فروش اینترنتی از روز اول با جواد یاسمی

ایده‌پردازی UX مقدماتی: نکات و ابزارهایی برای ایجاد بنیادهای طراحی مناسب

آنچه در این مقاله می خوانید:

در مدل الماس دوگانه، چارچوبی آشنا و دوست صمیمی جامعه طراحی، مرحله سوم جایی است که طوفان فکری و ایده‌پردازی واقعا آغاز می‌شود.

ایده‌پردازی شیوه‌ای در فرایند طراحی است که در آن بر تولید ایده تمرکز می‌کنید. از نظر ذهنی، این فرایند را می‌توان گسترش مفاهیم و نتایج دانست. ایده پردازی هم سوخت و هم منبعی برای ساخت نمونه‌های اولیه و رساندن راه‌حل‌های نوآورانه به دست کاربران فراهم می‌کند.

در این مرحله، خلاقیت و نوآوری برای ارائه راه‌حل‌هایی به کاربران شما به کار گرفته می‌شود. در این مقاله، چند نکته، ترفند و ابزار را بررسی می‌کنیم که به شما در ایجاد زیرساخت‌های مناسب محصولتان کمک خواهند کرد.

اهمیت ایده پردازی

نتیجه گیری ما باید چه باشد؟ چه قطاری را باید سوار شوم؟ آخر هفته چه کار کنیم؟هیچ متنی داخل پرانتز وجود ندارد.

در طراحی، پاسخ‌ها کمی پیچیده‌تر از انتخاب پیتزا، سوار شدن به قطار ساعت ۸:۳۵، یا پیاده‌روی در بوستان هستند. فرایند ایده‌پردازی به طراحان اجازه می‌دهد از نتیجه‌گیری‌های زودهنگام اجتناب کنند و آن‌ها را به کاوش عمیق‌تر و کشف مفاهیم دقیق‌تر تشویق می‌کند.

مرحله ایده‌پردازی بسیار مهم است زیرا:

هدف از طراحی این چیست؟ برای چه کسانی طراحی می‌شود؟ آیا این ویژگی کاملا ضروری است؟ برای خلق تجربه‌ای عالی برای کاربر چه باید بکنیم؟تمام این پرسش‌ها می‌توانند در فرایند ایده‌پردازی مطرح شوند و به شما امکان می‌دهند اولویت‌ها را مشخص کرده و به سمت هدف حرکت کنید.

لبخندهمه ایده‌ها، خوب یا بد، را مطرح کنید و سپس آن‌ها را غربال کنید.

با مفاهیم جدید و هیجان‌انگیزی آشنا شوید که پیش از این به آن‌ها فکر نکرده بودید.

مشاهده این مطلب  چرا در طراحی‌هایتان از حرکت استفاده می‌کنید؟

طراحی کم‌دقت روشی کم‌هزینه و نسبتاً سریع است که به شما امکان می‌دهد مفاهیم طراحی سطح بالا را به نمونه‌های قابل لمس و آزمایش تبدیل کنید. این یک نقطه شروع عالی است که به شما امکان می‌دهد چند مفهوم را قبل از تعهد به دقت‌های بالاتر، آزمایش کنید. این روش‌ها را می‌توان پس از یا همراه با جریان‌های کاربری استفاده کرد تا ببینید سفر کاربر با ساختار بصری چگونه است.

روش‌های زیادی برای شروع طراحی‌های کم‌دقت وجود دارد، اما برخی از روش‌های محبوب عبارتند از:

طراحان گاهی اوقات بر طراحی یا رویکرد خاصی، چه به دلیل تعصبات و چه به خاطر اثبات کارآمدی آن از طریق اطلاعات کاربران، تمرکز می‌کنند. اما شرایط می‌تواند تغییر کند و آنچه زمانی ایده اصلی بود، حالا مورد سوال تیم، ذینفعان یا کاربران قرار می‌گیرد.

هرچند این مقاله فقط پنج نکته قابل توجه در مرحله ایده‌پردازی را پوشش می‌دهد، رویکردها و منابع فراوانی برای کمک به توسعه‌ی مهارت شما در این زمینه وجود دارد. این مرحله، گذار محکمی بین درک مشکلات کاربران و تولید راه‌حل‌های نوآورانه ایجاد می‌کند، پس از آن استقبال کنید!

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

مشاوره و مجری سئو سایت های کارخانه ها برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در ایران | سئو با جواد یاسمی

آخرین مقالات

بهترین تیم سئو ایران و مشهد
طراحی سایت مشهد | قیمت طراحی سایت در مشهد | طراحی سایت وردپرسی
سفارش طراحی سایت مشهد، کسب و کار شما را رونق می‌دهد. فرقی ندارد شما چه کسب و کاری دارید آنلاین نشدن کسب...
آیا وب‌سایت شما به بخش پرسش و پاسخ نیاز دارد؟
صفحات سؤالات متداول در دو دهه گذشته، تاریخچه‌ای پر فراز و نشیب را پشت سر گذاشته‌اند. در ابتدا، صفحه سؤالات...
انتخاب ساختار مناسب برای طراحان: LLC یا S Corp
به عنوان یک طراح آزادکار، احتمالا با اصطلاحات LLC و S Corp آشنا هستید، اما انتخاب بین این دو می تواند...
اشتباه نکنید، سندروم خودزنی می‌تواند چیز خوبی باشد!
اگر تا به حال در زندگی به نقطه‌ای رسیده‌اید که صدایی در سرتان می‌گوید به اندازه کافی خوب، با تجربه، باهوش،...
نکات ارزشمند برای تعامل با کاربران فناوری
طراحی مؤثر برای مخاطبان متخصص فناوری، مانند دانشمندان داده و مهندسان نرم‌افزار، نیازمند تعادل ظریفی بین...
قالبی برای توجیه کپی‌رایترها و طراحان
تهیه‌ی یک شرح مختصر و واضح به هر طراح یا کپی‌رایتری کمک می‌کند تا کاری ارائه دهد که تمام انتظارات شما...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • تماس
  • تلگرام
  • واتساپ
× Send

خدمات سئو، طراحی سایت و گوگل

رتبه 1 گوگل باشید.

سفارش دهید >> 09376996070