فروش اینترنتی از روز اول با جواد یاسمی

طراحان گرافیک، طرح جدید لوگوی نوکیا را بازطراحی کردند.

آنچه در این مقاله می خوانید:

نوکیا که در سال ۱۸۶۵ در فنلاند به‌عنوان تولیدکننده‌ی لاستیک آغاز به کار کرد، راه درازی را پیموده است. این غول فناوری پس از آنکه با تولید گوشی‌های تلفن همراه تقریباً نشکن، نام خود را به‌عنوان شرکتی در حوزه‌ی ارتباطات مطرح کرد، آماده‌ی ماجراجویی جدیدی است.

چرخش به سمت مدل کسب‌وکارِ بیشترِ سرویس‌گرا، به‌عنوان یک نوآوری B2B و شرکت فناوری، با هویت برند جدیدی همراه است که شامل لوگوی به‌روز شده‌ای برای تغییر تصور مردم از شرکت به‌عنوان یک شرکت تلفن همراه می‌شود. لوگوی جدید رویکردی هندسی‌تر و انتزاعی‌تر دارد و بین تکامل بصری و شناخت آنی تعادل برقرار می‌کند.

برخی می‌گویند «نوکیای جدید» یادآور پژواکی دور از نوکیای اصلی است، چرا که بسیاری از عناصر آن حذف شده‌اند. در تمام محتوا از یک گرافیک جسورانه استفاده شده که حروف N، O و K لوگو را بازسازی کرده و هر نوع ارتباطی را «مشخصا نوکیا» می‌کند. برای انعکاس این تغییرات، نوکیا هدف برند خود را به‌روزرسانی کرد:در نوکیا، فناوری‌هایی خلق می‌کنیم که به جهان کمک می‌کنند متحد عمل کند.

رویکرد ساده‌شده در طراحی لوگوی جدید، مخصوصاً در برندهای قدیمی و شناخته‌شده‌ی حوزه‌های فناوری، ارتباطات و خودرو که به دنبال مدرن‌تر نشان داده شدن هستند، امری رایج است. تغییر برند کیا در سال ۲۰۲۱ که الهام گرفته از امضا بود، با انتقاداتی در فضای آنلاین همراه شد؛ برخی آن را شبیه به لوگوی نوکیا دانسته و برخی دیگر در مورد خوانایی آن در دورانی که شناخت و دسترسی آسان به برند بسیار مهم است، ابراز نگرانی کردند.

طراحان گرافیک طرح‌های بازطراحی‌شده خود را به اشتراک می‌گذارند

تغییر اخیر لوگوی نوکیا، باعث شد الهام‌بخش طراحان در دریبل، کسانی که از عهده‌ی بازطراحی هویت جدید برند برآمدند. تیم ما از بررسی برداشت‌های جامعه‌ی دریبل از بازطراحی برندها لذت می‌برد، پس برخی از این طرح‌های جدید را ببینید و نظر خودتان را به ما بگویید!

مشاهده این مطلب  ۵ روش اصلی توسعه برای طراحان

همانطور که می‌دانید نوکیا تازه لوگوی جدیدش را معرفی کرده و همین باعث شد من هم سریعا در همین راستا تحقیقی مختصر انجام دهم.

ایده این است که با استفاده از هندسه مشابه حروف «N» و «A» و افزودن المانی پیکسل‌مانند، ریتم بیشتری به طرح لوگو داده و حس پویایی و تکنولوژیکی بیشتری به آن بخشیم.

به نظر من یک مربع «او» با حفظ ارتباط با لوگوی قدیمی، منطقی‌تر است. ضمن اینکه با تکمیل حروف «ان» و «ک» خوانایی بیشتری هم دارد.

طی هفته گذشته چندین بار طرح جدید لوگوی نوکیا را در رسانه‌ها دیدم، بنابراین تصمیم گرفتم طراحی آن را با توجه به جهت‌گیری آن‌ها، مطابق سلیقه خودم تغییر دهم.

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

مشاوره و مجری سئو سایت های کارخانه ها برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در ایران | سئو با جواد یاسمی

آخرین مقالات

بهترین تیم سئو ایران و مشهد
طراحی سایت مشهد | قیمت طراحی سایت در مشهد | طراحی سایت وردپرسی
سفارش طراحی سایت مشهد، کسب و کار شما را رونق می‌دهد. فرقی ندارد شما چه کسب و کاری دارید آنلاین نشدن کسب...
آیا وب‌سایت شما به بخش پرسش و پاسخ نیاز دارد؟
صفحات سؤالات متداول در دو دهه گذشته، تاریخچه‌ای پر فراز و نشیب را پشت سر گذاشته‌اند. در ابتدا، صفحه سؤالات...
انتخاب ساختار مناسب برای طراحان: LLC یا S Corp
به عنوان یک طراح آزادکار، احتمالا با اصطلاحات LLC و S Corp آشنا هستید، اما انتخاب بین این دو می تواند...
اشتباه نکنید، سندروم خودزنی می‌تواند چیز خوبی باشد!
اگر تا به حال در زندگی به نقطه‌ای رسیده‌اید که صدایی در سرتان می‌گوید به اندازه کافی خوب، با تجربه، باهوش،...
نکات ارزشمند برای تعامل با کاربران فناوری
طراحی مؤثر برای مخاطبان متخصص فناوری، مانند دانشمندان داده و مهندسان نرم‌افزار، نیازمند تعادل ظریفی بین...
قالبی برای توجیه کپی‌رایترها و طراحان
تهیه‌ی یک شرح مختصر و واضح به هر طراح یا کپی‌رایتری کمک می‌کند تا کاری ارائه دهد که تمام انتظارات شما...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • تماس
  • تلگرام
  • واتساپ
× Send

خدمات سئو، طراحی سایت و گوگل

رتبه 1 گوگل باشید.

سفارش دهید >> 09376996070