Yaseomi: اولین پلتفرم سئوی سیستماتیک ایران

الگوریتم برت (BERT) گوگل

الگوریتم گوگل برت
آنچه در این مقاله می خوانید:

شما هم قطعا مثل من از گوگل استفاده  کرده اید. شما هم دیده اید که اگر مطلبی را در گوگل سرچ کنیم.  فقط سایت های مربوطه به متن نوشته شده برای شما میاید.

اما این چگونه ممکن است؟ مگر گوگل چند نفر خدمه دارد؟ آیا خدمه ها میتوانند این کار را انجام دهند؟ آیا فایل های گوگل دسته بندی شده اند؟ اگر دسته بندی شده باشند چه کسانی آنها را به دست ما می رسانند.

قطعا شما نام الگوریتم را در زندگی خود شنیدید. امروز ما در مورد یکی از بهترین الگوریتم های گوگل به نام الگوریتم برت صحبت میکنیم.

الگوریتم برت BERT

 

وقتی که همه ی شرکت های رقیب گوگل فکر می کردند. گوگل به سطح آخر خود در هوش مصنوعی رسیده  ناگهان گوگل با یک انفجار غول الگوریتم خود را معرفی کرد.

این الگوریتم که یکی از غولهای الگوریتم جهان است باعث این شد که دستاورد بزرگی نصیب گوگل شود.

این غول هوش مصنوعی در سال 2015 معرفی شد. که همه ی شرکت های رقیب تقریبا کار خود را تمام شده فرض کردند.

الگوریتم برت BERT

الگوریتم برت چگونه کار می کند؟

 

همانطور که در بالا گفتیم هر الگوریتم به دستوراتی عمل میکند. و هر الگوریتم سعی دارد به ربات ها کمک کند.

خدمات سئو وردپرس در بهترین سطح کیفیتی و کمیتی به صورت فول پکیج 0 تا 100 بهینه سازی سایت و فضای مجازی ارائه می شود.

1- این الگوریتم کمک میکند که ربات های گوگل  متن هایی که برای جست و جو دریافت میکنند را بهتر درک کنند. و موضوعاتی که بیشتر مرتبط هستند را به ما نشان دهد.

2- شما وقتی که در گوگل متنی را سرچ میکنید میبینید که چند متن جست و جو برای شما به عنوان مثال نشان داده میشود. که نشان دادن این متن ها کار BERT است.

3- متن هایی که برای شما نشان میدهد به زبان خودتان است و این الگوریتم به جای زبان کامپیوتری (کتابی) زبان معمولی (در صحبت کردن انجام میدهیم )را جایگزین کرده است.

اما در اوایل عرضه این الگوریتم چند مشکل هم داشت.

1- به حرف های اضافه توجه نمیکرد مثلا وقتی شما سرچ میکنید (سفر از تهران به مشهد) این الگوریتم برای جست و جو (سفر تهران  مشهد)را به ربات های خود میداد.

تنها مشکل الگوریتم این بود که در سال های بعدی با بروز کردن الگوریتم حل شد. یک نکته که باید به آن توجه داشت این است این است که:

این الگوریتم که در مارس 2019 اپدیت شد بسیار سروصدا به پا کرد. شاید بپرسید که چرا این الگوریتم جابجایی زیادی در رتبه سایت ها ایجاد نمیکند؟ این الگوریتم تمرکز خود را بیشتر روی دیالوگ های طولانی گذاشته زیرا کلمات کلیدی و کوتاه مورد نظر سئو کاران حرفه ای نیست.

قبل از معرفی این الگوریتم خدمه های گوگل میتوانستند در الگوریتم های قبلی تغییراتی برای جابجایی سایت انجام دهند.  اما با عرضه این الگوریتم کار کرد خدمه به 70 درصد کاهش یافته و در مجموعه الگوریتم ها این الگوریتم 80 درصد در موفقیت گوگل تا حالا سهم داشته است.

الگوریتم برت چگونه کار می کند؟

می توانید برای BERT بهینه شوید؟

بعید نیست Google به ما گفته است که SEO ها واقعاً نمی توانند برای RankBrain بهینه سازی شوند. اما این بدان معنی است که گوگل در درک زبان طبیعی بهتر شده است. فقط مانند همیشه مطالب را برای کاربران بنویسید. این تلاش های گوگل برای درک بهتر جستجوی جستجوگر و تطبیق بهتر با نتایج مرتبط تر است.

چرا با این الگوریتم ها اهمیت می دهیم؟ ما اهمیت می دهیم، نه تنها به این دلیل كه گوگل گفت این تغییر “بزرگترین جهش رو به جلو در 5 سال گذشته و یكی از بزرگترین جهش های رو به جلو در تاریخ جستجو است”.

گوگل بیشترین تغییر را در سیستم جستجوی خود انجام داده است.

سئو در مشهد توسط بهترین شرکت و تیم سئو یعنی یاسئومی برای کسب و کارها و شرکت ها ارائه می شود.

گوگل اعلام كرد كه BERT در سراسر جهان و در همه زبانها در قطعه های برجسته استفاده می شود.

برای اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید با مشاوره سئو جواد یاسمی همراه باشید.

خلاصه مقاله الگوریتم برت

 

1-گوگل با ساخت این غول الگوریتم که در همه زبان ها برای درک بهتر متن کاربر طراحی  شده  باعث شده گوگل از جایگاهی که در آن قرار دارد یک غول موتور جست و جو شود.

2- گوگل با معرفی این الگوریتم خرج خود را کمتر کرده و خدمه کمتری در اختیار خود قرار داده است.

3- گوگل توانسته با ساخت این الگوریتم نسبت به آخرین الگوریتم خود 75 درصد رشد کند.

4- در این  مواقع که هشتک ها رقیب اصلی گوگل شده اند این الگوریتم بسیار به آنها کمک میکند.

5- با این الگوریتم گوگل توانست سرعت موتور جست و جوی خود را بیشتر کند.

طراحی سایت در مشهد

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

یاسئومی؛ اولین پلتفرم سئوی ایجنت‌محور ایران برای سئوی هوشمند، سیستماتیک و مقیاس‌پذیر — همین حالا با ما تماس بگیرید: ۰۹۳۷۶۹۹۶۰۷۰.

آخرین مقالات مرتبط

چطور پزشکان احمدآباد مشهد با سئو محلی و بازاریابی دیجیتال، نوبت‌گیری خود را چند برابر می‌کنند؟ احمدآباد مشهد یکی از متراکم‌ترین مناطق درمانی کشور است. ده‌ها پزشک متخصص، کلینیک زیبایی، مطب دندان‌پزشکی و مراکز تخصصی پزشکی در این منطقه فعال هستند—اما سؤال اصلی اینجاست: چه کسانی در این بازار شلوغ، بیشتر دیده می‌شوند و نوبت […]

طراحی سایت پزشکی در احمدآباد مشهد ویترین دیجیتال اعتماد بیماران کجاست؟ اینجاست: سایت شما. در منطقه‌ای مثل احمدآباد مشهد که ده‌ها پزشک متخصص، دندان‌پزشک، کلینیک زیبایی و مطب درمانی حضور دارند، داشتن تابلو فیزیکی فقط بخشی از مسیر جذب بیمار است.اما آنچه در سال‌های اخیر تعیین‌کننده انتخاب بیماران شده، حضور حرفه‌ای آنلاین است—و نقطه شروع […]

سئو برای پزشکان احمدآباد مشهد چگونه بیماران در گوگل شما را پیدا می‌کنند؟ (یا نمی‌کنند!) در منطقه پرتراکم و درمان‌محور احمدآباد مشهد، بیش از ۱۰۰ مطب و کلینیک فعال وجود دارد.اما زمانی که بیمار در گوگل عبارتی مثل «دکتر پوست احمدآباد» یا «کلینیک درد مشهد» را جستجو می‌کند، تنها ۵ تا ۱۰ نام در صفحه […]

مقدمه: فرصت‌های طلایی، چالش‌های پنهان در منطقه احمدآباد مشهد، مطب‌ها و کلینیک‌های پزشکی از نظر تخصص، اعتبار و مراجعه‌ی حضوری در جایگاه بسیار خوبی قرار دارند. اما در فضای دیجیتال، بسیاری از این مجموعه‌ها هنوز نتوانسته‌اند به سطحی از «اعتمادسازی آنلاین» برسند که با واقعیت حرفه‌ای آن‌ها هم‌خوانی داشته باشد. نتیجه؟ بیماران جدیدی که به […]

تحلیل فرصت‌ها، چالش‌ها و راهکارهایی که پزشکان نباید نادیده بگیرند منطقه احمدآباد مشهد—قطب تخصصی و پرتردد خدمات پزشکی در شرق کشور—هر روز میزبان صدها بیمار و ده‌ها مطب و کلینیک است. از متخصصین پوست و مو گرفته تا جراحان زیبایی، ارتوپدها، دندان‌پزشکان و پزشکان عمومی، همگی در فضایی با رقابت فشرده فعالیت می‌کنند. اما چیزی […]

دیده شوید، اعتماد جلب کنید، نوبت بگیرید – با یاسئومی در قلب منطقه احمدآباد مشهد—مرکز پزشکی پرمراجعه شرق کشور—صدها پزشک، کلینیک تخصصی و مراکز درمانی فعالیت می‌کنند. رقابت بالا و رفتار دیجیتالی بیماران امروزی، تنها یک راه برای تمایز باقی می‌گذارد: حضور حرفه‌ای در فضای دیجیتال. ما در یاسئومی، با تجربهٔ واقعی در بازار پزشکی […]

وقتی صحبت از آینده سئو در دوران هوش مصنوعی می‌شود، خیلی‌ها یا دچار وحشت می‌شوند یا به دنبال شعارهای توخالی و اصطلاحات نوظهوری مثل GEO می‌روند. اما من، جواد یاسمی هستم؛ کسی که بیش از یک دهه است سئو را زندگی کرده‌ام. این مقاله را برای این نوشتم که هم افسانه‌ها را تخریب کنم و […]

گوگل دارد ترافیک شما را می‌دزدد – و شاید حتی متوجه نشده‌اید چرا باید این مقاله را بخوانید؟ اگر شما هم جزو آن دسته از سئوکاران و بازاریابان ایرانی هستید که روی سایت‌های انگلیسی، عربی یا زبان‌های دیگر فعالیت می‌کنید، باید بدانید:گوگل اخیراً شروع به ترجمه خودکار محتوای انگلیسی کرده و آن را روی دامنه‌های […]

آینده سئو: چرا سئوکاران باید به بازاریاب واقعی تبدیل شوند؟ برای سال‌ها، سئو یک بازی فنی بود. ساختار صفحه، چگالی کلمات کلیدی، بک‌لینک. هرکس الگوریتم‌ها را بهتر می‌شناخت، رتبه بهتری می‌گرفت. اما امروز این مدل دیگر کافی نیست. در سال ۲۰۲۵، سئو نه با مهندسی الگوریتم، بلکه با هنر بازاریابی و اعتمادسازی رشد می‌کند. پایان […]

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *