تولید محتوای سئو محور؛ راهی آسان برای رسیدن به صدر نتایج گوگل

تولید محتوای سئو شده

منظور از تولید محتوای سئو محور چیست؟ چگونه می‌توانیم اصول سئو در تولید محتوا را رعایت کنیم؟ همان‌طور که می‌دانید تولید محتوا و سئوی سایت دو امر ضروری برای داشتن یک سایت پرسود در هر زمینه‌ای به شمار می‌روند. اگر قوانین سئو در تولید محتوا را ندانید، تمام هزینه‌ای که برای تولید محتوا می‌کنید به جیبتان باز نمی‌گردد! اما با تولید محتوای با کیفیت برای سئو می‌توانید چندین برابر هزینه‌ای که برای سایت خود کرده‌اید را کسب کنید!

در این مقاله چند مورد از مهم‌ترین اصول سئو در تولید محتوا را بررسی خواهیم کرد. اما این نکته را به خاطر داشته باشید که محتوای سئو شده باید توسط متخصص این حوزه تولید شود. اصول سئو برای تولید محتوای بهینه شده به سئوی داخلی سایت مربوط می‌شود که شامل موارد متعددی چون استفاده از کلمات کلیدی، لینک سازی داخلی و خارجی و … می‌شود. با استفاده از خدمات سئو می‌توانید از مسیری ساده‌تر به مقصد خود برسید.

محتوا و سئو؛ دو عضو جدانشدنی!

محتوای گوگل پسند

تولید محتوا چیست؟ سوالی که این روزها مخصوصا از سوی صاحبان کسب و کار به کرارت پرسیده می‌شود! با یک سرچ ساده در موتورهای جستجو، به تعاریف زیادی از مفهوم محتوا می‌رسید؛ اما اجازه دهید خلاصه‌ترین و جامع‌ترین این پاسخ‌ها را در یک جمله بگوییم « محتوا زبان مشترک کسب و کارهای امروزی است» بله درست است؛ محتوا زبان کسب و کار شما برای معرفی خود به دیگران است. بدون محتوا بیزینس شما نه اینکه حرفی برای گفتن نداشته باشد، بلکه زبانی برای انتقال آن به دیگران ندارد چه بسا که حرف‌های زیادی نیز برای گفتن داشته باشد!

کسب و کارهای امروزی به خوبی تاثیر محتوای باکیفیت و کاربردی را در رونق کسب و کارشان حس کرده‌اند. اما معضلی که برخی هنوز به دنبال راهی برای درک بهتر آن هستند، چگونگی استفاده از محتوا برای جذب کاربر و مشتری است. محتوا تمام چیزی است که کسب و کار شما به آن نیاز دارد؛ اما آیا هر نوع محتوایی؟ قطعا نه. محتوا بدون سئو و سئو بدون محتوا هر دو آب در هاون کوبیدن هستند! تولید محتوای سئو محور یکی از تاکتیک‌های استفاده از محتوا برای رسیدن به هدف است. در این مقاله نیز می‌خواهیم در رابطه با چیستی و چگونگی تولید محتوا بر اساس اصول سئو صحبت کنیم.

منظور از تولید محتوای سئو محور چیست؟

اگر بیزینسی در فضای آنلاین دارید حتما تاکنون با اصطلاحاتی از قبیل تولید محتوا بر اساس اصول سئو، تولید محتوای سئو محور، تولید محتوای مناسب برای سئو، اصول سئو برای تولید محتوا و … مواجه شده‌اید. اما منظور از محتوای سئو شده چیست؟ چگونه می‌توانیم با تولید محتوای سئویی مسیر رسیدن به درآمد را کوتاه‌تر کنیم؟

تولید محتوای سئو محور
بهترین روش های تولید محتوای گوگل پسند و سئو محور در ادامه این مقاله

همان‌طور که می‌دانید سئو (Search Engine Optimization) به معنای بهینه سازی موتورهای جستجو است. هدف سئو کمک به وبسایت‌ها برای بدست آوردن نتایج بالا در صفحات جستجو است؛ وبسایت شما به کمک سئوی اصولی می‌تواند به صورت ارگانیک رشد کرده و به نتایج فوق‌العاده‌ای دست یابد. اما منظور از تولید محتوا بر اساس اصول سئو چیست؟ همان‌طور که کمی پیش هم اشاره کردیم با تولید محتوا بدون سئو نتیجه مطلوبی نخواهید گرفت. محتوایی که برای وبسایت خود تولید کرده‌اید اگر باکیفیت‌ترین و کاربردی‌ترین محتوای وب هم باشد، در صورتی که کاربر به آن دسترسی نداشته باشد به چه کارتان می‌آید؟ خلاصه تولید محتوای سئو محور، محتوایی است که باب میل موتورهای جستجو باشد! این محتوا شانس بیشتری دارد که محبوب گوگل واقع شود و در نهایت گوگل آن را در صدر نتایج جستجو نمایش دهد.

