بهترین سایتهای مد سال ۲۰۱۸ و درسهایی که میتوان از آنها آموخت
در سال ۲۰۱۸، صنعت مد آنلاین با ارائه سایتهای جذاب و کاربردی، تحولی در تجربه خرید ایجاد کرد. بسیاری از این سایتها با طراحی منحصر به فرد، قابلیت شخصیسازی، و استفاده از جدیدترین تکنولوژیها در بهبود تجربه خرید آنلاین، توانستند توجه مشتریان زیادی را جلب کنند.
برای بهبود عملکرد این سایتها، خدمات سئو وردپرس میتواند به رتبهبندی بالاتر در موتورهای جستجو کمک کند و افزایش بازدیدها و فروش را در پی داشته باشد. همچنین، طراحی سایت وردپرس به برندها این امکان را میدهد که با استفاده از امکانات پیشرفته، سایتی زیبا و کاربردی داشته باشند که پاسخگوی نیازهای مشتریان باشد.
حالا که سال ۲۰۱۸ به طور رسمی به پایان رسیده، وقتش است که نگاهی به زیباترین وبسایتهای مد در این سال بیندازیم. نه تنها قرار است به این وبسایتهای خیره کننده نگاه کنیم، بلکه هر کدام را تحلیل خواهیم کرد و برخی نکات کلی و مهم طراحی را که میتوانیم از آنها بیاموزیم، بررسی خواهیم نمود. در این بررسی به جزئیات خیلی ریز نمیپردازیم؛ هدف ما نگاهی کلی است.
نه! قرار نیست هیچکدام از کارهای خودمان را در این جا بیاوریم، مردم به ما گفتهاند این کار غرورآمیز است. اما اگر واقعاً میخواهید بدانید امسال چه کار کردیم (البته که میخواهید!)، [لینک یا مرجع مورد نظر] را ببینید. نمونه کار .
بدون مقدمه چینی، بیایید به بررسی سایتهای مدی بپردازیم که امسال (بدون ترتیب خاصی) توجهها را به خود جلب کردند.
هیچ متنی در پرانتز وجود ندارد.
هیچ متنی در پرانتز وجود ندارد.
سوِر لندن
کلاسیک و جذاب
مسئله این است که، قسم لندن وبسایت هیچ مرزی را نمیشکند. در واقع، میتوان گفت از یکی از رایجترین سبکهای طراحی استفاده میکند (سفید روی رنگی با فضای زیاد، یا همان «مینیمالیستی»).
اما فقط به این دلیل که فوقالعاده منحصر به فرد نیست، به معنای خوب نبودن آن نیست. در واقع، این یکی از بهترین نمونههای همخوانی مضامین در فهرست ماست. همه چیز به زیبایی با هم مرتبط است.
مطمئناً، همه فضای خالی منفی را دوست دارند (زیبا به نظر میرسد)، اما برند SWEAR لندن فقط از فضای خالی منفی استفاده نمیکند، بلکه به بهترین شکل ممکن از پالت رنگ سوءاستفاده میکند.
چه چیزی میتوانیم یاد بگیریم؟این وبسایت نمونهی کاملی از استفاده از رنگها، ویدئوها و تصاویر برای خلق تصویری کامل و هماهنگ است. از حال و هوای ریترو دهه نود تا رنگهای نئونی ملایم، هر عنصر در وبسایت «سوئر لندن» بهنظر در جایگاه خود قرار دارد.
وبسایت، حال و هوای قدیمی و کمی دستوپاگیری دارد، اما تصاویر بزرگ و فونتهای ضخیم، به خوبی با تعاملات کوچک نوار ناوبری هماهنگ شدهاند. در واقع، SWEAR وبسایتی طراحی کرده که بهطور یکپارچه با محصولات و سبک خود همخوانی دارد.
فضای منفی صرفاً برای برجسته کردن عناصر برند استفاده میشود، نه برای پوشاندن کمبود طراحی یا خلاقیت.
هیچ متنی در پرانتز وجود ندارد.
هیچ متنی داخل پرانتز وجود ندارد.
ستینه گويا
عجیب، منحصر به فرد، خاص
تفاوت فاحشی بین استفاده از مینیمالیسم به عنوان ابزاری برای همرنگ شدن با دیگران و استفاده از آن به عنوان ابزاری برای برندسازی وجود دارد. استاین گويا راهی برای بیان مفاهیم عمیق با کمترین عناصر یافته است. این وبسایتِ غیرمعمول، با چیدمان بازیگوشانه تصاویر، عدم تقارن عمدی و فونتهای جسور و برجسته، این کار را انجام میدهد.
لباسهای رنگارنگ و طرحدار و سبکهای نوستالژیک، ویژگی اصلی برند استاین گوایا هستند که وبسایت آن نیز بلافاصله این موضوع را نشان میدهد. تصاویر در مکانهای غیرمعمول قرار گرفتهاند و با قرار دادن نشانگر روی آنها، تعاملات کوچک و خلاقانهای (مانند محو شدن رنگ و قرارگیری غیرمعمول فیلترها) فعال میشوند.
در واقع، سایت استاین گویا در مرز مینیمالیسم و ماکسیمالیسم قرار دارد. آنها با تعداد کمی از گزینهها، کار خارقالعادهای انجام دادهاند. نوار ناوبری در کنار صفحه قرار گرفته، اما به سختی روی تصاویر میآید و حس کمی نامناسب بودن را ایجاد میکند.
گشت و گذار در آثار استاین گوایا، به طرز لذتبخشی عجیب و غریب است.
