سئو، طراحی سایت، محتوا، مدیا و مدیریت پروژه با یاسئومی

لینک سازی داخلی مقاله بدون استراتژی رو متوقف کنید!

لینک سازی داخلی مقاله
آنچه در این مقاله می خوانید:

اگر تا به امروز مسیر صحیحی را برای لینک سازی داخلی مقاله و سایت خود طی نکرده‌اید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید؛ می‌خواهیم با این مقاله کمک کنیم تا دیدگاه خود را نسبت به لینک سازی داخلی تغییر داده و این اقدام را موثرتر انجام دهید.

یکی از ضروری‌ترین اقدامات لازم قبل از لینک سازی داخلی مقالات، تدوین یک استراتژی هدفمند است.

اگر بدون استراتژی و اهداف از پیش تعیین شده اقدام به لینک سازی داخلی وبسایت خود می‌کنید، باید بدانید که صفحات سایت شما در مسیری بی راهه قرار گرفته و کیلومترها از چشم موتورهای جستجو فاصله گرفته‌اند!

به عبارتی مقالاتی که برای لینک سازی آن‌ها هیچ استراتژی تعیین نشده باشد، کارایی لازم را برای گوگل و کاربر ندارند و هزینه کردن برای تولید محتواهای این‌چنینی تنها هدر دادن سرمایه و زمان است.

با ما همراه باشید تا بدانید چگونه می‌توان با آموزش سئو و بکارگیری آن، بازدید از یک سایت را بطور چشم‌گیری افزایش داد!

مفهوم لینک سازی داخلی مقاله و کاربرد آن چیست؟

به زبانی ساده لینک‌های داخلی یک مقاله کمک می‌کنند تا جستجو و حرکت یک کاربر در سایت شما هدفمند و بهینه‌تر باشد.

استفاده از این لینک‌های داخلی به ربات‌های گوگل کمک می‌کند تا ارتباط بین صفحات مختلف سایت شما را بهتر درک کنند؛ در این صورت این موتور جستجو می‌تواند کاربر را راحت‌تر بین صفحات شما جابه‌جا کند.

تصور کنید به دنبال یک اتاق مشخص در یک ساختمان شلوغ هستید؛ برای سهولت در رسیدن به آن اتاق مشخص شما به راهنما نیاز دارید. لینک‌های داخلی مقاله به عبارتی حکم همان راهنما را دارند که به سادگی می‌توانند شما را به هدفی که دارید برسانند.

مشاهده این مطلب  چگونه سئو سایت خود را بالا ببریم؟ (استراتژی ‌های ناب)

لینک سازی داخلی به این معنی است که صفحه‌ای از سایت را به صفحه‌ای دیگر متصل کنیم و با کمک این لینک‌ها کاربران را بین صفحات خود حرکت دهیم؛ این اقدام به این منظور صورت می‌گیرد که مطمئن شویم کاربر بدون گرفتن پاسخی جامع برای سوالات خود، سایت ما را ترک نخواهد کرد.

تمام لینک‌هایی که در محتوای صفحه، مقالات، منوی اصلی سایت، سایدبار و یا فوترها قرار می‌گیرند جزو لینک‌ سازی داخلی مقاله به شمار می‌روند. به یاد داشته باشید برای اینکه ربات‌های گوگل بتوانند صفحات مرتبط را به راحتی پیدا کنند، باید لینک سازی داخلی خود را بهینه کنید.

لینک سازی در سئو سایت

 

با مشاوره سئو ارزش و اهمیت لینک سازی داخلی را بهتر دریابید

ممکن است از خود بپرسید چرا لینک سازی داخلی و بهینه آن از اهمیت بالایی برخوردار است؟ صفحه‌ای را در نظر بگیرید که به تازگی ایجاد کرده‌اید و برای آن صفحه محتوایی ارزشمند و کاربردی نیز تولید کرده‌اید؛ حال سوال اصلی اینجاست که چگونه می‌خواهید خزنده‌های گوگل را از این صفحه جدید مطلع کنید؟! فرقی نمی‌کند که برای تولید محتوای خود تا چه اندازه زمان و هزینه صرف کرده‌اید.

