تخصص ما: سئو و فروش اینترنتی = رشد کسب و کار آنلاین شما (۰۹۰۲۰۹۱۴۵۷۰)

(FCP) First Contentful Paint – اولین رنگ محتوا

آنچه در این مقاله می خوانید:

اولین رنگ محتوا یک معیار عملکرد است که نشان میدهد بازدیدکنندگان با چه سرعتی می‌توانند محتوای واقعی (متن، تصاویر، ویدیو و غیره) را در صفحه شما مشاهده کنند.

FCP، که به سرعت بارگذاری صفحه شما مرتبط است، یکی از معیارهایی است که قبلاً در Legacy Reports خود دنبال می کردیم.

FCp پایین در ایجاد تجربه مثبت کاربری موثر است، زیرا اگر محتوا زودتر نمایان  شود، بازدیدکنندگان حس میکنند که بارگذاری صفحه چقدر سریع و روان بوده است.

FCPچه چیزی را اندازه گیری می کند؟

بنا به گوگل:

FCP نشان می دهد که چه مدت طول می کشد تا مرورگر اولین قطعه از محتوای DOM را پس از پیمایش کاربر به صفحه شما ارائه دهد. محتوای DOM صفحه شما شامل تصاویر، عناصر <canvas> غیرسفید و SVG است اما انچه که در داخل یک iframe قرار دارد را شامل نمی شود .”

FCP یک معیار مهم و کاربر-محور برای اندازه‌گیری عملکردِ درک شده است، زیرا مشخص می‌کند بازدیدکنندگان اولین بار در کدام نقطه می‌توانند محتوای روی صفحه ببینند.

FCP سریع به کاربر اطمینان می دهد که در حین بارگذاری صفحه شما اتفاقی در حال رخ دادن است. FCP کند نشان می دهد که هیچ کاری انجام نمی شود و بنابراین جریان کار با کندی مواجه است.

در مقابل، First Paint Timing  (زمان اولین رنگ) نقطه ای که در آن هر چیزی بر روی صفحه نمایش داده می شود (به عنوان مثال، رنگ پس زمینه، حاشیه و غیره) را اندازه گیری می کند – که از اهمیت کمتری برخوردار است.

تأثیر اولین رنگ محتوا بر امتیاز عملکرد شما

این معیار 10٪ از کل امتیاز عملکرد را به خود اختصاص می دهد.

مشاهده این مطلب  افزایش خوانایی مقالات با طراحی سایت

معمولاً بهینه سازی صفحه به منظور بهبود FCP ، هم از نظر زمان بارگذاری واقعی صفحه و هم از نظر درک کاربر از عملکرد سایت دستاوردهای قابل توجهی برای تان به ارمغان می آورد.

بهبود سه شاخص در Web vitual را به خدمات سئو ما در یاسئومی بسپارید.

آستانه اولین رنگ محتوایی

آستانه FCP به شرح زیر است:

  • خوب – هیچ اقدامی لازم نیست=  زمان FCP  934 میلی ثانیه یا کمتر.
  • خوب، اما نیازمند بهبود  =  زمان FCP بین 934 تا 1205 میلی ثانیه
  • بیشتر از حد توصیه شده = زمان FCP بین 1205 تا 1600 میلی ثانیه.
  • بسیار بیشتر از توصیه شده = زمان FCP بالاتر از 1600 میلی ثانیه.

چگونه FCP را بهبود دهیم؟

توجه داشته باشید که ممیزی های خاص ذکر شده در زیر احتمالاً بیشترین کمک را به FCP شما می کنند. با این حال، FCP صفحه شما ممکن است تحت تأثیر بهینه سازی های دیگری قرار گیرد که نهایتا موجب افزایش سرعت سایت شما قرار بگیرد که در اینجا ذکر نشده است.

