- ویدئوی تبلیغاتی خود را بارگذاری کرده و عنوان آن را نیز درج نمایید.
- دستهبندی و موضوعی که میخواهید ویدئو در آن زمینه پخش شود را مشخص کنید.
- بعد از اینکه نام خود را تعیین کردید بودجه خودتان را هم مشخص نمایید.
- زبان را مشخص کنید.
بعد از انجامدادن یک سری تنظیمات جزئی کمپین تبلیغ یوتیوب شما آماده است. البته به شما توصیه میکنیم در انجام این کار همیشه از کمک یک شرکت که اطلاعات بیشتری دارد استفاده کرده تا تبلیغات شما بهتر دیده شود.
مزایای تبلیغات در یوتیوب
یکی از بسترهای خوب برای تبلیغات ویدئوی شبکه اجتماعی بسیار محبوب یوتیوب است. این شبکه پلتفرمی برای به اشتراک گذاشتن فیلم و کلیپها بوده و مرجع بسیار خوبی برای موضوعات علمی، تجارت، کارگاههای آموزشی مهندسی و راههای کسب درآمد مدیران خواهد بود. پس شما هر چیزی را که بخواهید در این فضا میتوانید پیدا کنید. درآمد تبلیغات در یوتیوب و مزایایی که دارد باعث شده بسیاری از افراد برای گذاشتن تبلیغات خود علاقه نشان دهند. در ادامه به این مزایا خواهیم پرداخت.
- روزانه بازدید زیادی در یوتیوب انجام میشود که همین باعث دیدهشدن کسبوکار شما خواهد شد.
- تأثیرات تبلیغات در یوتیوب بهمراتب بیشتر از سایر شبکههای اجتماعی است.
- جستجوکردن در این شبکه هدفمند بوده و در بیشتر مواقع مخاطبان به مشتری تبدیل خواهند شد.
- در یوتیوب مخاطب از تماشای ویدئو خسته نمیشود و منظور شما در زمانی که تعیین کردهاید دریافت میکند.
- بعد از تبلیغ بازخوردی بسیار دقیق به شما ارائه خواهد داد و همین موضوع باعث میشود که حرکات بعدی خود را بهتر تنظیم نمایید.
- در یوتیوب تبلیغات هوشمند و موضوعی بوده و همین یک ایده جالب به شمار میرود. یعنی اگر در زمینه بورس فعالیت دارید ویدئوهای برای افرادی نشان داده میشود که درباره بورس بیشترین تحقیق را انجام میدهند. پس این به هدفمند شدن تبلیغات در یوتیوب کمک میکند.
- با مقداری سرمایه مطلوب و معقول بهراحتی میتوانید کمپین تبلیغاتی خود را راهاندازی کنید.
چگونه تبلیغات یوتیوب را غیرفعال کنیم؟
بیشتر کاربران در یوتیوب شاید تجربه ناخوشایندی از تماشای تبلیغات مزاحم را داشته باشند. اگر شما هم از طرفداران یوتیوب هستید حتماً از خودتان پرسیدهاید که چگونه تبلیغات یوتیوب را غیرفعال کنیم بدون اینکه هزینهای پرداخت کرد و یا اشتراکی را خریداری نماییم. در اینجا به یکی از راهحلهای آسان بستن تبلیغات یوتیوب اشاره خواهیم کرد.
برای استفاده از این روش نیازی به هیچگونه نرمافزار خاص یا نصب افزونه ندارید. فقط کافی است با یک کاراکتر مانند نقطه .() را به انتهای URL یا آدرس ویدئو موردنظرتان اضافه کنید. با این تغییر ساده ساختار صفحه یوتیوب را به روش خاصی به هم میریزید که بهاینترتیب اکثر تبلیغات در یوتیوب غیرفعال شده و دیگر تبلیغ مزاحمی را در حین تماشای ویدئو مشاهده نخواهید کرد. این ترفند روی دسکتاپ بهتر عمل میکند. پس در هنگام تماشای یوتیوب موبایل خود را روی حالت دسکتاپ قرار دهید.
انواع تبلیغات در یوتیوب
انواع تبلیغات در یوتیوب به سه نوع اصلی تقسیم میشود که در این قسمت آنها مورد بررسی قرار میدهیم.
نوع اول: تبلیغات بامپر
یکی از اچنینی 6 ثانیهای هستند و قبل از اینکه کاربر بخواهد ویدئو موردنظرش را ببیند پخش میشود. اگر بخواهید این نوع تبلیغ را برای کسبوکار خود انتخاب کنید حرف زیادی برای گفتن ندارید چون زمان آن کوتاه و 6 ثانیه است.
نوع دوم: آگهی بازدید واقعی
انواع تبلیغات در یوتیوب Bumper بوده که به شما در راستای تکمیل یک تبلیغ بزرگتر کمک خواهد کرد. تبلیغات اینز دیگر انواع تبلیغات در یوتیوب TrueView Ads یا همان آگهی بازدید واقعی است. برای این نوع تبلیغ شما باید مبلغی را به گوگل پرداخت کنید و در ازای هر بازدید از مبلغ تعیین شده شما کسر میشود. این ویدئوها اصلاً مهم نیست که تا انتها دیده شدهاند یا با چه کیفیتی دیده شده مهم این است که این تبلیغاتی یوتیوبی دیده شوند و بازدید بخورد.
نوع سوم: آگهیهای PreRoll
تبلیغات پری رول در یوتیوب در بین ویدئو نمایش داده میشود و زمانی 10 الی 20 ثانیهای دارد. محتوای این تبلیغ با دیگر موارد یکسان است. اما تفاوتی که این تبلیغات با انواع دیگر دارد این است که ویدئو تبلیغی توسط کاربر رد و یا اسکیپ نخواهد شد. هزینه در تبلیغ پری رول بر اساس هر کلیک یا Price per Click خواهد بود. پس تلاش کنید تمام دقت خود را روی این موضوع قرار دهید که هر کلیک برای شما درصد بالایی از مشتری را به همراه داشته باشد.
آموزش گذاشتن تبلیغ در یوتیوب
قبل از آموزش گذاشتن تبلیغ در یوتیوب باید ابتدا به تولید محتوای ویدئویی خود بپردازید. وقتی ویدئوی موردنظرتان را در کانالتان آپلود نمودید زمان ایجاد کمپین تبلیغاتی در یوتیوب رسیده است. الان وارد اکانت Google AdWords شده و کمپین خود را راهاندازی کنید.
- روی منوی کشویی سمت راست و Campaing+ کلیک کرده و ویدئو موردنظرتان را انتخاب کنید.
- نام کمپین را وارد و مطمئن شوید ویدئو از منوی کشویی انتخاب شده
- عبارت In-stream or Video discovery Ads را انتخاب تا ویدئو در فرمت TrueView به نمایش درآید.
- بودجه خود را برای هر روز تعیین نمایید.
همچنین میتوانید متد نمایش را بهصورت استاندارد مشخص کنید. یعنی در طول روز نمایش داده شود و یا accelerated باشد و بازدید را در سریعترین زمان ممکن بگیرد. با زدن این گزینه تبلیغات فقط در ویدئوهای مرتبط با موضوع نشان داده میشود. سپس مشخص کنید که تبلیغتان کجا نشان داده شود:
- در جستجوی یوتیوب که در صفحه خانگی یوتیوب و در صفحهنمایش نتایج جستجو، صفحات ویدئو و صفحات کانالها میتواند باشد.
- در ویدئوهای یوتیوب که با این گزینه میشود آن را انتخاب کرد که تبلیغتان قبل از ویدئو نمایش داده شود و یا در اواسط آن
موقعیت مکانی که میخواهید کاربران تبلیغات یوتیوب شما را ببینند تعیین کنید. در بخش تنظیمات پیشرفته هم میتوانید تاریخ شروع و پایان کمپین تبلیغاتی خود را مشخص نمایید. همچنین با دادن زمانبندی دلخواه این اجازه را بدهید که تبلیغ چه موقع نمایش داده شود. بازدیدهای کاربران و میزان نمایش روزانه را نیز محدود کرده چرا که به شما در گرفتن بیشترین بازخورد کمک خواهد کرد.
هزینه تبلیغات در یوتیوب
همانطور که میدانید شیوه کار یوتیوب با دیگر شبکهای اجتماعی متفاوت بوده و این روش به یک اهرم شبیه است. بهعنوانمثال اگر شما اهرم یکصدم را انتخاب کنید بهازای هر 1000 بازدید باید 100 دلار پرداخت کنید. پس میزان بازید تبلیغات در یوتیوب خود را در عدد یکصدم ضرب کنید تا بتوانید هزینه خود را محاسبه نمایید.
جمعبندی
در آخر باید به شما بگوییم که یوتیوب هر ماه قابلیت نمایش ویدئوی تبلیغی را برای میلیونها نفر خواهد داشت. با ایجاد هدفگذاری و اینکه جامعه هدف خود را تعیین و با آموزش دیدن تبلیغ در یوتیوب میتوانید تبلیغات در یوتیوب خود را به شکل درستتری به نمایش دربیاورید. این شبکه بسیار محبوب به شما کمک خواهد کرد تا میزان موفقیت تبلیغ خود را بسنجید و حتی گزینههای تبلیغاتی گستردهای را برای بهبود آن به شما پیشنهاد میکند.
اینکه از چه روشی برای تبلیغ یوتیوب خود استفاده میکنید زیاد مهم نیست بلکه داشتن استراتژی تبلیغاتی مهمترین عامل در موفقیت شما خواهد بود. در تبلیغ کانال یوتیوب برند و محصول شما به کسانی نشان داده میشود که قبل از آن هیچوقت از وجود آنها خبر نداشتید. اما درکل باید به این نکته توجه داشته باشید که تبلیغات در این پلتفرم هم مانند سایر تبلیغها نیاز به بهینهسازی مستمر دارد تا بتوانید بهترین نتیجه ممکن را از آن بگیرید. پس اگر عملکرد و استراتژی خوبی را دنبال کنید تبلیغات در یوتیوب میتواند مناسبترین گزینه برای بیزینس شما باشد.
در این مقاله سعی کردیم تا درباره نحوه درست برقراری ارتباط با یوتیوب و ساخت تبلیغات خود آموزش دهیم. از این پس می توانید به راحتی تبلغیات های غیر ضروری خود را غیرفعال و امنیت و راحتی خود را تضمین کنید. مشاوره سئو حرفه ای سایت در خدمت شما است تا بهترین نظرات و پیشنهادات خود را به شما ارائه دهد.