شبکههای اجتماعی، بازارها و وبسایتهای دیگری که محتوای تولید شده توسط کاربران را میپذیرند، مثل آهنربا برای رباتها، اسپمرها، ترولها و طیف وسیعی از کاربران مزاحم هستند.
با میلیونها کاربر، دریبل هم از این قاعده مستثنی نیست. ما با انواع محتواهای کمارزش روبهرو میشویم که میتوانند حواس را از طراحیهای اصیل و جذاب پرت کنند و تجربه کاربری را ضعیفتر کنند. در این مقاله، «محتوای کمارزش» به هرگونه محتوای تولید شده توسط کاربر که شرایط استفاده و قوانین جامعه به جای ارزیابی کیفی از توانایی طراحی کاربران
برای حذف این محتوای کمارزش از وبسایت، مادو برابر شدهتعداد تیم نظارت ما را افزایش داده و سیاستهای سختگیرانهتری برای نظارت وضع کردهایم. در حال حاضر ناظران انسانی،
- هر کاربری قبل از انتشار پستهایش میتواند در نتایج جستجو و فیدها ظاهر شود.
- تمام عکسهایی که هر کاربری منتشر کرده است.
- هر پیامی که یک کاربر به دیگری میفرستد.
مدیران ما همچنین در حال بررسی عکسهای منتشر شده قبلی (دهها میلیون تصویر) هستند و هر چیزی که با قوانین ما مطابقت نداشته باشد را حذف میکنند. هر فردی که در این روند به عنوان متخلف شناخته شود به طور دائمی مسدود خواهد شد – این یک سیاست صفر تحمل است.
در ادامه، برخی از نتایج اولیه تلاشهای آنها را به اشتراک میگذارم. برای روشن شدن موضوع، ناظران ما بر روی شناسایی و حذف دو نوع خاص از محتوای کمارزش تمرکز دارند:
- عکسهایی که مربوط به طراحی نیستند.
- پیامهایی که برای گیرنده مفید نیستند.
عکسهایی که مربوط به طراحی نیستند
کاربران فقط باید طرحهای واقعی را منتشر کنند (برای جزئیات بیشتر به این [لینک] مراجعه کنید). مقاله مرکز راهنما با این حال، ما مرتباً با ویدیوهایی مواجه میشویم که به این استاندارد نمیرسند. این محتوا (صرف نظر از هدف کاربر) به طور منفی بر مرتبط بودن جستجو تاثیر میگذارد که همانطور که در پستهای قبلی هم به آن اشاره شد، برای استراتژی ما حیاتی است.
مثلاً، برخی از کاربران شاتی منتشر میکنند که برای آگهیهای شغلی است. در حالی که ما میخواهیم طراحان فرصتهای درآمدزایی پیدا کنند – در واقع، این ماموریت شرکت ماست – مکان مناسب برای انتشار آگهی شغلی … تابلوی شغل یک طراح که در پژوهش برای پروژه خود به دنبال «طراحی رابط کاربری موبایل» میگردد، انتظار دارد نمونههای طراحی مرتبط ببیند نه آگهیهای استخدام طراحان رابط کاربری/تجربه کاربری موبایل.
کاربران دیگر تصاویری منتشر میکنند که محصولی را که میفروشند یا از آن پورسانت میگیرند (مثلاً یک دوره آنلاین) تبلیغ میکند. البته از تبلیغکنندگان استقبال میکنیم، اما روش درست تبلیغ محصول، یا تقویت تصویر (روی «این تصویر را تبلیغ کن» از صفحه بارگذاری یا ویرایش کلیک کنید) است. جزئیات بیشتر در اینجا (یا اجرا کن) کمپین تبلیغاتی مدیریتشده .
به طور جداگانه، این موضوع به درآمد تبلیغات مربوط نمیشود، بلکه به تجربه کاربری مربوط است.
- تبلیغات برچسبگذاری میشوند تا کاربر با نگاهی سریع به نتایج جستجو، بلافاصله متوجه شود کدام عکسها، کار طراحی نیستند.
- الگوریتم جستجوی ما تعداد آگهیها را در هر مجموعه از نتایج محدود میکند تا کاربر با حجم زیادی از آگهیها مواجه نشود.
