سئو، سایت، محتوا، سوشال، مدیا و گوگل (6070-699-0937)

(LCP) Largest Contentful Paint چیست؟

آنچه در این مقاله می خوانید:

(LCP) Largest Contentful Paint بزرگترین رنگ محتوا یک معیار عملکرد است که در سال 2020 توسط لایت هاوس برای اندازه‌گیری بهتر تجربه بارگیری درک‌شده برای کاربران معرفی شد.

به عبارت ساده‌تر، LCP اندازه‌گیری می‌کند که چقدر طول می‌کشد تا بزرگترین «عنصر محتوا» (به عنوان مثال، تصویر قهرمان، متن عنوان، و غیره) در صفحه شما در نمای بازدیدکننده قابل مشاهده باشد.

LCP یکی از معیارهایی است که Web Vitals گوگل را تشکیل می دهد.

LCP چه چیزی را اندازه می گیرد؟

بنا به گوگل،  LCP ( بزرگترین رنگ محتوا) یک معیار مهم کاربر-محور برای اندازه گیری سرعت بارگذاری درک شده است، زیرا نقطه دقیق بارگیری محتوای اصلی صفحه را در جدول زمانی بارگذاری صفحه مشخص می کند – یک LCP سریع به کاربر اطمینان می دهد که صفحه برای کابر مفید است.»

اساسا، LCP اندازه گیری می کند که محتوای اصلی صفحه وب شما با چه سرعتی می تواند توسط بازدیدکنندگان  دیده شود. فرض بر این است که بارگیری بزرگترین عنصر محتوا در صفحه شما، برای مثال یک چرخ فلک یا تصویر قهرمان، یک شاخص اصلی برای ارزیابی بازدیدکنندگان شما در مورد سرعت بارگیری صفحه خواهد بود.

“عنصر محتوا” می تواند هر عنصر HTML باشد مانند:

  • یک عنصر تصویری
  • یک عنصر ویدیویی
  • عنصری با تصویر پس‌زمینه بارگیری شده از طریق تابع  URL (به‌جای اعلام آن در CSS)
  • عناصر سطح بلوک مانند <h1> ، <h2> ، <div> ، <ul> ، <table> و غیره.

GTmetrix اندازه‌گیری می‌کند که بزرگ‌ترین عنصر محتوای بالای صفحه چقدر سریع روی صفحه شما نمایان می‌شود.

وب‌سایت‌هایی با ساختارهای مشابه ممکن است امتیازات بسیار متفاوتی در معیار LCP داشته باشند زیرا بزرگترین عنصر محتوا از صفحه‌ای به صفحه دیگر متفاوت است.

مشاهده این مطلب  نحوه کار با ستون جی تی متریکس در شیت تکنیکال

درک معیار LCP  کار آسانی است زیرا تنها کاری که باید انجام دهید این است که به صفحه وب خود نگاه کنید، بزرگترین بلوک متن یا تصویر را شناسایی کنید و سپس زمان بارگذاری آن را بهینه کنید.

تأثیر LCP  بر امتیاز عملکرد شما

LCP به عنوان یک معیار Web Vital، 25٪ از امتیاز عملکرد را به خود اختصاص می دهد و آن را به یکی از مهم ترین معیارها برای بهینه سازی تبدیل می کند.

معیارهای دیگر مانند اولین رنگ محتوا (FCP) یا زمان رسیدن به اولین بایت(TTFB) هم  بر افزایش سرعت سایت یا صفحه شما تاثیرگذارند، اما LCP بیشتر معرف انتظارات دنیای واقعی بازدیدکنندگان هنگام دسترسی به وب سایت شما است.

بنابراین بهینه سازی LCP اغلب می تواند بزرگترین پیشرفت را در عملکرد وب سایت شما، هم از نظر امتیاز عملکرد و هم از نظر برداشت بازدیدکنندگان از عملکرد، ایجاد کند.

آستانه LCP

آستانه  LCP با زمان رندر بزرگترین بلوک تصویر یا متن قابل مشاهده در نمای بازدید کننده(بر حسب ثانیه)  اندازه گیری می شود.

آستانه LCP به شرح زیر است:

  • خوب – هیچ اقدامی لازم نیست  LCP 1200= میلی ثانیه یا کمتر.
  • خوب، اما نیازمند بهبود  LCP= را بین 1200 و 1666 میلی ثانیه در نظر بگیرید.
  • بیشتر از حد توصیه شده  LCP= بین 1666 تا 2400 میلی ثانیه.
  • بسیار بیشتر از حد توصیه شده=  LCP بالاتر از 2400 میلی ثانیه.

