09376996070 (سفارش سئو، سایت و تبلیغات)

استراتژی سئو سایت خود را به صورت کلاه سفید بچینید

استراتژی سئو سایت

برای سفارش تماس بگیرید.

آنچه در این مقاله می خوانید:

استراتژی به چه معناست؟ منظور از طراحی استراتژی سئو سایت چیست؟ چرا ما برای انجام فعالیت‌های سئو کلاه سفید نیاز به استراتژی سئو داریم؟ این سوالات و سوالاتی از این قبیل همیشه در ذهن سئوکاران تازه کار و حتی گاهی اوقات در ذهن سئوکاران حرفه‌ای وجود دارد. این که ما به عنوان یک سئو کار چه نیازی به استراتژی داریم سوال مهمی است که در این مقاله قصد داریم به آن پاسخ دهیم. با من در وب سایت مشاور سئو سایت سایت همراه باشید.

سئو دنیای پر راز و رمزی است که تنها افرادی می‌توانند به این دنیا ورودی درستی داشته باشند که خود از همان ابتدا شروع به کسب تجربه کنند. از آنجایی که گوگل به صورت مستقیم در رابطه با خیلی از موضوعات سئو اظهار نظر نمی‌کند لازم و ضروری است که به وسیله انجام تست‌های گوناگون در رابطه با موضوعات مختلف، صحیح‌ترین روش انجام سئو را به دست آوریم.

استراتژی سئو کلاه سفید چیست

اگر کمی با دنیای سئو آشنا باشید احتمالا با سئو کلاه سفید آشنا هستید. اگر اطلاعات کمی در این رابطه دارید پیشنهاد می‌کنیم مقاله سئو کلاه سفید چیست را مطالعه کنید.

منظور از استراتژی در حالت کلی برنامه ریزی برای انجام دادن یک سری کارهای مفید و انجام ندادن یک سری کارهای غیر مفید است. در سئو هم داستان به همین صورت است، ما برای سئو کردن یک وب سایت تصمیم می‌گیریم یه سری کارها را انجام دهیم و همین طور تصمیم می‌گیریم که یک سری کارها را انجام ندهیم. حال این کارها شامل موارد مختلفی از قبیل استراتژی سئو داخلی، استراتژی سئو خارجی، استراتژی تولید محتوا و غیره می‌شود.

مشاهده این مطلب  SGE و تاثیر بر سئو: آنچه باید بدانید!

در ادامه قصد داریم گام‌های قبل از  تدوین یک استراتژی سئو کلاه سفید را با هم بررسی کنیم

استراتژی سئو کلاه سفید چیست

اهداف تجاری را مد نظر قرار دهید!

سئو می‌تواند شما را به جایگاه دلخواه در موتور جستجوی گوگل برساند، اما نباید از خاطر برد که شما در مرحله اولیه نباید به دنبال کسب جایگاه در کلماتی باشید که ارتباطی با اهداف تجاری شما ندارد. در مرحله اول شاید پس از شناسایی اهداف تجاری آن کسب و کار می‌توانید یک آگاهی از برند برای آن کسب و کار در دنیای آنلاین ایجاد کنید. به عنوان مثال یک کسب و کار شاید هدف تجاری‌اش از حضور در فضای آنلاین صرفا برند سازی باشد نه فروش مستقیم.

شناسایی اهداف بازاریابی

در این قدم پس از شناسایی اهداف تجاری کسب و کار باید مشغول به شناسایی اهداف بازاریابی باشیم. در حالت کلی اهداف بازاریابی دارای 3 دسته کلی است.

  1. آگاهی از برند
  2. افزایش مخاطبان بیشتر
  3. افزایش فروش بیشتر

که نیاز است برای هر مورد اقدامات لازم برای انجام در استراتژی سئو سایت آورده شود.

استراتژی سئو سایت را با آگاهی قبلی بچینید

بسیاری از سئوکاران بدون داشتن اطلاعات لازم از دو مرحله قبلی شروع به نوشتن استراتژی سئو سایت می‌کنند و هستن سئوکارانی که حتی بدون نوشتن همین استراتژی شروع به انجام سئو کردن سایت می‌کنند و به حتی گاهی در مقام مشاوره سئو سایت بدون اطلاع از موارد قبلی شروع به تحلیل و بیان موارد به مدیر کسب و کار می‌کنند.

تقریبا می‌توان گفت هر استراتژی سئو سایتی بدون در نظر گرفتن موارد نام برده شده در بالا با شکست رو به رو خواهد شد. در ادامه قدم‌های چیدن یک استراتژی درست سئو سایت را بررسی خواهیم کرد.

مشاهده این مطلب  اهمیت چیدمان اسلاگ ها در استراتژی سئو

شناسایی کلمات کلیدی سایت

اولین قدم برای ورود به دنیای سئو شناسایی کلمات کلیدی است. بهترین استراتژی برای کار کردن سئو دسته بندی کردن کلمات به سه دسته کلمات کم رقابت، کلمات با رقابت متوسط و کلمات با رقابت بالا است. تجربه نشان داده است که در اکثر مواقع اگر بخواهیم به موفقیت‌های زیادی در سئو برسیم باید فرآیند سئو را از کلمات کم رقابت شروع کنیم.

شناسایی کلمات کلیدی سایت

رقابت در کلمات کم رقیب (گل به تیم بدون دروازه بان)

این کلمات یک ویژگی بزرگ دارند و آن هم نداشتن رقیب است. شما در این کلمات به خوبی می‌توانید جایگاه مناسب خود را با کمترین کار ممکن پیش ببرید.

