موتور WP جدید ابزار نظارت بر سایت این سرویس اوایل امسال راهاندازی شد تا به مشتریان ما کمک کند دید دقیقی از قطعیها، زمان فعالیت و میانگین زمان پاسخگویی در سبد وبسایتهایشان بهدست آورند.
مانند همه ابزارها و محصولاتی که ارائه میکنیم، ماهها زمان صرف ایدهپردازی، آزمایش و گردآوری اطلاعات از کاربران برای امکانپذیر شدن نظارت بر سایت شد و هیچکدام از اینها بدون تلاش و همکاری فراوان تیمهای تحقیقات تجربه کاربری، مهندسی، طراحی و توسعه میسر نمیبود.
این ویژگی افزودنی جدید، زمانی فقط ایدهای بود و مسیر طولانی تا انتشار عمومی، بدون چالش نبود. در ادامه بخوانید تا بدانید تیمهای WP Engine چگونه با رویکردی مشارکتی، نظارت بر سایت را طراحی، ایجاد، آزمایش و برای کاربران منتشر کردند.
ابزار جدید مانیتورینگ سایت در WP Engine، سفری مهیج را برای طراحان و مدیران وب فراهم میکند؛ چراکه با نظارت لحظهای، گزارشهای جامع و امکان واکنش سریع به مشکلات، بستر قابل اعتمادی برای حفظ پایداری و سرعت سایت ایجاد میشود. برای بهرهوری هرچه بیشتر از چنین امکاناتی، توصیه میشود در کنار استفاده از خدمات سئو وردپرس برای بهبود رتبه در موتورهای جستجو، از خدمات طراحی سایت با وردپرس نیز استفاده کنید تا تجربهی کاربری و ساختار فنی وبسایتتان همواره در بهترین سطح باشد.
نظارت بر سایت چیست؟
اگر مسئول ساخت و نگهداری وبسایتها هستید، هیچوقت دوست ندارید بشنوید که سایتی از کار افتاده است، بهخصوص وقتی که رئیس یا مشتری شما باید به شما زنگ بزند و مشکل را گزارش دهد. نظارت بر سایت روشی پیشگیرانه برای نظارت بر سایتهایی است که مدیریت میکنید تا اطمینان حاصل شود خطاها به سرعت تشخیص و گزارش میشوند و قبل از تبدیل شدن به مشکلات بزرگتر، برطرف میشوند.
نظارت بر سایت (یا وبسایت)
ساختِ سامانهی مانیتورینگ سایت مانند بسیاری از محصولات دیگرمان، با تحقیقات مشتری آغاز شد. تیم تحقیقات تجربه کاربری WP Engine از همان ابتدا درگیر این فرایند بود و با انجام مصاحبههای کاربری و ارسال پرسشنامه برای مشتریان فعلی، کار را شروع کرد. در این پرسشنامهها از مشتریان دربارهی تجربهی کلیشان، نیازها و خواستههایشان سوال شد.
تیم متوجه شد که کاربران مصاحبهشده، فارغ از نقشها، مسئولیتها و موقعیتهای جغرافیایی متفاوتشان، یک چیز را میخواستند: ابزاری واحد که بتوانند از طریق آن، با یک نگاه، چندین سایت مشتری را برای قطعیها بررسی و مشکلات را قبل از اطلاع مشتریان شناسایی کنند.
از آنجا، تیم تحقیقات تجربه کاربری به ارائه راهحل پرداختند. ابتدا با اعضای تیم مهندسی WP Engine تماس گرفتند که نرمافزاری از شرکای خود را شناسایی کردند که به آنها امکان نظارت بر زمان فعالیت را میداد. پس از آزمون و خطا، تیمها آماده ارائه طرحهای اولیهای شدند که بعداً به سیستم نظارت بر سایت تبدیل شد.
ما ایدههایی را که طراحان و مهندسان ما ارائه کرده بودند به کاربران نشان دادیم؛ این کار به آنها اجازه داد تا بیشتر روی ایدهها تمرکز کنند تا روی طراحی. انتظارات کاربران با چشمانداز ما همسو بود، بنابراین شروع به ساخت کردیم.
پس از ارائه طرحهای اولیه، به برخی کاربران اجازه داده شد تا در مرحله آزمایشی بتا شرکت کنند و طراحی واقعی محصول بهطور جدی آغاز شد.
