آپدیت های گوگل و تغییرات در الگوریتم ها می تواند رتبه های شما را بهتر یا بدتر کند. بررسی سنجه ها به صورت کلی به شما نشان می دهد که چه اتفاقی افتاده است و باید چه کارهایی انجام شود تا بتوایند حتی در روزهایی که آپدیت ها همه را نگران کرده است، شما رشد کنید.
اگر تعدادی از کیوردهای شما که رتبه های اول تا سوم را داشته اند و ناگهان تعداد زیادی از آنها افت کردند یعنی یک تغییر کلی در سئو سایت شما باستی ایجاد شود. اگر افت شما فقط یک روز نباشد و پشت سرهم باشد این خیلی بد است و باید همه چیز را مجدد بررسی کنید.
افت 2 روزه پشت سرهم می تواند خطرناک باشد و باید استراتژی های سئویی خود را بررسی کنید چون قطعا یک رقیب بهتر از شما نبوده که جای شما رو در کیوردها به صورت کلی بگیرد. از طرفی گوگل هم دارد سایت های دیگر را بالا می کشد و شاید آنها نتوانند به خوبی جواب کاربران بدهند و مجدد جایگاه شما برگردد.
باید رقبا و تغییرات جایگاه های آنها هم بررسی شوند که رقبای صفحات اول بالاتر رفته اند یا اینکه رقبای صفحه دوم رشد قابل توجه ای داشته اند.
دلیل جابجایی روزانه رتبه کلی سایت می تواند فاکتورهایا مختلف باشد. مثلا یک روز سرعت اعمال شده است، یک روز بکلینک ها، یک روز محتوا و … اگر توالی افت یا رشد داشته اید می توانید
سنجه های مهم بررسی کلی
1-پروفایل بکلینک
بکلینک ها و همه موارد مرتبط به بکلینک های سایت شما بایستی چک شود.
ممکن است برای دامنه ای از جاهایی که مرتبط به کاربران شما نیست بکلینک زیاد گرفته اید و همین باعث شده است تا رتبه های شما افت کند.
باید با ابزار مجستیک این آنالیز انجام شود.
2- رقبا
رقبا چه ساختارهایی دارند و چه کارهایی از نظر محتوایی، بکلینک و … انجام داده اند که گوگل آنها را در جایگاه های بالاتری قرار داده است.