09339159432 (مشاوره با تیم فروش) 09155249420

راهنمای نهایی برای معیارهای اصلی وب – چگونه نمره معیارهای اصلی وب خود را افزایش دهیم

آنچه در این مقاله می خوانید:

از زمان اعلام شدن، معیارهای اصلی وب گوگل (Core Web Vitals) در دنیای سئو و توسعه وب، جنجال زیادی به پا کرد.

از آنجایی که این‌ها به‌عنوان یک عامل رتبه‌بندی رسمی معرفی شده‌اند، قدرت تعیین موفقیت یا شکست سئو (و کسب‌وکار) شما را دارند.

هدف از این به‌روزرسانی، تضمین بهترین تجربه کاربری ممکن برای وب‌سایت است.

در طراحی سایت وردپرس، معیارهای اصلی وب (Core Web Vitals) برای تجربه کاربری و رتبه‌بندی در موتورهای جستجو اهمیت زیادی دارند. این معیارها شامل سرعت بارگذاری صفحه، تعاملات سریع و پایداری visual هستند. برای افزایش نمره این معیارها، باید از پلاگین‌های بهینه‌سازی وردپرس استفاده کنید، کدهای اضافی را حذف کنید، و تصاویر را فشرده و بارگذاری تنبل (lazy loading) را فعال کنید. همچنین، استفاده از CDN (شبکه تحویل محتوا) و بهبود کدهای جاوا اسکریپت و CSS نیز تأثیر زیادی بر افزایش سرعت وب‌سایت خواهد داشت.

برای بهبود خدمات سئو وردپرس و افزایش نمره معیارهای اصلی وب، باید روی بهینه‌سازی تجربه کاربری تمرکز کنید. از ابزارهایی مانند Google PageSpeed Insights و GTMetrix برای بررسی عملکرد سایت استفاده کنید. از آنجا که معیارهای Core Web Vitals به طور مستقیم بر رتبه‌بندی سئو تأثیر می‌گذارند، بهبود این معیارها برای جذب ترافیک ارگانیک ضروری است. برخی استراتژی‌ها شامل بهینه‌سازی برای دستگاه‌های موبایل، کاهش درخواست‌های HTTP، و استفاده از کش مرورگر برای کاهش زمان بارگذاری هستند. با رعایت این نکات، نه تنها نمره معیارهای اصلی وب خود را افزایش خواهید داد، بلکه به رتبه‌بندی بهتری در نتایج جستجو دست خواهید یافت.

بنابراین، برای بهبود تجربه کاربری وب‌سایتتان و حفظ رتبه‌ی بالا در جستجوی گوگل، باید امتیازات شاخص‌های حیاتی وب‌سایت خود را بهینه و بهبود ببخشید.

در این مقاله، به‌طور مفصل درباره این به‌روزرسانی، هر یک از معیارهای حیاتی وب اصلی، تأثیر آن بر کسب‌وکارتان و نحوه بهینه‌سازی آن‌ها صحبت خواهیم کرد.

فهرست مطالب

  • شاخص‌های اصلی وب چیست؟
    • جابجایی تجمعی طرح‌بندی
    • بزرگ‌ترین محتوای رنگ‌شده
    • تأخیر ورودی اول
  • اهمیت شاخص‌های اصلی وب هسته برای کسب‌وکار شما
    • شاخص‌های اصلی وب بر رتبه‌بندی سئو شما تاثیر می‌گذارند.
    • شاخص‌های اصلی وب، تجربه کاربری وبسایت شما را اندازه‌گیری می‌کنند.
    • شاخص‌های اصلی وب می‌توانند بر سود و زیان کسب‌وکار شما تأثیر بگذارند.
  • چطور امتیاز Core Web Vitals را بررسی کنیم
    • امتیازهای حیاتی وب سایت خود را در کنسول جستجوی گوگل رصد کنید.
    • از گوگل پیج اسپید اینسایت برای بررسی شاخص‌های حیاتی وبسایت خود استفاده کنید.
  • چگونه نمره شاخص‌های اصلی وب را بهبود بخشیم
    • بهینه‌سازی بزرگترین عنصر محتوایی قابل نقاشی (LCP) چگونه است؟
    • بهینه‌سازی تأخیر ورودی اول (FID) چگونه است؟
    • بهینه‌سازی جابه‌جایی تجمعی طرح‌بندی (CLS) چگونه است؟
  • نتیجه‌گیری

شاخص‌های اصلی عملکرد وب چیست؟

شاخص‌های اصلی وب، مجموعه‌ای از معیارها هستند که برای سنجش تجربه کاربری از نظر سرعت، پاسخگویی و پایداری بصری یک صفحه طراحی شده‌اند. در اصل، این شاخص‌ها روشی برای گوگل هستند تا تجربه کاربری یک صفحه وب را کمی‌سازی و ارزیابی کند و به تعیین رتبه‌بندی آن کمک کنند.

گوگل از مجموعه‌ای از معیارهای مشخص به نام سیگنال‌های تجربه صفحه برای ارزیابی تجربه کاربری یک وب‌سایت استفاده می‌کند که برای تعیین رتبه‌بندی (در کنار سایر عوامل) بکار می‌روند. شاخص‌های حیاتی وب (Core Web Vitals) نیز پس از… در این دسته قرار می‌گیرند. اردیبهشت ۱۴۰۰ رسماً راه‌اندازی می‌شود .

شما می‌توانید این عناصر را قبل از تاریخ راه‌اندازی در کنسول جستجوی گوگل ببینید، اما امتیازهای اصلی وب حیاتی تنها پس از راه‌اندازی بر رتبه‌بندی شما تأثیر می‌گذارند.

