مأموریت دریبل این است که به طراحان حرفهای کمک کند تا با انجام کاری که به آن افتخار میکنند، امرار معاش کنند. هدف اصلی همه تلاشهای ما – هر ویژگی جدید، سیاست و کمپین – این است که تعداد کاربران جستجوگر، تعامل کننده و معامله کننده از طریق پلتفرم ما به حداکثر برسد.
برای اجرای استراتژی خود، ویژگیهای تراکنشی جدید (به زودی) ارائه میدهیم و جنبههای کلیدی تجربه کاربری، بهویژه جستجو را بهطور چشمگیری بهبود میبخشیم. جستجو برای تحریک تعامل بین کاربران که در نهایت به تراکنش منجر میشود، حیاتی است.
کار بهبود رابط کاربری و تجربه کاربری جستجو، الگوریتمهای رتبهبندی، زیرساخت و نظارت انسانی، در حال انجام است. در ادامه، برخی از نتایج اولیه این تلاشها را به اشتراک میگذارم.
برای اطلاع، یک کاربر در درابل میتواند به روشهای مختلفی محتوا (عکسها) را کشف کند:
- آنها میتوانند جستجو کنند. جستجوی عکس ترافیک وبسایت از گوگل (که قابل توجه است) اغلب مستقیماً به صفحه نتایج جستجو میرود.
- آنها میتوانند از طریق خوراکی از طراحیهای در حال دریافت تعامل بالا از کاربران دیگر (“) مرور کنند. محبوب (به طور خلاصه، یک بازدیدکننده که از حساب خود خارج شده است، در صفحه اصلی ما همان خوراک را خواهد دید.)
- اگر وارد حساب کاربری خود شده باشند، میتوانند فید آپلودهای طراحانی که انتخاب کردهاند تا دنبال کنند را مرور کنند. به دنبال
- آنها میتوانند مجموعهای از جدیدترین آثار طراحی را که توسط مدیران ما انتخاب شده است، مرور کنند. جدید و قابل توجه
لازم به ذکر است که بیشتر فعالیتها در بخش جستجو رخ میدهد، نه در فیدها.
نتایج جستجو بیش از 80 درصد از محتوایی که کاربران مشاهده میکنند ( “مشاهده شده” ) را تشکیل میدهند. به عبارت دیگر، احتمال اینکه کاربران با جستجو محتوایی را کشف کنند بسیار بیشتر از این است که در یک خوراک (feed) به آن برسند. در نتیجه، بیشتر تعاملات واقعی با محتوا ( “تعاملات” ) نیز از طریق جستجو اتفاق میافتد.
هرچند این دادهها بدون ابهام هستند، اما بیشتر بازخوردهای کیفی که دریافت میکنیم، مربوط به محتوای فید محبوب است. من گمان میکنم طراحانی که کارشان را در Dribbble به اشتراک میگذارند، بیش از حد به فید محبوب توجه دارند، چون لینک “الهام” (در نوار ناوبری اصلی ما) به این فید هدایت میشود. در هر صورت، ما منابع خود را روی بهبود جستجو متمرکز میکنیم، چون انتظار داریم این کار تاثیرگذاری بیشتری نسبت به بهینهسازی فیدها داشته باشد.
برای این منظور، یک الگوریتم جستجوی جدید توسعه دادیم که اخیراً آن را به عنوان یک تست A/B منتشر کردیم. انتظار داشتیم که این الگوریتم جدید نتایج جستجوی مرتبطتری نسبت به نسخه قبلی تولید کند و تعامل کاربران با محتوا را افزایش دهد.یک میلیون کاربرهر روز حداقل یک جستجو در دریبل انجام می دادیم تا بتوانیم در طول آزمایش دادههای زیادی جمعآوری کنیم.
الگوریتم جدید در اکثر معیارها از جمله … ، عملکرد بهتری نسبت به الگوریتم قبلی داشت.
- شش و سه دهم درصد افزایش دیدهشدن
- نرخ کلیک +0.5 درصد
- (نرخ کلیک پروفایل ها 1.9 درصد افزایش یافت)
- افزایش ۱۶.۹ درصد لایک
- (۹.۷٪ صرفه جویی)
ما از افزایش لایک و ذخیره سازی که دو شاخص اصلی مرتبط بودن جستجو هستند، بسیار خشنود بودیم. با این حال، کاهش 44.9 درصدی در تعداد طراحان مختلفی که محتوای آنها مورد توجه قرار گرفت، مشاهده شد. اگرچه تنش بین مرتبط بودن و تنوع در نتایج جستجو غیرمعمول نیست، اما به تنظیم این بعد از الگوریتم ادامه خواهیم داد.
برای روشن شدن موضوع، منظور من این نیست که الگوریتم جدید برای همه جستجوها نتایج مرتبطتری به دست آورد (تقریباً مطمئناً اینطور نبوده است). اما این الگوریتم جدید در دهها میلیون جستجو توسط میلیونها کاربر مختلف، افزایش قابل توجهی در تعامل کاربران ایجاد کرد. با توجه به این نتایج، این الگوریتم برای همه کاربران منتشر شد.
برای اطلاع شما، جستجوهای کاربران ما توزیع دم بلندی دارند. اگرچه مثالهایی که در بالا به اشتراک گذاشتم در بین رایجترین جستجوها قرار دارند، هیچکدام در سال جاری بیش از 0.5 درصد جستجوها را به خود اختصاص ندادهاند.
با این موضوع به پایان می رسانم که ما قبلاً یک …جدیدترنسخهای از الگوریتم که در حال مقایسه آن با برنده تست A/B هستیم. راستش، فرضیههای بسیار زیادی داریم که قصد داریم آنها را آزمایش کنیم، پس بعید است که در آیندهای نزدیک، 100 درصد کاربران ما نتایج جستجو یکسانی را مشاهده کنند.
با توجه به اینکه سیگنالهای رتبهبندی که ما استفاده میکنیم (و وزنی که به آنها میدهیم) به طور مداوم در حال تغییر هستند، قابل اعتمادترین راه برای طراحان برای افزایش تعامل با محتوای خود این است که:
- کارهای طراحی جذاب و اصیل خود را به اشتراک بگذارید.
- فرادادههای دقیق و موثری (عنوان، شرح و برچسبها) ارائه دهید.
در پستهای آینده، من برخی دیگر از کارهای در دست انجام برای بهبود جستجوی عکس و همچنین کارهای ما در مورد … را به اشتراک خواهم گذاشت. جستجوی طراح که به کاربران کمک میکند طراحان خاصی که برای کار در دسترس هستند را پیدا کنند.