سئو جواد یاسمی

جواد یاسمی؛ مشاور سئو

شماره تماس

0915-325-8941​

ایمیل

support@javadyasemi.ir​

مهم‌ترین فاکتورهای سئو از نظر گوگل کدامند؟

فاکتورهای تاثیرگذار در سئو

فاکتورهای زیادی برای سئو کردن یک وب سایت وجود دارد، می‌دانید مهم‌ترین این موارد کدام است؟ گوگل چه فاکتورهایی را بیش از دیگر فاکتورها با اهمیت می‌داند؟ رعایت کردن کدام یک از فاکتورهای سئو می‌تواند سریع‌تر ما را به هدفمان برساند؟ چند سالی است که گوگل بیش از 200 پارامتر را در زمینه سئو کردن یک سایت معرفی کرده است و روز به روز هم به این پارامترها افزوده می‌شود. آگاهی داشتن از این موارد به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید در زمانی اندک به رتبه دلخواه خود برسید. در این مقاله با وب سایت مشاور seo همراه ما باشید.

گوگل همواره در بیان کردن اطلاعاتی در رابطه با سئو و الگوریتم‌های خود جانب احتیاط را رعایت کرده است، دلیل این موضوع هم کاملا واضح است، اطلاع داشتن افراد از کارکرد دقیق باعث خواهد شد که روش‌هایی برای دور زدن به وجود آید. به همین دلیل گوگل به صورت رسمی هیچگاه مورد را بیان نکرده است مگر آن که کارمندان این شرکت آن هم در قالب‌های کاملا استعاره‌ای به بیان برخی موارد کوچک بپردازند.

گوگل به چه صورتی بهترین صفحه را به کاربر نشان می‌دهد؟

گوگل برای نمایش دادن نتایج بهتر بیش از 200 فاکتور را به صورت همزمان بررسی می‌کند. مواردی از قبیل عنوان صفحه، تایتل، تصاویر، متن تصاویر، توضیحات متا و غیره تنها بخش کوچکی از این موارد هستند. مشخص است که برخی از این پارامترها ارزش و اعتباری بیشتری برای رتبه گرفتن دارند و بخشی دیگر تاثیر بسیار کم و ناچیز.

مهم‌ترین فاکتورهای سئو از نظر گوگل

گوگل در یکی از ویدیوهای منتشر شده از خودش، عنوان کرده است که سه مورد از این 200 فاکتور بیش از موارد دیگر در رتبه بندی سایت‌ها تاثیر دارد و می‌تواند تا حد زیادی به رسید شما به هدف کمک کند. در ادامه به بررسی این سه فاکتور می‌پردازیم.

بهبود عملکرد سرعت سایت

عوامل زیادی در بالا رفتن سرعت لود سایت تاثیرگذار‌اند، عواملی مانند استفاده از تصاویر کم حجم، کد نویسی اصولی و درست، تعداد ریکوئوست‌های کم و غیره، همه و همه باعث می‌شوند که سرعت یک وب سایت کم یا زیاد شود.

سرعت سایت در میان این 200 پارامتر یکی از مهم‌ترین آن‌ها است چرا که ارتباط مستقیمی با میزان رضایت کاربران دارد. اما حال سوال پیش می‌آید چرا وب سایت‌هایی با وجود سرعت کم رتبه مناسب کسب کرده‌اند؟

گوگل برای رتبه دادن به یک سایت ارزش تمام 200 پارامتر را بررسی می‌کند. شاید آن سایتی که با وجود رتبه خوب سرعت کمی دارد، محتوای قوی‌تر، طراحی رابط کاربری بهتر، متای توضیحات دقیق‌تر و از این دست موارد را به خوبی رعایت کرده است و به همین خاطر توانسته از رتبه بهتری کسب کند. به نوعی می‌توان گفت اگر شما موارد دیگر را به خوبی رعایت کرده باشید احتمالا گوگل از خیر سرعت خواهد گذشت و به پارامترهای دیگر توجه بیشتری خواهد داشت.

