حرفه ای و پایدار از روز اول با جواد یاسمی

کرال شد – ایندکس نشد (Crawled – currently not indexed)

آنچه در این مقاله می خوانید:

کرال شده است ولی هنوز ایندکس نشده یکی از غیر شفاف ترین ارور های کاوریج سرچ کنسول است.

سرچ کنسول یکی از ابزارهای گوگل است که دیتای آن را در هیچ جایی نمی توانید بدست بیاورید. در کاوریج سرچ کنسول 4 قسمت اصلی وجود دارد که لینک ها را دسته بندی می کند.

در این مقاله با قسمت اکسکلود (Excluded) کار داریم و فقط در مورد ارور کرال شده ولی ایندکس نشده صحبت میکنیم.

احتمالا بیشتر لینک هایی که به مشکل خورده اند در این قسمت کاوریج جمع شده اند و در سال 1400 با توجه به سخت کرال شدن صفحات توسط گوگل خیلی از سایت ها در این قسمت با انبوهی از لینک هایی که منتشر کرده بودند، مواجه شده اند.

اینکه کرال به چه معناست و چطوری انجام می شود پیشنهاد میکنیم مقاله همه چیز درباره کرال را در دسته بندی سئو سایت خدمات سئو یاسئومی مطالعه کنید. کار کردن در یک شرکت سئو با تعداد بسیار زیاد سایت به ما کمک کرده با لینک های مختلفی را در این قسمت از کاوریج سرچ کنسول ببینیم و یک آموزش در مورد آن تولید کنیم.

Crawled – currently not indexed

لینک کرال شده توسط گوگل ولی هنوز ایندکس نشده است. این لینک در آینده ممکن است ایندکس شود یا نشود ولی نکته اینجاست که دیگر نیازی نیست این لینک مجدد برای کرال شدن، سابمیت شود.

یعنی اینکه: 1 – گوگل به لینک دسترسی دارد. 2- گوگل برای کرال کردن زمان و منابع صرف کرده است 3- بعد از کرال تصمیم گرفته که لینک را ایندکس نکند.

مشاهده این مطلب  راهنمای سئو برای وبسایت جدید شما (در 10 مرحله) - راهنمای ۱۰ مرحله‌ای برای سئو کردن وبسایت جدیدتان

نکته مخفی: این لینک برای کاربران گوگل ارزشی ایجاد نمیکند.

نکته مهم برای متخصص های سئو فنی این است که گوگل تصمیم گرفته تا این لینک را ایندکس نکند (یعنی در سرپ نمایش داده نمی شود.) پس باید در محتوای این صفحه بازنگری شود.

در مرحله بعدی باید جنس هر لینک که این رفتار گوگل را دیده است دسته بندی شود و با توجه به شرایط سایت و دسته لینک راه حل های مختلفی را ایندکس کردن این لینک ها وجود دارد.

آموزش راه حل ها

در این قسمت با آموزش راه حل هایی در مورد روش های ایندکس کردن این لینک ها یا رها کردن آنها به شما کمک میکنیم تا با دانش کافی تمامی لینک هایی که کرال شده است ولی هنوز ایندکس نشده است را در قسمت تسک های سئو خود حل کنید.

1- دابل چک با site:

زمان همیشه مهم است و در اولین قدم باید لینک ها را با سرچ اپراتور سایت دو نقطه چک کنید تا ببینید هنوز ایندکس نیست یا ایندکس شده است. کلا زمان ثبت دیتا در سرچ کنسول از نظر من (جواد یاسمی) کمی نسبت به واقعیت حال حاضر شرایط سایت متفاوت هست.

در این حالت کاری نباید انجام دهید و همه چی اوکی هست در مورد این لینک ها.

2- RSS feed URLs

لینک های که ته آنها /feed همان لینک های فید و اراس اس هستند و این لینک ها نیاز به هیچ کاری ندارند و گوگل تصمیم درستی برای ایندکس کردن آنها گرفته است.

3- صفحات 2 به بعد

لینک هایی که صفحه بندی را نشان می دهند و صفحه 2، صفحه 3 و … هستند. این مدل لینک ها مانند یک خیابان برای گوگل هستند تا لینک های داخل این صفحات را بررسی کند و خود این صفحات نیازی نیست ایندکس شوند.

مشاهده این مطلب  تگ Canonical چیست؟ و کاربرد آن در کجاست؟

دقت کنید که لینک های صفحه بندی باید سلف کنونیکال باشند و تگ های نوفالو و نوایندکس نداشته باشند.

4- محصولات که نیستند

گوگل با لینک صفحات محصول که تمام شده اند یا هر اتفاقی که کاربر دیگر نمیتواند خرید کند، رفتار کرال شده ولی ایندکس نشده را دارد.

راه حل این هست که موجودی محصولات چک شود و لینک هایی که کالا موجود هست لیست شود و لینک ها از نظر محتوا و کد بررسی شوند و برای ایندکس کردن راه های فچ دستی، پینگ، ربات ها و … استفاده شود.

اگر تعداد لینک ها زیاد است با استفاده از اسکریمینگ فراگ و ریجکس می توانید سریع تر این کار را انجام دهید و اگر به مشاور سئو یاسئومی در جهت رفع این مشکل نیاز دارید یک درخواست سئو فنی ثبت کنید.