ایدهپردازی، خلق و اجرا
روند آزمایش بتا ابزار جدید و طراحی نسخههای بعدی، چرخهای بود. پس از انتشار اولین نسخه بتا، بازخوردهایی از کاربران و توسعهدهندگان دریافت شد. تیم طراحی از این بازخوردها برای انجام تغییرات استفاده کرد و سپس پروژه را به گروه تولید (که قبلاً سهگانه نامیده میشد و اکنون چهار عضو دارد) منتقل کرد؛ این گروه کوچکتر شامل مدیر محصول، طراح محصول، پژوهشگر تجربه کاربری و مدیر مهندسی است که با هم کار میکنند.
پس از توافق گروه بر روی تغییرات، پروژه به تیم توسعه منتقل میشد تا بهترین روش برای اجرای چشمانداز طراحی جدید را بررسی کنند. پس از اعمال تغییرات توسط تیم توسعه، بهروزرسانیها برای مشتریان آزمایشی منتشر میشد تا بازخورد بیشتری ارائه دهند و چرخه دوباره از نو آغاز شود.
یکی از مهمترین بازخوردهایی که سازندگان ما در این فرایند دریافت کردند، مربوط به هشدار در مورد قطعیهای سایت بود.
کامرون فرمن، طراح ارشد محصول در WP Engine گفت: «میدانستیم کاربران به هشدارها نیاز دارند و میخواهند از آنها استفاده کنند و این امر نظارت را برای آنها مؤثرتر میسازد. همچنین میخواستیم اطمینان حاصل کنیم که پیامهای ما قابل فهم و عملی هستند تا کاربران بتوانند بهراحتی مشکلات را برطرف کنند.»
این بازخورد منجر به یکی از مهمترین بخشهای ابزار مانیتورینگ سایت شد: هشدار ایمیلی. اکنون، وقتی کاربری مانیتورینگ سایت را برای سایت مشتری خود اضافه میکند، علاوه بر اعلانهای داخل پورتال، یک هشدار ایمیلی نیز دریافت میکند و اطمینان حاصل میشود که مدیران سایت در لحظه تشخیص هرگونه مشکل قطع ارتباط، از آن آگاه میشوند.
بازخورد کاربران همچنین منجر به پیادهسازی ویژگیهای مهم دیگری از جمله بخش توضیحی در مورد علت قطعی (مشکل در سایت یا قطعی گستردهتر در پلتفرم WP Engine)، لاگهای خطای اختصاصی سایت، و فرایندی سادهتر برای افزودن، متوقف کردن یا حذف سایتهای تحت نظارت شد.
آینده پایش وبسایت
کار تیمهای ما هیچگاه پایان نمییابد و آنها در حال بررسی بهروزرسانیهای بیشتری هستند که نظارت بر سایت را برای کاربران بیشتری مفیدتر کند. یکی از بهروزرسانیهای پیش رو، ادغام اعلان با اسلک است تا مدیران سایت بتوانند سبکی از اعلان را که با گردش کار منحصربهفردشان سازگارتر است، انتخاب کنند.
برای آینده، قطعا قصد داریم اسلک را بهعنوان کانال هشدار اضافی ادغام کنیم و در حال بررسی پیامک نیز هستیم. این نسخه اول است و برنامههای زیادی داریم، پس منتظر گزینههای پیکربندی بیشتر در نظارت، پیشرفتهای بیشتر در پورتال کاربری و ادامه روند طراحی که به این نقطه رسیدیم، باشید.
از اختلالات سایت با پایش آن جلوگیری کنید
محققان، طراحان و توسعهدهندگان تجربه کاربری در WP Engine دائماً در تلاشند تا تجربه مشتریان خود را بهبود بخشند، از بینش کاربران واقعی استفاده میکنند و محصولات جدیدی برای رفع نیازهای فوری آنها میسازند.
به محصولات ما نگاهی بیندازید جلسه رمزگشایی درباره نظارت بر سایت و شنیدن داستان کامل شکلگیری این ابزار از زبان سازندگان آن!
مقدار عنصر با شناسه ak_js_1 را به زمان فعلی (بر حسب میلی ثانیه از آغاز زمان یونیکس) تنظیم کن.