سئو، سایت، محتوا، سوشال، مدیا و گوگل (6070-699-0937)

بررسی تخصصی سایت مهرنیوز (Mehrnews)

بررسی سایت مهرنیوز

فایل صوتی بررسی و آنالیز وبسایت مهرنیوز (Mehrnews) را از دست ندهید چون نکات آموزشی سئو بیشتری مطرح شده است.

مهر نیوز - قسمت اول
مهرنیوز - قسمت دوم
مهر نیوز - قسمت سوم
  1. سایت خبری هست که به نظرم بهترین و قویترین سایت خبری ایران هست.
  2. قدرت دامنه عالی هست و برای رپورتاژآگهی که همه دیگه ازش کمک گرفتن
  3. صفحه ویکی پیدا داره و از نظر اعتباری بسیار بالا هست.
  4. منبع درآمد سایت های خبری، تبلیغات هست و تبلیغات هم یعنی ترافیک خیلی زیاد بساز، پس استراتژی این سایت رتبه 1 شدن در چنتا کلمه کلیدی خاص نیست. پس کارهایی که انجام میشه هم خیلی متفاوت با پروژه های سئو کوچک و متوسط هست.
  5. بالای 200 تا دسته بندی داره و هر شهر هم شده یک دسته بندی توی این سایت. منو رو نگاه کنین که چقدر دسته بندی های جامع و بزرگی داره. معلومه که کلی خبر داره منتشر می کنه به صورت روزانه.
  6. فکر میکنم تعداد رپوهایی که در این سایت در روز منتشر میشه از تعداد مقاله هایی که سایت های کوچک در روز منتشر میکنند کمتر هست. نظر شما چیه؟
  7. site:https://www.mehrnews.com/service/ این لینک گوگل کنین و الگوی عنوان ها اینطوری هست که متاتایتل دامنه توی همه دسته ها هم هست. یعنی خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان | Mehr News Agency در همه دسته ها هست و گوگل این سایت رو کلا به این عبارت میشناسه که خب کامل همه چی رو تارگت کرده دیگه. حتی توی همه خبرها هم این الگو هست. توی تنظیمات وردپرس یک جایی هست که میزنی معرفی سایت (یک سایت دیگر با وردپرس – اینو توی سایت تازه خودش نوشته) اونجا فکر کنم کلا این عبارت رو زده و شما هم حتما اون قسمت رو پر کنید و کامل توضیح بدین که سایت چیکار میکنه و چی هست و چی نیست.
  8. دستکاپ و گوشی پر است از بنر و تبلیغ که کاملا مشخصه چی هست ولی برعکس خیلی از سایت ها تمرکز اصلی روی محتوای اصلی خبر هست. یک سری سایت ها باید کلی بنر تبلیغاتی رد کنی و بین متن خبر یا مقاله هم کلی ویدیو و تبلیغ داره تا برسی به یکم محتوایی که میخواستی. دیدین دیگه؟ مثلا چه سایتی؟ کامنت کنین در موردشون صحبت کنیم.
  9. داستان اصلی لینک داخلی دادن در خط اول با برند نیم به دامنه یعنی جان همه مقالات و اخبار فدای دامنه که بهترین کاری هست که توی سایت های خبری میبینم. البته فقط لینک داخلی نیست و خواننده ها همیشه اینو میبینن و توی برند شدن هم خیلی موثر بوده.
  10. ساعتی بالای 60 تا خبر منتشر میشود. جالب ترین نکته برای من که رفتم گشتم و البته شاید خیلی دقیق نباشه این هست که روزی بالای 750 تا خبر منتشر میشود. حالا درک کنین که چرا اندازه متن خبرهاش کمه. و بازم ترافیک خوبی داره و شاید توی صدر اخبار باشه. البته عنوان هایی که داره قطعا توی کلمات کلیدی مفهومی و اطلاعاتی نیست. وگرنه روزی 750 تا مقاله 1000 کلمه نوشتن و سئو کردن و عکس و محتوا و آپلود و .. خودش یک عظمتی هست.