چه چیزی میتوانیم یاد بگیریم؟با کمی خلاقیت، کارهای زیادی میتوانید انجام دهید. با تغییر مکان نوار ناوبری، تعاملات ریز، جایگذاری تصاویر و چیدمان، میتوانید از سرعت و قابلیتهای تجربه کاربری مینیمالیسم بهره ببرید و در عین حال وبسایت خود را کاملا منحصر به فرد کنید.
میتوانید کاملا به سبک برندتان وفادار بمانید و در عین حال سعی کنید تا حد امکان گزینههای دستوپاگیر رابط کاربری را حذف کنید. شاید استاین گوآ با رابط کاربری نامتعارف و ماوس عجیب خود مرزهای زیباییشناسی را جابجا کند، اما وبسایت آن در محیطی که به تدریج در حال یکسانسازی است، مثل نفسِ تازه میماند.
طراحی وب باید تجلیِ بیهمتایی باشد. این یکی از معدود حوزههایی است که میتوانید با استفاده از تصاویر خیره کننده، هویت خود را به مشتریان نشان داده و تجربهی مرور بینظیری برای آنها خلق کنید.
استاین گويا یک برند مد معمولی نیست، و میخواهد شما هم این را بدانید!
هیچ متنی داخل پرانتز نبود.
هیچ متنی در پرانتز وجود ندارد.
زن و جسور
شجاع، جسور، هنرمندانه
بازار مد بسیار رقابتی است، بنابراین وقتی وبسایتهایی مثل زنانه و جسور آنها ما را شگفتزده میکنند. با حرکت طراحی وب به سمت تجربهی کاربری قویتر، سرگرمکنندهتر و یکپارچهتر، وبسایتهایی مانند فم و فیِرس از مرور سرگرمکننده برای پیشی گرفتن از رقبا استفاده میکنند.
هر کلیک، اسکرول، حرکت و تعاملی در این وبسایت، تازه و شاداب احساس میشود. تصاویر حرکت میکنند، تعامل دارند و روان به نظر میرسند، و اسکرول کردن روی تقریبا هر عنصر سایت، ریزتعاملهای خوشایندی را ایجاد میکند که کل تجربه کاربری را منحصر به فرد و جذاب نگه میدارد.
چه چیزی میتوانیم یاد بگیریم؟فم و فیِرس میخواهد گشت و گذار در سایتش تجربهای لذتبخش باشد. هر انیمیشن کوچک و بامزه و تعامل جزئی، به کاربر فرصتی کوتاه برای استراحت میدهد تا بتواند به تماشای تصاویر متوالی کالاها و محصولات ادامه دهد.
تمام این لحظات کوچک و بینظیر، محصول را احاطه میکنند و آن را به نقطه کانونی هر تعامل کوچک تبدیل میکنند.
فم و فیرس نه تنها از رقبا متمایز است، بلکه تعریف جدیدی از گشتوگذار در وبسایت مد ارائه میدهد: سرگرمکننده، بینظیر و فوقالعاده انسانی.
هیچ متنی داخل پرانتز وجود ندارد.
هیچ متنی در پرانتز وجود ندارد.
آی تی کی آمستردام
محصولات، تایپوگرافی، طراحی زیبا و مدرن
اتاق تجارت آمستردام مرز ظریفی بین فروشگاه اینترنتی و گالری هنری وجود دارد. کل وبسایت غرق در عکسهای با کیفیت بالای محصولات است. استفاده از کالاهای خودتان به عنوان عنصر اصلی زیباییشناسی سایت، امری عمیقاً شگفتانگیز است.
البته، با توجه به اینکه برند ETQ هلندی است، تعجبی ندارد که طراحی اصلی آن، ظاهری بسیار ساده و مینیمالیستی دارد. اما در باطن، حس حداکثری و پرشوری وجود دارد. این نمونهی کاملی از استفادهی هوشمندانه از برند و فرهنگ برای خلق نتیجهای خیرهکننده، زیبا و در نهایت، بینظیر است.
چه چیزی میتوانیم یاد بگیریم؟گاهی اوقات فروش محصول، شامل فروش ایدهی آن محصول هم میشود. ایتیکی (ETQ) مد مینیمال، جسورانه و کاملا هلندی میفروشد و وبسایتشان این موضوع را بهوضوح نشان میدهد.
هیچ متنی در پرانتز وجود ندارد.
هیچ متنی در پرانتز وجود ندارد.
کارل ادموند
دستساز، سنتی، هنری
همانند مثالهای قبلی کارل ادموند این فروشگاه ساعت بهخوبی از برند خود بهعنوان یک عنصر زیباییشناسانه استفاده میکند. عکسهای براق سلبریتیها با پوزیشنهایی که بهطور ظریف ساعتهایشان را به نمایش میگذارد، در وبسایت بهکار رفته است.
با پایین رفتن و نگاه کردن به عکسهای نامرتب، متوجه میشوید که رنگ زمینه بهآرامی با محصول هماهنگ میشود. بهطور خاص، زمینه به رنگ صورتی کمرنگ درمیآید که با جدیدترین خط تولید ساعتهای کارل ادموند (طلای رز) مطابقت دارد.
چه چیزی میتوانیم بیاموزیم؟باز هم باید گفت که این وبسایت، یک وبسایت برندسازیشده است. هر عنصر آن بهخوبی معرف کارل ادموند است. حتی نیازی نیست بخوانید که کارل ادموند ساعتهای مینیمال اما مقرونبهصرفه تولید میکند، از طراحی سایت میتوان این موضوع را حدس زد. این وبسایت ایده لوکس بودن را میفروشد، در حالی که فوقالعاده چشمنواز و در دسترس باقی مانده است.