حرفه ای و پایدار از روز اول با جواد یاسمی

استراتژی سئو سایت خود را به صورت کلاه سفید بچینید

استراتژی سئو سایت
آنچه در این مقاله می خوانید:

استراتژی به چه معناست؟ منظور از طراحی استراتژی سئو سایت چیست؟ چرا ما برای انجام فعالیت‌های سئو کلاه سفید نیاز به استراتژی سئو داریم؟ این سوالات و سوالاتی از این قبیل همیشه در ذهن سئوکاران تازه کار و حتی گاهی اوقات در ذهن سئوکاران حرفه‌ای وجود دارد. این که ما به عنوان یک سئو کار چه نیازی به استراتژی داریم سوال مهمی است که در این مقاله قصد داریم به آن پاسخ دهیم. با من در وب سایت مشاور سئو سایت سایت همراه باشید.

سئو دنیای پر راز و رمزی است که تنها افرادی می‌توانند به این دنیا ورودی درستی داشته باشند که خود از همان ابتدا شروع به کسب تجربه کنند. از آنجایی که گوگل به صورت مستقیم در رابطه با خیلی از موضوعات سئو اظهار نظر نمی‌کند لازم و ضروری است که به وسیله انجام تست‌های گوناگون در رابطه با موضوعات مختلف، صحیح‌ترین روش انجام سئو را به دست آوریم.

استراتژی سئو کلاه سفید چیست

اگر کمی با دنیای سئو آشنا باشید احتمالا با سئو کلاه سفید آشنا هستید. اگر اطلاعات کمی در این رابطه دارید پیشنهاد می‌کنیم مقاله سئو کلاه سفید چیست را مطالعه کنید.

منظور از استراتژی در حالت کلی برنامه ریزی برای انجام دادن یک سری کارهای مفید و انجام ندادن یک سری کارهای غیر مفید است. در سئو هم داستان به همین صورت است، ما برای سئو کردن یک وب سایت تصمیم می‌گیریم یه سری کارها را انجام دهیم و همین طور تصمیم می‌گیریم که یک سری کارها را انجام ندهیم. حال این کارها شامل موارد مختلفی از قبیل استراتژی سئو داخلی، استراتژی سئو خارجی، استراتژی تولید محتوا و غیره می‌شود.

مشاهده این مطلب  چگونه از رسانه های اجتماعی برای بهبود سئو خود استفاده کنیم

در ادامه قصد داریم گام‌های قبل از  تدوین یک استراتژی سئو کلاه سفید را با هم بررسی کنیم

استراتژی سئو کلاه سفید چیست

اهداف تجاری را مد نظر قرار دهید!

سئو می‌تواند شما را به جایگاه دلخواه در موتور جستجوی گوگل برساند، اما نباید از خاطر برد که شما در مرحله اولیه نباید به دنبال کسب جایگاه در کلماتی باشید که ارتباطی با اهداف تجاری شما ندارد. در مرحله اول شاید پس از شناسایی اهداف تجاری آن کسب و کار می‌توانید یک آگاهی از برند برای آن کسب و کار در دنیای آنلاین ایجاد کنید. به عنوان مثال یک کسب و کار شاید هدف تجاری‌اش از حضور در فضای آنلاین صرفا برند سازی باشد نه فروش مستقیم.

شناسایی اهداف بازاریابی

در این قدم پس از شناسایی اهداف تجاری کسب و کار باید مشغول به شناسایی اهداف بازاریابی باشیم. در حالت کلی اهداف بازاریابی دارای 3 دسته کلی است.

  1. آگاهی از برند
  2. افزایش مخاطبان بیشتر
  3. افزایش فروش بیشتر

که نیاز است برای هر مورد اقدامات لازم برای انجام در استراتژی سئو سایت آورده شود.

استراتژی سئو سایت را با آگاهی قبلی بچینید

بسیاری از سئوکاران بدون داشتن اطلاعات لازم از دو مرحله قبلی شروع به نوشتن استراتژی سئو سایت می‌کنند و هستن سئوکارانی که حتی بدون نوشتن همین استراتژی شروع به انجام سئو کردن سایت می‌کنند و به حتی گاهی در مقام مشاوره سئو سایت بدون اطلاع از موارد قبلی شروع به تحلیل و بیان موارد به مدیر کسب و کار می‌کنند.

تقریبا می‌توان گفت هر استراتژی سئو سایتی بدون در نظر گرفتن موارد نام برده شده در بالا با شکست رو به رو خواهد شد. در ادامه قدم‌های چیدن یک استراتژی درست سئو سایت را بررسی خواهیم کرد.

مشاهده این مطلب  استراتژی تولید محتوا چیست؟

شناسایی کلمات کلیدی سایت

اولین قدم برای ورود به دنیای سئو شناسایی کلمات کلیدی است. بهترین استراتژی برای کار کردن سئو دسته بندی کردن کلمات به سه دسته کلمات کم رقابت، کلمات با رقابت متوسط و کلمات با رقابت بالا است. تجربه نشان داده است که در اکثر مواقع اگر بخواهیم به موفقیت‌های زیادی در سئو برسیم باید فرآیند سئو را از کلمات کم رقابت شروع کنیم.

