دوستان ما در مارکتگو، نکات مفیدی برای بهینهسازی وردپرس برای موتورهای جستجو ارائه دادهاند. در اینجا، لاریسا موریلو اصول اولیه درک وردپرس و قابلیتهای قدرتمند سئو آن را توضیح میدهد.
امسال، یکی از اهداف شما ممکن است بهبود وبسایت و افزایش ترافیک و رتبه آن در موتورهای جستجو باشد. یکی از بهترین راهها برای این کار، سئو است. این مقاله به طور مفصل به برخی از نکات بسیار ضروری سئو در وردپرس میپردازد تا به بهبود رتبه محتوای شما در موتورهای جستجو کمک کند.
اگر بهتازگی کار با وردپرس را آغاز کردهاید و به دنبال ارتقا رتبه سایت خود در موتورهای جستجو هستید، رعایت نکاتی همچون انتخاب کلمات کلیدی مناسب، بهینهسازی متاتگها، استفاده از ساختار URL مناسب و بهکارگیری افزونههای قدرتمند سئو، ضروری است. همچنین فراموش نکنید که برای کسب نتایج مطلوبتر، میتوانید از خدمات سئو وردپرس استفاده کرده و در صورت نیاز به ساخت یا بهروزرسانی ساختار کلی سایت، از خدمات طراحی سایت با وردپرس بهره ببرید.
وردپرس و سئو: شروع کار
اگر با بهینهسازی موتورهای جستجو (SEO) خیلی آشنا نیستید، اشکالی ندارد. ممکن است مدتی طول بکشد تا به آن مسلط شوید، اما وقتی این اتفاق بیفتد، خواهید دید که همه چیز منطقی است و ادامه دادن به آن خیلی سخت نیست.
برای شروع، خیلی پیچیده نشویم و روی سه چیز تمرکز کنیم: حسابرسی سایت، نصب افزونه و توجه به بهترین شیوهها.
ابتدا وبسایت وردپرس خود را بررسی کنید
اگر بودجه استخدام کسی برای انجام حسابرسی سئو را ندارید، میتوانید از ترکیبی از ابزارهای رایگان برای انجام این کار استفاده کنید. ما این ابزارهای خاص را توصیه میکنیم:
ارزیاب وبسایت هاب اسپات ابزاری ساده دارد که نمای کلی از عملکرد خوب وبسایت شما از دیدگاه بازاریابی را ارائه میدهد.
مانیتور بکلینکها این ابزار به شما نشان میدهد چه سایتهایی به سایت شما لینک دادهاند و کیفیت این لینکها چقدر است، و البته اطلاعات دیگری نیز ارائه میدهد. از این ابزار برای بررسی لینکهای رقبا و یافتن لینکهایی که دوست دارید برای خودتان بهدست آورید استفاده کنید. (اگر سایت شما جدید است یا روی آن کار نکرده و محتوایی تولید نکردهاید، احتمالا هیچ یا تعداد بسیار کمی سایت به شما لینک دادهاند.)
بازارگو گزارشی رایگان از وبسایت خود دریافت کنید تا جزئیاتی در مورد عملکرد وبسایتتان در زمینههای مهم سئو مانند موبایل، لینکها، ترافیک دریافتی و غیره بهدست آورید. همچنین میتوانید نسخه آزمایشی رایگان نسخه کامل را دریافت کرده و به توصیههای جزئی برای بهبود، که بهطور خاص برای وبسایت شما تولید شدهاند، دسترسی پیدا کنید.
افزونهای انتخاب کنید
حالا که میدانید دقیقا چه کاری باید شروع کنید، وقت نصب افزونه است! خوشبختانه از وردپرس استفاده میکنید که یعنی میتوانید تقریبا برای هر چیزی افزونهای پیدا کنید و سئو هم از این قاعده مستثنی نیست. دو افزونهی اصلی سئو برای سایتهای وردپرس وجود دارد: یاست و پکیج سئو همه در یک .
هر دو عملکرد فوقالعادهای دارند و استفاده از آنها آسان است، بنابراین انتخاب به سلیقهی شخصی شما بستگی دارد. بعد از انتخاب افزونهی مورد نظرتان، از پیشخوان سایت وردپرس خود به بخش «افزودن افزونهی جدید» بروید و آن را جستجو کنید.
باید آن را فعال و تنظیم کنید که ممکن است کمی زمان ببرد تا نحوه استفاده از هر افزونه را بفهمید. مقدمهای بر یُاست اینجا همراه با نکات پیشرفته و اولین گامها برای همه چیز در یک جا اینجا هستند.