عنوان صفحه و متای توضیحات

عنوان صفحه و متای توضیحات مواردی بعدی است که از نظر گوگل ارزش بسیاری برای کسب جایگاه دارند. در واقع شما در متای توضیحات می‌توانید به کاربران نشان دهید که قرار است منتظر چه چیزی در وب سایت شما باشند، به همین خاطر نوشتن و استفاده از متای مناسب، کمک کننده شما برای کسب جایگاه خواهد بود.

اشتباهات رایج در نوشتن متای توضیحات

موارد زیادی وجود دارد که باعث می‌شود وب مستران و سئوکاران در نوشتن متای توضیحات دچار اشتباه شوند. اولین تصور اشتباه آن است که نوشتن کلمه کلیدی‌ها به صورت متوالی در توضیحات متا باعث می‌شود رتبه بهتری  را کسب کنید.

درست است که استفاده از کلمه کلیدی در متای توضیحات لازم و ضروری است اما تکرار این کلمات به صورت متوالی مناسب نخواهد بود. به جای این کار بهتر است از کلمه کلیدی یک الی دوبار در متای خود استفاده کنید. نوشتن جمله در این بخش باعث خواهد شد که کاربران در هنگام مشاهده در صفحه نتایج به درستی درک کنند محتوای شما در رابطه با چه چیزی است.

نوشتن متای توضیحات تکراری هم باعث به وجود آمدن مشکل در صفحات سایت شما خواهد شد. پس به هیچ وجه از متای تکراری استفاده نکنید.

توجه داشته باشید که متای توضیحات از فاکتورهای رتبه بندی نیست، بلکه باعث می‌شود که گوگل درک بهتر و مناسب‌تری از محتوا صفحه داشته باشد و همچنین کاربران بدانند قرار است چه موضوعی را مطالعه کنند.

محتوا را دست کم نگیرید

محتوا را هم می‌توان یک فاکتور اساسی برای کسب رتبه و جایگاه در نظر گرفت. البته نه هر محتوایی! آنچه در رابطه با یک محتوا می‌تواند برای کسب جایگاه موثر واقع شود، کیفیت محتوا است. محتوایی با کیفیت است که بتواند به نیاز کاربران پاسخ بدهد.

در نظر گرفتن مخاطب در محتوا باعث می‌شود که علاوه بر آن که گوگل آن محتوا را با ارزش طلقی می‌کند، کاربران از خواندن محتوا رضایت داشته باشند.

توجه داشتن به کلمات کلیدی که کاربران به وسیله آن در گوگل اقدام به سرچ می‌کنند، می‌تواند محتوای شما را بیش از هر روش دیگری به مخاطب نزدیک‌تر کند. فرض کنید شما یک فروشگاه اینترنتی ساعت مچی دارید و می‌خواهید در رابطه با یکی از ساعت مچی‌ها خود مقاله‌ای بنویسید، انتخاب کلمه کلیدی اعجازانگیزترین ساعت مچی تولید شده در کانادا باعث نخواهد شد که کاربری به سمت شما بیاید، حتی با وجود کسب رتبه یک در این کلمه، اما انتخاب کلمه پیشرفته‌ترین ساعت مچی دنیا می‌تواند میزان ترافیک قابل قبولی را برای شما به همراه داشته باشد.

لازم به ذکر است که با وجود آن که برخی از کلمات کسب جایگاه در آن راحت و آسان است اما نباید از خاطر ببرید که کاربران هم به دنبال اینگونه از کلمات نیستند و ترافیکی را به سمت شما نخواهد آورد. پیشنهاد می‌کنیم برای اثر بخشی بیشتر مقالات آموزش تولید محتوا وب سایت جواد یاسمی را مطالعه کنید

آنچه در این مقاله عنوان کردیم

در این مقاله از سری مقالات آموزش سئو مبتدی سعی کردیم در رابطه با 3 پارامتر اساسی گوگل در رتبه بندی اطلاعاتی را بیان کنیم. لازم به توضیح است که تنها مورد توجه قرار دادن این سه پارامتر باعث نخواهد شد که رتبه مناسبی را کسب کنید، اما رعایت نکات گفته شده می‌تواند شما را در رسیدن به موفقیت کمک کند. به نظر شما دیگر چه پارامترهایی در کسب جایگاه تاثیر گذار است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *