مدیریت پیج اینستاگرام

مدیریت پیج اینستاگرام یکی از شغل های جدابی است که چندین سال است برای کسب و کارها مهم شده است؛ زیرا ادمین پیج اینستاگرام در موفقیت کسب و کار شما تاثیرگذار است و اگر یک مدیر نابلد استخدام کنید، کسب و کار شما به شکست مواجه می شود.

ود. شما قبل از استخدام شخصی به عنوان ادمین صفحه اینستاگرام، باید با وظایف این شخص آشنا شوید. یک مدیر پیج اینستاگرام باید برای انتشار محتوا برنامه ریزی دقیقی داشته باشد؛ توانایی تحلیل داده ها و پیج های رقیب را داشته باشد.

ما در این مقاله از سایت جواد یاسمی، تصمیم داریم شما را در مورد مواردی که باعث می شود بعد از استخدام ادمین اینستاگرام کسب و کار شما موفق شود، آگاه کنیم.

مدیریت پیج اینستاگرام چیست؟

ادمین پیج اینستاگرام به شخصی گفته می شود که در افزایش دنبال کننده و بازدید محتواهای اکانت اینستاگرام شما تاثیرگذار است. به عنوان مدیریت پیج اینستاگرام باید قدرت تحلیل داده ها و آنالیز رقبا خوبی داشته باشید.

مدیریت پیج اینستاگرام باید کارهای زیر را برای اکانت شما در اپلیکیشن Instagram انجام دهد:

  • برنامه ریزی برای انتشار محتوا.
  • به نظرات مخاطبان پاسخ دهد.
  • داده های پیج را تحلیل کند.
  • رقبا را آنالیز کند.

استخدام یک شخص به عنوان مدیریت پیج اینستاگرام کاربلد، باعث می شود کسب و کار شما در کمترین زمان، کاربران هدف و فعال جذب کند. جذب این کاربران باعث افزایش فروش و محبوب شدن برند شما می شود.

اگر شخصی که به عنوان مدیریت پیج اینستاگرام استخدام می کنید نتواند موارد ذکر شده را انجام دهد، کسب و کار شما نمی تواند در مقابل رقبا دوام بیاورد و باید یا ادمین خود را تغییر دهید یا اینکه کسب و کار خود را تعطیل کنید.

نکات مدیریت پیج اینستاگرام

اگر شما نمی خواهید ادمین پیج اینستاگرام استخدام کنید، نکاتی که باعث می شود کسب و کار شما در اینستاگرام موفق شود، را باید رعایت کنید.

مدیریت پیج اینستاگرام

1.داشتن پروفایل جامع و جالب

وقتی یک کاربر اکانت شما را می بیند، ساختار ظاهری پیج شما باعث می شود او تصمیم بگیرد محتواهای شما را دنبال کند یا اینکه از پیج شما خارج شود. هر چقدر ظاهر اکانت شما جذاب تر باشد و محتواهای بهتری منتشر کنید، راحت تر کاربر جذب می کنید.

در پاراگراف قبل گفتیم که ساختار ظاهری شما باید برای کاربر جذاب باشد، اما یک ساختار ظاهری جذاب چگونه است؟

  • نام تجاری مناسب

فرض کنیم شما تصمیم دارید در اکانت اینستاگرام خود، اخبار ورزشی منتشر کنید؛ شما دو راه دارید، نام تجاری اکانت خود را اخبار ورزشی (Akhbarvarzeshy)، یا نام کاربری خود را ورزش نیوز (Varzeshnews) بگذارید.

نام کاربری ورزش نیوز نسبت به اخبار ورزشی، جذاب تر و کاربرپسند تر است. پس نام تجاری جذاب، باعث می شود کاربران علاقه بیشتری به دنبال کردن محتواهای شما داشته باشد.

  • عکس پروفایل با کیفیت

شما چندین راه برای انتخاب عکس پروفایل دارید. شما می توانید عکس یک توپ فوتبال بگذارید؛ شما می توانید عکس بازیکن یا مربی فوتبال بگذارید؛ شما می توانید حرف اول برند خود بگذارید. اما تمام راه های ذکر شده، جذاب نیستند.

شما می توانید یک لوگو باکیفیت برای برند خود طراحی کنید و پیشنهاد می شود از انتخاب یک توپ فوتبال، عکس بازیکن یا مربی خودداری کنید. یک لوگو باکیفیت باعث می شود کاربران بیشتری جذب کنید.

اگر شما کسب و کار آموزشی راه اندازی کرده اید، به جای طراحی یک لوگو، می توانید یک عکس از چهره خودتان به عنوان عکس پروفایل انتخاب کنید. انتخاب یک عکس جذاب از چهره تان باعث می شود کاربران رابطه دوستانه و راحت تری با شما برقرار کنند.

  • شعار حرفه ای در قسمت بیوپروفایل (Bio)

شما می توانید در قسمت بیوپروفایل (یا درباره اکانت) خود، یک شعار تبلیغاتی جذاب بنویسید. به فرض مثال شما می توانید در قسمت بیوپروفایل اکانت خود، محصولاتی که به فروش می رسانید، بنویسید.

به فرض مثال شما می توانید بنویسید آخرین اخبار ورزشی ایران و جهان؛ این شعار کوتاه است، اما جذاب نیست. شما می توانید به جای شعار قبلی، از یک شعار جذاب تر مانند سریعتر از بقیه، از اخبار ورزشی باخبر شوید، انتخاب کنید.

اگر شما می خواهید تنها محصولات اپل یا سامسونگ به فروش برسانید، می توانید از شعارهای جذاب استفاده کنید تا خدمات خود در سریعترین زمان به کاربر معرفی شود؛ به فرض مثال شما می توانید از شعار قاب اپل در یک قدمی منزل شما، استفاده کنید.

اگر شما اکانت خود را برای آموزش یک موضوع منتشر کرده اید و یا برای ارائه خدمات مشاوره سئو اکانت خود را راه اندازی کرده اید، می توانید در قسمت بیوپروفایل اکانت خود شعار به کمک من، سئو را قورت دهید، بنویسید.

قسمت بیوپروفایل اکانت اینستاگرام شما یکی از مهمترین فاکتور راه ارتباطی شما با کاربران است و یک ادمین اینستاگرام، باید بیو پروفایل جذابی برای اکانت اینستاگرام بنویسد.

  • تم محتوا

در اینستاگرام شما می توانید عکس یا ویدیو منتشر کنید. شما می توانید به کمک نرم افزارهای طراحی عکس مانند فتوشاپ، یک تم خاص برای محتوا اکانت خود طراحی کنید.

در تم های محتوا شما باید از پالت رنگی جذاب، فونت های زیبا و کاربر پسند استفاده کنید. به فرض مثال به جای انتخاب رنگ سیاه و سفید، از رنگ های جذاب تر استفاده کنید. حتی شما به جای انتخاب فونت تاهوما، آریال و… می توانید از فونت های جذاب مانند یکان، یکان بخ و… در محتواهای خود استفاده کنید.

تیم محتوا اینستاگرام

اگر شما عکاس هستید، می توانید تصاویر جذابی را پیدا و یک سبک خاصی خلق و منتشر کنید. یک تم محتوای جذاب، باعث می شود کاربران تمایل بیشتری به لایک کردن محتواهای شما و تعامل با شما داشته باشد.

2. کاربری مناسب (ایجاد بیزینس اکانت)

اکانت های اینستاگرام به دو دسته اکانت ساده و اکانت بیزینسی تقسیم می شوند؛ اینستاگرام قابلیت ساخت اکانت های بیزینسی را در اختیار کاربران قرارده داده تا به راحتی بتواند اکانت خود را مدیریت کند و بازخورد پیج را آنالیز کند.

