چیدمان لینک ها در سئو بسیار مهم است. چیدمان مفهومی و منطقی لینک ها در سایت های مختلف استراتژی های مختلفی دارد. در ادامه یک لیست از حالت های مختلف سایت ها ارائه می دهیم و این لیست حتما در آینده آپدیت خواهد شد.
- سایت تک مفهوم
- سایت با 2 مفهوم
- سایت با تعداد بالا مفهوم ولی در یک دسته مشخص
- سایت جامع با همه دسته بندی ها
برای هر کدام از حالت های بالا مثال های خوبی وجود دارد. سایت تک مفهوم یعنی فقط روی یک مفهوم صفحه دارد و همه مثالات و صفحاتی که قرار است ایجاد شود در همین مفهوم هست مثلا یک سایت که مفهومش فقط بواسیر است.
سایت با 2 مفهوم سایتی است که 2 لاین اساسی در کسب و کارش دارد ولی در آینده لاین های جدید اضافه خواهد کرد. مثلا الان بلیط هواپیما و قطار دارد ولی در آینده حتما هتل و سرویس های دیگر را نیز اصافه خواهد کرد. مثال دیگر می تواند سایت ملک باشد که دسته نوساز و فروش دارد یعنی 2 جنس ملک متفاوت را می فروشد.
سایت با تعداد مفهوم بالا مثل سایت دیجیتال مارکتنگ که میتواند در مورد سئو، سوشال، ایمیل و … دسته های مفهومی مختلفی داشته باشد.
سایت با همه دسته بندی ها مثل سایت های فروشگاهی بزرگ، سایت های مجله بزرگ و … که در مورد هر موضوعی محتوا دارند.
ساختار فولدر بندی لینک ها مهم است؟
ساختار مفهومی چیدمان فولدر ها می تواند برای کاهش هزینه های بکلینک و افزایش قدرت هر کدام از فولدر ها و انتقال لینک جویس از دامنه به فولدر ها و برعکس مفید باشد.
بله. ساختار مفهومی چیدمان فولدر ها می تواند برای کاهش هزینه های بکلینک و افزایش قدرت هر کدام از فولدر ها و انتقال لینک جویس از دامنه به فولدر ها و برعکس مفید باشد. چیدمان لینک ها یکی از مهم ترین قسمت های تدوین استراتژی سئو است که در کنار چیدمان برید کرام، لینک های داخلی، استراتژی کیورد لندینگ و چیدمان های انکر لندینگ داخلی و خارجی می تواند قدرت بسیاری را به سایت شما منقل کند.
در آینده نزدیک مثال های کاربری زیادی را به صورت ویدیو برای شما تولید خواهیم کرد.