همه نکاتی که باید در مورد متا تگ ها بدانید

متاتگ ها چی هستند؟

متن تگ ها اطلاعاتی درباره صفحات وب در ساختار html ارائه می دهند. این اطلاعات متادیتا نامیده می شود و در خود صفحه نمایش داده نمی شوند ولی سرچ انجین ها می توانند آنها را بخوانند.

‏search engine یا موتورهای جستجو مانند گوگل از متا تگ ها برای فهمیدن اطلاعات اضافی در مورد صفحات وب استفاده می کنند آنها می توانند این اطلاعات را برای رتبه دهی به آن صفحه در نظر بگیرند و همچنین برای نمایش در صفحات نتیجه یا ‌serp استفاده کنند.

مثال هایی از متا تگ شامل تایتل و دیسکریپشن میشود.

متاتگ ها از اولین مباحث دوره های آموزشی سئو بودند.

از ابتدای مطرح شدن سئو به صورت گسترده در وب در سال‌های ۲۰۱۰  متاتگ ها استفاده های زیادی داشته اند مثلاً در اوایل برای سئو کردن یک صفحه چون  متا تگ کیورد بود که در بالای صفحه نمایش داده می شد از کلمات زیادی در آن استفاده می کردند تا در آن کلمات رتبه بگیرند و در نتیجه این یک سو استفاده از متا تگ کیورد بود ولی ما نمی‌خواهیم متاتگ را منفی در نظر بگیریم و متا تگ ها می توانند برای فهم سرچ انجین ها مفید باشند.

متاتگ ها برای سئو در سال 2020

تعداد متا تگ‌های زیادتری از دیسکریپشن و کیبورد وجود دارد. این دو متا تگ کاربرد بیشتری دارند و در همه جا استفاده می شود. شما می توانید لیست کاملی از متا تگ ها را در گوگل پیدا کنید.

شما در سال 2020 همچنان از متاتگ ها استفاده می کنید ولی آنها نمی توانند برای شما نتیجه خیلی زیادی در سئو بیاورند.

پس چرا ارزش متاتگ ها در طول زمان کمتر شده است؟ به خاطر محتوای  باکیفیتی که کاربران برای مطالعه و جواب دادن به سوال هایشان نیاز دارند.

پیشنهاد من برای استفاده از متا تگ ها: فقط متا تگ های مهم و ضروری را استفاده کنید متاتگ ها فقط فضای بیشتری در صفحات سورس وب پیج ها می گیرند.

 

 

متاتگ های خوب

تعدادی از متا تگ ها باید در هر صفحه ای وجود داشته باشند. به لیست زیر توجه کنید

1- Meta content type

این متاتگ برای فهم بروزر از کاراکترهای صفحه شما ضروری است بروزر در هنگام رندر کردن و یا ساختن صفحه شما از آن استفاده می کنند این یک المان اساسی در متاتگ ها است تا کدهای شما کاراکتر ست شوند

مثالهایی از این نوع متادیتا

<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8" />
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=ISO-8859-1">

2- Title
تایتل در حالی که یکی از مهمترین فاکتورها برای seo و فهم گوگل از صفحه است ولی کلمه متا در کد این تگ آورده نمی‌شود این تگ در هدر صفحه قرار می گیرد و برای هر صفحه باید به صورت منحصر به فرد و یونیک نوشته شود که دارد آن صفحه را توصیف می کند

3- Meta description
متا تگ توضیحات یک هدف اصلی دارد توصیف کل صفحه برای کسی که در حال جستجو است این تگ در سئو تاثیر مستقیم ندارد، به گفته برخی از متخصصان سئو، ولی برای کلیک کردن در صفحه نتایج بسیار مفید است.

این تگ متا می تواند ۱۶۰ کاراکتر را در بر داشته باشد شما هنگام نوشتن متن دیسکریپشن باید به این نکته دقت کنید که با نوشتن یک توصیف مناسب از صفحه یوز را به داخل صفحه بکشند بکشانید.

4- Viewport

در دنیای موبایل شما باید تگ ویوپورت را استفاده کنید چون این تگ برای نمایش و یک تجربه خوب از نسخه موبایل ضروری است و بدون ست کردن این تک شما یک ریسک بزرگ را متحمل می شوید

<meta name=viewport content="width=device-width, initial-scale=1">

متا تگ هایی که بر اساس شرایط وبسایت ها استفاده میشوند.