هدف از تولید محتوای با کیفیت در سئو

محتوایی که برای کاربر تولید می‌کند قبل از رسیدن به دست کاربر، از سد بایدها و نبایدهای موتورهای جستجو می‌گذرد! اگر اصول سئو در تولید محتوا را رعایت کرده باشید، محتوای شما با احتمال بیشتری به کاربران هدفتان نمایش داده می‌شود. سئو را به طور کلی می‌توان به سه دسته سئوی داخلی، سئوی خارجی و سئوی فنی تقسیم بندی کرد. قوانین سئو در تولید محتوا زیر مجموعه‌ای از سئوی داخلی سایت محسوب می‌شود.

انواع محتوای سئو شده کدام است؟

انواع محتوای سئو شده
در تصویر بالا اصلی ترین بخش های محتوا را می‌بینید (متن، تصویر، ویدیو)

یکی از انواع محتوایی که باید سئو شود، محتوای پست‌های وبلاگ است. این فرمت رایج‌ترین شکل محتواست و می‌تواند ترکیبی از متن، عکس و یا ویدئو باشد. هدف از تولید این محتوای سئو شده دادن اطلاعاتی کاربردی به کاربران است.

محتوای ثابت صفحات سایت

محتوای ثابت صفحات سایت

یکی دیگر از انواع محتوایی که درون سایت‌ها قرار می‌گیرد، محتوای ثابت صفحاتی چون درباره ما است. اصول سئو در تولید محتوا این صفحات نیز باید رعایت شود. یک مشاور سئو می‌تواند محتوای صفحات ثابت سایت شما را طبق اصول و قوانین سئو کند.

صفحات معرفی و فروش محصول

صفحات معرفی و فروش محصول

یکی دیگر از صفحاتی که سئو کردن محتوای آن‌ها بسیار ضروری است، صفحات مربوط به معرفی محصولات و خدمات وبسایت است. اگر می‌خواهید از طریق سایت فروشگاهی خود به درآمد بالایی برسید، محتوایی که درون این صفحات قرار می‌گیرد باید سئو شده باشد. چراکه در صورتی که محتوا سئو محور نباشد شانس کمتری برای نمایش دادن به کاربر خواهد داشت. از همین‌رو می‌توانید از خدمات سئو استفاده کنید تا برای صفحات محصول و خدمات وبسایت خود محتوایی سئو محور تولید کنید.

آموزش تولید محتوای سئو محور

تا به اینجای مطلب از اهمیت تولید محتوای سئو محور و انواع محتوایی که باید سئو شود گفتیم. اما چالش اصلی این است؛ چگونه محتوایی سئو محور تولید کنیم؟ اهمیت تولید محتوای با کیفیت در سئو بر کسی پوشیده نیست اما اقدام اصلی که باید انجام دهید، رعایت اصول سئو در تولید محتوا است. در ادامه به مهم‌ترین نکاتی قوانین سئو در تولید محتوا اشاره می‌کنیم که کمک گرفتن از آن‌ها می‌تواند بهترین نتیجه را برای شما به دنبال داشته باشد.

انتخاب کلمه کلیدی مناسب؛ اولین قدم تولید محتوای سئو شده

تولید محتوای سئو محور با انتخاب کلمه کلیدی مناسب
اولین گام برای تولید محتوای سئو شده تحقیق کلمه کلیدی است.

یکی از مهم‌ترین اصول تولید محتوای سئو شده، انتخاب کلمات کلیدی متناسب با اهداف سایت است. محتوایی که تولید می‌کنید قرار است چه مسیری را طی کند و به کجا برسد؟ پاسخ این سوال را کلمه کلیدی مناسب مشخص می‌کند. شک نکنید که تولید محتوا بدون در نظر گرفتن کلمات و عبارات کلیدی متناسب با اهداف سایت، شما را به بی‌راهه می‌کشاند!

بنابراین قبل از آنکه شروع به تولید هرگونه محتوایی کنید، باید به جستجوی کلمات کلیدی بپردازید. انتخاب اصولی کلمه کلیدی مانند یک مسیر میان‌بر است که زودتر شما را به مقصدتان نزدیک می‌کند. بنابراین اگر به دنبال مهم‌ترین تکنیک تولید محتوای سئو محور هستید، از کلمات کلیدی غافل نشوید. یکی از خدماتی که یک مشاور سئو می‌تواند به شما ارائه دهد، انتخاب کلمه کلیدی مناسب با تحلیل رقبا و متناسب با هدف سایت شما است.