اگر نتوانید پای ربات‌های خزنده گوگل را به این صفحه جدید باز کنید، عملا شما با وجود هزینه‌ای که کرده‌اید موفق نشده‌اید که تغییری در جایگاه و یا ترافیک ورودی سایت خود ایجاد کنید و این همان اشتباهی است که برخی از افراد بارها و بارها آن را مرتکب می‌شوند چراکه از یک مشاوره سئو برای بهینه کردن لینک سازی داخلی خود کمک نمی‌گیرند.

یک مشاور باسابقه و با مهارت بالا می‌تواند با استراتژی‌های خود، از مسیر کوتاه‌تری سایت شما را به مقصد برساند!

مشاهده این مطلب  انواع بک لینک

لینک سازی داخلی مقاله را فراموش نکنید!

اگر صفحه‌ای جدید ایجاد کنید که برای آن لینک سازی داخلی انجام نداده‌اید و هیچ بک لینکی نیز از سایت‌های دیگر دریافت نکرده باشید، ربات‌های خزنده گوگل از وجود چنین صفحه‌ای در سایت شما باخبر نخواهند شد بنابراین این صفحه نیز جایی در صفحات جستجو نخواهد داشت.

با این تفاسیر می‌توان گفت که مهم‌ترین دلیل استفاده از لینک‌های داخلی، شناساندن یک صفحه به ربات‌های گوگل و باز کردن پای کاربران به این صفحه است. اما همان‌طور که ابتدای مقاله نیز ذکر کردیم، لینک سازی بدون استراتژی سایت شما را به جایی نمی‌رساند! مشاوره سئو می‌تواند تعیین مسیر را با تدوین یک استراتژی هدفمند ساده‌تر کند؛ فراموش نکنید که حتی با لینک سازی داخلی نیز به جایی نخواهید رسید اگر این پشت این لینک سازی‌ها استراتژی و هدف وجود نداشته باشد.

استراتژی برای لینک سازی داخلی همه آن چیزی است که به آن نیاز دارید

نه تنها لینک سازی بلکه تمام خدمات سئو نیاز به استراتژی و نقشه راه دارند. تا زمانی که ندانید قرار است به کجا برسید، نمی‌توانید ساده‌ترین مسیر را برای آن انتخاب کنید.

این استراتژی‌ها در واقع تعیین کننده مسیر، نحوه حرکت و چگونگی رسیدن به آن هدف را تعیین می‌کنند. در ادامه به یکی از کاربردی‌ترین استراتژی‌هایی که برای لینک سازی داخلی مقاله و سایت خود می‌توانید از آن‌ بهره بگیرید اشاره کرده‌ایم.

اما توجه داشته باشید که تعیین استراتژی برای هر سایتی مستلزم بررسی‌های دقیق ماهیت آن سایت است تا بهترین نقشه راه برای آن مشخص شود؛ بنابراین هیچکس نمی‌تواند تضمین کند که می‌تواند سایت شما را با یک نسخه یکسان به صفحه اول نتایج برساند! مشاوره سئو و کمک گرفتن از یک متخصص این امر، بهترین راه حل برای رسیدن به آن هدفی است که در سر دارید.

استراتژی لینک سازی

استفاده از انکر تکست مناسب؛ موضوعی که در تعیین استراتژی باید به آن توجه ویژه‌ای شود

یکی از استراتژی‌هایی که همیشه جواب می‌دهد و باید به آن توجه داشته باشید، انتخاب انکر تکست مناسب است. همان‌طور که می‌دانید لینک‌ها معمولا بر روی متن و یا تصویر داده می‌شوند و اگر لینک متنی باشد، عبارتی که به صفحه هدف لینک شده است را انکر تکست می‌گویند.

