ابزارهای هوش مصنوعی میتوانند دستیار شخصی طراحان وب باشند و زمان را در انجام کارهای تکراری صرفهجویی کنند. این ابزارها به همراه طراحان حرفهای که وبسایتها را تیلدا ایدههایی درباره چگونگی کاربرد هوش مصنوعی در فرایند ساخت وبسایت، وظایفی که خدمات مبتنی بر هوش مصنوعی در این فرایند میتوانند انجام دهند و نحوه تنظیم پرسشها برای بهرهمندی حداکثری از دستیاران هوش مصنوعی را گردآوری کردیم.
نوشتن محتوا برای وبسایت
اگر مشتری شما متن آمادهای ندارد و وبسایت باید به سرعت راهاندازی شود، میتوانید از هوش مصنوعی کمک بگیرید. تولیدکنندههای متن میتوانند برای کل وبسایت یا صفحات خاصی مثل صفحه خطای ۴۰۴، متن تهیه کنند. این کار میتواند به جلوگیری از ضرر مالی در صورتی که نیاز به شروع فروش فوری باشد، کمک کند. اگر در حال توسعه یک فروشگاه آنلاین هستید، هوش مصنوعی میتواند در نوشتن صدها توضیحات محصول به شما کمک کند و شما را برای انجام وظایف خلاقانهتر آزاد کند. همچنین، هوش مصنوعی میتواند با جلوگیری از ضرر در زمان شروع فوری فروش، تاثیر مثبتی بر کسبوکار شما داشته باشد.
چت جیپیتی در حال حاضر محبوبترین مولد متن است که میتواند متنها را ترجمه کند و به شما در ساختن وبسایتهای چند زبانه کمک کند. همچنین میتواند متنهای موجود را به سبک دلخواه شما بازنویسی کند یا با توجه به مخاطب خاص، متن تولید کند.
من عمدتاً از چت جیپیتی برای کپیرایتینگ استفاده میکنم، این ابزار به من کمک میکند تا متنهای جایگزین و توضیحات صفحات برای سئو ایجاد کنم. همچنین گاهی اوقات میتواند کپی مشتریان برای صفحه وب را بهبود ببخشد. هنوز از هوش مصنوعی برای ایجاد کل طرحها استفاده نمیکنم. من معتقدم که این وظیفه طراح گرافیک است تا یک طرح منحصر به فرد و سفارشی شده ایجاد کند.
اگر ساخت وبسایت با تیلدا نیازی به استفاده از ابزار خارجی نیست، زیرا فناوریهای مبتنی بر هوش مصنوعی داخلی مخصوص ساخت وبسایت، در طراحی وبسایت به شما کمک میکنند.
تولید متن با هوش مصنوعی در سازنده وبسایت تیلدا
“ابزار تولید متن هوش مصنوعی تیلدا سرعت ایجاد صفحات را به طور قابل توجهی افزایش میدهد (و ما هر هفته چند صفحه جدید ایجاد میکنیم). به عنوان یک طراح، میتوانم به سرعت انواع محتوای متنی را برای یک صفحه تولید کنم که این امر امکان نمونهسازی صفحات را در عرض چند دقیقه فراهم میکند و من میتوانم آنها را برای تصحیح و تایید به مدیرعامل نشان دهم.”
در بسیاری از موارد، تایید انسان پس از تولید محتوا توسط هوش مصنوعی ضروری است، زیرا ممکن است برخی از ظرافتهای معنایی و سبکی وجود داشته باشد که در دستورالعمل ذکر نشدهاند اما برای نتیجه نهایی مهم هستند. بنابراین، بهتر است انتظار داشته باشید که محتوا به عنوان پیشنویس تولید شود و به چشم انسانی نیاز دارد، نه یک اثر کامل. همین امر در مورد سایر وظایفی که هوش مصنوعی میتواند در آن کمک کند نیز صدق میکند.
تولید تصویر
اگر مشتری نمیتواند تصویر ارائه دهد، طراحان میتوانند از خدمات هوش مصنوعی تولید تصویر برای ایجاد تصاویر بصری استفاده کنند. تقریباً هر چیزی از عکاسی واقعگرایانه گرفته تا طراحی لوگو، آیکون، گیفهای شخصیسازی شده و موارد دیگر امکانپذیر است. همچنین هوش مصنوعی میتواند در ویرایش تصویر و بهبود کیفیت آن یا صرفاً تطبیق آن با فرمت مورد نیاز کمک کند.
ابزار «پر کردن مولد» در فتوشاپ در طراحی به من کمک میکند تا تصاویر را ویرایش کنم. دیگه بدون این ابزار نمیتونم کار کنم! این یک روش عالی برای ویرایش عکس یا بزرگتر کردنش هست، مثلا.
میدجرنی تاکنون شناختهشدهترین ابزار خلق تصویر است که میتواند بسیاری از کارهای مرتبط با تصویر را انجام دهد. طراحان در پروژههای مشتریان اغلب برای خلق محتوای منحصر به فرد و اجتناب از استفاده از عکسهای تکراری از آن استفاده میکنند. با این حال، ابزارهای دیگری نیز برای کشف وجود دارد.
تصاویر تولید شده توسط میدجرنی نسخه ۶ که در بلوکهای تیلدا یکپارچه شدهاند.
برای طراحی محتوای وکتوری جذاب مثل آیکون و تصویر، به Recraft AI اعتماد میکنم. برای بهبود تصاویر، ساخت لوگوی توهمبرانگیز، یا فقط اضافه کردن جلوهای جذاب به تصاویر، طرفدار Krea AI هستم. و وقتی نیاز دارم به سرعت چند تصویر خیره کننده بسازم، Vizcom AI سلاح مخفی من است.
در اکثر موارد، نتیجه نهایی هوش مصنوعی کامل نخواهد بود و تصویر نیاز به اصلاح دستی دارد. اما هنوز هم سریعتر از ترسیم یک تصویر از ابتدا است. طراحانی که نقاشی نمیکنند میتوانند با استفاده از طرحهای تولید شده توسط هوش مصنوعی براساس درخواستهایشان، ایدههای خود را بهتر توضیح داده و به تصویرگران در درک آنچه در ذهن دارند، کمک کنند. به جای توصیف آنچه باید انجام شود، میتوانید بهسادگی طرح ارائه شده توسط یک تولیدکننده تصویر را نشان دهید.
بعضی وقتها بهعنوان طراح، بیان تصویری که در ذهنم دارم چالشبرانگیز است. اینجا است که ابزارهای تولید تصویر به کمک میآیند. این فرایند شبیه تولید محتوای متنی است: من یک درخواست میدهم، چند ثانیه صبر میکنم، و بوم! تصویر ذهنیام را میگیرم. سپس تصویر تولیدشده را برای تصویرگر داخلی خود میفرستم تا آن را با سبک ما بکشد. این کار هم برای طراح و هم برای تصویرگر صرفهجویی در زمان میکند.
با این حال، تولیدکنندههای تصویر برای همه پروژهها مناسب نیستند. اگر شما در حال ساخت سایتی برای شرکتی هستید که تراکتور تولید میکند، بعید است بتوانید تصاویر دقیقی از محصولاتشان ایجاد کنید زیرا در این مورد، بازدیدکنندگان به جزئیات این تراکتورها علاقهمند هستند. جنبههای قانونی نیز باید در هنگام استفاده از هوش مصنوعی برای تولید محتوا در نظر گرفته شوند، زیرا برخی از مشتریان ممکن است محدودیتهای خاصی داشته باشند که برای تمام محتوا، از جمله وبسایت، اعمال میشود.
“بسیاری از پروژههای اخیر که به … ” گالری ساختهشده با تیلدا این تصاویر با هوش مصنوعی ساخته شدهاند. برای یک طراح با تجربه، تشخیص تفاوت بین تصویری که با هوش مصنوعی ساخته شده و تصویری که توسط انسان خلق شده آسان است. شاید با هر بهروزرسانی این مرزها مبهمتر شوند. در هر صورت، همیشه نیاز به ویرایش تصویر وجود خواهد داشت، چه با برش یا اضافه کردن گرافیک.
برای رسیدن به نتیجه دلخواه، باید درخواست خود را به درستی تنظیم کنید. در حالی که چتجیپیتی و سایر سرویسهای مبتنی بر متن، پاسخ با کیفیت بالا را به راحتی ارائه میدهند، تولید تصویر اغلب نیاز به تلاش زیادی دارد. راهنمای ایجاد درخواستهای مؤثر از تیم طراحی تیـلدا.
تصاویر تولید شده توسط Midjourney v6 در بلوکهای Tilda: 1. عکسی از دوستان در یک کافه. 2. عکسی واقعگرایانه از گروهی از جوانان شاد در کنار یک میز در کافه، با نورپردازی شبانه و منابع نوری گرم.
منابع پیدا کنید و الهام بگیرید
ابزارهای تولید تصویر مثل Midjourney میتوانند برای ساخت صفحه اصلی یک موضوع خاص، مثلاً فروشگاه لباس یوگا آنلاین، استفاده شوند و تصاویر تولید شده به عنوان مرجعی برای ترکیببندی یا پالت رنگی به کار گرفته شوند. این قابلیت مخصوصاً برای طراحان تازه کار که از صفحه سفید خالی میترسند، بسیار مفید است.