5- ریدایرکت های 301

گوگل لینک های که 301 شده اند را کرال میکند و همچنین لینک مقصد را بررسی میکند و در چنین شرایطی لینک نهایی را در قسمت کرال شده ولی ایندکس نشده نمایش می دهد. چون گوگل هنوز ریدایرکت را تشخیص نداده است و در نتیجه این 2 لینک (اونی که ریدایرکت شده را ایندکس میکند) را داپلیکیت هم در نظر میگیرد.

در این حالت راه حل ساختن یک سایت مپ موقتی است. اگر در تعداد بالا این مساله برای سایت شما پیش آماده است حتما از سرویس سئو فنی یاسئومی استفاده کنید.

6- محتوای کم و کوتاه

لینک هایی که محتوای کم و کوتاه دارند و گوگل تصمیم گرفته تا آنها را ایندکس نکند. راه حل در این شرایط آپدیت محتوایی صفحه است.

مشاهده این مطلب  چرا کسب و کارهای مدرن نمی توانند سئو را نادیده بگیرند؟

دقت کنید که تصمیم اینکه این لینک برای شما مهم است تا هزینه های آپدیت محتوایی انجام شود یا خیر، با شما است. در خیلی از مواقع پیشنهاد میشود تمام دامنه را با سایت دونقطه بررسی کنید و خودتان لینک هایی که ارزش ایندکس بودن را ندارند را با نوایندکس ببندید.

7- محتوای کپی

یکی از مهم ترین لینک ها که در این قسمت ایندکس نشده اند، مشکل کپی بودن محتوا یا نزدیک بودن محتوا را با دیگر صفحات دارند. ارور مشابه دیگری در کاوریج هست که Duplicate, Google chose different canonical than user نامیده می شود و یک محتوای آموزشی کامل در این مورد تولید خواهید کرد.

راه حل: اضافه کردن قسمت های یونیک به صفحه است. 1- بازنویسی دوباره محتوای صفحه 2- داینامیک محتواها اضافه شود به صفحه 3- حذف محتواهایی با ساختار یکسان در صفحات دیگر سایت 4- اگر محتوا را کاربر تولید میکند حتما اطلاع رسانی کنید تا محتوای یونیک فقط تایید و منتشر می شود.

برای آشنایی با سرویس سئو محتوا یاسئومی با سفارش استراتژی محتوایی تمامی محتواهای قبلی سایت آنالیز خواهند شد و ساختار محتوای سئویی با ساختار کیوردهای پیشنهادی یاسئومی به سایت شما اضافه خواهد شد.

8- لینک هایی که نباید ببیند

در برخی مواقع گوگل اینجا لینک هایی را لیست میکند که اصلا نباید پیدا میکرد. راه حل بستن ربات گوگل است تا این لینک ها را پیدا نکند و لینک های داخلی هم چک شود تا به اشتباه جایی لینکی به این ساختارها داده نشده باشد.

سخن پایانی درباره ارور ایندکس شده ولی کرال نشده است

تمامی مواردی که احتمالا گوگل لینک هایی را به این لیست اضافه خواهد کرد، بررسی کردیم و اگر در قسمت کرال شده ولی ایندکس نشده است یک ساختار لینک متفاوتی دیده اید آن را با ما از طریق کامنت، ایمیل یا تماسی تلفنی به اشتراک بگذارید. داشتن یک استراتژی سئو هدفمند جلوی ایجاد شدن خیلی از این ارورها را میگیرد.

مشاهده این مطلب  (FCP) First Contentful Paint - اولین رنگ محتوا
جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

مشاوره و مجری سئو سایت های کارخانه ها برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در ایران | سئو با جواد یاسمی

آخرین مقالات

ده روش ساده برای افزایش سرعت وب‌سایت شما
آیا از ترفندهای ساده‌ای که می‌توانند نتایج آنلاین شما را به طور چشمگیری افزایش دهند، غافل هستید؟ ریچل...
راهنمای بهینه‌سازی صفحات محصولات آمازون
در دنیای وسیع و رقابتی تجارت الکترونیک، آمازون غول بی‌رقیب است. با میلیون‌ها فروشنده که برای جلب توجه...
8 پادکست فوق‌العاده سئو برای ارتقای دانش شما
(نام پادکست مناسب برای) نتایج جستجوی گوگل در حال صعود است. بهینه‌سازان مبتدی سئو، آژانس‌ها و بازاریابان...
ساخت نقشه راه سئو برای افزایش عملکرد
نقشه راه سئو مکانی برای برنامه‌ریزی، زمان‌بندی و اولویت‌بندی کارهای استراتژی سئو این فقط یک لیست ساده...
چک لیست سئو 2024 - لیست کامل سئوی ۲۰۲۴
ما با استفاده از همین چک لیست، ترافیک ارگانیک خود را در 30 روز 189.12 درصد افزایش دادیم. همچنین به ما...
گوگل E-E-A-T: چگونه محتوایی با اولویت انسان ایجاد کنیم (+ ارزیابی رایگان)
این کدها، سبک‌بندی صفحات وب را با استفاده از زبان CSS تعریف می‌کنند. این سبک‌ها شامل تنظیمات حاشیه‌ها،...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • تماس
  • تلگرام
  • واتساپ
× Send

خدمات سئو، طراحی سایت و گوگل

رتبه 1 گوگل باشید.

سفارش دهید >> 09376996070