اگر شما نمی توانید اکانت خود را به اکانت بیزینس ارتقا دهید، باید از یک شخص با تجربه کمک بگیرید. اگر شما تصمیم داری وظیفه مدیریت پیج اینستاگرام خود را انجام دهید، باید از مزایای بیزینس اکانت آگاه شوید.

  • شما می توانید پیام ها را مدیریت و دسته بندی کنید.
  • شما می توانید در اینستاگرام تبلیغ کنید.
  • در قسمت تماس در پروفایل شما می توانید مکان (Location) اضافه کنید.
  • شما می توانید آمار پیج اینستاگرام (Instagram insight) خود را آنالیز و تحلیل کنید.

3. انتشار محتوا طبق برنامه به کمک تقویم محتوایی

بعد از اینکه مدیریت پیج اینستاگرام را برعهده گرفتید، باید برای تولید محتوا ، یک برنامه دقیق بسازید. شما می توانید هر چند روز یک بار، یک محتوا منتشر کنید؛ ولی باید بدانید که از قبل باید مشخص باشد که در تاریخ و ساعت خاص، چه محتوایی قرار است منتشر کنید.

به فرض مثال شما روزهای فرد، ساعت 21 قرار است یک محتوا منتشر کنید؛ شما به عنوان مشاور سئو، باید مشخص کنید که در سومین روز ماه در ساعت 21، قرار است چه محتوایی در اینستاگرام خود منتشر کنید.

تقویم محتوایی

شما به عنوان ادمین اینستاگرام، باید برنامه های زیر را انجام دهید.

  • زمان انتشار محتوا

کاربران شما 24 ساعت آنلاین نیستند و برخی از کاربران تنها چند ساعت به اینستاگرام مراجعه می کنند. شما که مدیریت پیج اینستاگرام خود را برعهده دارید، باید داده های پیج خود را آنالیز کنید و زمانی که کاربران شما بیشتر فعال هستند، محتوا منتشر کنید.

  • دسته بندی برای انتشار مطالب

شما می توانید خدماتی که برای کاربران ارائه می دهید را دسته بندی کنید. به فرض مثال شما می توانید خدمات خود را در چهار بخش لایو، پرسش پاسخ، محتوا تصویری و محتوای ویدیویی دسته بندی کنید.

شما به عنوان یک مدرس، قرار است در چهارمین روز ماه جاری، در مورد سئو خارجی یک لایو برگزار کنید و در ششمین روز از ماه جاری، قرار است در مورد لایو برگزار شده، یک پرسش و پاسخ برگزار کنید و به سئوالات کاربران پاسخ دهید و بیشترین سئوالی که مطرح شد را به صورت محتوای ویدیویی 7 روز بعد در اختیار کاربران قرار دهید.

شما برای داشتن یک برنامه دقیق، باید محتواها و آموزش های خود را دسته بندی کنید و می توانید طبق مثال ذکر شده انجام دهید.

  • پاسخ به کامنت ها و دایرکت های پیج

برخی از کاربران قبل از خرید از شما و یا برای اطمینان از یک اخبار، به شما پیام ارسال می کند؛ به فرض مثال طبق شایعات، قرار است لیونل مسی به بارسلونا بازگردد و یا اینکه قرار است از دنیای فوتبال خداحافظی کند؛ بعد از انتشار چنین خبری، تا چندین ساعت بعد ممکن در قسمت کامنت و دایرکت های پیج اینستاگرام شما در مورد این موضوع، از شما سئوال شود.

شما به عنوان مدیریت پیج اینستاگرام، باید به موقع و با خوشرویی، به سئوالات مردم پاسخ دهید؛ رفتار بد با کاربران باعث می شود برند شما ضربه بخورد و کاربران شما را از لیست دنبال کنندگان حذف کنند.

