این وبسایت وقتی جذابترین حالت خود را دارد که طراحان، کارهای در دست انجام خود را به اشتراک میگذارند و روند کارشان را توضیح میدهند. من میخواهم انگیزهها، تجربیات، الهامات و هر چیز دیگری که به کار آنها زمینه میدهد را درک کنم. شاید قدیمیها یادشان باشد که در اوایل کار این وبسایت، تیتر آن این بود: «روی چه چیزی کار میکنید؟ دریبل، نمایش و تعریف برای طراحان است.»
من میخواهم با شفافیت بیشتر در مورد تصمیماتی که میگیریم و روی کاربرانمان تاثیر میگذارند، عمل کنم و همچنین نتایج آن تصمیمات (چه مثبت و چه منفی) را به اشتراک بگذارم.
ابتدا آنچه را در طول یک و نیم هفتهای که ارسال پیام بین کاربران و جستجوی پایگاه داده طراحان آزاد برای همه رایگان شده، مشاهده کردیم، به اشتراک میگذارم.
برای روشن شدن موضوع، پیام رسانی و جستجوی طراح ویژگیهایی که برای استخدامکنندگان (مشابه LinkedIn Recruiter) پولی بودند، و راستش درآمد قابل توجهی برای Dribbble ایجاد میکردند. ما بهصورت سودآور فعالیت میکنیم، بنابراین کنار گذاشتن عمدی مشتریان پرداختکننده هرگز تصمیم آسانی نیست.
با این حال، ما نمیتوانستیم قرار دادن این ویژگیها پشت دیوار پرداخت را با ماموریت شرکت خود مبنی بر کمک به طراحان حرفهای برای کسب درآمد از انجام کاری که به آن افتخار میکنند، تطبیق دهیم. ما باید تعداد کاربران جستجوگر، تعاملکننده و معاملهگر را به حداکثر برسانیم – هر چیزی که این فعالیت را محدود کند باید حذف شود (حتی اگر در کوتاه مدت از درآمد خود چشمپوشی کنیم).
تا اینجا، نتایج به طور کلی بسیار مثبت هستند.
تعداد کاربرانی که در جستجوی طراحان آزادکار هستند، در این سال به طور قابل توجهی از میانگین هفتگی بیشتر بوده است.
- تعداد کاربران جستجوگر طراح، 31 درصد افزایش یافت.
- تعداد جستجوها 34 درصد افزایش یافت.
- تعداد کاربران تعاملکننده با نتایج جستجو ۷۱ درصد افزایش یافت.
تعداد کاربران در حال برقراری ارتباط با یکدیگر نیز در این سال نسبت به میانگین هفتگی افزایش یافت.
- تعداد کاربران پیامرسان ۱۴ درصد افزایش یافت.
- تعداد پیامهای ارسالشده (یعنی پیامهایی که از فیلتر رد شدند) ۲۵ درصد افزایش یافت.
- تعداد کاربران دریافت کننده پیام، ۱۶۱ درصد افزایش یافت.
این شاخصها، همگی پیشبینیکنندههای مهم تراکنشهای کاربران ما هستند. از آنجا که ما هنوز پرداختها را تسهیل نمیکنیم، فقط میتوانیم میزان فعالیت تراکنشها را از طریق شاخصهای تعامل کاربری مانند اینها، استنتاج کنیم.
این یک نمونه از پیامهای مزاحم است که یکی از کاربران ما دریافت کرده – و متاسفانه، تنها نمونه نیست. واضح است که ما میخواهیم برای طراحان خود سرنخهای با کیفیت بالا ایجاد کنیم – پیامهایی مثل این فقط تجربه کاربری را بدتر میکنند.
حدود ۳ درصد از پیامهای ارسالی (یعنی پیامهایی که از فیلتر ما گذر کردند) بعداً توسط گیرنده بهعنوان هرزنامه علامتگذاری یا حذف شدند. این افزایش بسیار جزئی نسبت به میانگین هفتگی است، اما ممکن است در این مورد خاص، تأخیر وجود داشته باشد.
قبول داریم که با حذف دیوار پرداخت، انتظار افزایش پیامهای بیربط را داشتیم و با این حال این کار را کردیم. ترجیح دادیم افراد آزادانه با هم تعامل کنند و سپس هرگونه نقصی را در سیستم نظارت که بعداً آشکار میشد، برطرف کنیم. در واقع، ما پیش از این بهبودهایی در فرآیندهای نظارتی خود ایجاد کردهایم تا این نوع پیامها را به حداقل برسانیم (اما این کار مثل بازی موش و گربه خواهد بود).