- ما هر آگهی را بررسی میکنیم تا محتوای بیکیفیت و اسپم را از خوراک کاربران دور نگه داریم.
در مواردی مانند این، که تخلفات نسبتا جزئی از سیاست هستند، ما…شلیک را متوقف کن، اما کاربر را نه.تا زمانی که ما باور داریم که آنها این عکس را با تلاش صادقانه برای افزودن ارزش به جامعه منتشر کرده اند.
با این حال، محتوای اسپم هم وجود دارد که به تبلیغ محصولات، خدمات یا وبسایتهایی میپردازد که ربطی به طراحی ندارند (برای مثال، خدمات سئو) که منجر بهتعلیق حساب کاربریچند نمونه:
همچنین عکسهایی وجود دارند که نقض فاحش شرایط استفاده ما هستند (مثلاً تبلیغ فیلمهای غیرقانونی) که منجر به … خواهد شد.تعلیق کاربر و همچنین هر حساب کاربری مرتبط با او:
از زمانی که تلاشهای خود را برای حذف تصاویر غیر مرتبط با طراحی افزایش دادیم:
تعداد درخواستهای طراحی که توسط ناظران رد میشوند به طور چشمگیری افزایش یافته است (ردها در ماه جولای ۵۲۵ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است).
به یاد داشته باشید که تا زمانی که درخواست یک کاربر تایید نشود، آپلودهای او از جستجو و فیدها پنهان میماند و این بررسی درخواست یکی از اولین خطوط دفاعی ما است. همچنین باید توجه داشت که افزایش رد درخواستها صرفا به دلیل سختگیرانهتر شدن نظارت نیست، بلکه نشاندهنده افزایش قابل توجهی در درخواستهای طراحان در ماههای اخیر است.
تعداد عکسهایی که توسط مدیران مسدود شدهاند نیز افزایش یافته است (تعلیقهای انجام شده در ماه جولای 415 درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته است).
توجه داشته باشید که این نمودار شامل شاتهایی که در زمان تعلیق کاربر حذف میشوند نمیشود، فقط شاتهایی که بدون هیچ اقدامی علیه کاربر، بهطور خاص تعلیق شدند.
پیامهایی که برای گیرنده مفید نیستند
مدیریت ما در حال بررسی دقیق پیامهای رد و بدل شده بین کاربران است.
هرچند الزامی نیست که همه پیامها مربوط به کار باشند (گرچه بیشتر آنها چنین هستند)، اما پیام باید بهنوعی برای گیرنده مفید باشد. برای جلوگیری از رسیدن پیامهای کمارزش به صندوق پیام کاربران، ناظران ما همه پیامها را بررسی میکنند.
پیامهایی که توسط ناظران ما تأیید میشوند شامل موارد زیر هستند:
- هر نوع فرصت شغلی
- پیامهای شخصی
- سوالاتی در مورد کار طراح.
متاسفانه بعضی از پیام ها غیرقابل فهم یا پیام های آزمایشی هستند – نه اسپم، به طور دقیق، اما برای گیرنده مفید نیستند.
- سلام، خوشبختم. دنبال کسی هستم که باهام همکاری کنه.
- امیدوارم این پروژه منجر به دریافت کارآموزی شود.
- سلام، من عاشق کار شما هستم، میشه دعوتم کنید؟
در این مثالها، فرستنده الزاما خطایی در شرایط استفاده یا دستورالعملهای اجتماع ما انجام نداده، اما پیام هیچ ارزشی برای گیرنده ندارد. این پیامها گیرنده را دلسرد و از خواندن پیامهایش ناامید میکنند و ممکن است منجر به از دست رفتن فرصتهای واقعی مشتری شود. با وجود اینکه در این شرایط، حساب کاربری را مسدود نخواهیم کرد، ناظرین ما…پیام را رد کنو شایدبه طور موقت حق ارسال پیام آنها را لغو کنند..
از طرفی، بعضی از پیامها به وضوح اسپم هستند – فرستنده سعی میکند پیام یکسان را به صدها یا هزاران کاربر (معمولا با درخواست تماس با فرستنده خارج از Dribbble) بفرستد.