طراحی وبسایت یک مدرسه یوگا که توسط Midjourney v6 تولید شده است (با موضوع: صفحه فرود حرفهای یوگا، رنگهای تیره)
هوش مصنوعی تولیدکننده تصویر میتواند ایدههای طراحی برای بخشهای مختلف وبسایت را به تصویر بکشد که بعدا توسط یک انسان توسعه داده میشود. همچنین میتواند نقطه شروع برای پروژههای شخصی یا آزمایشهای خلاقانه، و همچنین منبعی برای نکات الهامبخش و پیشنهادات برای رشد حرفهای باشد (میتوانید از هوش مصنوعی درخواست انتخاب کتاب، دوره، آموزش ویدیویی و غیره در مورد یک موضوع خاص کنید).
صدای تولید کن
سرویسهای هوش مصنوعی در دوبله کردن متن با صدایی انسانی و نه رباتیک، مهارت پیدا کردهاند. مثلا اگر میخواهید برای وبسایت خود ویدیویی درباره یک محصول یا خدمات بسازید، تولید صداگذاری با هوش مصنوعی سریعتر از ضبط صدا توسط خودتان خواهد بود، زیرا ضبط صدا ممکن است چالشبرانگیز و وقتگیر باشد. شما نیاز به میکروفون، اتاقی ساکت بدون پژواک و تلفظ خوب دارید. اما اگر متن توسط هوش مصنوعی صداگذاری شود، دیگر نگران این موارد نخواهید بود.
دو نوع مولد صدای هوش مصنوعی وجود دارد: بعضی با یادگیری از نمونههای متعدد، میتوانند صدای افراد واقعی را تقلید کنند، در حالی که برخی دیگر از صدای ضبطشده قبلی برای تبدیل متن به گفتار استفاده میکنند. اگر وقت و بودجهی محدودی دارید، گزینه دوم برای شما مناسب است.
در تیلدا، از خدمات هوش مصنوعی برای تبدیل ویدیوهای کوتاه به صوت استفاده میکنیم تا آنها را در شبکههای اجتماعی خود … فیلمهای آموزشی توضیح نحوه استفاده از ویژگیهای مختلف پلتفرم برای طراحی صفحات فرود، فروشگاههای آنلاین، وبسایتهای شرکتی، دورههای آنلاین، وبلاگها و غیره. این کار سرعت تولید محتوا را افزایش میدهد و زمان بیشتری برای انجام کارهای دیگر آزاد میکند. علاوه بر این، ژنراتورهای صدا میتوانند بهطور آنی یک دوبله چندزبانه برای شما فراهم کنند که میتواند بهطور قابل توجهی بر حضور برند شما در خارج از کشور تأثیر بگذارد.
ابزارهای تبدیل متن به گفتار در زمان شما صرفهجویی میکنند و فشار روانی شما را کاهش میدهند، زیرا شما دیگر با چالشهای فرآیند دستی دوبله مانند خرید تجهیزات گران قیمت، راهاندازی استودیو خانگی یا نگرانی درباره کیفیت صدا در صورت نیاز به ضبط بخشهای اضافی در مراحل بعدی تولید مواجه نخواهید شد.
تحلیل رقبا و شناسایی مخاطبان هدف
اگر از صفر شروع به انجام پروژهای میکنید و نیاز به تحلیل رقبا و مخاطبان هدف خود دارید، ابزارهای هوش مصنوعی میتوانند به شما در کشف رقبایتان و کاربران بالقوه کمک کنند، آنها را بر اساس معیارهای مختلف (مانند کاربران فعال شبکههای اجتماعی یا طرفداران یوتیوب) دستهبندی کنند، و حتی بینشهایی در مورد رفتار آنها در وبسایتها، مانند ردیابی کلیکها، پیمایش و زمان صرف شده در صفحات خاص، در اختیار شما قرار دهند تا بتوانید به آنچه مخاطبان شما بیشتر به آن علاقهمند و مشتاق هستند، پی ببرید.
ما برای آزمایش A/B از Microsoft Clarity استفاده میکنیم. قابلیت هوش مصنوعی این ابزار، خلاصهای از ضبط صفحه کاربران ارائه میدهد و به طور چشمگیری زمان تحلیل رفتار کاربران را برای ما کاهش میدهد. همچنین از تولیدکنندههای متن مبتنی بر هوش مصنوعی برای نوشتن عناوین تبلیغات گوگل و بهینهسازی سئو درون صفحه استفاده میکنیم تا بخشهای جدیدی از مخاطبان هدف را آزمایش کنیم.
الگوریتمهای پردازش زبان طبیعی میتوانند با تحلیل احساسات، نظر مشتریان درباره هر جنبهای از کسب و کار رقبایتان را مشخص کنند و به این ترتیب نقاط ضعف و نیازهای خاص آنها را آشکار کنند. این اطلاعات همچنین به شما کمک میکند تا لحن وبسایت خود را مشخص کنید. البته در نهایت این انسان است که باید بر اساس تحلیل هوش مصنوعی نتیجهگیری کند، پس نمیتوان گفت که هوش مصنوعی تمام کار اولیه ساخت وبسایت را انجام میدهد.