مشاهده این مطلب  اسپم اسکور چیست؟

این انکر تکست‌ها در واقع تاثیر زیادی در درک گوگل از محتوای صفحه شما خواهند داشت؛ بنابراین یکی از استراتژی‌هایی که می‌تواند موفقیت لینک سازی داخلی مقاله شما را تضمین کند، دقت در انتخاب انکر تکست مناسب است.

به اندازه لینک بسازید!

یکی از متداول‌ترین سوال‌هایی که پرسیده می‌شود این است که چندتا لینک داخلی بسازیم؟! توجه داشته باشید هربار که شما لینکی را ایجاد می‌کنید، میزانی اعتبار به صفحه لینک شونده داده‌اید.

بنابراین از آنجایی که با هر لینک، مقداری اعتبار به آن صفحه ارائه می‎شود باید تعداد لینک سازی داخلی مقاله شما متناسب و در حد معقول باشد.

فراموش نکنید که لینک سازی داخلی مقالات با تمام مزیت‌ها و امتیازهای مثبتی که دارد، زیاده‌روی در آن نیز می‌تواند کار را خراب کند!

از همین‌رو در پاسخ به این سوال که چه تعداد لینک داخلی بسازیم، باید بدانید که همه چیز به استراتژی لینک سازی داخلی شما بستگی دارد.

بنابراین اگر می‌خواهید از خدمات سئو در جهت بهینه کردن سایت خود استفاده کنید، نباید بدون برنامه‌ریزی و اهداف بلند مدت اقدام به عمل کنید. برای تعیین استراتژی سئو و همچنین استراتژی لینک سازی داخلی سایت؛ مشاوره سئو و کمک گرفتن از یک سئوکار باتجربه بهترین گزینه ممکن است.

جواد یاسمی
جواد یاسمی

مشاوره و مجری سئو سایت های کارخانه ها برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در ایران | سئو با جواد یاسمی

آخرین مقالات

آمار بازدید سایت های ایرانی
آمار بازدید سایت های ایرانی چه اهمیتی دارد؟
سایت‌ها امروزه به محل اصلی برای رونق کسب‌وکارها شده‌اند. شاید بتوان ادعا کرد که هرچه امار بازدید سایت‌ها...
افزایش بازدید وبلاگ
آموزش راه های افزایش بازدید وبلاگ
وبلاگ‌ها یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر سایت محسوب می‌شوند که وظایف بسیار مهمی بر عهده دارند. در واقع این...
افزایش بازدید سایت رایگان
افزایش بازدید سایت رایگان
در دنیای امروز که رقابت بیشتر جنبه دیجیتال پیدا کرده است، یکی از مهم‌ترین عناصری که به شما برای فروش...
افزایش بازدید گوگل بالا بردن سایت
افزایش بازدید گوگل
امروزه گوگل یکی از بزرگترین موتورهای جستجو در دنیا از لحاظ رتبه بندی سایت ها و کسب و کار های اینترنتی...
خرید رپورتاژ آگهی دانشگاهی Edu
خرید رپورتاژ آگهی دانشگاهی Edu را چگونه انجام دهیم!
خرید رپورتاژ آگهی دانشگاهی Edu یکی از مراحل اجرای سئو خارجی است که نه تنها برای هر کسی امکان‌پذیر نیست؛...
افزایش رتبه سایت در گوگل
چگونه سئو سایت وردپرسی خود را بالا ببریم؟ | بهبود سئو سایت وردپرس برای افزایش ورودی از گوگل
بالابردن رتبه سایت وردپرس در گوگل یکی از موارد بسیار مهمی است، که امروزه مورد توجه کارشناسان و وب مسترهای...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سئو سایت با جواد یاسمی

میخوایید رتبه یک سرچ گوگل شوید؟

مشاوره تلفنی >> 09376996070

دسترسی های بیشتر به مهم ترین صفحات سایت