تبریک به فارغ التحصیلان جدید طراحان رابط کاربری در دریبل! پس از اتمام اخیر دوره… مقدمهای بر طراحی رابط کاربری البته، ما مشتاقیم برخی از مطالعات موردی شگفتانگیز انجامشده در طول برنامهی چهارهفتهای را برجسته کنیم.
در طول دوره، دانشجویان با… آشنا شدند. اصول طراحی رابط کاربری از جمله تحقیق کاربری، طراحی اسکلت، نمونهسازی و طراحی بصری. هر دانشجو دیدگاه و خلاقیت منحصربهفرد خود را به پروژهها آورد که منجر به طیف متنوعی از نمونه کارهای چشمگیر شد. در جشن گرفتن تلاشها و دستاوردهایشان با ما همراه شوید.
چالش طراحی
طراحان با چالش خلق زبان بصری برای یک اپلیکیشن بازار NFT که تجربهای منحصربهفرد و جذاب برای کاربران ارائه دهد، روبرو بودند. هدف آنها ارائه اپلیکیشنی جذاب و کاربرپسند برای علاقهمندان به هنر مدرن با استفاده از تحقیقات کاربری، تختههای خلق و کاوش بصری بود.
طراحان با ایجاد یک سبک بصری منسجم و مقیاسپذیر کردن طرح در چندین صفحه نمایش، موفق به خلق نمونههای کاربردی شدهاند که میتوانند تحولی واقعی در عرصه هنر دیجیتال ایجاد کنند. بیایید نگاهی دقیقتر به برخی از نمونههای کار شگفتانگیز فارغالتحصیلان اخیر طراحی رابط کاربری بیندازیم.
رتروفوتوریسم سایبرپانک اثر هالی موزر
مطالعه موردی توسط هولی موزر این پروژه طراحی، روی اپلیکیشن بازار جدید NFT به نام «مون» تمرکز داشت که هدف آن متحول کردن دنیای هنر دیجیتال است. تم اپلیکیشن، «دختران ربات» با رنگهای لیمویی، نارنجی و بنفش و حال و هوای سایبرپانک رتروفچوریستی بود. در کل، پروژه طراحی در ایجاد زبان بصری اپلیکیشن و خلق تجربهای بسیار جذاب و زیبا برای کاربران موفق بود.
مینیمالیسم آیندهنگر – یونجی شین
یونجی شین یونجی برای آغاز مسیر طراحی رابط کاربری، در دوره مقدماتی طراحی رابط کاربری در دریبل ثبت نام کرد. او در طراحی زبان بصری جدیدی برای مشتری فرضی خود، شرکت نوپای مون که قصد دارد بازار NFT را متحول کند، با مفاهیم و جهتهای مختلفی آزمایش کرد و در نهایت طرح مینیمالیستی با رنگهای خاکستری خنثی و دکمهای با نور سبز نئونی را برگزید.
طراح قصد دارد با یادگیری بیشتر در مورد نمونهسازی تعاملی، چیدمان خودکار، ساختن یک سیستم طراحی مقیاسپذیر و سایر ویژگیهای فیگما، مسیر خود را در طراحی رابط کاربری ادامه دهد.
مطالعه موردی کامل را ببینید! لبخند
نئوبروتالیسم بازیگوش – جن ساتزگر
مطالعه موردی حاضر توسط جن ساتگر این طرح، فرایند طراحی یک اپلیکیشن بازار جدید NFT را برای شرکت نوپای مون تشریح میکند؛ شرکتی که هدف آن متحول کردن این صنعت با رویکردی طراحی محور است. این اپلیکیشن برای کلکسیونرهای خاص طراحی شده که به تجربیات دیجیتال مُدون و زیباییشناسی بصری اهمیت میدهند. جهت طراحی انتخابشده از رنگهای جسورانه، خطوط قوی و سایههای برجسته برای تکمیل آثار هنری NFT بدون ایجاد مزاحمت استفاده کرده است.
مطالعه موردی کامل را ببینید! لبخند
برای این بررسی، خواستم از دنیای گرادیانها فاصله بگیرم و به سراغ سبک طراحی رابط کاربری نئوبروتالیستی رفتم. از آثار هنرمند NFT، «گربههای خفن»، الهام گرفتم.
آرام و رنگارنگ – شان کوریر
شان کوریر مطالعه موردی، طراحی اپلیکیشنی برای استارتآپ «ورلد» است که هدف آن، متحول کردن بازار NFT با رویکردی طراحی محور و تجربهای کاملا شخصیسازیشده برای کاربران است. طراح از فیگما برای ساخت اپلیکیشن استفاده کرد و نحوه ایجاد گرافیکهای کاربردی، مقیاسپذیر و عملی را آموخت. مطالعه موردی کامل را ببینید! لبخند
شاد و جسورانه – زلاتی پترووا
زلات پیترُوا هدف از ساخت اپلیکیشن مون، ایجاد تعادل بین زیباییشناسی و تجربه کاربری بود. تحقیقات کاربری برای شناسایی مخاطبان هدف انجام شد که بهعنوان متخصصان فناوری آشنا با زیبایی و هنر دیجیتال توصیف شدند. طراحی نهایی، ناوبری شهودی و سبکی بصری جسورانه و جذاب با رنگهای غیرمعمول و اشکال هندسی را ارائه میدهد.
مطالعه موردی کامل را ببینید. لبخند
تاریک و خشن – تنزین نورسنگ
تنزین نورسنگ در فرایند طراحی، از تختههای خلق و خو، چارچوبهای سیمی، کاوشهای بصری، طرح نهایی و یک سیستم طراحی استفاده شد. اگرچه تم روشن مد نظر بود و بررسی شد، اما طرح نهایی با تم تاریک و زیباییشناسی بصری تیز و براق که ذات روندهای طراحی NFT و ارزهای رمزنگاری را نشان میدهد، توسعه یافت. کل پروژه با استفاده از Figma و FigJam طراحی و توسعه داده شده است.
روشن و رنگارنگ اثر کوین وودروف
کوین وودروف این برنامه برای افراد فنی و آشنا به زیباییشناسی و هنر بصری طراحی شده است. کِوین در فرایند طراحی خود از تختههای خلق و حس (مودبورد) استفاده کرد و دو مسیر بصری متفاوت را بررسی نمود. طراحی بصری نهایی روشن، رنگارنگ و منظم است. کِوین طرح را بر اساس وایر فریمها روی پنج صفحه مقیاسبندی کرد تا یک طرح با وفاداری بالا و نمونه اولیه کاربردی در فیگما ایجاد کند.
طراحی رابط کاربری را به صورت آنلاین با دریبل بیاموزید
مثل هر مهارت دیگری، یادگیری تمام زوایای طراحی رابط کاربری زمان میبرد. اما اگر مشتاقید یادگیریتان را سرعت ببخشید، به موارد جدید در دریبل نگاهی بیندازید. مبانی طراحی رابط کاربری توسط طراح اصلی متالَب، دانیله بوُفا، تدریس شدهچهار هفتهاین دوره شما را با دنیای خلاقانه طراحی رابط کاربری آشنا میکند و به شما در توسعه مهارتهای فیگما برای تحقق ایدههایتان کمک خواهد کرد.