1- Social meta tags 

متا تگ های اپن گراف و توییتر کارت دیتا هایی هستند که برای به اشتراک گذاشتن در سوشال مدیا ها مهم هستند ولی برای اسیو به صورت مستقیم تاثیر گذار نیستند

2- Robots
یک برداشت اشتباه از متا تگ های ربات این است که تصور می‌کنند بدون گذاشتن متا تگ های ربات گوگل اقدامی انجام نمی‌دهد ولی بدون وجود این تگ ها گوگل آنها را در حالت عادی به صورت ایندکس و فالو می بیند.

حال اگر شما بخواهید صفحه خود را از دید کرالر های گوگل پنهان کنید، باید از تگ نوع ایندکس استفاده کنید برخی معتقد هستند که شما وقتی تگ نوع ایندکس را استفاده می کنید یعنی ربات گوگل نوفالو را هم در نظر می‌گیرد.

<meta name=”robots” content=”noindex” />

 

3- Language

تنها دلیلی که از تگ زبان استفاده می‌کنیم در وبسایت های بین المللی است که می خواهیم زبان اصلی سایت را به گوگل معرفی کنیم و برای صفحات مختلف برای کشورهای مختلف نتایج متفاوتی را ایجاد کنیم

4- Geo
متا تگ جئو، چیزی که من متوجه شدم این است که گوگل این تگ را پشتیبانی نمی کند ولی بینگ این کار را انجام می‌دهد و شما برای رتبه گرفتن در یک عرض و طول جغرافیایی خاص این تگ را استفاده می کنید مثال هایی از این تگ

<META NAME=”geo.position” CONTENT=”latitude; longitude”>

<META NAME=”geo.placename” CONTENT=”Place Name”>

<META NAME=”geo.region” CONTENT=”Country Subdivision Code”>

 

5- Keywords

اگه کیبورد نیز از آن دسته تنهایی است که ممکن است برای برخی از وبسایت ها لازم و ضروری باشد مخصوصاً سایت‌هایی که از زمان قدیم روی آنها به تگ سوار شده و عمر دامنه آنها بیشتر از ۱۰ سال است

 

متا تگ هایی که عشقی به کار می روند

1-Author/web author

متا تگ نویسنده این یک تگ غیرضروری برای صفحات در وب است ولی برخی از آن استفاده می کنند.

2- Rating
متا تگ ریتینگ، این یک تگ برای نشانه گذاری محتوا نسبت به ارزش کیفیت و مچوریتی طی آن محتوا است.

3- Expiration/date

متا تگ اکسپاریشن برای آن است که شما یک زمان انقضا برای صفحه خود و یا محتوای خود در نظر بگیرید.

4- Copyright

متا تگ کپی رایت آن را استفاده نکنید گوگل در فوتر شما به دنبال این تک می‌گردد و این تقویم به صورت عمومی برای همه سایت ها در نظر گرفته می شود

5- Abstract

متا تگ ابسترکت،  این متاتگ برای برخی اهداف دانشگاهی و آکادمیک استفاده می‌شود برای مقالاتی که یک خلاصه جامع دارد

6- Distribution
متا تگ جستجو بیشن این یک معتاد ترک برای سطح دسترسی به آن مقاله و یا محتوا است سطح دسترسی گلوبال یعنی همه می‌توانند از آن استفاده کنند
در بعضی مواقع شما یک پسورد برای محافظت از محتوای خود بر روی اینترنت روی محتوای خود قرار می دهید.

7- Generator
متا تگ ژنراتور این نیز مانند متاتگ نویسنده بی ارزش است و می گوید که زبان صفحه با چه تکنولوژی نوشته شده است.

8- Cache-control
متا تگ هکش کنترل، این یک متاتگ است برای کنترل کردن، این یک متن تگ است برای کنترل کردن محتوای کشف شده در بروزر البته بهترین جای استفاده از آن در HTTP header است.

 

منابع:

https://moz.com

https://www.coforge.com

https://medium.com

https://www.searchenginewatch.comt

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *