حرفه ای و پایدار از روز اول با جواد یاسمی

مسیر تولید متن برای صفحات سایت (وب پیچ)

آنچه در این مقاله می خوانید:

برای تولید محتوا یک مسیر ساده به همراه نکاتی که برای داشتن یک متن خوب لازم است، طراحی کرده ایم. در ادامه به صورت بولد پوینت (تیتر وار) این نکات را لیست خواهیم کرد.

این محتوا در آینده همیشه آپدیت خواهد شد و مقالاتی با جزئیات و عمق محتوایی بیشتری هم ایجاد خواهند شد.

  1. کار تولید محتوا را با یک موضوع یا عنوان شروع میکنیم.
  2. در صورت داشتن کیوردهای مختلف نگاهی به کیوردها داشته باشیم.
  3. ابتدا عنوان در گوگل سرچ میکنیم.
  4. لینک های صفحه اول، دوم و سوم بررسی میکنیم.
  5. قرار نیست کامل متن ها خوانده شود ولی آشنایی با موضوع بسیار مهم است.
  6. حتما به عنوان ها و دیسکریپشن ها دقت کنیم (محتوای این قسمت در سایت ها مهم ترین نکات را دارند و احتمالا در هدینگ ها حتما باید استفاده کنیم.)
  7. ساختار هدینگ منطقی ایجاد کنیم. بسیار مهم است این قسمت.
  8. سعی کنیم ساختار هدینگ تا ۳ هدینگ سوم و چهارم هم برسونیم.
  9. هدینگ ها به صورت سوالی طرح شود بهتر است و مفهومی باشند. دقت کنید که کاربران فقط هدینگ ها را می­خوانند و اگر یه هدینگ مناسب آنها باشد پاراگراف را می­خوانند. هدینگ در یک مقاله همه چیز است.
  10. کیورد خیلی نیاز نیست استفاده کنیم
  11. از اکستنشن ابادیس استفاده کنیم – برای هم خانواده پیدا کردن عبارات و کلمات
  12. زیر هدینگ اول ۳ پاراگراف بنویسیم.
  13. پاراگراف اول مفهوم رو به صورت کلی توضیح دهیم.
  14. پاراگراف دوم به صورت کلی بگیم. در این صفحه یا مقاله چه خبر است و چه اطلاعاتی داده میشود (همان ساختار هدینگ یکی از حالت های خوب برای این قسمت است.)
  15. پاراگراف سوم توضیح دهیم در صورت مطالعه چه خروجی برای خواننده دارد.
  16. متن برای هر هدینگ ایجاد کنیم. دقت شود هر هدینگ باید متن داشته باشد و
  17.  اکستنشن keywordseverywhere رو روی کروم نصب کنیم
  18.  در صورت لزوم در آپارات و جاهای مختلف دیتاهایی مناسب برای موضوع پیدا کنیم.
  19.  در آینده نکات بیشتری رو بررسی خواهیم کرد.
  20. در متن به فونت و سایز دقت کنیم.
  21. تا جای ممکن اینتر بزنیم تا جمله ها طولانی نشود. نهایت 3خط پشت سر هم باشد.
  22. خاطرمان باشد که از خواننده کسی امتحان نمیگیرد پس باید نکات در جمله های کوتاه منتقل شود.
  23. طول جمله بالای 20 کلمه مناسب نیست
  24. هدینگ های بالای 300 کلمه مناسب نیستند و باید ساب هدینگ های بزنیم.
  25. از لیست ها در صورت امکان در متن استفاده کنیم.
  26. ساختار های پرزنت محتوایی جدیدی ایجاد کنیم.
  27. خلاقیت داشته باشیم.
  28. پایین هر هدینگ حداقل یک خط متن داشته باشیم.
  29. آخر متن حتما نتیجه گیری داشته باشیم.
  30. در هر متن حداقل 5 بار کلمه کلیدی هدف استفاده شده باشد.
  31. در ابتدای متن و زیر هدینگ اول حداقل 2 کلمه کلیدی باشد.
  32. در نتیجه گیری حداقل یک تا 5 کلمه کلیدی استفاده شود.
  33. سایز فونت متن حتما 14 باشد و فونت کالیبری باشد.
  34. مهم. از کیورد اصلی حتما در ابتدای مقاله و آخر مقاله استفاده شود. مخصوصا در سوالات متدوال، هم در سوال و هم و در جواب استفاده شود.
  35. در کنار کلمات کلیدی از کلمات خیلی مرتبط به اون مفهوم استفاده کنیم.
  36. برای تاکید بیشتر قسمتی از جمله را هایلایت کنید. نهایت در یک مقاله 3 بار از هایلایت استفاده کنید.
  37. باکس های محتوایی نکات مهم – یعنی یک خط مهم را در یک باکس بگذاریم که حتما خواننده ان را ببینید و بخواند.
  38. مقالات را با توجه به عنوان مقاله باید به دسته مربوطه آن در سایت و همچنین صفحه اصلی سایت ربط دهید. سعی کنید به موجودیت سایت اشاره کنید. مثلا در سایت آرکسان به اینکه یک شرکت طراحی داخلی است اشاره کنید. و اگر برای دسته بازسازی مقاله می نویسید به دسته بازسازی که کلی مقاله و مطلب هست اشاره کنید.
  39. برای خریدن زمان می توانیم از اکستنشن هایی استفاده کنیم. 1- آبادیس 2- SEO  META in 1 CLICK 3- keyword everywhere و …
  40. و …
مشاهده این مطلب  9 مزیت مهم بازاریابی محتوا

 

نکات مطرح شده در هر مقاله اولویت بندی متفاوتی خواهند داشت و در آشنایی با مسیر تولید متن برای وب پیچ ها برای تولید جنس محتواهای مختلف مثل آپدیت هم می تواند مفید باشد.

خدمات سئو یاسئومی با بهترین روش عملی برای توسعه تیم و سایت شما و همچنین افزایش کلیک گوگل، با مشاوره حرفه ای سئو یاسئومی شروع کنید تا با بهترین استراتژی سئو متناسب کسب و کارشما لاین های سئو را هم زمان جلو ببریم و زمان را بخریم.

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

مشاوره و مجری سئو سایت های کارخانه ها برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در ایران | سئو با جواد یاسمی

آخرین مقالات

چگونه محتوای خود را جذاب‌تر کنیم
بازاریابی محتوا به یکی از مهم‌ترین عناصر بازاریابی تبدیل شده است. در برخی موارد، محتوای جذاب برای کسب‌وکارها...
چرا محتوا در بازاریابی امروز پادشاه است؟
محتوا در قلب استراتژی‌های بازاریابی امروز قرار دارد، چرا که کسب‌وکارها از وبسایت‌ها و وبلاگ‌ها برای نشان...
قالبی برای توجیه کپی‌رایترها و طراحان
تهیه‌ی یک شرح مختصر و واضح به هر طراح یا کپی‌رایتری کمک می‌کند تا کاری ارائه دهد که تمام انتظارات شما...
یک متخصص سئو پیدا کنید که به او اعتماد دارید
اگر در مورد سئو سردرگم هستید، انتخاب یک متخصص سئو می‌تواند دشوار باشد. شرکت مشاوره‌ای ایندی چگونگی واقعی...
متن وب که جواب می‌دهد
داشتن وب‌سایت به‌تنهایی کافی نیست. برای بهره‌مندی حداکثری از حضور آنلاین، باید محتوای به‌روز، مرتبط و...
چک لیست سئو 2024 - لیست کامل سئوی ۲۰۲۴
ما با استفاده از همین چک لیست، ترافیک ارگانیک خود را در 30 روز 189.12 درصد افزایش دادیم. همچنین به ما...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • تماس
  • تلگرام
  • واتساپ
× Send

خدمات سئو، طراحی سایت و گوگل

رتبه 1 گوگل باشید.

سفارش دهید >> 09376996070