دیگر ویژگی فعالیت در این کلمات را می‌توان تنها بودن شما برای فروش دانست. فرض کنید شما روی کلمه‌ای کار می‌کنید که تنها شما هستید و هیچ رقیب دیگری در آن فعالیت نمی‌کند. در این حالت شما به خوبی می‌توانید فروش فوق العاده‌ای را رقم بزنید. تنها به  این دلیل که افراد دیگری در این دسته فعالیت نمی‌کند و شما تنها فروشنده آن محصول خاص یا خدمت خاص هستید.

رقابت در کلمات کم رقیبت ولی با جستجوی بالا (رقابت با رقیبان اندک)

در قدم بعدی یک استراتژی درست پیش رفتن و انجام رقابت در کلماتی است که تعداد رقیبان کمی دارد. شما در این مرحله به دلیل قوت گرفتن در مرحله قبلی به خوبی می‌توانید از پس رقیبان اندک این مرحله بر بیایید. در این دسته از کلمات شما باید کلماتی را انتخاب کرده باشید که رقیبان کمی داشته باشد ولی میزان جستجوی نسبتا خوبی را شامل شود. پیدا کردن این موارد زیاد سخت نیست کافی است با چند ابزار استخراج کلمه کلیدی که میزان سرچ هر کلمه را نشان می‌دهد کار کنید.

مشاهده این مطلب  یک متخصص سئو پیدا کنید که به او اعتماد دارید

رقابت اصلی آغاز می‌شود!

در این مرحله که معمولا پس از گذشت یک سال از فعالیت سایت گذشته است شما اقدام به رقابت در کلماتی می‌کنید که میزان جستجوی بسیار بالایی دارد و همچنین رقیب‌های زیادی برای کسب جایگاه در این مورد دندان تیز کرده‌اند. در حالت کلی می‌توان گفت این بهترین استراتژی برای شروع یک ساله یک کسب و کاری است که قرار است به صورت کلاه سفید وب سایت خود را به جایگاه مورد نظرش برساند.

آنچه در این مقاله بیان کردیم

در این مقاله از سری مقالات آموزشی وب سایت ارائه دهنده خدمات افزایش سئو سایت  سعی کردیم دید کلی در رابطه با استراتژی سئو کلاه سفید را به شما بدهیم. گفتیم که یک استراتژی مناسب سئو از سه بخش اصلی تشکیل شده است. پیش رفتن در این شیوه استراتژی باعث خواهد شد که شما به مرور زمان به جایگاه مناسب و دلخواه خود برسید. البته از خاطر نبرید که پیشرفت در این استراتژی به شما کمک خواهد کرد که بدون دغدغه از همان ماه‌های اولیه شروع کسب و کارتان سود زیادی ببرید.

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

استراتژیست و مشاور سئو سایت های شرکتی، فروشگاهی، کارخانه ها و برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در مشهد، تهران و ایران | سئو (SEO) با جواد یاسمی

آخرین مقالات مرتبط

چرا نرخ استفاده، کلید موفقیت آژانس‌های دیجیتال است

چرا نرخ استفاده، کلید موفقیت آژانس‌های دیجیتال است در دنیای آژانس‌های دیجیتال، یک چیز قطعی است: لحظات...

راهنمای ضروری برای استراتژی وب‌سایت شما

  هر کاری که بکنید، هر کسب‌وکاری به وب‌سایت نیاز دارد. یک وب‌سایت جذاب و کاربردی می‌تواند کسب‌وکار...

برنامه پس از راه‌اندازی وب‌سایت

بعد از راه‌اندازی وب‌سایتتان چه برنامه‌ای داشته باشید پس از راه‌اندازی طراحی سایت وردپرس و آغاز فعالیت‌های...

شش استراتژی سئو برای صنایع خاص

صنایع کوچک و تخصصی از استراتژی‌های بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) برای ارتباط با مخاطبان هدف خود در دنیای...

آیا گرامر در بازاریابی محتوا اهمیت دارد؟

بله، گرامر در بازاریابی محتوا اهمیت دارد. اشتباهات دستوری در محتوای شما می‌تواند بر اعتبار و اقتدارتان...

آیا شبکه‌های اجتماعی به سئو کمک می‌کنند؟ ۶ مزیت شبکه‌های اجتماعی در سئو

آیا شبکه‌های اجتماعی به سئو کمک می‌کنند؟ بله! اگرچه رسانه‌های اجتماعی عامل رتبه‌بندی نیستند، اما به‌طور...

بازاریابی مجدد در بازاریابی دیجیتال چیست؟

بازاریابی مجدد تجربه‌ای رایج برای کاربران اینترنت است. اما بازاریابی مجدد در بازاریابی دیجیتال چیست؟...

محتوای همیشه سبز در مقابل محتوای ویروسی: مزایا، معایب و نکات سئو

اگر تا به حال به افزودن محتوا به وب‌سایت خود فکر کرده‌اید، احتمالا اصطلاحات «محتوای همیشه سبز» و «محتوای...

تسریع فرآیند پرداخت برای افزایش سفارشات

بازاریابی تجارت الکترونیک مدرن پیچیده است؛ اما در بسیاری از موارد، به دو مرحله ساده خلاصه می‌شود: عشق...

مدیریت آسان مرجوعی‌های شاپيفای

هرچند آزاردهنده هستند، اما هیچ کسب‌وکاری که محصولاتش را آنلاین می‌فروشد، از پس فرستادن گاه‌و‌بیگاه محصولات...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تبلیغات محیطی (بیلبورد، هدایا ویژه و …) | 09339159432

سفارش تبلیغات دیجیتال (طراحی سایت، سئو، اینستاگرام و ..) | 09376996070