بزرگترین عنصر رنگ محتوایی در برگه ساختار

می توانید آنچه را که GTmetrix به عنوان بزرگترین عنصر محتوای صفحه شما شناسایی کرده است در برگه ساختار گزارش مشاهده کنید. این مورد تحت ممیزی “بزرگترین عنصر رنگ محتوا” فهرست شده است.

مشاهده این مطلب  کرال شد - ایندکس نشد (Crawled - currently not indexed)

توجه داشته باشید که این ممیزی صرفاً اطلاعاتی است و به عملکرد یا امتیاز ساختار شما کمک نمی کند.

چگونه می توان LCP را بهبود بخشید؟

توجه داشته باشید که ممیزی های خاص ذکر شده در زیر احتمالاً بیشترین کمک را به LCP شما می کنند. با این حال، زمان بندی LCP صفحه شما ممکن است تحت تأثیر بهینه سازی های دیگری قرار گیرد که در اینجا ذکر نشده است.

زمان بندی LCP خود را با استفاده از این روش های خوبِ توسعه وب بهبود دهید:

1. کاهش زمان پاسخگویی سرور

کاهش زمان پاسخگویی سرور به بارگیری سریع‌تر منابع و ارائه زمان LCP سریع در صفحه شما کمک می‌کند. برخی از کارهایی که می توانید در راستا انجام دهید عبارتند از:

  1. کاهش زمان پاسخگویی اولیه سرور
  2. استفاده از شبکه تحویل محتوا (CDN)
  3. ارائه داشته های ثابت با سیاست ذخیره سازی کارآمد
  4. ایجاد ارتباطات اولیه با منابع مهم شخص ثالث

2. حذف رفتار مسدودکننده رندر

حذف رفتار مسدود کننده رندر در صفحه شما، بارگیری منابع در سریع ترین زمان ممکن را تضمین می کند.

3. بهینه سازی تصاویر و فیلم ها

برای کاهش زمان بارگذاری تصاویر و ویدیوها،  ارائه آنها در صفحه خود را بهینه کنید. برخی از کارهایی که می توانید انجام دهید عبارتند از:

  • اندازه مناسب تصاویر
  • رمزگذاری کارآمد تصاویر
  • ترکیب تصاویر با استفاده از CSS sprites
  • ارائه تصاویر در قالب های نسل بعدی
  • استفاده از فرمت های ویدئویی برای محتوای متحرک

در نهایت شاید افزایش LCP برای شما سخت باشد زیرا باید تجربه بهبود سرعت صفحات سایت را داشته باشید. ما در شرکت یاسئومی با ارائه خدمات سئو در راستای افزایش سرعت سایت برای بطرف کردن نیاز شما آمادگی مشاوره در این حوزه را داریم.

مشاهده این مطلب  AMP چیست؟ تاثیر AMP بر سئو
جواد یاسمی
جواد یاسمی

مشاوره و مجری سئو سایت های کارخانه ها برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در ایران | سئو با جواد یاسمی

آخرین مقالات

افزایش سرعت وردپرس در لوکال هاست
افزایش سرعت وردپرس در لوکال هاست
وردپرس (WordPress) یکی از محبوب ‌ترین سیستم‌ های مدیریت محتوا (CMS) است که برای ایجاد وب‌ سایت‌ های داینامیک...
افزایش سرعت سایت های شلوغ
افزایش سرعت سایت های شلوغ
هر روز، اهمیت سرعت بارگذاری وب ‌سایت‌ها در جذب و نگه‌داری کاربران بیشتر می ‌شود. بازار رقابتی امروزی،...
بررسی امنیت سایت
بررسی امنیت سایت
بررسی امنیت سایت یکی از موضوعات مهمی است که در هنگام راه اندازی سایت بایستی به آن توجه کرد. یکی از اقدامات...
بهترین سایت‌های شرکتی
بهترین سایت‌های شرکتی
بهترین سایت‌های شرکتی نه تنها بر جذب مشتریان و ایجاد نگرش مثبت تاثیر دارند، بلکه هویت برند و ارزش‌های...
بررسی وضعیت سایت در گوگل
بررسی وضعیت سایت در گوگل
بررسی وضعیت سایت در گوگل از اهمیت بالایی برخوردار است. این کار به شما کمک می‌کند تا مشکلات سایت خود را...
افزایش سرعت سایت بدون افزونه
افزایش سرعت سایت بدون افزونه
سرعت سایت یکی از نکات بسیار مهمی است که می‌تواند به ساده‌ترین شکل ممکن، رتبه گوگل شما را افزایش دهد....

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • تماس
  • روبیکا
  • تلگرام
  • واتساپ
× Send

خدمات سئو سایت و گوگل

میخوایید رتبه یک سرچ گوگل شوید؟

سفارش >> 09376996070