وبسایت خود را بهینه سازی کنید
همچنین میتوانید از ابزارهای هوش مصنوعی برای سئو (بهینهسازی موتور جستجو) وبسایت خود، حفظ بازدیدکنندگان در سایت و ترغیب آنها به انجام اقدامات مورد نظر (تعامل کاربری) استفاده کنید. وظایفی مثل تحقیق کلمات کلیدی یا فرمولبندی عناوین بر اساس تحلیل دادهها است، کاری که ماشینها به طور قطع در آن برتری دارند.
ما اغلب برای سایتهای خود، صفحات فرود را به چندین زبان میسازیم که باید در نتایج گوگل در رتبههای بالا قرار بگیرند. در این موارد، نرمافزارهای هوش مصنوعی به همکاران قابل اعتمادی تبدیل میشوند که کارهای پر زحمت مانند تحلیل کلمات کلیدی یک موضوع خاص در مناطق مختلف با زبانهای متنوع و برای مخاطبان گوناگون را به آنها واگذار میکنیم. تا به حال، سرعت و کارایی این نرمافزارها بسیار عالی بوده است.
میانگین زمان سپریشده در وبسایت که تأثیر مستقیمی بر رتبهبندی جستجو دارد، با استفاده از چتباتهای هوش مصنوعی قابل تقویت است؛ این چتباتها با بازدیدکنندگان تعامل میکنند، به سؤالات متداول به چند زبان پاسخ میدهند و بازخورد کاربران را جمعآوری میکنند.
کتابخانه تیلدا بلوک که با استفاده از هوش مصنوعی داخلی قابل بهرهبرداری است.
در سال 2024، تقریباً غیرممکن است که در فرآیند ساخت وبسایت از هوش مصنوعی استفاده نکنیم. با وجود منحصر به فرد بودن هر مشتری و پروژه، باز هم میتوان به یک روال کاری مبتنی بر هوش مصنوعی رسید و عادت کرد بخشی از کارها را به ماشینها واگذار کنیم.
این مثالی از والریا فرانسیس، طراح وب فریلنسر، عضو سابق هیئت داوران اواردز و متخصص تیلدا است.من از ابزارهای هوش مصنوعی در مراحل مختلف ساخت وبسایت استفاده میکنم: ابتدا از ChatGPT برای بررسی دقیق استراتژی رقبا، روندهای بازار و علایق مخاطبان استفاده میکنم. سپس، در مرحله طراحی، ممکن است از هوش مصنوعی تولید تصویر برای افزودن جلوههای بصری خاص که باعث تمایز وبسایت میشود، استفاده کنم. و زمانی که همه چیز آماده است و میخواهم اطمینان حاصل کنم که وبسایت به خوبی کار میکند، دوباره از ChatGPT استفاده میکنم. این ابزار به من کمک میکند نقشه سایت را تهیه کنم و همه چیز را برای تجربه کاربری روان، مرتب نگه دارم.
با ترکیب انواع مختلف ابزارهای هوش مصنوعی و استفاده از آنها در مراحل مختلف فرآیند ساخت وبسایت، طراحان میتوانند روند کار خود را روانتر، سریعتر، پربازدهتر و حتی سرگرمکنندهتر کنند. علاوه بر این، مجموعه ابزار و مهارتهای هوش مصنوعی به سرعت به بخشی جداییناپذیر از رزومه طراحان تبدیل میشوند و دیگر یک ویژگی جدید برای علاقهمندان محسوب نمیشوند. برای اینکه یک طراح مورد تقاضا باقی بمانید، باید هر روز ابزارهای جدیدی را، از جمله هوش مصنوعی، یاد بگیرید.
اخم
تیلدا یک پلتفرم قدرتمند و شهودی برای ساخت وبسایت که به طراحان و آژانسها کمک میکند تا میلیونها نفر در سراسر جهان وبسایتهایی با کیفیت بالا، پرتفولیو، پورتالهای تجاری، دورههای آنلاین، صفحات فرود، فروشگاههای آنلاین، وبلاگ و غیره بسازند.
با استفاده از بیش از ۵۵۰ بلوک واکنشگرا، میتوانید وبسایتهای شگفتانگیز با تیلدا بسازید. ابزارهای انیمیشن یک دستیار هوش مصنوعی، یک ویرایشگر طراحی وب داخلی به نام Zero Block، و امکانات دیگر برای بیان دیدگاه خلاقانه شما و طراحی وب منحصر به فرد. همه اینها در یک رابط کاربری شهودی گنجانده شدهاند که زمان یادگیری ابزار جدید را برایتان به حداقل میرساند – انگار از قبل میدانید چطور باید از آن استفاده کنید.