با توجه به اینکه میانگین نرخ تبدیل وبسایت ها 2.35% است، صرفا نمایش کارهایتان برای جذب مشتریان جدید کافی نیست.
برای جذب مشتریان جدید و پرداختکننده به عنوان یک خلاق، فریلنسر یا عکاس، وبسایت نمونه کار شما باید چند هدف کلیدی را محقق کند:قدرتهیچ چیز درون پرانتز وجود ندارد.تخصص ومربوطیت به مخاطبان هدف شما
در این مقاله، توضیح خواهیم داد که چطور میتوانید یک وبسایت نمونه کار طراحی کنید که:
- نشان میدهد که مخاطبتان را میشناسید.
- تجربه و تخصص شما را به نمایش میگذارد.
- مشتریان وبسایت را به انجام اعمالی تشویق میکند که سودآور هستند.
ما عمیقاً به اجزای یک وبسایت پرتفولیوی موفق خواهیم پرداخت، خطاهای رایج را بررسی میکنیم و نحوهی اجتناب از آنها را شرح میدهیم. همچنین هفت قالب وبسایت پرتفولیوی با نرخ تبدیل بالا را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت که میتوانید آنها را به عنوان الگو استفاده کنید و با توجه به خدمات یا کسبوکار منحصر به فرد خود ویرایش کنید.
استراتژی پشت یک الگوی وبسایت نمونه کار
خیلی از فریلنسرها در ساختن وبسایت پرتفولیوی با نرخ تبدیل بالا شکست میخورند چون زمان زیادی صرف جستجوی قالبها و ابزارهای ساخت وبسایت میکنند تا وبسایتشان “مدرن”، “جذاب” یا “خفن” به نظر برسد.
شاید روند فکر آنها به این صورت باشد:
- اگر کارم را به نمایش بگذارم، مشتریانی که آن را دوست دارند با من تماس خواهند گرفت.
- وبسایت شخصی و پرتفولیوی من باید عالی باشد تا بتوانم نرخهای بالاتری دریافت کنم و مشتریان ایدهآل جذب کنم.
- بقیهی اینفلوئنسرهای حوزه من این کار رو میکنند، پس من هم باید کاری مشابه انجام بدهم.
با این حال، این رویکرد به معنای جذب مشتریان بیشتر نیست، زیرا در بسیاری از موارد، آنها نتوانستهاند مستقیماً با مخاطبان هدف خود ارتباط برقرار کنند، زیرا وبسایت نمونه کار آنها بیش از حد کلی است.
اگر بخواهی همه را راضی کنی، در نهایت هیچکس را راضی نخواهی کرد.
دانستنکیمخاطبان هدف وبسایت شماکیجلب رضایت مخاطب برای ساختن وبسایتی پرتفوی مؤثر و پربازده ضروری است.
با توجه به این موضوع، بهتر است طراحی وبسایت نمونه کار را از ابتدا شروع کنید و از خودتان بپرسید:
- “چه کسانی مشتریانی هستند که من تلاش می کنم به آنها هدف بگیرم؟”
- آنها چه میخواهند ببینند؟
- چطور میتونم تجربه خودم در این زمینه رو به اون فرد خاص نشون بدم؟
بعد از اینکه به این سوال ها جواب دادی، یک سوال دیگه هم به ذهنت برسونه.
بهترین الگوی وبسایت برای جذب بیشتر مشتریان ____ کدام است؟( جای خالی را با مشخصات مخاطب هدف خود پر کنید.)
این به این دلیل است که وبسایت پرتفوی شما به عنوان یک کل، بسیار گویاتر از هر نمونهایی از کار مشتریان شما در پرتفوی شماست. مشتریان شما ناخودآگاه فرض میکنند که شما برای آنها چیزی مشابه با الگوی وبسایت پرتفوی شخصی خودتان ایجاد خواهید کرد.
با این حال، بهترین وبسایت های نمونه کار، “بیش از حد طراحی شده” نیستند.
بله، مارک دار هستند.
اما این سیستمها با سوالات کاربر همراه میشوند و پاسخ آنها را قبل از اینکه کاربر فرصتی برای فکر کردن به آنها داشته باشد، ارائه میدهند.
مثلاً قالبهای وبسایت با تم مینیمالیستی معمولا نرخ تبدیل و ثبت نام بالاتری نسبت به نمونه کارهای پر زرق و برق دارند، چون برای خواننده راحتتر است که با آنها ارتباط برقرار کند.
چهار گام کلیدی برای ساختن وبسایتی با نرخ تبدیل بالا
سایت پرتفولیوی خود را بهینه کنید.
موقعیتیابی وبسایت نمونه کار شما به نحوهی ارائه آن به مخاطب اشاره دارد. این نشان میدهد که مخاطب چگونه خدمات شما را درک میکند، آیا خدمات شما برای نیازهای آنها مناسب است و چگونه با رقابت شما مقایسه میشود.
این مهمترین عامل در … وبسایت پرتفولیویی با نرخ تبدیل بالا همچنین، تسلط بر آن سختترین کار است، زیرا جایگاهیابی از ترکیب متن، طراحی، تصاویر و برندسازی ناشی میشود.
در اینجا چند نمونه از موقعیتگیری ضعیف آورده شده است:
- هدف ما توانمندسازی کاربران و سادهسازی زندگی روزمرهی آنهاست.
- ما طرحهای زیبایی برای برندهای اثرگذار میسازیم.
- ما تصاویری از لحظات مهم خلق میکنیم.
دلیل ضعف اینها این است که هر رقیبی بهراحتی میتواند همین حرفها را بزند. هیچ ویژگی متمایزی وجود ندارد و کلیشهای به نظر میرسد.
نکاتی که هنگام موقعیتدهی خدمات خود باید به خاطر داشته باشید:
- آیا تمایز داده شده است؟
- آیا قابل باور است؟
- آیا واضح است؟
اقدامات وبسایت را ساده کنید.
فراخوان اقدام (CTA) عملی است که میخواهید بازدیدکننده وبسایت شما انجام دهد.موضوع اصلیوبسایت نمونه کار شما
شاید بخواهید آنها ایمیل خود را وارد کنند، چت زنده را شروع کنند، فرمی را پر کنند، یا تماسی را رزرو کنند – هر یک از اینها فراخوانهای مجزا و مستقلی هستند که به بررسی دقیق نیاز دارند.
متأسفانه، بیشتر افراد خلاق از یک قالب وبسایت برای نمونه کارها استفاده میکنند که دکمه فراخوانی عمل (CTA) آن چیزی شبیه به این است:
- “بیا با هم کار کنیم”
- تماس با ما
- “شروع یک پروژه”
بعد از آن، فرم تماس خالی یا صفحهای برای ایجاد ایمیل جدید نمایش داده میشود.
این روش باعث میشود مشتریان شما کار زیادی انجام دهند. بسیاری از کارفرمایان تازه با استخدام فریلنسرها آشنا شدهاند و نمیدانند از کجا باید شروع کنند. شما باید آنها را راهنمایی کنید و به آنها بگوییددقیقاآنچه میخواهید آنها انجام دهند.
مثلا اگر هدف شما جذب مخاطب جدید در وبسایتتان است، فرم جذب مخاطبتان میتواند این سوال را بپرسد:
- چگونه میتوانم با شما همکاری کنم تا به اهداف خود برسید؟
- آیا بودجه خاصی در نظر دارید؟
- هزینه من از XXX دلار شروع میشود. با این موضوع مشکلی دارید؟
- چه زمانی قصد شروع دارید؟
- چیز دیگری هست که دوست داری بدونی؟
در طراحی نمونه کار شما، از گواهیهای قدرتمند و جذاب استفاده کنید.
گزارشی از پاورریویو نشان میدهد که تقریباً همه مشتریان (بیش از ۹۹.۹%) قبل از خرید آنلاین، نظرات را میخوانند.بایدنظر مشتریان راضی را که توضیح میدهند چگونه با شما همکاری کردهاند و تحویلدهی شما چگونه بوده است، ارائه دهید.
متاسفانه، خریداران باهوش میدانند که میتوان به راحتی نظرات را جعلی کرد و این امر بر اعتبار وبسایت شما که تبدیل بالایی دارد، تاثیر میگذارد.
مگر اینکه شما نظر مشتریان را از پلتفرمهایی که نیاز به خرید دارند، اضافه کنید، بیشتر مشتریان فرض میکنند که نظرات سایت شما جعلی هستند.
می توانید با جاسازی نظرات از پلتفرم های شخص ثالث در وب سایت خود از این موضوع اجتناب کنید.
برای تاثیرگذاری، باید گواهیهای مشروحی ارائه دهید که نشان دهد چگونه به مشتریان خود در رسیدن به اهدافشان کمک کردهاید.
به عنوان مثال، به جای اینکه فقط بگوییدجان همکار فوقالعادهای بود.یک نظریه یا نقل قول را درج کنید که میگوید…با تخصص جان، توانستیم فروش خود را در عرض سه ماه ۲۰ درصد افزایش دهیم.
با گنجاندن نظرات مشتریان راضی در طرح نمونه کار خود، به مشتریان بالقوه نشان میدهید که دقیقا چه کاری میتوانید برای آنها انجام دهید و شانس انتخاب شما برای پروژه بعدی آنها را افزایش میدهید.
بهتر است از مشتریان خود بخواهید تا ویدیوهایی از تجربیات خود با شما به اشتراک بگذارند. ویدیوهای testimonial به وبسایت شما حسی واقعی و معتبر می بخشد که با هیچ روش دیگری قابل تقلید نیست. دیدن مشتریان راضی که در مورد تجربه مثبت خود با شما صحبت می کنند، یکی از بهترین روش ها برای افزایش نرخ تبدیل است. پلتفرم هایی مانند WideWail را برای ضبط و اشتراک گذاری ویدیوهای testimonial در نظر داشته باشید.
برای نمونه کارهای وبسایت خود، با دقت و گزینشی، پروژههای مشتریان را انتخاب کنید.
هنگام انتخاب پروژههایی که میخواهید به نمایش بگذارید، نوع کاری را انتخاب کنید که میخواهید انجام دهید.
این باز هم به شناخت مخاطب و خواستههای آنها از کسی که میخواهند استخدام کنند، برمیگردد.
این مهم است زیرا مهمترین پرسشی که مشتریان بالقوه شما خواهند داشت این است که آیا شما برای آنها مناسب هستید یا نه.
اکثر افراد خلاق تصور میکنند نمایش لوگوی مشتریان بزرگ، ارزش آنها را بیشتر نشان میدهد، اما این درست نیست. بسیاری از مشتریان فکر میکنند که شما برای آنها مناسب نیستید.
به جای آن، بهترین کارتان را با مشتریان مرتبطتان به اشتراک بگذارید.
(استفاده از الگوهای وب سایت نمونه کار)
طراحی وبسایتی با نرخ تبدیل بالا، کار دشواری است.
به قدری دشوار که طراحی وبسایت و بهینه سازی نرخ تبدیل، شغلی پردرآمد برای فریلنسرها شده است.
این کار وقتگیر است، نیاز به دانش فنی دارد و در واقع، انجام درست آن دشوار است.
به همین دلیل است که ابزارهای ساخت وبسایت و قالبهای وبسایت نمونه کار، مانند بلوم آی او این گزینهها برای فریلنسرهای غیر فنی، افراد خلاق و عکاسانی عالی هستند که به دنبال حضور قوی آنلاین هستند اما زمان و منابع کافی برای ساخت آن را ندارند.
اما باز هم، انتخاب یک سازنده وب سایت میتواند دشوار باشد. شما به سازندهای نیاز دارید که نیازهای یک کسب و کار خلاق مدرن را برطرف کند و در عین حال مدیریت و بهروزرسانی آن نیز آسان باشد.
هنگام انتخاب ابزار ساخت وبسایت یا پلتفرمی برای تهیه قالب وبسایت پرتفوی خود، موارد زیر را در نظر بگیرید:
قالبهای وبسایت نمونه کار
شما باید تنوع قالبهای از پیش ساخته شده را که هر پلتفرم برای نیازهای خاص شما ارائه میکند، در نظر بگیرید. هر خلاق، عکاس یا فریلنسر خدمات و تخصص منحصر به فردی دارد، و وبسایت پرتفولیوی شما باید این موضوع را منعکس کند.
رابط کاربری و سهولت استفاده
شما از یک سازنده وبسایت استفاده میکنید تا روند کار را سرعت ببخشید و از یادگیری نحوه ساخت واقعی یک وبسایت اجتناب کنید.
پس به دنبال ویژگیهایی مثل بخشهای از پیش ساختهشده، ابزارهای نویسندگی هوش مصنوعی و قابلیت کشیدن و رها کردن باشید که به شما کمک میکنند وبسایت خود را مثل لگوها بسازید.
صفحات چندمنظوره
وقتی با یک دایرکتوری قالب کار میکنید، بهتر است طیف گستردهای از انواع وبسایتها را داشته باشید، زیرا هرگز نمیدانید برای چه نوع کاری استخدام خواهید شد.
- قالبهای وبسایت نمونه کار – کارهای خود را به نمایش بگذارید و خدمات خود را ارائه کنید.
- صفحات فرود یا فروش؛ این نوع صفحه برای اجرای تبلیغات ضروری است. موقعیتیابی و پیشنهاد باید دقیقا همان چیزی باشد که تبلیغ شده است.
- فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنید، به استرایپ متصل شوید و بدون پرداخت کارمزد تراکنش پلتفرم، به صورت آنلاین فروش کنید.
- راه اندازی یک پلتفرم عضویت با کاربران پرداخت کننده و محتوای اختصاصی.
- وبلاگ نویسی – با استفاده از سیستم مدیریت محتوا (CMS) یکپارچه، در عرض چند ثانیه قالبها را بیابید و وبلاگی بسازید.
ساخت و مدیریت چندین وبسایت
ممکن است بعد از ساخت یک وبسایت، به وبسایتهای بیشتری نیاز پیدا کنید؛ چه از همان نوع و چه از نوعی دیگر. بهخصوص اگر برای مشتریان وبسایت میسازید، به سازنده وبسایتی با الگوهای متنوع نیاز دارید که بتوانید همه چیز را در یک جا مدیریت کنید.
به هر حال، سازنده وب سایت به شما امکان میدهد تا سایتهایی را که پیشتر روی آنها کار کردهاید، تکثیر، ویرایش و مدیریت کنید و در زمان شما و مشتریانتان صرفهجویی کند.ساعتهاروی پروژههای جدید کار کردن
سرور و میزبانی
ثبات، سرعت، زمانبندی بالا و بهینهسازی سئو تمپلیت و ابزار ساخت وبسایت انتخابی شما، عوامل کلیدیای هستند که بر تصور مشتریان از شما و برندتان تاثیر میگذارند. نه تنها مشتریان بالقوه از وبسایت شما دور میشوند، بلکه رتبه ارگانیک و اثربخشی تبلیغات شما نیز به شدت تحت تاثیر قرار میگیرد.
قیمت خدمات
قیمت، مسلماً نکته مهمی است و برای یک پلتفرم جامع که هر یک از ویژگیهای ذکر شده را ارائه میدهد، اغلب باید ماهانه بیش از ۵۰ دلار پرداخت کنید.
جمعبندی
وبسایت نمونه کار شما اغلب اولین برداشت مشتریان از شماست. پس باید خوب، مرتب، مرتبط باشد و از همه مهمتر، آنچه مشتری هدف شما میجوید را ارائه دهد.
با تمرکز بر قالب مناسب برای وبسایت نمونه کارها، موقعیتدهی صحیح وبسایت، ساده و جذاب کردن دکمه فراخوان به عمل، اضافه کردن نظرات مثبت و انتخابی کار کردن با مشتریان، میتوانید شانس خود را برای جذب مشتری بیشتر افزایش دهید.
با استفاده از یک سازنده وبسایت یا الگوی وبسایت نمونه کار، مانند نمونههایی که توسط بلوم.آی.او این به طور چشمگیری کارایی و اثربخشی وبسایت شما را بهبود میبخشد. بلوم.آیو، پیشروترین پلتفرم یکپارچه مدیریت مشتری برای افراد خلاق است که همهی این ویژگیها و بسیاری دیگر را ارائه میدهد. 13 دلار در ماه (اشاره به یک چیز یا شخص)