  • تداوم فعالیت با نظم

یک برنامه مشخص داشته باشید و در انتشار محتوا و استوری، منظم و تداوم داشته باشید. اگر بدون نظم محتوا منتشر کنید، کسب و کار شما موفق نمی شود؛ زیرا فاصله زیاد در انتشار محتوا باعث می شود کاربران فعال، غیرفعال شوند و روند جذب کاربر هدف طول بکشد و فاصله کم در انتشار محتوا هم باعث می شود کاربران صفحه شما را آنفالو کنند و یا به عبارتی دیگر، از لیست دنبال کنندگان خود خارج کند؛ زیرا محتوای زیاد باعث ناراحتی کاربران می شود.

پس شما به عنوان مدیریت پیج اینستاگرام باید در فعالیت پیج خود نظم و تداوم داشته باشید تا بتوانید به موفقیت برسید.

4. اهداف کوتاه مدت و بلند مدت داشته باشید.

شما باید برای پیج اینستاگرام خود، هدف بچینید. به فرض مثال اهداف کوتاه مدت می تواند به انتشار محتوا در هفته ای دو بار و جذب 200 مخاطب تا دهمین روز از ماه بعد، می تواند اهداف کوتاه مدت باشد و اهداف بلند مدت هم می تواند به جذب 3000 مخاطب تا شش ماه پس از فعالیت اشاره کرد.

5. استفاده هدفمند از هشتگ ها

در اینستاگرام شما به کمک هشتگ (#) هم می توانید کاربر جذب کنید. پس باید در انتخاب هشتگ دقت کنید؛ به فرض مثال شما یک پیج آموزشی یا فروشگاهی دارید و دیگر لازم نیست از هشتگ های خبری مانند اخبار ورزشی، اخبار سیاسی و… استفاده کنید و باید از هشتگ هایی که به کسب و کار شما مربوط است، استفاده کنید.

به فرض مثال شما قرار است محصول گوشی های برند X را در اختیار کاربران قرار دهید؛ پس کسانی که به دنبال محصول گوشی های برند X هستند، دارندگان این گوشی هستند. پس شما با استفاده از هشتگ های هدفمند مانند #قابگوشی_X یا #محصولاتگوشی_X، کاربران هدفمند جذب می کنید.

چگونه ادمین پیج اینستاگرام را پیدا کنیم؟

اگر شما یک پیج اینستاگرام دارید و به دنبال یک مدیر برای پیج خود هستید، باید قبل از استخدام مدیریت پیج اینستاگرام، باید بدانید که این شخص چه وظایفی دارد.

حالا که شما با وظایف ادمین اینستاگرام آشنا شده اید، بدون شک به دنبال پیدا کردن ادمین پیج اینستاگرام هستید.

 ادمین پیج اینستاگرام

جواد یاسمی می تواند به عنوان مدیریت پیج اینستاگرام فعالیت کند و اهداف کوتاه مدت، اهداف بلند مدت، ایجاد تقویم محتوایی هدفمند و… برای پیج شما بسازد و در موفقیت بیزینس شما تاثیرگذار باشد.

شما با برقراری تماس در واتساپ و یا دیگر راه ها، می توانید با جواد یاسمی در تماس باشید و از خدمت ما بهره ببرید.

کلام آخر

اگر شما می خواهید مدیریت پیج اینستاگرام خود را به شخص دیگری واگذار کنید و یا اینکه خودتان پیج خود را مدیریت کنید، باید با وظایف ادمین اینستاگرام آگاه شوید. به همین دلیل ما در این مطلب نکات مهمی که باعث می شود شما یک ادمین موفق شوید و کاربران بیشتری برای پیج خود جذب کنید را در اختیار شما قرار دادیم.

دیجیتال مارکتینگ یکی از فعالیت هایی است که ما در تیم یاسمی به مشغول هستیم.شما برای اطلاعات و مقالات مرتبط در این حوزه میتوانید وارد صفحات ما بشوید.