09339159432 تبلیغات محیطی — 09376996070 تبلیغات دیجیتال

در حال ساخت، قسمت دوم

آنچه در این مقاله می خوانید:

مأموریت دریبل این است که به طراحان حرفه‌ای کمک کند تا با انجام کاری که به آن افتخار می‌کنند، امرار معاش کنند. هدف اصلی همه تلاش‌های ما – هر ویژگی جدید، سیاست و کمپین – این است که تعداد کاربران جستجوگر، تعامل کننده و معامله کننده از طریق پلتفرم ما به حداکثر برسد.

برای اجرای استراتژی خود، ویژگی‌های تراکنشی جدید (به زودی) ارائه می‌دهیم و جنبه‌های کلیدی تجربه کاربری، به‌ویژه جستجو را به‌طور چشمگیری بهبود می‌بخشیم. جستجو برای تحریک تعامل بین کاربران که در نهایت به تراکنش منجر می‌شود، حیاتی است.

کار بهبود رابط کاربری و تجربه کاربری جستجو، الگوریتم‌های رتبه‌بندی، زیرساخت و نظارت انسانی، در حال انجام است. در ادامه، برخی از نتایج اولیه این تلاش‌ها را به اشتراک می‌گذارم.

برای اطلاع، یک کاربر در درابل می‌تواند به روش‌های مختلفی محتوا (عکس‌ها) را کشف کند:

  • آنها می‌توانند جستجو کنند. جستجوی عکس ترافیک وب‌سایت از گوگل (که قابل توجه است) اغلب مستقیماً به صفحه نتایج جستجو می‌رود.
  • آنها می‌توانند از طریق خوراکی از طراحی‌های در حال دریافت تعامل بالا از کاربران دیگر (“) مرور کنند. محبوب (به طور خلاصه، یک بازدیدکننده که از حساب خود خارج شده است، در صفحه اصلی ما همان خوراک را خواهد دید.)
  • اگر وارد حساب کاربری خود شده باشند، می‌توانند فید آپلودهای طراحانی که انتخاب کرده‌اند تا دنبال کنند را مرور کنند. به دنبال
  • آنها می‌توانند مجموعه‌ای از جدیدترین آثار طراحی را که توسط مدیران ما انتخاب شده است، مرور کنند. جدید و قابل توجه

لازم به ذکر است که بیشتر فعالیت‌ها در بخش جستجو رخ می‌دهد، نه در فیدها.

مشاهده این مطلب  ایده‌پردازی UX مقدماتی: نکات و ابزارهایی برای ایجاد بنیادهای طراحی مناسب

نتایج جستجو بیش از 80 درصد از محتوایی که کاربران مشاهده می‌کنند ( “مشاهده شده” ) را تشکیل می‌دهند. به عبارت دیگر، احتمال اینکه کاربران با جستجو محتوایی را کشف کنند بسیار بیشتر از این است که در یک خوراک (feed) به آن برسند. در نتیجه، بیشتر تعاملات واقعی با محتوا ( “تعاملات” ) نیز از طریق جستجو اتفاق می‌افتد.

هرچند این داده‌ها بدون ابهام هستند، اما بیشتر بازخوردهای کیفی که دریافت می‌کنیم، مربوط به محتوای فید محبوب است. من گمان می‌کنم طراحانی که کارشان را در Dribbble به اشتراک می‌گذارند، بیش از حد به فید محبوب توجه دارند، چون لینک “الهام” (در نوار ناوبری اصلی ما) به این فید هدایت می‌شود. در هر صورت، ما منابع خود را روی بهبود جستجو متمرکز می‌کنیم، چون انتظار داریم این کار تاثیرگذاری بیشتری نسبت به بهینه‌سازی فیدها داشته باشد.

برای این منظور، یک الگوریتم جستجوی جدید توسعه دادیم که اخیراً آن را به عنوان یک تست A/B منتشر کردیم. انتظار داشتیم که این الگوریتم جدید نتایج جستجوی مرتبط‌تری نسبت به نسخه قبلی تولید کند و تعامل کاربران با محتوا را افزایش دهد.یک میلیون کاربرهر روز حداقل یک جستجو در دریبل انجام می دادیم تا بتوانیم در طول آزمایش داده‌های زیادی جمع‌آوری کنیم.

الگوریتم جدید در اکثر معیارها از جمله … ، عملکرد بهتری نسبت به الگوریتم قبلی داشت.

  • شش و سه دهم درصد افزایش دیده‌شدن
  • نرخ کلیک +0.5 درصد
  • (نرخ کلیک پروفایل ها 1.9 درصد افزایش یافت)
  • افزایش ۱۶.۹ درصد لایک
  • (۹.۷٪ صرفه جویی)

ما از افزایش لایک و ذخیره سازی که دو شاخص اصلی مرتبط بودن جستجو هستند، بسیار خشنود بودیم. با این حال، کاهش 44.9 درصدی در تعداد طراحان مختلفی که محتوای آنها مورد توجه قرار گرفت، مشاهده شد. اگرچه تنش بین مرتبط بودن و تنوع در نتایج جستجو غیرمعمول نیست، اما به تنظیم این بعد از الگوریتم ادامه خواهیم داد.

مشاهده این مطلب  سئو استراتژیک و یکپارچه سازی UX: رتبه بندی را ارتقا دهید

برای روشن شدن موضوع، منظور من این نیست که الگوریتم جدید برای همه جستجوها نتایج مرتبط‌تری به دست آورد (تقریباً مطمئناً اینطور نبوده است). اما این الگوریتم جدید در ده‌ها میلیون جستجو توسط میلیون‌ها کاربر مختلف، افزایش قابل توجهی در تعامل کاربران ایجاد کرد. با توجه به این نتایج، این الگوریتم برای همه کاربران منتشر شد.

برای اطلاع شما، جستجوهای کاربران ما توزیع دم بلندی دارند. اگرچه مثال‌هایی که در بالا به اشتراک گذاشتم در بین رایج‌ترین جستجوها قرار دارند، هیچکدام در سال جاری بیش از 0.5 درصد جستجوها را به خود اختصاص نداده‌اند.

با این موضوع به پایان می رسانم که ما قبلاً یک …جدیدترنسخه‌ای از الگوریتم که در حال مقایسه آن با برنده تست A/B هستیم. راستش، فرضیه‌های بسیار زیادی داریم که قصد داریم آن‌ها را آزمایش کنیم، پس بعید است که در آینده‌ای نزدیک، 100 درصد کاربران ما نتایج جستجو یکسانی را مشاهده کنند.

با توجه به اینکه سیگنال‌های رتبه‌بندی که ما استفاده می‌کنیم (و وزنی که به آن‌ها می‌دهیم) به طور مداوم در حال تغییر هستند، قابل اعتمادترین راه برای طراحان برای افزایش تعامل با محتوای خود این است که:

  1. کارهای طراحی جذاب و اصیل خود را به اشتراک بگذارید.
  2. فراداده‌های دقیق و موثری (عنوان، شرح و برچسب‌ها) ارائه دهید.

در پست‌های آینده، من برخی دیگر از کارهای در دست انجام برای بهبود جستجوی عکس و همچنین کارهای ما در مورد … را به اشتراک خواهم گذاشت. جستجوی طراح که به کاربران کمک می‌کند طراحان خاصی که برای کار در دسترس هستند را پیدا کنند.

مشاهده این مطلب  قبل از شلوغی تعطیلات، ترافیک سایت را دوچندان کنید
جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

استراتژیست و مشاور سئو سایت های شرکتی، فروشگاهی، کارخانه ها و برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در مشهد، تهران و ایران | سئو (SEO) با جواد یاسمی 09376996070

آخرین مقالات مرتبط

بهترین تیم سئو ایران و مشهد

طراحی سایت در مشهد

سفارش طراحی سایت مشهد، کسب و کار شما را رونق می‌دهد. فرقی ندارد شما چه کسب و کاری دارید آنلاین نشدن کسب...

هر سایت وردپرسی را (از هرجایی، به صورت رایگان) با WP Migrate به محیط محلی وارد کنید.

راه‌اندازی یک وبسایت جدید با محلی به این راحتی‌هاست. اما اگر پروژه ای را برعهده بگیرید که چندان جدید...

سفر به سوی ابزار جدید مانیتورینگ سایت WP Engine

موتور WP جدید ابزار نظارت بر سایت این سرویس اوایل امسال راه‌اندازی شد تا به مشتریان ما کمک کند دید دقیقی...

نظرسنجی سالانه ACF: به ما در شکل دادن به آینده ACF کمک کنید

شاید خبرش به گوشتان نرسیده باشد، اما سال گذشته تیم و خط تولید بسیار هیجان‌انگیزی داشتیم. به ما در WP...

افزونه‌ی شاخص: سوایفتایپ برای جستجو

افزونه‌ی «سوایفتایپ برای جستجو» (Swiftype Search) در موتور WP، ابزاری کارآمد برای بهبود قابلیت جستجوی...

قالب جنسیس و پوسته‌های استودیوپرس اکنون برای مشتریان WP Engine در دسترس است.

رسمی شد! از امروز، دسترسی به فریم ورک جنسیس و 35 تم برتر استودیوپرس وردپرس، به‌صورت رایگان در برنامه...

به‌روزرسانی افزونه‌ها مهم است، یک میزبانی وردپرس مدیریت‌شده می‌تواند کمک کند.

الف نقص امنیتی روز صفر جدید این حمله که صدها هزار وب‌سایت وردپرس را تحت تاثیر قرار داد، نشان می‌دهد چرا...

اعلام پروژه متن‌باز آزمایشگاه‌های WP Engine با نام «عطارد واگِرَنت» - HHVM و PHP

از مبتکرانِ خیلی خیلی زیاد پروژه و آزمایشگاه‌های WP Engine یک محیط آماده‌ی توسعه‌ی مجازی (واگرانت) برای...

معرفی بینش‌های عملکردی: جدیدترین بهبود پورتال کاربری WP Engine

سرعت و عملکرد سایت بخش جدایی‌ناپذیر کسب‌وکار شماست و به همین دلیل، هسته اصلی کاری ماست. موتور WP . برای...

۱۰ ابزار فوق‌العاده در پلتفرم وردپرس تحت مدیریت WP Engine

امکانات پلتفرم WP Engine بسیار گسترده است. چه از طرح شخصی استفاده کنید و چه طرح سازمانی، نکات و ترفندهای...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تبلیغات محیطی (بیلبورد، هدایا ویژه و …) | 09339159432

سفارش تبلیغات دیجیتال (طراحی سایت، سئو، اینستاگرام و ..) | 09376996070