مشاهده این مطلب  ساخت نقشه راه سئو برای افزایش عملکرد

عوامل تجربه صفحه اصلی شامل:

  • سازگاری با موبایل
  • مرور امن
  • اچ‌تی‌تی‌پی‌اس
  • بدون آگهی‌های مزاحم

شاخص‌های اصلی وب (Core Web Vitals) مجموعه‌ای از عوامل رتبه‌بندی جدید هستند که گوگل هنگام محاسبه امتیاز تجربه کاربری وب‌سایت شما در نظر می‌گیرد. این شاخص‌ها شامل سه معیار اصلی مرتبط با کاربر هستند.

  • جابجایی تجمعی طرح‌بندیثبات دیداری را در هنگام بارگذاری صفحه اندازه می‌گیرد
  • بزرگ‌ترین عنصر رنگ‌شده‌ی محتوازمان بارگذاری صفحه را از لحظه کلیک روی لینک تا نمایش کامل محتوا اندازه می‌گیرد.
  • تأخیر ورودی اولمیزان تعامل کاربران با وب‌سایت را اندازه‌گیری می‌کند

چه حرف زیادی! اما به پیچیدگی که به نظر می‌رسد نیست.

به زبان ساده، معیارهای اصلی وب (Core Web Vitals) جنبه‌های مختلف کارایی وب را می‌سنجند، مانند میزان تعامل، زمان بارگذاری فروشگاه و پایداری محتوا در حین بارگذاری.

در اینجا توضیح مفصل‌تری از هر معیار ارائه شده است.

هیچ متنی داخل پرانتز وجود ندارد.

جابجایی تجمعی طرح‌بندی

CLS شاخص پایداری محتوا یا به‌عبارتی ناپایداری آن را می‌سنجد. این معیار بررسی می‌کند که آیا عناصر صفحه شما در حین بارگذاری جابه‌جا می‌شوند یا خیر.

نمایش بصری یک وبسایت، در اینجا تک کرانچ، که در هنگام بارگذاری، عناصر آن پایدار نیستند.

همانطور که در تصویر متحرک بالا می‌بینید، چیدمان عناصر هنگام ورود به وب‌سایت با نتیجه نهایی پس از بارگذاری کامل صفحه متفاوت است.

این برای امتیاز تجربه کاربری شما مضر است، چون بازدیدکنندگان ممکن است به‌اشتباه روی دکمه‌ها یا لینک‌های اشتباه کلیک کنند و این باعث ناامیدی آن‌ها شده و فکر کنند شما برای ارائه تجربه‌ی بهینه‌ به آن‌ها تلاش کافی نمی‌کنید.

این نوسانات بصری معمولاً به این دلیل رخ می‌دهند که بعداً عناصر دیگری به همان صفحه اضافه یا تغییر اندازه داده شده‌اند. CLS با جمع امتیازات جابه‌جایی‌های طرح‌بندی که ظرف ۵۰۰ میلی‌ثانیه پس از ورودی کاربر اتفاق نمی‌افتند، سطوح پایداری را اندازه‌گیری می‌کند. این کار با مقایسه فریم‌ها و محاسبه شدت این جابه‌جایی‌ها انجام می‌شود.

لازم به ذکر است که گوگل فقط تغییرات غیرمنتظره را محاسبه می‌کند.

اگر در وب‌سایتتان از منوی کشویی یا هر عنصر دیگری استفاده می‌کنید که با قرار دادن نشانگر روی آن حرکت می‌کنند، این موارد به‌عنوان تغییر در چیدمان شمرده نمی‌شوند.

از نظر امتیازدهی، عدد CLS بالاتر نشان‌دهنده‌ی ثبات ضعیف محتواست، در حالی که اعداد پایین‌تر به این معنی است که محتوای شما از بهترین شیوه‌های گوگل پیروی می‌کند.

در حالت ایده‌آل، امتیاز CLS صفحات شما نباید از 0.1 بیشتر باشد.

CLS ارتباط نزدیکی با معیار بزرگترین رنگ محتوا (LCP) دارد؛ زیرا هر چه صفحه سریع‌تر به‌طور کامل بارگذاری شود، زمان کمتری برای بهم ریختن عناصر و پایداری محتوا در وب‌سایت شما وجود خواهد داشت.

و این ما را به شاخص مهم بعدی Core Web Vitals می‌رساند.

هیچ متنی داخل پرانتز وجود ندارد.

بزرگترین عنصر محتوایی قابل رندر

شاخص بزرگ‌ترین محتوای قابل نقاشی (LCP) سرعت بارگذاری بزرگ‌ترین المان‌های محتوایی را پس از باز شدن لینک مربوطه می‌سنجد. مثلاً اگر صفحه‌ای ساده با یک ویدیوی بزرگ داشته باشید، آن ویدیو به عنوان LCP در نظر گرفته می‌شود.

این منطق بر این اساس است که معمولاً بزرگ‌ترین عناصر صفحه، تأثیرگذارترین هستند. بنابراین، اگر بارگذاری مهم‌ترین عنصر صفحه وب سریع باشد، به نظر می‌رسد که وب‌سایت شما بسیار سریع است.

مهماین را با زمان بارگذاری کل صفحه یا معیارهای دیگر مانند «اولین رنگ معنادار» (FMP) اشتباه نگیرید. FMP مدت زمانی را که طول می‌کشد تا اولین بخش محتوا در یک صفحه بارگذاری شود، اندازه‌گیری می‌کند. با این حال، بعداً به دلیل نقص در تشخیص مهم‌ترین بخش محتوا در یک صفحه و ارائه نتایج نامنظم، کنار گذاشته شد. به همین دلیل گوگل جایگزینی آن با LCP را توصیه می‌کند.

مشاهده این مطلب  آیا وب‌سایت شما به بخش پرسش و پاسخ نیاز دارد؟

نکته مهم درباره LCPها این است که پویا هستند؛ یعنی اولین عنصری که بارگذاری می‌شود، لزوماً LCP اصلی آن صفحه نیست.

این تصویری است که گوگل از نحوه نمایش و تعامل LCPها با صفحه ارائه می‌دهد.

همانطور که در تصویر بالا می‌بینید، بزرگترین المان صفحه در هنگام بارگذاری صفحه تغییر می‌کند.

ابتدا بخش «داستان‌های تصویری» داریم که اصلی‌ترین نامزد برای LCP است. پس از آن، عنوان به عنوان بزرگ‌ترین عنصر صفحه ظاهر می‌شود. اما در آخرین تصویر، یک عکس به عنوان اصلی‌ترین نامزد LCP نمایان می‌شود.

وقتی فرآیند بارگذاری را این‌گونه بررسی می‌کنید، می‌بینید که LCP از دیدگاه تجربه کاربری، معیاری بسیار مفید است. می‌توانید از نمره آن به‌عنوان شاخصی برای زمان کار روی… استفاده کنید. بهبود سرعت بارگذاری وب‌سایت .

در حالت ایده‌آل، صفحات شما باید پیش از ۲.۵ ثانیه بارگذاری شوند. هر چیزی بین ۲.۵ تا ۴ ثانیه نیاز به بهبود دارد، در حالی که زمان‌های بیشتر از ۴ ثانیه نشان‌دهنده ضرورت بازنگری است. طراحی مجدد وب‌سایت یا صفحات فرود .

هیچ متنی داخل پرانتز وجود ندارد.

تاخیر ورودی اول

آخرین معیار اصلی وب حیاتی، تاخیر ورودی اولیه (FID) است که نحوه تعامل وب‌سایت شما با کاربران را اندازه‌گیری می‌کند. این تعامل با محاسبه زمانی که طول می‌کشد تا عمل مورد نظر پس از آغاز آن توسط کاربر انجام شود، سنجیده می‌شود.

شاید الان فکر کنید که چطور یک وبسایت می‌تواند با کاربر تعامل داشته باشد. متخصصان سئو و بهینه‌سازی وبسایت به اندازه‌گیری تعامل کاربر با محتوا عادت دارند؛ مانند کلیک، فوروارد، باز کردن، تبدیل و غیره.

اما معیار تعاملی FID چیز کاملا متفاوتی است، هرچند تا حدودی شبیه به آن.

برای مثال، اگر کاربری روی یک دکمه کلیک کند، معیار FID مدت زمانی را که وبسایت برای انجام آن عمل، یعنی انتقال کاربر به صفحه بعد، صرف می‌کند، اندازه‌گیری می‌کند. برخی تعاملات دیگر عبارتند از:

  • کلیک کردن روی گزینه‌های مختلف منو
  • ارسال فرم‌ها
  • وارد کردن ایمیل شما
  • کلیک کردن روی دکمه‌ها

این معیار برای وب‌سایت‌های محتوامحور مثل وبلاگ یا سایت‌های خبری چندان مهم نیست، چون این وب‌سایت‌ها معمولا فقط تعاملات ساده‌ای مثل اسکرول کردن یا بزرگ‌نمایی متن دارند.

نکته دیگر این است که FID فقط سرعت اولین تعامل را اندازه‌گیری نمی‌کند، بلکه مدت زمانی را که کاربر برای انجام عملی خاص در وب‌سایت شما صرف می‌کند نیز می‌سنجد. خلاصه اینکه، فقط تأخیر در پردازش را اندازه‌گیری می‌کند.

معمولا تاخیرهای ورودی زمانی رخ می‌دهند که نَخ اصلی مرورگر مشغول انجام کار دیگری است و در نتیجه نمی‌تواند درخواست را فورا پردازش کند.

بیایید به فرایند بارگذاری یک صفحه وب معمولی نگاه کنیم. در ادامه، مثالی از صفحه‌ای را مشاهده خواهید کرد که درخواست‌های شبکه‌ای برای منابع انجام می‌دهد. پس از دانلود، این منابع در رشته اصلی پردازش می‌شوند.

همانطور که انتظار می‌رفت، به دلیل این درخواست‌ها، تهدید اصلی مشغول به کار است که با بلوک‌های آبی به صورت بصری نمایش داده شده است.

مشاهده این مطلب  اشتباه نکنید، سندروم خودزنی می‌تواند چیز خوبی باشد!

این تأخیرها معمولا بین اولین رنگ محتوا (FCP) و زمان تعامل (TTI) رخ می‌دهند، چون بخشی از محتوا نمایش داده شده، اما بقیه هنوز کاملا بارگذاری نشده‌اند. نمودار دیگری هم در این زمینه ارائه شده است:

همانطور که می‌بینید، بین FCP و TTI سه کار طولانی برای انجام وجود دارد. اگر کاربر در طول این فرآیندها سعی کند روی دکمه‌ای کلیک کند، متوجه تأخیری بین لحظه کلیک و بارگذاری صفحه بعدی خواهد شد.

چون کاربر در زمان انجام یک وظیفه خاص توسط نخ اصلی عملی انجام داد، تا پایان یافتن آن وظیفه باید منتظر می‌ماند تا بتواند به درخواست کاربر پاسخ دهد. مدت زمان این انتظار، مقدار FID (First Input Delay) آن کاربر خاص در وب‌سایت شما خواهد بود.