استفاده متناسب از کلمه کلیدی در عناوین و بدنه محتوا

کلمه کلیدی‌های مرتبط با هدف وبسایتتان را انتخاب کردید؟ حال دومین قانون سئو در تولید محتوا استفاده درست از این کلمات کلیدی در عنوان صفحه، هدینگ و همچنین بدنه محتوایی است که تولید کرده‌اید. کلمات کلیدی برای موتورهای جستجو همچون چراغ راهنمایی عمل می‌کنند که توجه گوگل را به سایت شما جلب می‌کنند؛ اما به شرطی که بدانید کجا و چگونه و چند بار از این کلمات استفاده کنید.

به یک نوع محتوا تکیه نکنید؛ گوگل از شما محتوای غنی می‌خواهد!

یکی دیگر از اصول تولید محتوای سئو محور، استفاده از محتوای متنی در کنار دیگر انواع محتوا مانند محتوای تصویری و ویدئویی است. زمانی محتوای شما محبوب گوگل واقع می‌شود که مطمئن باشد این محتوا قادر است به تمامی سوالات کاربر پاسخ دهد؛ به همین خاطر محتوایی را در صدر نتایج قرار می‌دهد که نسبت به سایر محتواها غنی‌تر باشد.

یکی از اشتباهاتی که اغلب صاحبان وبسایت انجام می‌دهند تکیه کردن به یک نوع محتوا مخصوصا محتوای متنی است. اما اگر به تولید محتوای مناسب برای سئو وب سایت فکر می‌کنید، باید محتوایی تولید کنید که پاسخی جامع‌تر برای سوالات کاربران داشته باشد.

لینک سازی داخلی و خارجی؛ از قوانین سئو در تولید محتوا

لینک سازی داخلی و خارجی در سئو محتوایی

یکی دیگر از اصولی که باید در تولید محتوای خود رعایت کنید تا بتوانید ادعا کنید یک محتوای سئو محور تولید کرده‌اید، لینک سازی داخلی است. در محتوای هر صفحه خود باید لینک‌هایی مرتبط به سایر صفحات خود بدهید و اینگونه کاربر را بین صفحات خود جابه‌جا کنید. لینک سازی داخلی با این هدف صورت می‌گیرد که کاربر بدون گرفتن پاسخ ابهامات خود سایت شما را ترک نکند؛ و فراموش نکنید که تمام دغدغه گوگل جلب رضایت کاربران از خودش است! پس تا زمانی که این اطمینان خاطر را به گوگل ندهید که می‌توانید کاربران خود را راضی نگه دارید، نباید انتظار داشته باشید که اعتبار خود را با معرفی محتوای غیرکاربردی شما به کاربر کم کند!

یکی دیگر از اصول تولید محتوای سئو محور لینک سازی خارجی است. با لینک دادن به صفحات وبسایت‌های دیگر به کاربران کمک می‌کنید تا اطلاعات بیشتری از موضوعی که به دنبال آن هستند کسب کنند. توجه داشته باشید که افراط در لینک سازی خارجی می‌تواند مخرب باشد. از همین‌رو توصیه ما استفاده از یک مشاور سئو برای تولید محتوای سئو محور است.

نتیجه تولید محتوای با کیفیت برای سئو

در قسمت‌های قبل تنها به برخی از مهم‌ترین اصول سئو در تولید محتوا اشاره کردیم. محتوای سئو شده دارای ویژگی‎های بیشتری است که با رعایت تمامی آن‌ها محتوای شما در صدر نتایج جستجو قرار می‌گیرد. حال که از اهمیت تولید محتوای با کیفیت در سئو باخبر شدید، می‌توانید از خدمات سئو در راستای ارتقای رتبه وبسایت خود استفاده کنید.

فراموش نکنید که تولید محتوای سئو محور باید توسط فردی باتجربه و متخصص در این زمینه صورت بگیرد. این اقدام زمان، وقت و انرژی کمتری از شما می‌گیرد. برای تولید محتوای کاربردی باید زمان زیادی بگذارید و حتی ممکن است هزینه زیادی را نیز بپردازید؛ اما اگر اصول سئو در تولید محتوا رعایت نشده باشد شما تقریبا هیچ کاری نکرده‌اید. یک مشاور سئو در این مسیر می‌تواند شما را از مسیر کوتاه‌تری به هدفی که در سر دارید برساند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *