سئو، سایت، محتوا، سوشال، مدیا و گوگل (6070-699-0937)

بررسی تخصصی سایت دیجی کالا (Digikala)

بررسی سایت دیجی کالا

فایل صوتی بررسی و آنالیز وبسایت دیجی کالا (Digikala) را از دست ندهید چون نکات آموزشی سئو بیشتری مطرح شده است.

دیجی کالا - قسمت اول
دیجی کالا - قسمت دوم
دیجی کالا - قسمت سوم
دیجی کالا - قسمت چهارم
  1. وبسایت فروشگاهی هست و همه تمرکز روی لندینگ ها و دسته بندی ها هست و همه چی هم داره.
  2. صفحه اول جلو گوگل نقش برندینگ و ایندکسینگ را بازی می کند و برای مشتری ها نقش فروش و بازاریابی (با سابقه شما یک قسمت هایی پر می شود.)
  3. عنوان دامنه خلاصه و کوتاه هست و حتما ابزارهای سئو به کوتاه بودن تعداد کاراکتر متاتایتل گیر می دهند ولی همانطور که مشخص است اصلا برای این سایت و تیم سئو مهم نیست.
  4. https://www.digikala.com/ ایندکس شدن از قدیم نسخه با www مثل سایت ورزش3 و ایران هتل و … – اینو اگر عوض کنه کلا قدرت لینک ها و رتبه هاش شاید 80 درصد و شاید بیشتر کم بشه
  5. اچ1 دامنه که فقط کلمه کلیدی نیست و توصیفی هست و در همه صفحات در دسکتاپ تکرار می شود و در فوتر هست. تگ footer داره و کلی هم متن داره توی فوتر.
  6. متن زیاد پنهان شده در فوتر در نسخه گوشی نیست (الگوریتم موبایل فرست ایندکس) و احتمالا اصلا باشد و نباشد فرقی نخواهد کرد. جدیدا فوترها در خیلی سایت های خارجی به شدت به سمت بدون لینک شدن می رود. در کل بیشتر از 40 درصد کاربران وبسایت ها اصلا از نیمه صفحه به پایین تر نمی روند. فکر کنین روی گوگل اکثرا رتبه یک را باز میکنند پس این رفتار در داخل سایت ها هم هست ولی با شدت کمتر. پس حدودا فکر میکنم 10 درصد کاربران به فوتر می رسند و جایی که کاربر بهش اهمیت نمیده گوگل هم اهمیت نمیده.
  7. منو با کلی لینک که در دسکتاپ هست و برای کاربران گوشی هم مثل سوشال ها دکمه ها به پایین اومده تا فاصله برای تاچ کردن کمتر باشد.
  8. در منو قبلا دسته ها بودند ولی الان یک سری صفحه تگ (برچسب) هم اضافه شده که قطعا این صفحات از دسترسی گوگل با سرچ حتی اچ 1 به صورت دقیق اصلا رتبه ای ندارد. یعنی فقط برای دسترسی داخلی کاربران ساخته شده است و یا اینکه تیم سئو دیجیکالا نتوانسته این لینک را با اچ1 به گوگل دیکته کند. (خب سخت هم هست کلی لینک و بکلینک و داستان داره)
  9. https://www.digikala.com/tags/ صفحه برچسب ها توی فوتر لینک داخلی شده و همه برچسب ها هست. حالا دقت کنین که این فولدر خالی نیست و بدونین که فولدر خالی اگر داره کارش یک جایی گیر هست.
  10. شما از برچسب خیلی کم استفاده کنین و بدونین چطوری باید استفاده بشه. حتما سئوبیس باشه که وقتی سرچ میشه برچسب رو گوگل برای اون عبارت بیاره نه مثل دیجیکالا که اصلا برچسب رو نشون نمیده.
  11. مشکل دیجیکالا کلا این هست که صفحه های محصول را بهتر نشون میدهد و تازه الان که کلی دسته بندی جدید با اسلاگ و ساختار لینک جدید ساختن و روی این لینک ها کار می کنند باز هم کلی جای کار دارد.
  12. البته فکر کنیم که کلا کاربر در نهایت تایم زیادی روی صفحه محصول هست و میخواد محصول رو بخره. دسته ها فقط برای راحت تر پیدا کردن محصول هستند و رتبه گرفتن توی گوگل
  13. کنونیکال کردن محصولات به دسته ها به نظر شما جلوی نشون دادن این صفحات را در گوگل می گیرد؟ به نظر من اصلا و احتمال داره گوگل خیلی این کنونیکال ها را در نظر نگیرید.