در حالت ایده‌آل، شاخص FID وب‌سایت شما باید زیر 100 میلی‌ثانیه باشد. امتیازات بین 100 تا 300 میلی‌ثانیه قابل قبول هستند، هرچند بهبود آن‌ها توصیه می‌شود. هر چیزی بالاتر از 300 میلی‌ثانیه ضعیف تلقی می‌شود و به معنای آن است که زمان بهینه‌سازی صفحات فرا رسیده است.

هیچ متنی داخل پرانتز وجود ندارد.

اهمیت معیارهای اصلی وب برای کسب‌وکار شما

شاخص‌های اصلی وب برای کسب‌وکارتان مهم هستند زیرا مستقیماً بر همه نتایج جستجو، چه در موبایل و چه در کامپیوتر، تأثیر می‌گذارند. اما شاید ندانید که شاخص‌های اصلی وب همچنین بر نمایش وب‌سایت شما در بخش اخبار برتر گوگل (محتوایی که در بالای نتایج جستجو دیده می‌شود) نیز تأثیر می‌گذارند.

تا کنون، صفحات موبایلی شتاب‌گرفته (AMP) شرط اصلی برای نمایش در اخبار برتر بود. اما AMP به عنوان یک شرط برای اخبار برتر حذف می‌شود و معیارهای اصلی وب حیاتی جایگزین آن خواهند شد.

علاوه بر نمایش در اخبار برتر گوگل، شاخص‌های اصلی وب به دلایل بسیار دیگری نیز اهمیت دارند، از جمله:

  • مزایای سئو و رتبه‌بندی
  • کیفیت تجربه کاربری
  • بازده سرمایه

هیچ متنی داخل پرانتز وجود ندارد.

شاخص‌های اصلی وب بر رتبه‌بندی سئو شما تأثیر می‌گذارند

شاخص‌های اصلی وب (Core Web Vitals)، همراه با دیگر عناصر تجربه صفحه، در رتبه‌بندی وب‌سایت شما در گوگل نقش مهمی دارند. گوگل معتقد است که تجربه کاربری عاملی مهم برای موفقیت کسب‌وکار است؛ به همین دلیل، معیارهای رتبه‌بندی را به سمت این عوامل سوق داده است.

موتورهای جستجو با ارتقای محتوا و وب‌سایت‌هایی که جامع، آموزنده و دارای تجربه کاربری فوق‌العاده هستند، می‌خواهند کاربران را جذب کنند. به طور طبیعی، این وب‌سایت‌ها رتبه‌ی بهتری نسبت به سایرین خواهند داشت.

از طرف دیگر، وب‌سایت‌هایی با امتیازهای پایین Core Web Vitals احتمالا در رتبه‌بندی سقوط خواهند کرد.

اگرچه تجربه صفحه وبسایت شما ۱۰۰٪ امتیاز سئو را تشکیل نمی‌دهد، اما نقش مهمی در آن دارد؛ بنابراین پیش از راه‌اندازی رسمی وبسایتتان، حتما آن را بهبود ببخشید.

گوگل منابع باکیفیتی فراوان منتشر کرده است تا وب‌مسترها، کسب‌وکارها و متخصصان سئو، پیش از اجرای کامل به‌روزرسانی، فرصت کافی برای بهینه‌سازی وب‌سایت‌های خود داشته باشند.

منتظر نکات و ترفندهای حرفه‌ای برای بهینه‌سازی و بهبود هر یک از معیارهای حیاتی وب باشید، و به صدر نتایج جستجوی گوگل صعود کنید .

هیچ متنی در پرانتز وجود ندارد.

شاخص‌های اصلی وب، تجربه کاربری وب‌سایت شما را اندازه‌گیری می‌کنند.

همان‌طور که در این مقاله بارها گفته‌ایم، هدف اصلی معرفی معیارهای اصلی وب (Core Web Vitals) سنجش کیفیت تجربه کاربری است.

لحظه‌ای خودتان را جای کاربران بگذارید. چه کسی صفحات خراب، عناصر ناپایدار و زمان بارگذاری طولانی را دوست دارد؟ من که دوست ندارم.

مشاهده این مطلب  پیشنهادهای ویژه بلک فرایدی و سایبر ماندی 2024: برای آخر هفته سایبری آماده شوید!

کاربران به تجربه‌ای روان و سریع نیاز دارند: وارد سایت شوند، جستجو کنند، کار مورد نظرشان را انجام دهند و با لبخند از سایت خارج شوند.

اگر با وب‌سایتی ناسالم و بهینه‌نشده برای معیارهای اصلی وب روبرو شوند، احتمالا آن را ترک کرده و به جای دیگری می‌روند.

دنبال کردن دکمه‌ها و لینک‌های متحرک روی صفحه وقت‌گیر، خسته‌کننده و آزاردهنده است. علاوه بر این، برای شرکت شما جلوه‌ی بدی دارد و نشان می‌دهد که برای اطمینان از تعامل آسان مشتریان با وب‌سایتتان تلاشی نمی‌کنید.

شاخص‌های اصلی وب برای سنجش این تجربه و ارائه داده‌های عملی طراحی شده‌اند که می‌توانید از آن‌ها برای بهبود وب‌سایت و به‌طور کلی تجربه کاربری استفاده کنید.

هیچ متنی در پرانتز وجود ندارد.

شاخص‌های اصلی وب می‌توانند بر سودآوری کسب‌وکار شما تأثیر بگذارند.

با ترکیب دو دلیل ذکر شده، به این نتیجه می‌رسیم که شاخص‌های اصلی وب (Core Web Vitals) می‌توانند بر سودآوری شما تأثیر بگذارند. صرف نظر از اینکه قصد دارید… فروشگاه ووکامرس خود را بهبود ببخشید می‌دانید که گوگل می‌تواند سود کسب‌وکار SaaS شما یا هر نوع فعالیت آنلاین دیگری را تضمین یا نابود کند.

اگر وبسایت شما از نتایج برتر جستجو حذف شود، جذب بازدیدکنندگان جدید دشوارتر و پرهزینه‌تر خواهد شد.

بدیهی است که کاهش بازدیدکنندگان و مشتریان، به کاهش فروش و در نهایت به ضرر شما منجر می‌شود.

پژوهش نشان داده شد که تنها ۱۲٪ از آدرس‌های اینترنتی در دستگاه‌های تلفن همراه امتیاز خوبی کسب کردند، در حالی که تنها ۱۳٪ در دستگاه‌های رومیزی همین امتیاز را داشتند. علاوه بر این، آدرس‌های اینترنتی با امتیاز بالا در مقایسه با وب‌سایت‌هایی که امتیاز پایین‌تری داشتند، رتبه‌ی بهتری داشتند.

هیچ متنی داخل پرانتز وجود ندارد.

چگونگی بررسی امتیاز Core Web Vitals

برای بهبود امتیاز شاخص‌های اصلی وب، ابتدا باید وب‌سایت خود را تحلیل کنید و ببینید کدام بخش‌ها نیاز به بهبود دارند. ردیابی این معیارها نسبتا ساده است و از طریق چند پلتفرم مختلف قابل انجام است.

استفاده از سرویس‌های شخص ثالث برای تحلیل این عوامل قابل قبول است، اما توصیه می‌کنیم از ابزارهای رسمی گوگل استفاده کنید، چرا که جامع‌ترین و دقیق‌ترین ابزارها هستند.

در ادامه، نحوه استفاده از ابزار گوگل پیج اسپید اینسایتس را توضیح خواهیم داد. کنسول جستجوی گوگل تجزیه و تحلیل شاخص‌های اصلی وب سایت شما و بهبود تلاش‌های سئو

هیچ متنی در پرانتز وجود ندارد.

امتیازهای حیاتی وب سایت خود را در کنسول جستجوی گوگل بررسی کنید.

ساده‌ترین و دقیق‌ترین راه برای بررسی نمره شاخص‌های حیاتی وب اصلی گوگل، استفاده از کنسول جستجوی گوگل است. در اینجا نحوه دسترسی به گزارش آمده است:

  1. به صفحه Google Search Console خود بروید.
  2. شاخص‌های اصلی وب هسته را از فهرست سمت چپ انتخاب کنید.
  3. هر نمره را بررسی کنید و بهترین روش برای بهینه‌سازی آن را بیابید (یا راهنمای بهینه‌سازی شاخص‌های اصلی وب را در پایین مطالعه کنید).

بخش معیارهای اصلی وب جایگزین گزارش سرعت قبلی در منو شده است.

می‌توانید نتایج دسکتاپ و موبایل را هر دو بررسی کنید.

سرچ کنسول گوگل، معیارهای حیاتی وب هسته را بر اساس وضعیت، نوع معیار و گروه URL دسته‌بندی می‌کند.

به خاطر داشته باشید که GSC فقط صفحات نمایه شده را شامل می‌شود. اگر صفحه‌ای را در گزارش پیدا نمی‌کنید، یا هنوز نمایه نشده است یا آدرس آن به حداقل داده‌های گزارش‌دهی نرسیده است. گزارش تجربه کاربری کروم .

مشاهده این مطلب  انتظار می‌رود آخر هفته سایبری بزرگ‌ترین رویداد تاریخ باشد؛ آیا فروشگاه تجارت الکترونیک شما آماده است؟

راهنمای پیمایش گزارش:

  1. برگه‌های رنگی خلاصه (ضعیف، نیاز به بهبود، خوب) را تغییر دهید.
  2. گزینه «گزارش را باز کنید» را کلیک کنید تا خلاصه صفحات نسخه‌های رومیزی و موبایل را بررسی کنید.
  3. برای مشاهده گروه‌های آدرس اینترنتی تحت تاثیر نتایج خاص، کافیست روی ردیف مربوطه در جدول کلیک کنید تا نتایج نمایش داده شوند.
  4. برگه مثال‌ها را باز کنید و یک نشانی اینترنتی خاص را انتخاب کنید تا اطلاعات بیشتری درباره مشکلات احتمالی ببینید.

هیچ متنی داخل پرانتز وجود ندارد.

از گوگل پیج اسپید اینسایت برای بررسی شاخص‌های حیاتی وب‌سایت خود استفاده کنید.

دومین روش برتر برای مشاهده و تحلیل امتیازهای Core Web Vitals شما، استفاده از ابزار Google PageSpeed Insights است. این ابزار تا حدی در Google Search Console هم وجود دارد، اما می‌توانید با استفاده از آن، نتایج Core Web Vitals خود را دقیق‌تر بررسی کنید.

هر دو ابزار همان عوامل را اندازه‌گیری می‌کنند، اما پیج اسپید این امکان را می‌دهد که آدرس‌های اینترنتی را به‌طور جداگانه بررسی کنید.