FCP خود را با گنجاندن شیوه های بهینه سازی گردش کار خود بهبود بخشید، مانند:

1) کاهش زمان پاسخگویی سرور

کاهش زمان پاسخ سرور به سرعت FCP صفحه شما کمک می کند. برخی از کارهایی که می توانید در این زمینه انجام دهید عبارتند از:

  • ب) استفاده از شبکه تحویل محتوا (CDN)
  • ج) ارائه داشته های ثابت با سیاست کارآمد ذخیره سازی
  • د) اجتناب از تغییر مسیر چند صفحه­ای
  • ه) ایجاد ارتباطات اولیه با منابع مهم شخص ثالث

2) حذف منابع مسدود کننده رندر

حذف منابع مسدود کننده رندر در صفحه شما، بارگیری منابع را در سریع ترین زمان ممکن تضمین می کند.

مشاهده این مطلب  تاثیر سرعت سایت در سئو

3) به حداقل رساندن تعداد درخواست ها و اندازه بار

سعی کنید تعداد درخواست‌ها و اندازه‌های بار را تا حد امکان کم نگه دارید تا منابع سریع بارگیری شوند و مرورگر زودتر شروع به ارائه محتوا در صفحه شما کند.

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

مشاور و مجری سئو سایت های شرکتی، فروشگاهی، کارخانه ها و برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در مشهد، تهران و ایران | سئو (SEO) با جواد یاسمی

آخرین مقالات

درس آموخته‌ها: بررسی بزرگ‌ترین حملات سایبری در تاریخ ورزش

درس عبرت: بررسی بزرگترین حملات سایبری در تاریخ ورزش بر اساس گزارش‌های دولتی، 7 از هر 10 سازمان ورزشی...

جریمه گوگل - تعریف، توضیح و بهترین روش‌های سئو

تعریف جریمه گوگل به معنای کاهش چشمگیر در دید و کلیک‌های ارگانیک یک وبسایت است که به دلیل نقض خط مشی‌های...

ده روش ساده برای افزایش سرعت وب‌سایت شما

آیا از ترفندهای ساده‌ای که می‌توانند نتایج آنلاین شما را به طور چشمگیری افزایش دهند، غافل هستید؟ ریچل...

راهنمای بهینه‌سازی صفحات محصولات آمازون

در دنیای وسیع و رقابتی تجارت الکترونیک، آمازون غول بی‌رقیب است. با میلیون‌ها فروشنده که برای جلب توجه...

8 پادکست فوق‌العاده سئو برای ارتقای دانش شما

(نام پادکست مناسب برای) نتایج جستجوی گوگل در حال صعود است. بهینه‌سازان مبتدی سئو، آژانس‌ها و بازاریابان...

ساخت نقشه راه سئو برای افزایش عملکرد

نقشه راه سئو مکانی برای برنامه‌ریزی، زمان‌بندی و اولویت‌بندی کارهای استراتژی سئو این فقط یک لیست ساده...

چک لیست سئو 2024 - لیست کامل سئوی ۲۰۲۴

ما با استفاده از همین چک لیست، ترافیک ارگانیک خود را در 30 روز 189.12 درصد افزایش دادیم. همچنین به ما...

گوگل E-E-A-T: چگونه محتوایی با اولویت انسان ایجاد کنیم (+ ارزیابی رایگان)

این کدها، سبک‌بندی صفحات وب را با استفاده از زبان CSS تعریف می‌کنند. این سبک‌ها شامل تنظیمات حاشیه‌ها،...

راهنمای سئو برای وبسایت جدید شما (در 10 مرحله) - راهنمای ۱۰ مرحله‌ای برای سئو کردن وبسایت جدیدتان

بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) اگر به درستی انجام شود می‌تواند هر ماه هزاران بازدیدکننده هدفمند به وب‌سایت...

چرا کسب و کارهای مدرن نمی توانند سئو را نادیده بگیرند؟

سئو یک استراتژی حیاتی برای رشد حضور آنلاین کسب و کار شما است. با بهینه سازی محتوای خود برای عملکرد بهتر...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • تماس
  • تلگرام
  • واتساپ
× Send

خدمات سئو، طراحی سایت و گوگل

در گوگل دیده شوید و اینترنتی بفروشید.

ثبت سفارش > 09020914570