روابط بلندمدت با مشتریان برای بقای هر آژانس خلاق و موفقیت آن حیاتی است، اما بهدست آوردنشان آسان نیست. برای ایجاد اعتماد و اطمینان دادن به مشتری از اولویت بودن نیازهای او، باید تلاش زیادی کرد.
هنگام تحصیل در رشته طراحی گرافیک بود که عاشق این شدم که طراحی چه احساسی به من میدهد. اما هیچوقت نمیخواستم کارم را به بخشی خاص از طراحی محدود کنم. دوست دارم متنوع باشم.
اُفیر با کسب تجربه در آژانسها و استودیوهای تبلیغاتی اسرائیل، کشور مادریاش، و سپس در آمریکا، خانهی جدیدش، و با تکامل مهارتهایش در زمینه فناوری، بهطور طبیعی و بهراحتی به طراحی وب روی آورد.
در کلاسهای چاپ سیلکاسکرین، لترپرس، طراحی تعاملی و هر کلاس مرتبط با طراحی که میتوانستم دانش خود را گسترش دهم، شرکت کردم.
پیشرفت مهارتهای او اما نه بهخاطر تصمیم آگاهانه برای ساختن یک استودیو، بلکه بیشتر بهخاطر درک نیاز واقعی مشتریان به هویت برند اصیل؛ یعنی راهحلهای آمادهی طراحی برای هر نوع رسانه بود.
من مدیر هنری یک استودیو در لسآنجلس بودم و تیم پنجنفره را مدیریت میکردم، اما بهطور همزمان پروژهها و مشتریان شخصی هم داشتم.
با شروع همهگیری و پس از نقل مکان به نیواورلئان، آن مشتریان با او همراه شدند و شرکت طراحی اُفیر تأسیس شد. در ابتدا، برنامه همکاری در گسترش کسبوکارش کمک کرد، اما پس از کسب اعتماد آنها، ارتباطاتی که در طول زمان ایجاد کرده بود نیز با او همراه شد.
طراحی ماندگار برای مشتریان همیشگی
به نظر میرسد مشتریان به سمت طراحیهای اُفیر جذب شدهاند. از نمایشگاه هنری که او در موزه هنر نیواورلئان طراحی کرد تا حضورش در صحنه هنری پویای نیواورلئان، اُفیر یکی از خلاقترین افراد در این محیط خلاقانه است. او تأثیر محیط اطرافش را بر کارش تأکید میکند و میگوید شهر «رنگ بیشتری به آثار من بخشیده است». اما برای اُفیر، شناخت افراد پشت هر برند کلید موفقیت هر پروژه است و این یکی از راههایی است که او مسیر خود را میسازد.
شناخت افراد پشت برند، کلید موفقیت هر پروژه است.
راهی که با طراحیهای ماندگار هموار شده، نه فقط حاصل خوششانسی است، بلکه نشان از درک بنیادین قدرت ارتباط با مشتری از همان ابتدا دارد. اُفیر با پرسشنامهای دقیق و سؤالاتی هوشمندانه، به تعریف شکلها، سبکها و زیباییشناسی طراحیای میپردازد که از نظر عاطفی با مشتری ارتباط برقرار کند. ارتباط اولیه کلیدی است و در طول فرآیند، او اجازه میدهد احساسات واقعیاش، تصمیمات طراحی و ارتباطش با مشتریان را هدایت کند؛ به این ترتیب، دوام این ارتباط بیشتر خواهد بود.
اُفیر از طریق یک آشنا، مارک بورمن، موکل پروژه ماتئو را ملاقات کرد. کار او در کسب جایزهی شریک برتر Wix این ماه برای طراحی تعاملی برجسته نقش داشت و دلیل آن کاملاً مشخص است.
بیش از هفت سال است که با هم همکاری میکنیم. او ساختمانهای قدیمی را به فضاهای کاری خلاقانه تبدیل میکند و رویکرد طراحی او فوقالعاده است؛ هم حس قدیمی بنا را حفظ میکند و هم چیزی نو میآفریند.
چهره افیر از توضیح فرایند روشن شد.
من عاشق این خلاصهها هستم چون همیشه چیز جدیدی دارند: ساختمانی که دکتر دره و کندریک لامار در کامپتون در آن بزرگ شدند، یا یک ایستگاه پلیس در کانزاس سیتی. هر بار مرا به دنیایی متفاوت میبرد. من تحقیق میکنم و در کنار طراح داخلی کار میکنم، بنابراین همکاری خوبی است – روی عناصر گرافیکی و چگونگی هماهنگی آنها با هم کار میکنیم. من … وبسایت ماتئو حتی قبل از ساخته شدن ساختمان، فقط با دیدن طرحها، حس و حال مورد نظر آنها را درک کردم و توانستم زبان گرافیکی آن را طراحی کنم.
این وبسایت با استفاده از ادیتور ایکس ساخته شده و شامل افکتهای اسکرول با موقعیتهای ثابت، تکرارکنندهها برای نمایش محتوای منحصربهفرد در چندین مکان با یک سبک، وکتور آرت و تصاویر است که در مجموع جزئیات کوچک را برای تجربهای وب پویا و منحصربهفرد که مطابق با چشمانداز مشتری اوست، ایجاد میکنند.
عشق اُفیر به حفظ سبکهای قدیمی، با پالت رنگی ملایم و نرم، فونت و بافت یادآور کاغذهای کهنه، به شکلی درخشان در خلق سبک منحصر به فرد برند و حس فضایی که خلاقیت در آن شکوفا میشود، نمایان است.
مشتریان همفکر
این چیزی است که در مورد طراحی دوست دارم: هرگز نمیدانید مشتری بعدی چه کسی خواهد بود. هر پروژه متفاوت است. من تنوع را دوست دارم. بخش تحقیق و رشد این مرحله را دوست دارم. رسیدن به آنچه مشتری میخواهد با آزادی آوردن خود واقعیام به پروژه. من به مشتریانم گزینه میدهم اما به جایی که میخواهم بروم هدایت میکنم.
این رویکرد اصیل، برای هر آژانس یا استودیوی موفقی، قطعاً رویکردی برنده است. اُفیر واقعاً چیزی را ارائه میدهد که مشتریان به دنبالش هستند: اعتقادی راسخ به اینکه وبسایت یا پروژه، زمینه موفقیت را فراهم میکند؛ و همراه با مشتریان موفق، تجارتهای تکراری، روابط قویتر با مشتریان و ماندگاری برند حاصل میشود. برای طراحان، هنر اصیل امکان انتخاب را فراهم میکند و مشتریان انتخابشده اُفیر معمولاً درخواستهای بیشتری دارند.
بسیار منسجمتره و من روی همه عناصر کنترل دارم. از یه چیز شروع میشه و معمولا گسترش پیدا میکنه؛ مثلا میتونه با یه وبسایت شروع بشه یا یه بروشور، و وقتی کارم رو میبینن و از حس و حالش خوششون میاد، سفارش طراحی وبسایت هم میدن.
شکل چیزهایی که در راهند
مشتریان بیشتر به معنای چیزی فراتر از گسترش خدمات و تنوع بخشی به نمونه کارهاست. تجربه و توانایی اُفیر در درک روانشناسی افراد پشت برند، پاداشی فراتر از مجموع وبسایتهایی که ساخته یا درآمد حاصل از آن به ارمغان میآورد. البته رشد هدف است، اما تکامل استودیوی او با حفظ اصالت، مانند یک کودک درون هنرمند و طراح ماهر، چیزی است که اهمیت دارد.