ابزار PageSpeed Insights همچنین توصیه‌های عملی برای بهبود تجربه کاربری وب‌سایت شما ارائه می‌دهد. در این ابزار، مقادیر مختلف و فرصت‌های بهبود را مشاهده خواهید کرد، مانند:

  • اسکریپت‌های بلااستفاده را حذف کنید
  • زمان پاسخ اولیه سرور را کاهش دهید
  • درخواست کلیدهای از پیش بارگذاری‌شده
  • منابع مسدودکننده رندر را حذف کنید

همچنین می‌توانید از API پیج اسپید برای بررسی شاخص‌های حیاتی وب استفاده کنید. روش کار به این صورت است:

  1. خط فرمان خود را باز کنید
  2. دستور زیر را اجرا کنید:curl -o response.txt “https://www.googleapis.com/pagespeedonline/v5/runPagespeed?url=https://developers.google.com”
  3. فایل response.txt حاوی خلاصه‌ای از اطلاعات عملکرد خواهد بود. برای بررسی صفحه وب دیگری، فقط پرس‌وجوی URL را جایگزین کنید.
  4. فایل پاسخ را باز کنید و خط مربوط به تجربه بارگذاری را پیدا کنید. اطلاعات زیر را مشاهده خواهید کرد:
    1. درصد صدکنودمین صدک هر معیار
    2. توزیع‌هادرصد کاربران تحت تاثیر، برای هر معیار سرعت (کند، متوسط، تند)
    3. دسته‌بندیعملکرد هر یک از معیارها را نشان می‌دهد.
  5. برای مشاهده گزارش کلی معیارهای اصلی وب (Core Web Vitals) کل سایت به جای یک URL واحد، ویژگی LoadingExperience را پیدا کنید.

توجه:اگر می‌خواهید نتایج Core Web Vitals نسخه موبایل را ببینید، فقط پارامتر پرس‌وجو strategy=mobile را به رشته API اضافه کنید.

هیچ متنی در پرانتز وجود ندارد.

چگونه امتیاز شاخص‌های اصلی وب را بهبود بخشیم

این به‌روزرسانی شاخص‌های اصلی وب، بسیاری از صاحبان مشاغل را ترسانده است؛ حق با شماست. ما از قبل دیده‌ایم که… مشکلات خاص وب‌سایت می‌توانند درآمد شما را کاهش دهند. نمی‌خواهیم این اتفاق بیفتد، مگر نه؟

خوشبختانه گوگل این موضوع را در نظر گرفته است؛ به همین دلیل، یک سال قبل از تاریخ رسمی راه‌اندازی، خبر آن را اعلام کرد.

این به شما فرصت کافی می‌دهد تا وب‌سایت خود را به‌طور کامل تحلیل کنید، به فکر رفع نواقص و راه‌حل‌های بهبود آن باشید و این تغییرات را قبل از به‌روزرسانی اعمال کنید.

در ادامه، دربارهٔ علل مشکلات هر یک از معیارهای Core Web Vitals صحبت خواهیم کرد و نکات و مراحل عملی برای بهبود آن‌ها را ارائه خواهیم داد.

هیچ متنی در پرانتز وجود ندارد.

بهینه‌سازی بزرگ‌ترین عنصر رنگ‌شده (LCP) چگونه است؟

یکی از عوامل مهم در تعیین کیفیت تجربه کاربری، سرعت بارگذاری المان‌های صفحه وب است. معیارهای مختلفی برای سنجش زمان بارگذاری صفحات وب وجود دارد که یکی از آن‌ها LCP است.

مشاهده این مطلب  طراحی سایت مشهد | قیمت طراحی سایت در مشهد | طراحی سایت وردپرسی

LCP مدت زمانی را می‌سنجد که بزرگترین عنصر صفحه برای بارگذاری کامل نیاز دارد. اگر کنجکاو هستید که چرا امتیاز LCP وب‌سایت شما پایین است، در اینجا چند دلیل احتمالی آورده شده است:

  • پاسخ‌گویی کند و تنبل سرور
  • منابع شما در حال بارگذاری آهسته هستند
  • رندر محتوا، CSS و جاوااسکریپت را مسدود می‌کند.
  • رندر سمت کلاینت

ابتدا به نحوه و محل پردازش محتوای وب‌سایت توسط سرور خود رسیدگی کنید. زمان پاسخ سرور را با استفاده از زمان تا اولین بایت (TTFB) اندازه‌گیری می‌کنید.

پس از دریافت نتیجه، می‌توانید با بهینه‌سازی سرور و ذخیره‌سازی دارایی‌ها، آن را بهبود ببخشید.

اگر سرور شما برای انجام برخی پرس‌و‌جوها بیش از حد زمان می‌برد، بهتر است در هنگام درخواست مرورگر، صفحه‌ای ثابت نمایش دهید؛ یعنی صفحه وب به‌صورت پویا ساخته نشود.

اگر می‌خواهید صفحات HTML شما ایستا بمانند، ذخیره‌سازی دارایی‌ها در حافظه پنهان می‌تواند به سرعت بخشیدن به زمان بارگذاری کمک کند. در اینجا نحوه انجام آن آمده است:

  1. پراکسی‌های معکوس را به عنوان سرور کش پیکربندی کنید.
  2. رفتار کش ارائه دهنده خدمات ابری خود را تنظیم کنید
  3. کش خود را با استفاده از شبکه توزیع محتوا (CDN) به کاربران نزدیک‌تر ذخیره کنید.

از دیگر راه‌حل‌های سریع و آسان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • حذف اسکریپت‌های اضافی و غیرضروری شخص ثالث
  • پلن یا سرویس میزبانی خود را ارتقا دهید
  • عناصر بزرگ و حجیم صفحه را حذف کنید
  • کد خود را فشرده کنید
  • صفحات HTML را از حافظه پنهان ارائه کن
  • بارگذاری تنبل را به کار ببرید
  • استفاده از کدهای CSS غیرضروری و بلااستفاده در وبسایت خود را به تعویق بیندازید.
  • سبک‌ های CSS درون خطی
  • تصاویر و فایل‌های متنی را فشرده‌سازی کن

هیچ متنی داخل پرانتز وجود ندارد.