  14. کلی اسم برند و زیرشاخه داره دیجیکالا که همه در فوتر هستند و البته قوانین گوگل در مورد این که شما برای شاخه های مختلفی که هر کدام دیتا جدایی دارند و همینطور کاربران جدایی، سایت جدایی بزنید اوکی هست. ولی اگر برای یک محصول چنتا سایت بزنید باید خیلی متفاوت از نظر هاست و شماره و … عمل کنید تا گوگل شما را نشان دهد. تجربه اینو من زیاد دارم اگر خواستین کامنت کنین تا بیشتر در موردش محتوا درست کنم.
  15. متخصص سئو دیجیکالا قطعا کلی چالش برای دیتایی که دیده نمیشه داره، مثلا چالش ها با تیم فنی و توسعه کار، چالش هایی در مورد محصولات و انبارداری و سبد خرید مشتری و … که این قسمت رو کسی که اونجا کار کرده می تونه در موردش صحبت کنه که حتما میتونیم در آینده از این عزیزان دعوت کنیم.
  16. الگوی متاتایتل – در همه جاها با خرید و قیمت …. شروع شده است و متا دیسکریپشن هم با خرید آنلاین و لیست قیمت هست که کلماتی هستند که احتمال مشتری شدنشون خیلی خیلی زیاد هست.
  17. برخی صفحات مثل انگشتر طلا زنانه 3 تا اچ یک داره که فکر میکنم اصلا لازم نیست و هیچ ترفندی هم نیست و فقط چالش بین فنی و سئو هست. البته قبلا گفتم که یک اچ1 همونی هست که کلی هست و در فوتره و توصیف کل سایت هست. همین صفحه متا تایتل اومدن اولش اچ1 را اضافه کردن که البته نسخه ایندکس شده یعنی اگر سایت دونقطه بزنین میبینین که گوگل اونو نشون نمیده و همون کلمه کلیدی هدف سایت که با خرید و  قیمت شروع می شه رو نشون میده – عکس نمیذارم که خودتون سرچ کنین و ببینید.
  18. برید کرام شده تگ اچ تی ام ال Nav و البته مثل برخی سایت ها یک لیست ترتیبی نیست (OL) و البته که معمولا منو رو در این تگ می گذارند ولی کلا مفهوم این تگ این هست که کاربر از اینجا ها دسترسی داره که حرکت کنه توی صفحات مختلف و مرتبط به هم
  19. نکته خیلی عالی در مورد وردپرس و سایت های اختصاصی: در دسته های اصلی با اسکرول بی نهایت عنوان صفحه داره عوض میشه و البته توی وردپرس این مشکل هست و همه صفحات مخلتف عنوان تکراری دارند و ابزارها اگر دقت کرده باشین اینو ارور در نظر میگیرن که به نظرم خیلی کار برای سایت ها سخت نمی کند. در مورد صفحه بندی هم کلی نکته و داستان در سئو سایت وجود دارد که اگر خواستین کامنت کنین تا بیشتر در موردش محتوا تولید کنیم.
  20. دیگه از تکنولوژی و برنامه نویسی و این داستان ها نگم که خیلی از سایت ها و کسب و کار ها توی ایران نمی تونن در این سطح تیم داشته باشن و کدنویسی کنند. برای همین بازار وردپرس داغ هست چون به نتیجه می رسد. فکر نکنین خیلی از شرکت ها و کارخانه ها پولشو ندارند، خیر کارهای اختصصاصی به نتیجه نمیرسه اصلا در 90 درصد مواقع و هر کسی نمیتونه یک سایت رو نهایی کنه و توسعه بده.
  21. ssr و این داستان ها هم تیم فنی انجام میده و متخصص سئو کاری بهش نداره و البته که باید کامل بشناسه و بدونه و نسخه کش گوگل چک کنه و کامل بفهمه داستان چی هست.
  22. ساختار هدینگ صفحات از 1و 2 و 3 رد شده و اچ4 هم هست پس شما هم توی صفحات خودتون این لول بندی ها را حتما انجام بدین. مخصوصا توی صفحاتی که در رقابت بیشتری روی گوگل هستین.
  23. سئو داخلی صفحات دیجیکالا دستی نیست و خیلی جاهای مهمی رو با الگو پر میکنند مثل متا تایتل و متا دیسکریپشن، ساختار هدینگ ها
  24. متن های کوتاه و با کیفیتی زیر دسته ها هست که البته در گوشی همشون نیستن. سایت علی بالا قدیما متن زیر صفحاتش داشت و برداشت ولی ضرر نکرد چون کاربر اونارو نمیخواست. علی بابا رو هم حتما بررسی میکنیم.
  25. سئوکاران عزیز در دیجیکالا هم لینک های 404 هست هم منو هم توی صفحه و هر جایی احتمالا پیدا میشه و لطفا اگر شما هم چیزی پیدا کردین توی کامنت ها بذارین لطفا. مثلا این لینک https://www.digikala.com/search/category-mobile-phone/realme/ رو باز کنین و اون پایینش یک لینک هست به اسم گوشی یک ترابایت و گوشی قلم دار که 404 هست. حالا چی شده اینطوری شده رو باید فهمید. و اسلاگ هم خیلی عجیب هست که خرچنگ قورباغه شده.
  26. توی لینک های محصولات  همانطور که میبیند یک فولدر هست که کد کالا هست. فولدر اخری رو پاک کنین و میبینید این لینک داره لود میکنه چون جاهای دیگه ای داره استفاده می شه ازش برای سئو نه البته برای سیستم داخلی خودشون ولی کنونیکال هم زده به همون لینک محصول که اسلاگ فارسی داره و خیلی طولانی هست.
  27. نکته جالب برای من این هست که در لینک محصولات فولدر product (https://www.digikala.com/product/) رو وقتی میزنی 404 میشه و اینجا هیچی نیست؟ چرا نیست؟ مگه توی سئو نباید هر فولدر یک دیتایی داشته باشه؟ البته اینو گفتم که بدونین توی سئو میشه خیلی جاها درست نباشه و مشکل باشه ولی در کل سیستم با نمره خیلی خوبی رتبه های خیلی خوبه داشته باشه و ترافیک خیلی خوبه. البته توی سایت های نو که تازه شروع کردن اینا نباشه به نفعشون هست و قابل مقایسه نیست با دیجیکالا. البته اینو من چند سالی هست که نمیدونم چرا دیجیکالا براش کاری نمیکنه و البته کاری هم شاید نشه بکنن با اون چالش هایی که دارند. مثلا این فولدر لیست همه محصولات باشه؟ خب چند هزار تا صفحه درست میشه و ایندکس و … داستان. لیست دسته ها باشه؟ خب با دامنه و دسته های کلی به مشکل میخوره که. پس اینم در این حد بدونین و رد شین ازش که اولا فولدرها با معنی باشن و دیتا داشته باشن و دوما اگر یک جایی مشکل دارین فکر نکنین دیگه نمیشه رتبه و ترافیک گرفت.
  28. دیجیکالا قبلا فقط نظرات بود و بعدش شد فروشگاه و همه چی آورد پس این داستان نظرات و ریو خیلی مهم هست و کلی میتونه به سایت ها برای فروش بیشتر کمک کنه. نظر فیک هم بدرد نمیخوره و با هزینه کردن باید اول روی سایت نظرات مشتری رو آورد. مثلا نظر بذار کد تخفیف بگیر، امتیاز بگیر و .. که تهش همش برش پول بشه ها، نه اینکه سرکار باشه. قشنگ باید هزینه کنین. سایت نی نی سایت رو نگاه کن که شده مرجع همه چی و خانم ها همش اونجا دارن نظر می ذارن و چقدر روی گوگل سرچ میشه در موردش.
  29. لینک های  که با فیلتر کردن (در سایدبار) ایجاد میشه هیچ کدوم نباید ایندکس بشه و همشون کنونیکال رو مبدا هستند. خودتون حتما تست کنین و افزونه عالی برای چک سئو داخلی سئو متا وان کلیک هست که دانلود کنید و لذت ببرید ازش و میدونم خیلی ها هم دارن و میشناسنش.
  30. توی سئو می گن هر صفحه بالای 100 تا لینک نداشته باشه و بد هست و …. – اینجا هر صفحه بالای 1400 تا لینک داره. البته ایندکس هاش خیلی زیاد هست و شما با 1000 تا ایندکس خودتون رو مقایسه نکنید اصلا و البته این سایت دیگه از خیلی از نکات سئو رد شده و لازمشون نداره. چون همه شناختنش و همه اسمشو توی گوگل سرچ می کنن.
  31. خیلی جاها دیدین که رتبه های یک رو از دست داده و من خودم جاهایی که باهاش رقابت داشتیم تونستیم رتبه یک رو ازش بگیریم پس اصلا ترسناک نیست و اینقدر قلمرو بزرگی داره که میتونین در محصولات خودتون جاشو بگیرین.
  32. سورت کردن توی دسته ها عالی هست و خیلی سایت ها توی این موارد کلا فاجعه هستند. توی وردپرس که اصلا سرچ کردن و سورت کردن در حد غارنشینی هست. پس فروشگاه اینترنتی ها تا یک جایی با وردپرس باشین و بعدش جدا بشین.
  33. صفحات پر دیتا و مواردی که برای اعتماد آنلاین و پرداخت آنلاین لازم هست خیلی توی چشم هستند مثلا پرداخت، ریو، نظر، امتیاز، اعتباری و …
  34. شنیدین میگن جامپ لینک کیل SEO، توی صفحه محولش جامپ لینک داره و البته اگر درست استفاده بشه و کاربر راحت کنه خیلی هم خوبه به نظرم
  35. سرعت سایتش خوبه و خیلی ها هم صبر میکنن تا لود بشه.
  36. سرور خودشو داره و توی لینک های عکس ها میشه آدرس هاشو پیدا کرد که البته اگر کسی لازم داره خودش راه های بهتری رو هم بلده برای اینکار
  37. عکس ها تگ آلت دارن، عنوان دارند و وب پی شدن و حجمشون هم بهینه هست. پس سئو عکس رو خیلی جدی بگیر و البته کیفیت عکس ها خوبه و تعداد هم کافی است.
  38. ایندکس ها خیلی زیاد هستن و بین 15 تا 25 میلیون هست. تیم ادمین سایت هفته ای یا ماهانه چقدر محصول جدید میسازن؟ میدونین و کامنت نمیکنین!
  39. مهم ترین نکته از نظر استراتژی سئو این هست که باید صفحه زیاد بسازین و این صفحات هر کدوم یونیک باشن و هر چی کلمه کلیدی توی حوزه شما هست رو تارگت کنید. هر چیزی که هست و هر چیزی که حتی نیست.
  40. مجله خیلی پروپیمون هست و شاید روزی 20 تا مقاله بذارن و این عدد میدونی یعنی چی؟ یعنی شما همین الان روی سایت خودت روزی 20 تا مقاله خوب بذار میشه ماهی حداقل 500تا (هر روز که نذاری و جبران هم نکنی)، سالانه میشه مثلا 6000 تا مقاله و خودش برات بالای ماهانه 500 هزار تا بازدید میاره. تازه اگر دیسکاور نری. حالا چطوری بری دیسکاور رو هم میتونیم اگر بدرد میخوره در موردش صحبت کنیم.
  41. مجله ساب فولدر هست و ساب دامنه نیست. اگر ساب دامنه بود ترافیکش شاید نصف بود و قدرتی هم به دسته بندی ها نمیداد.
  42. ویدیو هم توی صفحه های محصول داره و این یعنی شما هم ویدیو بسازین و عقب نیوفتین. ویدیو کوتاه و معمولی داره نه خیلی خفن و با کیفیت پس نگو چطوری بسازم و دوربینم کجا بوده و … ساده بگیر.
  43. متن های پایین دسته ها یه جوری خوب و خلاصه هست که فکر میکنی با هوش مصنوعی نوشتن. خلاصه بودن و خوانایی بالا توی متن خیلی خیلی مهمه
  44. دسته های مین (https://www.digikala.com/main/) خودش یک سایت جدا هست مثلا. اصلا طراحی این صفحه ها در ابتدای فروشگاهی شدنش نبوده و توی بازی فیلتر و سورت نیستن. برین نگاه کنین این لندینگ ها رو. البته این لندینگ ها مفهوم خوبی به گوگل میده و دسته ها رو از بالا به پایین برای گوگل قابل فهم تر میکنه. فولدر مین هم خالی هست.
  45. قدرت دامنه 84 – 20 هزار تا دامنه بهش لینک دادن و نزدیک به 6.2 میلیون بکلینک داره در کل که 91 درصد اونا هم فالو هستند.
جواد یاسمی
جواد یاسمی

مشاوره و مجری سئو سایت های کارخانه ها برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در ایران | سئو با جواد یاسمی

فرم مشارکت در آنالیز سایت ها

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خدمات سئو سایت و گوگل

میخوایید رتبه یک سرچ گوگل شوید؟

سفارش >> 09376996070