  11. سایت های خبری دیگه دستشون اومده که خبر زیاد و حالا مهرنیوز چطوری این حجم از خبر روزانه منتشر میکنه رو سایت های خبری بهتر میدونن ولی قطعا سیستم های مدیریت محتوا داره و در سراسر ایران افراد مختلفی داره که دارن کار میکنن و خبر آمده میکنند. البته شاید 20 نفر هم حضوری خبرنگار دار و مترجم و …| البته خبرنگارهایی که این ور و اون ور برن و جاهای مختلف هم داره ولی واقعا سطح کاری هم میکنه خیلی بزرگ و قوی هست و برای همین هست که اینقدر معروف هست. خروجی و نتیجه همینطوری الکی و یک شبه نیست. من خودم حدود 10 سال هست که میشناسم این سایتو
  12. توی باکس جستجوی خبرش (یعنی فیلترینگ آرشیو خبرا) از تاریخ 1382 خبر داره و البته فکر میکنم ا ز قبلش هم بوده ولی خب تازه کار بوده اون موقع و من نشمردم چنتا خبر اون موقع ها منتشر میکرده ولی اگر کسی دوست داشت کمک میکنه میتونیم بشماریم در هر سال نرخ تولید خبرش چقدر بوده و چقدر زیاد شده طی سال ها و این دیتا خیلی کمک میکنه به نظرم به افراد مختلف و واقعای دیتای خوبی میشه و البته اینفوگرافیک بشه که دیگه اوووف اوووف. پس هر کسی دوست داشت کامنت کنه که باهم این کارو انجام بدیم.
  13. تگ یا برچسب هم دیگه ماشالله بالای 100 هزار تا فقط ایندکس داره. یعنی هر چی رسیده تگ زده و کلا تعداد ایندکس های این سایت خیلی زیاد هست. حدودا 9 میلیون ایندکس داره. چقدر زیاد اکثر پروژه ها با 1000 تا ایندکس قوی به نظرم توی اکثر رتبه هاشون میتونن جزو 3 تا اول باشند. منظور من از ایندکس این هست که یک لینک که همه چی داره و کامل هست و با استراتژی ساخته شده است و فقط کمیت و تعداد بالا ساختن بی کیفیت منظورم نیست.
  14. منو 2 لایه ای هست و البته ساختار اسلاگ لینک ها هم در لایه دوم دقیقا میره پشت لایه اول و این یعنی ساختار رو درست ایجاد کرده است و البته این ساختارها دیگه الان خیلی استفاده نمیشه. مخصوصا توی سایت های کوچک که اصلا به کار نمیاد. چون فهم گوگل و الگوریتم هاش خیلی رفته بالاتر. منظورم به نسبت سال های گذشته است. اگر کسی دوست داشت این کارو هم انجام بدیم که سایت های قدیمی انگلیسی و بزرگ مثل nuts رو بررسی کنیم و کیس استادی در موردش بنویسیم و محتوا درست کنیم. ساختار های لایه ای (درختی) رو توی لینک های اونا میشه دید که عالی هست و خیلی مفهومی.
  15. منو بعد از دسته ها استان ها هم هستن و عکس و ویدیو هم اضافه کرده. در ساختار لینک ها همه چی بعد از فولدر هست. فولدر ولی خالیه در حالی که اسلاگ سرویس و بعدش عکس (https://www.mehrnews.com/service/photo مثلا ) کار میکنه. در حالی که لینک رو برو کار نمیکنه (https://www.mehrnews.com/photo/)
  16. یادتونه دیجیکالا هر فولدر رو پاک میکردی ولی اون کد کالا بود و نشون میداد و کنونیکال شده بود. اینجا هر فولدر رو پاک کنی و بری روی کد عکس یا خبر 301 میشه روی همون لینک نهایی ایندکس شده. پروژه های اختصاصی اینجور جاها باید خیلی حواسشون باشه که برای ایندکس شدن و نرخ کرال و … به مشکل نخورن.
  17. مجله مهر نیوز هم توی منو هست که تقریبا همون خبرا هست و عکس ها. شاید میخواستن مقاله تولید کنند ولی به خاطر کار اصلیشون نتونستن. این یعنی هر جایی عمیق کار میکنی و عمیق تر میشی موفقی و اگر بخوای سطحی کار کنی اصلا نه دیده میشه نه ادامه میده و نه به جایی میرسی. قابل توجه سئوکاران و بچه های فضای مجازی که میخوان کار کنن. اگر کسی تا اینجا خونده یک کامنت بذاره و منو توی شبکه های اجتماعی فالو کنه و بهم پیام بده که بدونم تا اینجا خونده. منم یک جلسه مشاوره رایگان بهشون بدم.
  18. توی فوتر 2 سایت رو زده به عنوان تیمش ولی یکی 404 هست. اون یکی هم یک شرکت هست که داره به سایت های خبری سرویس میده. به نظرم سایت های خبری دیگه اشباح شدن و سرویس ساختن برای اونا بدرد تازه کارا نیمخوره ولی کلی جاهای دیگه هست که میشه همینطوری تخصصی بهشون سرویس داد. اگر میخوای چندتا حوزه رو معرفی کنم برام کامنت کن و بگو ایده بهون بده.
  19. اصل داستان این سایت رو خلاصه بگم که همین هست که هر روز منتشر کنه و بمونه. چون خیلی از خبرها با گذشتن حتی یک روز دیگه هیچ کاربردی ندارند. این سایت ها را با مجله های پروژه های سئو خودمون نمیشه مقایسه کرد که یک مقاله قوی و خوب شاید 1 سال رتبه یک بمونه و با  فقط 300 تا مقاله قوی و خوب میشه ترافیک بالای 200 هزار کلیک در ماه برای یک کسب و کار ساخت.
  20. بیایین همه با هم حدس بزنیم سایت مهر نیوز چقدر درآمد ناخالص از تبلیغات داره. کامنت کنید حتما. من خودم حدس میزنم این سایت حداقل ماهانه 480 میلیون تومان درآمد ناخالص از تبلیغات داره. همه چی دیگه ها. رپوها، بنرهای ثابت، خبرهای پولی مصاحبه ای، یکتانت و …
  21. راستی 6 تا زبان داره یک فارسی یکی هست و همشون هم ساب دامنه هستند. مثلا انگلیسی کلا 150 هزار تا ایندکس داره و معلوم هست تمرکز اصلی روی مخاطب فارسی زبان در سراسر جهان است. انگلیسی هم اگر سایت دارین یا سایت 2 زبانه دارین حتما از زبان انگلیسی مهرنیوز رپورتاژ آگهی بگیرین که خیلی عالیه و خیلی خاصه.
  22. لینک های بنرهای ثابتش اینشکلی هست (https://www.mehrnews.com/redirect/ads/3122) یعنی مستقیم لینک نداره به اون سایت ها و احتمالا گوگل لینک های خودشو میخونه. بکلینک سایدواید نمیفروشه و این عالیه به نسبت سایت های خبری دیگه که هیچی نمونده ازشون
  23. منوی تاپ بار تاریخ روزانه داره و این برای سایت های خبری خوبه. برای پروژه های شرکت ها و … اصلا خوب نیست به نظرم. شبکه های اجتماعی رو هم که همشو توی منو تاپ بار لیست کرده و بهش لینک داده که خیلی عادی هست. پیشنهاد من این هست که یک برگه بزنه و بنویسه شبکه های اجتماعی مهرنیوز و طرف که خواست کلیک کنه بره اون تو و اونجا دسترسی به همه شبکه های اجتماعی مهر نیوز داره. اینطوری دیگه از همه صفحاتش هم لینک خروجی نداده به اونا که البته این لینک ها کاملا برای گوگل آشنا و شناخته شده هست. ابزارهای سئو فنی این داستان که لینک میدی به جاهای دیگه رو خطا میگیرند و با پیشنهاد من مخصوصا برای سایت هایی با ایندکس های خیلی خیلی کمتر شرایطشون بهتر میشه.