بهینه‌سازی تاخیر ورودی نخست (FID) چگونه است؟

FID مدت زمانی را می‌سنجد که وب‌سایت شما برای پاسخ به اولین تعامل کاربر طول می‌کشد. این معیار را نمی‌توان در محیط آزمایشگاهی شبیه‌سازی کرد، زیرا برای اندازه‌گیری آن به تعامل واقعی کاربر نیاز است. شایع‌ترین علت نمرات پایین FID، اجرای سنگین جاوااسکریپت است.

این اتفاق می‌افتد چون مرورگر کاربر نمی‌تواند قبل از اجرای جاوااسکریپت در نخ اصلی، به ورودی اصلی کاربر پاسخ دهد (شکل مربوطه را در بخش FID ابتدای مقاله ببینید).

یکی از راه‌های کاهش زمان اجرای جاوااسکریپت، محدود کردن حجم جاوااسکریپت در وب‌سایت است. برای این کار، موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • کاهش استفاده از پلی‌فیل‌های بلااستفاده
  • جاوااسکریپت‌های بلااستفاده را حذف کنید

جاوااسکریپت به دلیل ناتوانی در انجام همزمان بسیاری از وظایف پیچیده، رندر را مسدود می‌کند. در عوض، مجبور به اولویت‌بندی فعالیت‌ها می‌شود که منجر به امتیاز FID پایین می‌شود.

می‌توانید از ابزارهای توسعه کروم برای بررسی بخش‌های غیرضروری جاوااسکریپت و CSS استفاده کنید.

  1. با رفتن به منوی فرمان و انتخاب نمایش پوشش، قابلیت پوشش را فعال کنید.
  2. زبانه پوشش‌دهی را در ابزارهای توسعه‌دهنده کروم باز کنید.
  3. برای شروع ضبط کدهای بلااستفاده، روی دکمه ضبط یا دکمه به‌روزرسانی کلیک کنید.

بعد از پیدا کردن و حذف کدهای بلااستفاده، می‌توانید این‌طور حجم کد را کم کنید:

  • کد بسته را به بخش‌های متعدد تقسیم کنید
  • از دستورات async و defer برای به تعویق انداختن اجرای اسکریپت‌های شخص ثالث و جاوااسکریپت‌های بلااستفاده استفاده کن.
مشاهده این مطلب  ابزار جدید مشتری: دانلود لاگ‌های وب به صورت CSV

یا می‌توانید از کارگران وب (Web Workers) برای واگذاری فرآیندها به رشته اصلی استفاده کنید. کارگران وب، وظایف را بین رشته اصلی و رشته کارگر تقسیم می‌کنند تا رشته اصلی بتواند روی پردازش ورودی کاربر تمرکز کند.

یک راه حل دیگر برای مشکل FID، استفاده از حافظه پنهان مرورگر است. این حافظه، اطلاعات تکراری یک صفحه وب را ذخیره می‌کند تا بارگذاری آن در بازدیدهای بعدی سریع‌تر انجام شود.

بهبود امتیاز FID شما دسترسی به وب‌سایت خود را افزایش دهید و اطمینان حاصل کنید که مشتریان شما می‌توانند به آسانی، سرعت و کارایی در وب‌سایت شما حرکت کنند.

هیچ متنی داخل پرانتز وجود ندارد.

بهینه‌سازی جابجایی تجمعی طرح‌بندی (CLS) چگونه است؟

در نهایت، نحوه تشخیص و بهینه‌سازی جابجایی‌های تجمعی طرح‌بندی را یاد می‌گیریم. اگرچه جابجایی‌های طرح‌بندی بسیار رایج هستند، اما همچنان بسیار آزاردهنده هستند. این جابجایی‌ها معمولاً به این دلیل رخ می‌دهند که اِلمان‌های خاصی اخیراً اضافه یا تغییر اندازه داده شده‌اند. در حالی که این دو دلیل رایج‌ترین هستند، عوامل دیگری نیز در نمره CLS شما تأثیر می‌گذارند:

  • تصاویر بدون ابعاد مشخص
  • تبلیغات بدون ابعاد
  • محتوای پویا تزریق‌شده
  • فونت‌های وب که باعث چشمک زدن یا ناپدید شدن فونت می‌شوند

به‌طور کلی، همیشه باید سعی کنید ویژگی‌های اندازه را در عناصر رسانه‌ای خود بگنجانید. یا می‌توانید از جعبه‌های نسبت ابعاد CSS استفاده کنید تا مطمئن شوید مرورگر فضای کافی برای بارگذاری تصویر اختصاص می‌دهد. در اینجا چگونگی نمایش تصاویری که عرض و ارتفاع مشخصی ندارند، آمده است:

مرورگرهای مدرن نسبت ابعاد پیش‌فرض را بر اساس ویژگی‌های ارتفاع و عرض تصویر تعیین می‌کنند؛ بنابراین، تنظیم آن‌ها به ابعاد مشخص به جلوگیری از این جابجایی‌های چیدمان کمک می‌کند. اگر این ویژگی‌های ارتفاع و عرض گیج‌کننده هستند، همیشه می‌توانید از … استفاده کنید. محاسبه‌گر آنلاین برای کمک به شما. نکته‌ی مهم دیگر این است که تمام عناصر رابط کاربری جدید را در پایین صفحه اضافه کنید.

تبلیغات احتمالا عامل اصلی تغییر چیدمان هستند، زیرا در بسیاری از موارد می‌توانند باعث ایجاد تغییر در چیدمان شوند.

  • وقتی یک سایت جعبه تبلیغ را در DOM قرار می‌دهد
  • هنگامی که بنر تبلیغاتی را با کد اختصاصی خود تغییر اندازه می‌دهید
  • هنگامی که کتابخانه‌ی تگ‌های تبلیغاتی بارگذاری می‌شود

می‌توانید با این روش‌ها، جابه‌جایی‌های ناشی از تبلیغات را به حداقل برسانید:

  • محل ثابتی برای آگهی در نظر گرفتن
  • عناصر بصری پیش از بارگذاری آگهی
  • فضای ذخیره شده را حذف نکنید
  • بزرگ‌ترین ابعاد ممکن را برای کادر آگهی در نظر بگیرید.

(هیچ متنی در پرانتز وجود ندارد که ترجمه شود.)

نتیجه‌گیری

می‌توان گفت که انتشار شاخص‌های اصلی وب، فشار زیادی را به صاحبان مشاغل وارد کرده است، به‌خصوص که برخی از این معیارها به فاکتورهای رتبه‌بندی موجود بسیار شبیه هستند.

مگر اینکه توسعه‌دهنده باتجربه یا متخصص سئو فنی باشید، بسیاری از راه‌حل‌های پیشنهادی بسیار دشوار یا حتی غیرممکن به نظر می‌رسند.

اما ناامید نشوید، همیشه می‌توانید برای بهینه‌سازی نمره شاخص‌های اصلی وب خود از کمک حرفه‌ای استفاده کنید. بهتر است سریع‌تر اقدام کنید چون این به‌روزرسانی در کمتر از دو ماه ارائه خواهد شد.

در استیبل‌دابلیوپی، ما خدمات حرفه‌ای توسعه وب و سئو ارائه می‌دهیم که بهینه‌سازی وب‌سایت شما و بهبود رتبه گوگل را در کمترین زمان ممکن تضمین می‌کند.

برای افزایش رشد کسب‌وکار، پیشی گرفتن از رقبا و آمادگی برای به‌روزرسانی‌های آتی Core Web Vitals، با ما تماس بگیرید.

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

مشاور و مجری سئو سایت های شرکتی، فروشگاهی، کارخانه ها و برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در مشهد، تهران و ایران | سئو (SEO) با جواد یاسمی 09376996070

آخرین مقالات

هر سایت وردپرسی را (از هرجایی، به صورت رایگان) با WP Migrate به محیط محلی وارد کنید.

راه‌اندازی یک وبسایت جدید با محلی به این راحتی‌هاست. اما اگر پروژه ای را برعهده بگیرید که چندان جدید...

سفر به سوی ابزار جدید مانیتورینگ سایت WP Engine

موتور WP جدید ابزار نظارت بر سایت این سرویس اوایل امسال راه‌اندازی شد تا به مشتریان ما کمک کند دید دقیقی...

نظرسنجی سالانه ACF: به ما در شکل دادن به آینده ACF کمک کنید

شاید خبرش به گوشتان نرسیده باشد، اما سال گذشته تیم و خط تولید بسیار هیجان‌انگیزی داشتیم. به ما در WP...

افزونه‌ی شاخص: سوایفتایپ برای جستجو

افزونه‌ی «سوایفتایپ برای جستجو» (Swiftype Search) در موتور WP، ابزاری کارآمد برای بهبود قابلیت جستجوی...

قالب جنسیس و پوسته‌های استودیوپرس اکنون برای مشتریان WP Engine در دسترس است.

رسمی شد! از امروز، دسترسی به فریم ورک جنسیس و 35 تم برتر استودیوپرس وردپرس، به‌صورت رایگان در برنامه...

به‌روزرسانی افزونه‌ها مهم است، یک میزبانی وردپرس مدیریت‌شده می‌تواند کمک کند.

الف نقص امنیتی روز صفر جدید این حمله که صدها هزار وب‌سایت وردپرس را تحت تاثیر قرار داد، نشان می‌دهد چرا...

اعلام پروژه متن‌باز آزمایشگاه‌های WP Engine با نام «عطارد واگِرَنت» - HHVM و PHP

از مبتکرانِ خیلی خیلی زیاد پروژه و آزمایشگاه‌های WP Engine یک محیط آماده‌ی توسعه‌ی مجازی (واگرانت) برای...

معرفی بینش‌های عملکردی: جدیدترین بهبود پورتال کاربری WP Engine

سرعت و عملکرد سایت بخش جدایی‌ناپذیر کسب‌وکار شماست و به همین دلیل، هسته اصلی کاری ماست. موتور WP . برای...

۱۰ ابزار فوق‌العاده در پلتفرم وردپرس تحت مدیریت WP Engine

امکانات پلتفرم WP Engine بسیار گسترده است. چه از طرح شخصی استفاده کنید و چه طرح سازمانی، نکات و ترفندهای...

پلاگین‌های مورد علاقه خود را برای رقابت پلاگین‌های دیوانه‌وار نامزد کنید!

دیوانگی افزونه‌ها ۲۰۲۴ آغاز شد! وقتشه مسابقه سالانه پلاگین‌ های دیوانه‌وار Torque مسابقه‌ی بهاری کلاسیک...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • تماس
  • تماس
  • تلگرام
  • واتساپ
× Send

خدمات سئو + طراحی سایت = 09376996070

خدمات گوگل، تبلیغات، هدایا تبلیغاتی و … = 09339159432