شناسایی کلمات کلیدی سایت

رقابت در کلمات کم رقیب (گل به تیم بدون دروازه بان)

این کلمات یک ویژگی بزرگ دارند و آن هم نداشتن رقیب است. شما در این کلمات به خوبی می‌توانید جایگاه مناسب خود را با کمترین کار ممکن پیش ببرید.

دیگر ویژگی فعالیت در این کلمات را می‌توان تنها بودن شما برای فروش دانست. فرض کنید شما روی کلمه‌ای کار می‌کنید که تنها شما هستید و هیچ رقیب دیگری در آن فعالیت نمی‌کند. در این حالت شما به خوبی می‌توانید فروش فوق العاده‌ای را رقم بزنید. تنها به  این دلیل که افراد دیگری در این دسته فعالیت نمی‌کند و شما تنها فروشنده آن محصول خاص یا خدمت خاص هستید.

رقابت در کلمات کم رقیبت ولی با جستجوی بالا (رقابت با رقیبان اندک)

در قدم بعدی یک استراتژی درست پیش رفتن و انجام رقابت در کلماتی است که تعداد رقیبان کمی دارد. شما در این مرحله به دلیل قوت گرفتن در مرحله قبلی به خوبی می‌توانید از پس رقیبان اندک این مرحله بر بیایید. در این دسته از کلمات شما باید کلماتی را انتخاب کرده باشید که رقیبان کمی داشته باشد ولی میزان جستجوی نسبتا خوبی را شامل شود. پیدا کردن این موارد زیاد سخت نیست کافی است با چند ابزار استخراج کلمه کلیدی که میزان سرچ هر کلمه را نشان می‌دهد کار کنید.

مشاهده این مطلب  سئو با هوش مصنوعی - 14 روش برای استفاده از هوش مصنوعی برای سئو بهتر و سریعتر

رقابت اصلی آغاز می‌شود!

در این مرحله که معمولا پس از گذشت یک سال از فعالیت سایت گذشته است شما اقدام به رقابت در کلماتی می‌کنید که میزان جستجوی بسیار بالایی دارد و همچنین رقیب‌های زیادی برای کسب جایگاه در این مورد دندان تیز کرده‌اند. در حالت کلی می‌توان گفت این بهترین استراتژی برای شروع یک ساله یک کسب و کاری است که قرار است به صورت کلاه سفید وب سایت خود را به جایگاه مورد نظرش برساند.

آنچه در این مقاله بیان کردیم

در این مقاله از سری مقالات آموزشی وب سایت ارائه دهنده خدمات افزایش سئو سایت  سعی کردیم دید کلی در رابطه با استراتژی سئو کلاه سفید را به شما بدهیم. گفتیم که یک استراتژی مناسب سئو از سه بخش اصلی تشکیل شده است. پیش رفتن در این شیوه استراتژی باعث خواهد شد که شما به مرور زمان به جایگاه مناسب و دلخواه خود برسید. البته از خاطر نبرید که پیشرفت در این استراتژی به شما کمک خواهد کرد که بدون دغدغه از همان ماه‌های اولیه شروع کسب و کارتان سود زیادی ببرید.

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

مشاوره و مجری سئو سایت های کارخانه ها برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در ایران | سئو با جواد یاسمی

آخرین مقالات

چرا کسب و کارهای مدرن نمی توانند سئو را نادیده بگیرند؟
سئو یک استراتژی حیاتی برای رشد حضور آنلاین کسب و کار شما است. با بهینه سازی محتوای خود برای عملکرد بهتر...
چگونه هوش مصنوعی آینده سئو را تغییر خواهد داد
اگر شما مانند اکثر بازاریابان محتوا هستید، احتمالاً چیزهای زیادی در مورد اینکه چگونه هوش مصنوعی می تواند...
بر هنر SEO B2C مسلط شوید - استراتژی های ساده ای که کار می کنند!
سئو به بازاریابان B2C کمک می کند تا به بسیاری از اهداف مهم با بازاریابی محتوای خود دست یابند، از جمله...
سئو استراتژیک و یکپارچه سازی UX: رتبه بندی را ارتقا دهید
در چشم انداز پیچیده بازاریابی آنلاین، تلفیقی از طراحی UX و سئو (بهینه سازی موتور جستجو) مزایای قابل توجهی...
B2B SEO در مقابل B2C SEO: تفاوت های کلیدی را کشف کنید
سئوی B2B در مقابل سئو B2C، ممکن است فکر کنید که آنها تفاوت چندانی با هم ندارند، اما بازاریابان B2B و...
SGE و تاثیر بر سئو: آنچه باید بدانید!
Google Search Generative Experience را برای کاربران پلت فرم آزمایشی Search Labs خود در ایالات متحده راه...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • تماس
  • تلگرام
  • واتساپ
× Send

خدمات سئو، طراحی سایت و گوگل

رتبه 1 گوگل باشید.

سفارش دهید >> 09376996070