  24. منوی تاپ با نتایج زنده و جدوال لیگ هارو هم داره. من تهران دانشجو بودم و کار میکردم خیابان زرتشت اون موقع ورزش4 یک ساختمان کامل داشت. سال 96 بود و دوستم اونجا کار میکرد. حالا مهرنیوز خواسته ترافیک ورزشی بگیره یا هرچیزی که بازم مثل مجله اصلا موفق نبوده و توی تامین و دیتا گذاشتن مونده. پس بازم نتیجه که کار تخصصی خوبه.
  25. این سایت های خبری از نظر سئو داخلی و هدینگ و عنوان و متن و عکس و لینک داخلی و … خیلی خیلی سطحی هستند و البته نیازی هم ندارند. ما توی پروژه های ریزه کاری های خیلی کوچیکی رو برای رتبه بهتر درست میکنیم و البته توی رقابت کلمات کلیدی خیلی واجب هست. حالا در مورد سئو داخلی اگر دوست داشتین در آینده یک ویدیو آموزشی خیلی خوب درست میکنیم.
  26. سرچش بدی نیست برای تک کلمه من تست کردم و هر جا توی خبر (عنوان و متن خبر) اون کلمه بود رو برام لیست کرد با سورت تاریخ (از جدیدترین به قدیمی ترین) | در کل این داستان سرچ ها برای فروشگاه ها خوبه و نه این مدل سایت هایی که محتوا عمر خیلی کوتاهی داره اصلا نباشه هم به نظرم مهم نیست. منظورم این نیست که هیچ کسی استفاده نمیکنه ازش و کلا یک بار هم استفاده نشده این فیچر سرچ توی مهرنیوز
  27. سئو خارجی | قدرت دامنه با اچرف (از این لینک زیر میگیرم من که رایگان هست https://ahrefs.com/backlink-checker/) 83 و  38 هزار تا سایت (دامنه مختلف) بهش لینک دادن و در کل نزدیک به 6.8 میلیون بکلینک پشت دامنه هست که 87 درصد اونا هم فالو هستند. نکته اینکه اصلا این تعداد رو نخریده و فکر نکنین در مدت کوتاهی این عدد ها بوجود اومده است و این عدد ها برای 15 سال کار هست. پس اصلا بکلینک این سایت رو چک کردن و … به جز دید پیدا کردن نکته ای نداره به نظرم. اگر فکر میکنین نکته ای داره کامنت کنین لطفا
  28. تعداد لینک در هر صفحه بالای 300 عدد هست و البته این عدد برای این همه ایندکس خیلی زیاد نیست و البته عکس هم زیاد توی همه صفحات هست.
  29. نسخه گوشی که اکثر تبلیغات رو برده پایین پایین و این عالیه به نظرم
  30. طراحی هم که سال ها همین هست و لازم نداره طراحی دیگه ای
  31. صفحه درباره ما و تماس با ما هم همون صفحه خبر هست یعنی طرحش همون هست که دیتا زدن اونجا و پشت توی سی ام اس مثل اینکه چالش زیاد دارن که نرفتن سراغ ساختن صفحه با ساختار جدیدی
  32. راستی سایت مپ و rss و این داستان ها توی سایت های خبری خیلی مهم میشه. لینک های (https://www.mehrnews.com/archive) و (https://www.mehrnews.com/rss-help) کلا برای این داستان هستن و خودشون ساختن و توی فوتر هم هست. حالا سایت مپ توی سایت های وردپرسی خیلی سخت نیست و نکته هایی داره که باید حواستون باشه و البته پلاگین ها هم خیلی خیلی بهتر شدن و کلی کارها رو خودشون هندل میکنن برای وردپرسی ها ولی سایت های اختصاصی با کلی لینک باید کارهای خاص خودشون برای سایت مپ انجام بدن
  33. تگ های داغ که توی فوتر هست. تگ ها توی صفحه های دسته لایه 2 هم دسترسی داده شده بهشون. کلا بازی تگ توی سایت های خبری خارجی من دقت کردم نوشته بود مطالب بیشتر برای …. ولی توی سایت های ایران نوشته برچسب‌ها – میدونین یعنی چی؟ یعنی ما فقط اینارو دیدیم و کپی کردیم و نمیدونیم اصل بوجود آمدن این ها چیست. توی اکثر سایت ها همین هست ولی اون کال تو اکشن سایت های خبری داره میگه اگر در مورد عنوان های زیر میخوای بیشتر بخونی و بدونی کلیک کن. ولی آدم های عادی که کارشون دیجیتال نیست چه میدونن برچسب چی هست اصلا.
  34. پیجینیشن هم جای کار داره و به نظرم باید آخرین لینک رو هم دسترسی بده و اینطوری 10 تای اول رو همیشه دسترسی میده به کاربر و گوگل. البته احتمال داره صفحات آخری مثلا برگه شماره 70 دیگه خبرهای خیلی قدیمی داره و اصلا اهمیت نداره که گوگل ببینه و اینطوری گذاشتن. ولی نکته اولی که گفتم برای سایت هایی که میخوان لینک های برگه ها لیستینگشونو گوگل کامل ببینه و در یک لول باشند اون مدل پیجینیشن کردن واقعا مهم و لازمه. حالا توی پادکست در مورد این بیشتر توضیح میدم.
  35. یک باکس داره 10 خبر اول که اون همه جا فکر میکنم واقعا 10 خبر اولی هست که خودشون دلشون میخواد. البته پربازدید ترین ها رو هم داره که اگر میزدی چقدر ویو داره خیلی بهتر میشد و به نظرم اعتماد بیشتری جلب میکرد ولی خب احتمالا یا نمیخواد دیتا بده یا سی ام اس و زیرساختش نداره اینو و نمیخواد هم داشته باشه و یا یک داستانی داره که من نمیدونم ولی اگر کسی نکته ای داره حتما کامنت کنه لطفا
  36. یک خط آیه هم داره که در گوشی و دسکتاپ داره حرکت میکنه و ترجمه هم داره و به نظرم این کاملا یک کار فرهنگی هست و داستان سئو و ترافیکی پشتش نیست.
  37. افزونه های کروم رایگان که ترافیک رو نشون میدن الان 2 میلیون بازدید نشون میدن براش ماهانه که البته یک چالش ای پی هست اینجا و قبلا 10 میلیون رو نشون میداد که واقعا ترافیک خوبی بود و البته الان با دیسکاور گوگل سایت هایی مثل خبر آنلاین ترافیکشون شده بالای 70 میلیون در ماه که واقعا عالی هست. حال خبرآنلاین رو باید بررسی کنیم چون اونم خیلی قوی هست و همه چی داره.
  38. دسترسی به شبکه های اجتماعی توی سایت در منو، فوتر، سایدبار، زیر خبرها و .. همه جاها هست و امیدوارم یک آنالیز حرفه ای روی سوشال مدیا مهرنیوز یکی بهمون بده که اینجا هم به اسم خودش منتشر کنیم.
  39. بررسی و آنالیز این سایت رو به بقیه دوستان میسپاریم تا کلی نکته های دیگه هم با نگاه های جدید بتونیم در اینجا با اسم خودشون منتشر کنیم.
جواد یاسمی
جواد یاسمی

مشاوره و مجری سئو سایت های کارخانه ها برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در ایران | سئو با جواد یاسمی

فرم مشارکت در آنالیز سایت ها

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خدمات سئو سایت و گوگل

میخوایید رتبه یک سرچ گوگل شوید؟

سفارش >> 09376996070