09376996070 (سفارش سئو، سایت و تبلیغات)

TTI چیست و چه چیزی را اندازه گیری میکند؟

آنچه در این مقاله می خوانید:

Time to Interactive –TTI-  زمان تعاملی یکی از معیارهای عملکرد است که میزان پاسخگویی بار صفحه را اندازه می‌گیرد و به ما کمک میکند موقعیت‌هایی که به نظر می‌رسد صفحه تعاملی است اما در واقع اینطور نیست را شناسایی کنیم.

TTI اولین زمان را بعد از اولین رنگ محتوا (FCP) اندازه گیری می کند. این مربوط به زمانی است که صفحه به طور قابل اعتمادی برای تعامل با کاربر آماده است.

به زبان ساده، یک TTI سریع به ما اطمینان می دهد که صفحه قابل استفاده است.

TTI چه چیزی را اندازه گیری می کند؟

به گفته گوگل، «یک صفحه زمانی کاملاً تعاملی است که محتوای مفیدی را نمایش ‌دهد (که توسط اولین رنگ محتوا اندازه‌گیری می‌شود)؛ کنترل‌کننده‌های رویداد برای اکثر عناصر قابل مشاهده صفحه ثبت می‌شوند، و صفحه در عرض 50 میلی‌ثانیه به تعاملات کاربر پاسخ می‌دهد.»

TTI یک معیار مهم کاربر-محور است زیرا سرعت بازدیدکنندگان را برای تعامل کامل با صفحه شما اندازه می‌گیرد.

TTI کند باعث می شود بازدیدکنندگان احساس کنند وب سایت شما پاسخگو نیست، خراب است یا کار نمی کند.

به عنوان مثال، همه ما موقعیت هایی را تجربه کرده ایم که عناصر یک وب سایت به سرعت قابل مشاهده اند اما وقتی سعی می کنیم روی آنها کلیک یا ضربه بزنیم، هیچ اتفاقی نمی افتد.

این سناریوها عمدتاً توسط اسکریپت های شخص ثالث ایجاد می شوند که نخ اصلی را مسدود کرده و بنابراین TTI شما را افزایش می دهند. در نتیجه، بازدیدکنندگان شما ممکن است ناامید شوند و تصمیم بگیرند صفحه وب شما را ترک کنند.

مشاهده این مطلب  تغییر چیدمان تجمعی (CLS) چیست؟

کاهش TTI برای عملکرد وب شما بسیار مهم است، به ویژه، در دستگاه های تلفن همراه که این تأثیر بیشتر است.

TTI چگونه اندازه گیری می شود؟

TTI در لایت هاوس با گرفتن نقطه­ی زمانی در پایان آخرین کار طولانی اندازه گیری می شود.

آخرین کار طولانی زمانی تعیین می شود که:

FCP قبلاً راه اندازی شده است.

یک پنجره بیکار حداقل 5 ثانیه بدون وقفه وجود دارد.

پنجره بیکار جایی است که CPU Idle و Network Idle تلاقی می کنند.

CPU Idle یک دوره کوتاه بدون کار طولانی است در حالی که Network Idle یک دوره کوتاه  است که در آن تعداد دو یا کمتر درخواست شبکه در حین پرواز است.

TTI نقطه ای است که آخرین کار طولانی قبل از شروع پنجره بیکار یا FCP (در صورت عدم وجود کار طولانی) به پایان می رسد.

اساساً TTI به لایت هاوس می‌گوید که محتوا ثبت شده است و مرورگر دیگر اسکریپت‌ها یا درخواست‌ها را دانلود نمی‌کند (یعنی صفحه برای تعامل قابل اعتماد آماده است).

اگر CPU و idle Network قطع شود (با پردازش اضافی یا دانلود درخواست‌های جدید که توسط اسکریپت‌ها آغاز شده است)، TTI تا پایان آخرین کار طولانی بعدی تمدید می‌شود، یعنی تا زمانی که کار پنجره 5 ثانیه‌ای غیرفعال هر دوکار تمام شود.

عدم وجود خطای TTI

برای اندازه گیری TTI، GTmetrix باید یک پنجره بیکار 5 ثانیه ای را مشاهده کند.

اگر GTmetrix هیچ   CPU/Network بیکاری را مشاهده نکند، زمان‌بندی صفحه شما ممکن است فراتر از دوره آزمایشی تمدید شود. این منجر به یک مقدار TTI ناشناخته می‌شود که ممکن است گزارش خطای تولید لایت هاوس را ایجاد کند.

مشاهده این مطلب  Web Vitals چیست؟

توجه: ممکن است در سایر ابزارهای آزمایشی مبتنی بر لایت هاوس که از Lantern برای شبیه‌سازی معیارها استفاده می‌کنند، با چنین خطاهای «No TTI» مواجه نشوید. این ابزارها نیازی به مشاهده یک پنجره بیکار 5 ثانیه ای ندارند زیرا فقط تخمینی از TTI را ارائه می دهند.

تاثیر زمان تعاملی بر امتیاز عملکرد شما

TTI ٪10  از کل امتیاز عملکرد را به خود اختصاص می دهد.

بهینه سازی این معیار می تواند به بازدیدکنندگان شما کمک کند تا بهبود قابل توجهی را در افزایش سرعت سایت و تعامل کامل و استفاده از صفحه شما حس کنند.

توجه داشته باشید که معیار TTI همراه کل زمان انسداد (TBT) است و این دو با هم، بینش عمیق تری را در مورد پاسخگویی صفحه شما به ورودی کاربر ارائه می دهد.

آستانه های زمان تعامل

معیار TTI یک زمان‌بندی مصنوعی است که نشان دهنده مدت زمانی است که طول می کشد تا صفحه شما کاملاً تعاملی شود و نتیجه را در چند ثانیه نمایش دهد.

برای اطلاعات بیشتر در مورد نحوه محاسبه TTI اینجا را کلیک کنید.

آستانه TTI به شرح زیر است:

  • خوب – هیچ اقدامی لازم نیست  TTI 2468= میلی ثانیه یا کمتر.
  • خوب، اما نیازمند بهبود TTI =  بین 2468 و 3280 میلی ثانیه.
  • بیشتر از حد توصیه شده  TTI= بین 3280 تا 4500 میلی ثانیه.
  • بسیار طولانی تر از توصیه شده   TTI= بالاتر از 4500 میلی ثانیه.

چگونه TTI را بهبود دهیم؟

توجه داشته باشید که ممیزی های خاص ذکر شده در زیر احتمالاً بیشترین سهم را در TTI شما دارد. با این حال، TTI صفحه شما ممکن است تحت تأثیر بهینه سازی های دیگری قرار گیرد که در اینجا ذکر نشده است.

مشاهده این مطلب  راهنمای بهینه‌سازی صفحات محصولات آمازون

برخی روش‌های خوب توسعه وب برای بهبود معیارهای TTI از این قرار است:

1. بهینه سازی اجرای جاوا اسکریپت

برای کاهش زمان انسداد نخ اصلی، اجرای جاوا اسکریپت خود را بهینه کرده و اطمینان حاصل کنید که صفحه شما به ورودی های کاربر به سرعت پاسخ می دهد. برخی از کارهایی که می توانید انجام دهید عبارتند از:

  • الف) کاهش زمان اجرای جاوا اسکریپت
  • ب) به حداقل رساندن کار نخ اصلی
  • ج) حذف جاوا اسکریپت استفاده نشده
  • د) کاهش تأثیر کدهای شخص ثالث
  • ه) جایگزینی کتابخانه های بزرگ جاوا اسکریپت با گزینه های های کوچکتر

2. ارائه حداقل درخواست ها

اطمینان حاصل کنید که تا حد امکان تعداد درخواست ها را برای برنامه مورد نظر کاهش دهید. به علاوه، برای سرعت بخشیدن به بارگذاری منابع کلیدی از درخواست های حیاتی مکرر خودداری کنید.

3. استفاده از نکات منابع برای ایجاد ارتباطات اولیه

برای برقراری اتصالات اولیه با سرورهای شخص ثالث دسترسی سریع تر به منابع، از نکات منبع preconnect و dns-prefetch استفاده کنید.

به علاوه، درخواست های کلیدی را پیش بارگذاری کنید تا اطمینان حاصل شود که بازدیدکنندگان شما زودتر می توانند در جدول زمانی بارگذاری صفحه از صفحه شما استفاده کنند.

ما تمامی خدمات افزایش سرعت سایت را در پکیجی کامل در خدمات سئو یاسئومی قرار داده ایم.با گرفتن زمان مشاوره سئو از ما مناسب ترین اقدامات را جهت افزایش سرعت سایت خود انجام دهید.

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

استراتژیست و مشاور سئو سایت های شرکتی، فروشگاهی، کارخانه ها و برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در مشهد، تهران و ایران | سئو (SEO) با جواد یاسمی 09376996070

آخرین مقالات مرتبط

سئو چیست؟ راهنمای جامع و به_ روز برای فهم دقیق SEO در سال 1404

سئو چیست؟ راهنمای جامع و به‌ روز برای فهم دقیق SEO در سال 1404

در دنیای دیجیتال امروز، حضور در نتایج برتر موتورهای جست‌وجو مانند گوگل، برای هر کسب‌وکار یا وب‌سایتی...
آیا داده‌ های ساختار یافته باعث بهبود رتبه سایت در گوگل می‌شوند؟

آیا داده‌ های ساختار یافته باعث بهبود رتبه سایت در گوگل می‌شوند؟

آیا افزودن داده‌های ساختاریافته (Structured Data) می‌تواند به بهبود رتبه سایت شما در گوگل کمک کند؟ برای...
آموزش کامل نصب Google Tag

آموزش کامل نصب Google Tag برای ردیابی تبدیل در سال ۱۴۰۴

اگر در سال ۱۴۰۴ هنوز از ابزارهای دقیق برای ردیابی تبدیل‌های سایت و تبلیغات گوگل استفاده نمی‌کنید، احتمالاً...
چک لیست ۱۸ مرحله‌ای سئو فنی 1404

چک لیست ۱۸ مرحله‌ای سئو فنی 1404

سئو در سال ۲۰۲۵ تغییرات زیادی کرده و حالا بیشتر از همیشه نیازمند دقت، تحلیل‌های عمیق و بهینه‌سازی هوشمندانه...
گوگل کروم ابزارهای جدیدی برای تست بهتر موبایل اضافه می‌کند

گوگل کروم ابزارهای جدیدی برای تست بهتر موبایل اضافه می‌کند

گوگل کروم DevTools حالا ویژگی جدیدی به نام کالیبراسیون محدود کردن پردازنده (CPU throttling) ارائه می‌دهد...
گوگل ابزار Disavow بخشی از نگهداری معمول وب‌ سایت نیست

گوگل: ابزار Disavow بخشی از نگهداری معمول وب‌ سایت نیست

در رویداد Search Central NYC، جان مولر از گوگل به سوالی درباره نحوه برخورد با بک‌لینک‌های سمی پاسخ داد...
جواد یاسمی و دکتر خلیل محمد زاده

سئو سایت صنعتی

آیا وب‌سایت کارخانه‌تان در گوگل دیده نمی‌شود؟ آیا محصولات صنعتی‌تان بازدید ندارند؟ اینجاست که سئو سایت...
از صفر تا ۴۰۰۰ کلیک در روز: سئوی معنایی برای صنعت مالی

از صفر تا ۴۰۰۰ کلیک در روز: سئوی معنایی برای صنعت مالی

از صفر تا ۴۰۰۰ کلیک در روز: چگونه سئوی معنایی یک وب‌سایت مالی را متحول کرد در این مطالعه موردی، با روند...
چرا باید استراتژی کلمات کلیدی سایت خود را به‌روز کنید؟ (با آمار و ابزارهای کاربردی)

چرا باید استراتژی کلمات کلیدی سایت خود را به‌روز کنید؟ (با آمار و ابزارهای کاربردی)

آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که چرا برخی از سایت‌ها همیشه در رتبه‌های اول گوگل دیده می‌شوند و بیشترین...
افزایش رتبه سایت در گوگل

بالا بردن سئو سایت - چگونه سئو سایت را بالا ببریم

بالابردن رتبه سایت وردپرس در گوگل یکی از موارد بسیار مهمی است، که امروزه مورد توجه کارشناسان و وب مسترهای...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تبلیغات محیطی (بیلبورد، هدایا ویژه و …) | 09339159432

سفارش تبلیغات دیجیتال (طراحی سایت، سئو، اینستاگرام و ..) | 09376996070