فروش اینترنتی از روز اول با جواد یاسمی

چرا در طراحی‌هایتان از حرکت استفاده می‌کنید؟

آنچه در این مقاله می خوانید:

طراحی موشن مثل یک عصای جادویی است که به اشیای بی‌جان جان می‌بخشد. این نوع جذاب از انیمیشن، عناصر طراحی گرافیکی را با هم ترکیب می‌کند تا محتوای بصری گیرا و پویا خلق کند. شما می‌توانید آن را در همه جا، از وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌های موبایل تا ویدیوها، پیدا کنید.

(چیزی که در طراحی حرکتی فوق‌العاده‌ست، توانایی اون در …) داستان بگویید و مخاطب را درگیر کنید با افزودن انیمیشن، تکنیک‌های قصه‌گویی و عناصر بصری جذاب، تجربه‌ای فراگیر خلق می‌کند که توجه مخاطبان را به خود جلب می‌کند. مثل یک راز است که هیجان، معنا و احساس را به محتوای شما می‌افزاید.

با حرکت، می‌توان داستان‌ها را بهتر روایت کرد.

طراحی متحرک صرفاً به ارتقای جذابیت بصری نمی‌پردازد – هرچند قطعا در این زمینه مهارت دارد. این طراحی نقش مهمی در افزایش تعامل، هدایت تبدیل و تسهیل داستان‌سرایی جذاب ایفا می‌کند.

در اینجا خلاصه ای سریع از چگونگی کمک حرکت در روایت داستان های بهتر آورده شده است.

حرکت احساس را برمی‌انگیزد.

اثرگذاری طراحی حرکت در برانگیختن احساسات، ریشه در توانایی آن در تلفیق عناصر بصری و انیمیشن دارد. این امر امکان انتقال معنا، خلق حال و هوا و روایت را فراهم می‌کند. طراحی حرکت با جلب توجه بیننده و جذب او در یک تجربه غوطه‌ور کننده، به رسانه‌ای قدرتمند برای برانگیختن احساسات تبدیل می‌شود.

حرکت، تعامل را افزایش می‌دهد.

طراحی متحرک با استفاده از تصاویر پویا و فراگیر، هم معنی و هم حال و هوا را به‌طور مؤثر منتقل کرده و درگیری مخاطب را افزایش می‌دهد. همچنین حس تعامل را برای بیننده تقویت می‌کند؛ حرکت، توجه را جلب کرده و علاقه و مشارکت بیننده را در طول تجربه حفظ می‌کند.

مشاهده این مطلب  چرا یک سیستم طراحی در حال تکامل برای وب‌سایت‌های امروزی ضروری است؟

حرکت، تبدیل‌ها را افزایش می‌دهد.

طراحی متحرک با جلب توجه بیننده و ایجاد تعامل، می‌تواند با انتقال مؤثر معنا و حس و حال، تبدیل‌ها را افزایش دهد. نگه‌داشتن مخاطبان درگیر و علاقه‌مند، راهی کارآمد برای بالا بردن احتمال انجام عمل مورد نظر شماست.

حرکت، داستان شما را بهتر روایت می‌کند.

طراحی موشن ابزاری برای خلق روایت برند جذاب و ترغیب به خرید است. این طراحی با استفاده از انیمیشن و روایت‌گری، به طور موثری معنا و حس را منتقل کرده و پیوند عاطفی با مخاطب برقرار می‌کند. استفاده از طراحی موشن می‌تواند توجه را جلب و وفاداری به برند را افزایش دهد و در نهایت، داستان برند را تقویت و تعامل مصرف‌کننده را بیشتر کند.

اضافه کردن حرکت به نمونه‌های اولیه و محصولات شما

در دنیای طراحی و نوآوری امروز، افزودن حرکت به نمونه‌های اولیه امری ضروری شده است. دیگر دورانی که نمایش‌های ثابت بتوانند به‌درستی پتانسیل یک محصول را نشان دهند، گذشته است.

طراحان با تزریق انیمیشن های پویا، تعاملات و انتقال ها به نمونه اولیه، می توانند فاصله بین تخیل و واقعیت را پر کنند. نمونه اولیه سازی یک جنبه اساسی از فرآیند طراحی و توسعه است و به عنوان یک ابزار خلاق عمل می کند که ایده ها را به واقعیت تبدیل می کند – مثل این است که یک نگاه اجمالی یا نسخه اولیه از چیزی که می خواهید بسازید را ایجاد می کنید.

نمونه‌های اولیه می‌توانند به اشکال مختلفی باشند، از طرح‌های ساده و سیم‌کش‌ها تا طراحی‌های تعاملی و باکیفیت.

  • تجربه کاربری ارتقا یافتهاضافه کردن حرکت به نمونه‌های اولیه، به طراحان امکان شبیه‌سازی تعاملات، حرکات و انتقالات دنیای واقعی را می‌دهد. این امر همچنین تجربه‌ای غوطه‌ورتر و واقعی‌تر از محصول را برای ذینفعان فراهم می‌کند. علاوه بر این، افزودن حرکت به طراحان اجازه می‌دهد تا تجربه کاربری را بهینه کنند، رفتار کاربر را پیش‌بینی کنند و مشکلات احتمالی استفاده را در مراحل اولیه شناسایی کنند.
  • ارتباط بهترحرکت در نمونه‌های اولیه به طراحان کمک می‌کند تا ایده‌ها، چشم‌انداز و مفاهیم طراحی خود را به طور موثری به ذینفعان منتقل کنند. این امر ارائه یک نمایش جذاب و پویا از محصول را فراهم می‌کند. در نتیجه، درک و ارائه بازخورد از سوی دیگران ساده‌تر می‌شود.
  • تشخیص زودهنگام نقصانیمیت کردن تعاملات و گذارها در نمونه‌های اولیه به شناسایی نقص‌های طراحی، مشکلات استفاده و مسائل احتمالی که ممکن است در طراحی‌های ثابت آشکار نباشد کمک می‌کند. با مشاهده نحوه تعامل کاربران با نمونه‌های اولیه متحرک، طراحان می‌توانند تصمیم‌های آگاهانه‌ای بگیرند و طرح را برای بهبود کارایی و قابلیت استفاده آن تکرار کنند.
  • برتری رقابتیاضافه کردن حرکت به نمونه اولیه ها می تواند با جلب توجه کاربران و ایجاد تجربه ای به یاد ماندنی، مزیت رقابتی برای محصول به ارمغان بیاورد. انیمیشن های پویا و تعاملات جذاب به محصول کمک می کنند تا متمایز شود، هیجان ایجاد کند و تاثیری ماندگار بر کاربران بالقوه بگذارد. به این ترتیب، در بازار شلوغ، مزیت رقابتی پیدا می کند.
مشاهده این مطلب  راهنمای سئو برای وبسایت جدید شما (در 10 مرحله) - راهنمای ۱۰ مرحله‌ای برای سئو کردن وبسایت جدیدتان

با ابزار مناسب، حرکت را در آغوش بگیرید.

حرکت، جان به ایده‌ها می‌بخشد و با غوطه‌ور کردن ذینفعان در یک تجربه کاربری ملموس و جذاب، به آن‌ها اجازه می‌دهد تا در طول چرخه توسعه، تصمیمات بهتری بگیرند.

پیشرفت نرم‌افزارهای طراحی مانند فیگما، افزودن حرکت به نمونه‌های اولیه و محصولات را بسیار آسان‌تر و در دسترس‌تر کرده است. اکنون طراحان در همه سطوح می‌توانند به راحتی و با استفاده از قابلیت‌های داخلی فیگما، حرکت را مستقیما در نمونه‌های اولیه خود بگنجانند و شیوه‌ی جان بخشیدن به طرح‌های خود را متحول کنند.

در نهایت، افزونه‌هایی مانند لاتی فایلز برای فیگما راهی بی‌دردسر برای ساخت انیمیشن‌های جذاب با فیگما و خروجی گرفتن آن‌ها به صورت فایل‌های لاتی آماده‌ی تولید ارائه می‌دهد.

امکانات افزونه‌ی LottieFiles برای فیگما عبارتند از:

  • ساخت انیمیشن تک‌فریم یا چندفریم با استفاده از فیگماکاربران Figma می‌توانند فریم‌های منفرد را به طور خودکار متحرک کنند یا چندین فریم را به هم متصل کنند و آنها را به انیمیشن‌های جادویی تبدیل کنند.
  • وارد کردن انیمیشن‌های لاتیه از پلتفرم لاتی فایلز یا کتابخانه انیمیشن خصوصی آنها طراحان با دسترسی به کتابخانه‌ی LottieFiles می‌توانند به راحتی انیمیشن Lottie مناسب پروژه خود را پیدا و وارد کنند، بدون اینکه مجبور باشند Figma را ترک کنند.
  • انیمیشن‌ها را به عنوان محتوای آماده‌ی انتشار برای وب و موبایل صادر کنید.طراحان می‌توانند انیمیشن‌ها را مستقیماً از فیگما به صورت کد صادر کنند و فرآیند انتقال بین تیم‌های طراحی و توسعه را ساده کنند.

به‌کارگیری حرکت در طراحی‌های روزمره مزایای بسیاری دارد، از جمله بهبود تجربه کاربری، افزایش تعامل، هدایت تمرکز کاربر و زیبایی‌شناسی بهتر. در نهایت، حرکت از دیرباز زبان جهانی شادی به شمار می‌آمده است.

مشاهده این مطلب  راهنمای تسلط بر امنیت مالی: ۵ نکته از متخصصان فریلنسینگ

بنابراین، با پیشرفت مستمر دنیای طراحی و توسعه، ابزارهایی مانند لات‌فایلز به گشودن افق‌های بی‌کرانی برای خلق تجربیات کاربری جذاب و تعاملی ادامه خواهند داد.

لتی فایلز این یک استارتاپ طراحی حرکتی است که به طراحان و توسعه دهندگان کمک می‌کند تا حرکت را به طرح‌های روزمره خود اضافه کنند. LottieFiles با ارائه یک کتابخانه گسترده از انیمیشن‌های آماده به کار، به کاربران امکان می‌دهد انیمیشن‌های با کیفیت بالا، سبک، و قابل مقیاس را در دستگاه‌ها و صفحه نمایش‌های مختلف ایجاد، کشف و به اشتراک بگذارند. LottieFiles با بیش از 5.5 میلیون کاربر در 250,000 تیم و شرکت در سراسر جهان، به ابزاری ضروری برای طراحی حرکتی تبدیل شده است.

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

مشاوره و مجری سئو سایت های کارخانه ها برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در ایران | سئو با جواد یاسمی

آخرین مقالات

بهترین تیم سئو ایران و مشهد
طراحی سایت مشهد | قیمت طراحی سایت در مشهد | طراحی سایت وردپرسی
سفارش طراحی سایت مشهد، کسب و کار شما را رونق می‌دهد. فرقی ندارد شما چه کسب و کاری دارید آنلاین نشدن کسب...
آیا وب‌سایت شما به بخش پرسش و پاسخ نیاز دارد؟
صفحات سؤالات متداول در دو دهه گذشته، تاریخچه‌ای پر فراز و نشیب را پشت سر گذاشته‌اند. در ابتدا، صفحه سؤالات...
انتخاب ساختار مناسب برای طراحان: LLC یا S Corp
به عنوان یک طراح آزادکار، احتمالا با اصطلاحات LLC و S Corp آشنا هستید، اما انتخاب بین این دو می تواند...
اشتباه نکنید، سندروم خودزنی می‌تواند چیز خوبی باشد!
اگر تا به حال در زندگی به نقطه‌ای رسیده‌اید که صدایی در سرتان می‌گوید به اندازه کافی خوب، با تجربه، باهوش،...
نکات ارزشمند برای تعامل با کاربران فناوری
طراحی مؤثر برای مخاطبان متخصص فناوری، مانند دانشمندان داده و مهندسان نرم‌افزار، نیازمند تعادل ظریفی بین...
قالبی برای توجیه کپی‌رایترها و طراحان
تهیه‌ی یک شرح مختصر و واضح به هر طراح یا کپی‌رایتری کمک می‌کند تا کاری ارائه دهد که تمام انتظارات شما...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • تماس
  • تلگرام
  • واتساپ
× Send

خدمات سئو، طراحی سایت و گوگل

رتبه 1 گوگل باشید.

سفارش دهید >> 09376996070