- سلام، حالتون چطوره؟ برای طراحی لوگوی یک پروژه قریب الوقوع، به یک طراح گرافیک نیاز دارم. ایدههای خودم رو ارائه خواهم داد. بودجه من ۱۸۰۰ دلار است. لطفا پاسخ بدید.لطفا متن مورد نظر را به من بدهید تا آن را برای شما به فارسی روان ترجمه کنم. ????لطفاً متن مورد نظر خود را در پرانتز قرار دهید تا ترجمه شود.لطفا به ایمیل من پیام دهید، چون همیشه آنلاین نیستم.
- سلام، حالت چطوره؟ میخوام درباره پروژه توی اسکایپ یا واتساپ صحبت کنیم. اسکایپ.لطفاً متن داخل پرانتز را بنویسید تا آن را به فارسی روان ترجمه کنم.لطفا متن مورد نظر خود را بین دو ستاره (**) قرار دهید تا آن را به فارسی روان ترجمه کنم.*
- دوست عزیز! لطفا برای یک پروژه مهم فورا با من تماس بگیرید. گفتگو باید از طریق … انجام شود.لطفا متن داخل پرانتز را بنویسید تا آن را به فارسی روان ترجمه کنم. ????لطفا متنی که میخواهید ترجمه شود را در داخل پرانتز (**) قرار دهید.لطفا متن مورد نظر را داخل پرانتز قرار دهید تا ترجمه آن برای شما انجام شود.
این فرستندهها به وضوح با نیت بد عمل میکنند – مدیران (یا ناظران)پیامها را رد کنید. و ارسالکنندگان را متوقف کنید.
از زمانی که تلاشهایمان برای رهگیری پیامهای کمارزش را تشدید کردیم:
درصد پیامهایی که توسط گیرنده بهعنوان هرزنامه علامتگذاری یا حذف شدهاند (شاخص ارزش پایین) نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.
نرخ اسپم با وجود افزایش سهرقمی سالانه، سال به سال کاهش یافته است.رشددر تعداد پیامهای دریافتی (پیامهایی که توسط ناظران بررسی و به گیرنده مورد نظر تحویل داده شدند)
این به خاطر این است که مدیران ما پیامهای کم ارزش را قبل از رسیدن به صندوق ورودی طراحان فیلتر میکنند.
علاوه بر تلاشهای تعدیل توضیح داده شده در بالا، تعدیلگران ما هزاران کاربر را شناسایی و تعلیق کردند (۷۷٪ افزایش سالانه در ماه جولای) که به طور عمدی به نوعی قوانین و مقررات یا خط مشیهای جامعه ما را نقض کردند.
هر عکس منتشر شده توسط این کاربران، پس از تعلیق حساب آنها، غیرفعال میشود (هرچند در نمودار تعلیق عکس ها که در ابتدای این پست آمده است، انعکاس داده نمیشود). برای اطلاع شما، این نمودار شامل رباتهایی که از وبسایت حذف کردهایم، نمیشود. پیشرفت خود را در این زمینه، برای بهروزرسانی آینده ذخیره خواهم کرد.
در نهایت، انتظار داریم که این توجه مجدد به تعدیل، نسبت سیگنال به نویز در دریبل را بهبود بخشد و به حداکثر رساندن تعداد کاربران جستجو، تعامل و انجام معاملات در این پلتفرم کمک کند.
کاربران ما میتوانند با علامتگذاری موارد زیر، از این تلاشهای تعدیل حمایت کنند:
- عکسهایی که با استفاده از … با خط مشیهای جامعه مطابقت ندارندگزینه «گزارش» در گوشه پایین سمت چپ صفحه شات.
- کاربرانی که از قوانین انجمن تخطی میکنند با استفاده از…گزینه “گزارش [نام کاربری]” در صفحه پروفایل کاربر.
- پیامهایی که با استفاده از … (متاسفم، بقیه جمله قابل فهم نیست. لطفاً جمله کامل را ارائه کنید تا بتوانم آن را به فارسی روان ترجمه کنم.) گزینه «گزارش پیام» در صندوق پیامهای آنها.