یک نکتهی خوب برای مبتدیان این است که خودتان را با مفهوم کلمه کلیدی اصلی آشنا کنید. این کلمه یا عبارت کلیدی است که میخواهید صفحه یا پست وبلاگ خاصی در سایت شما برای آن رتبه بگیرد (به طوری که وقتی افراد آن کلمه یا عبارت را جستجو میکنند، شما را پیدا کنند).
تصویر بزرگ: بهترین شیوههای سئو در وردپرس
بعد از نصب افزونه سئو، ممکن است فکر کنید همه چیز مرتب شده است. اما سئو چیزی نیست که فقط نصب کنید و فراموشش کنید. این یک فرآیند مستمر است که باید آن را بخشی از تلاشهای بازاریابی وبسایت خود بدانید.
اگرچه افزونهها در بهینهسازی صفحه و پستهای وبلاگ بسیار مفیدند، اما تنها بخشی از کل ماجرا هستند. علاوه بر سئو فنی، باید پیوسته محتوای باکیفیت تولید و به طور فعال آن را تبلیغ کنید، مطمئن شوید سایت شما برای موبایل بهینه شده است و روی جذب لینک از سایتهای معتبر تمرکز کنید. خوشبختانه وردپرس از ابتدا تا حد زیادی برای موتورهای جستجو مناسب است و با پیروی از این روشهای برتر، در مسیر درست قرار خواهید گرفت.
-
بهینهسازی تصویر
تصاویر یکی از راههایی هستند که میتوانید از جستجوی کاربران برای کلمات کلیدی خود بهره ببرید. به این مورد نگاه کنید. راهنمای موتور وردپرس چگونگی اطمینان از اینکه تصاویر شما به جذب ترافیک بیشتر برای وبسایتتان کمک میکنند
-
طول محتوای شما
مطمئن شوید که مقالات شما حداقل 300 کلمه دارند. در حالی که تحقیقات نشان داده است که محتوای طولانیتر از نظر ترافیک و تعامل عملکرد بهتری دارد، مهمترین چیز مفید و مرتبط بودن آن است. فقط به این خاطر که فکر میکنید باید طولانی باشد، آن را طولانی نکنید.
-
لینک به مطالب دیگر شما
اگر بهطور مداوم محتوا تولید میکنید، با لینک دادن به نوشتههای دیگر خود، تخصصتان را بیشتر تثبیت کرده و خوانندگان را تشویق میکنید که در سایت شما بمانند و درگیر باشند.
-
اشتراک گذاری اجتماعی
حتما لازم نیست در همه پلتفرمهای اجتماعی، صفحه برند ایجاد کنید، اما احتمالاً حداقل در یکی از آنها (که مخاطبان هدف شما بیشتر در آن حضور دارند) فعال خواهید بود. مطمئن شوید که نه تنها با دنبالکنندگان خود در شبکههای اجتماعی تعامل دارید، بلکه بهطور مرتب محتوای سایت خود را به اشتراک میگذارید و به محتوای صنعت و مشتریان نیز نظر میدهید. برخی از این موارد را بررسی کنید. افزونههای شبکههای اجتماعی تا این کار را با راندمان بیشتری انجام دهید.
-
فراوانی محتوای شما
قانون دقیقی وجود ندارد، اما هرچه بیشتر محتوا منتشر کنید، بازدید بیشتری خواهید داشت. حداقل چهار پست در ماه منتشر کنید و ببینید چگونه به تدریج ترافیکتان افزایش مییابد.
-
سرتیترها
هنگام نگارش محتوا، از عناوین فرعی مانند H2 استفاده کنید، نه اینکه فقط از تیترها و زیرعنوانهای پاراگراف بهره ببرید. عناوین فرعی به تفکیک محتوا کمک میکنند و خوانایی و سهولت استفاده از آن را افزایش میدهند.
-
لایه امنیتی سوکتها
نگهداشتن امنیت سایتتان میتواند همچنین مزایای سئو و تغییری است که زمان یا منابع زیادی از شما نمیگیرد، اما تفاوت فاحشی ایجاد خواهد کرد. اطلاعات بیشتر در مورد ضرورت آن را ببینید. اینجا .
-
محتوای تکراری
مواظب محتوای تکراری ناشی از برچسبها و دستهها باشید. این مشکل رایجی است، اما راهحلهای شناختهشدهای هم دارد. برای اطلاعات بیشتر،… اینجا .
با رعایت این نکات، شما در راه تبدیل شدن به یک متخصص سئو وردپرس هستید!