فروش اینترنتی از روز اول با جواد یاسمی

چگونه به عنوان طراح آزاد درآمد کسب کنیم (و آن را حفظ کنیم)

آنچه در این مقاله می خوانید:

بسیاری از فریلنسرها رویای کار تمام وقت به عنوان فریلنسر را در سر می پرورانند، و به راحتی می‌توان فهمید که چرا. آزادی خلاقانه در انتخاب پروژه‌ها و آزادی مالی در تعیین (و افزایش) نرخ‌های خود، از دلایل جذابیت این سبک زندگی هستند. اما طراحان فریلنسر در مسیر ایجاد و توسعه‌ی یک شغل موفق با چالش‌های منحصر به فردی روبرو می‌شوند.

علاوه بر انجام کارهای واقعی مشتری، نیازهای عملیاتی و اداری وجود دارد که نیاز به توجه مداوم دارند. از بازاریابی خدمات گرفته تا جذب مشتریان جدید و مدیریت کارهای ساده حسابداری مانند ارسال فاکتور، پرداخت صورتحساب و نظارت بر گردش نقدی.

با این حال، جنبه تجاری فریلنسینگ نیازی به ترسناک بودن ندارد، تا زمانی که سیستم‌های ساده‌ای داشته باشید و برنامه‌ای برای رشدتان در نظر گرفته باشید. از این راهنما برای ایجاد روش‌های قوی و خودکارسازی فرآیندهای تکراری استفاده کنید تا بتوانید به طور مداوم کسب و کار و درآمد خود را در طول زمان افزایش دهید.

استراتژی‌های قیمت‌گذاری و الگوها برای متخصصان خلاق

تعیین نرخ و طراحی ساختار هزینه برای فریلنسرها می‌تواند چالش برانگیز باشد، به ویژه اگر در ابتدای کار خود باشید. در ادامه به برخی از رایج‌ترین سوالات و راهبردها برای عبور از هر سناریو می‌پردازیم.

من باید از نرخ ساعتی استفاده کنم یا هزینه پروژه؟

بسیاری از فریلنسرها، به خصوص در ابتدای کار، هزینه خود را به صورت ساعتی محاسبه می‌کنند. برای محاسبه نرخ ساعتی خود، ابتدا باید مشخص کنید که در یک سال چقدر درآمد می‌خواهید داشته باشید. برای مثال، درآمد سالانه معقول برای یک وب‌دیولپر فریلنسر حرفه‌ای ممکن است ۱30،۰۰۰ دلار باشد.

در مرحله بعد، هزینه‌های عملیاتی خود را مشخص کنید. به یاد داشته باشید که باید مانند یک کسب و کار فکر کنید. آیا برای انجام کار خود به خرید لپ‌تاپ یا نرم‌افزار جدیدی نیاز دارید؟ این مبلغ را به مجموع هزینه‌ها اضافه کنید. برای مثال، در مورد یک توسعه‌دهنده وب، این مبلغ ممکن است 35,000 دلار باشد. بنابراین، هدف جدید برای دستمزد 130,000 + 35,000 = 165,000 دلار خواهد بود.

مشاهده این مطلب  افزایش خوانایی مقالات با طراحی سایت

همچنین باید مالیات را در نظر بگیرید. هزینه های بیمه را نیز در نظر بگیرید. کار به عنوان فریلنسر مسئولیت هایی متفاوت از یک کارمند تمام وقت دارد و باید این هزینه ها را در درآمد خود لحاظ کنید. در نهایت، عدد هدف خود را بر ساعات قابل فاکتور شدن در سال تقسیم کنید. برای مثال، یک توسعه دهنده وب ممکن است 165,000 دلار را بر 1,500 ساعت تقسیم کند که در نتیجه نرخ ساعتی حداقل 110 دلار برای او مشخص می شود. حتما بازار محلی خود را برای تعیین نرخ ساعتی رقابتی بررسی کنید.

یا شاید بهتر باشد که پروژه‌ها را به طور کلی ارزیابی کنید. قیمت‌گذاری بر اساس پروژه به شما امکان می‌دهد برای مجموعه‌ای از خروجی‌های نهایی، یک مبلغ ثابت تعیین کنید. مهم نیست که برای تکمیل کار 2 ساعت یا 19 ساعت کار کنید، در هر صورت مبلغ یکسانی دریافت خواهید کرد.

اگر محدوده کاری به طور واضح مشخص شده باشد، تخمین زمان مورد نیاز برای انجام کار ممکن است قابل اعتماد باشد و می توان از این تخمین به عنوان راهنمایی برای تعیین هزینه کل استفاده کرد. اگر محدوده کاری مبهم، نامشخص یا به نظر می‌رسد که ممکن است با گذشت زمان تغییر کند، نرخ ساعتی بهترین روش برای دریافت دستمزد منصفانه خواهد بود.

چه زمانی زمان مناسبی برای افزایش تعرفه های من است؟

هر چه بیشتر در حرفه خود کار کنید، تجربه بیشتری کسب می‌کنید و به مرور زمان، متخصص‌تر می‌شوید.متخصصان درآمد بیشتری نسبت به افراد همه فن حریف دارند.اگر در آموزش‌های پیشرفته سرمایه‌گذاری می‌کنید، مهارت‌های جدید می‌آموزید یا کار بیشتری را به عهده می‌گیرید، باید قیمت‌هایتان را برای انعکاس ارزش بیشتر خدماتتان افزایش دهید.

مشاهده این مطلب  با کوین توم، طراح محصول جدید، آشنا شوید.

فرض کنید پس از یک سال کار آزاد، گواهی Adobe خود را دریافت کرده اید و دو کمپین برای برندهای بزرگ انجام داده اید که ترافیک قابل توجهی ایجاد کرده و در درآمد مشتریان تاثیرگذار بوده اند. این مدارک جدید و تجربیات موفق دنیای واقعی می تواند نشان دهنده این باشد که شما آماده افزایش تعرفه خود و اعلام ارزش افزوده ای هستید که به مشتریان ارائه می دهید.

چگونه می‌توانم گفتگوهای مالی با مشتریان را با موفقیت مدیریت کنم؟

حقیقتش اینه که صحبت کردن در مورد پول می تونه خجالت آور باشه. چه بخواهید نرخ خودتون رو بگید یا پیگیر فاکتور پرداخت نشده باشید، یاد گرفتن چطور در لحظات دشوار زندگی حرفه ای خودتون عمل کنید، کمک می کنه که برای خودتون صحبت کنید و با مشتریانتون در رابطه خوبی باقی بمونید.

چطور به سوال درباره نرخ ساعتی‌تان پاسخ دهید

قبل از اینکه تعهدی برای انجام هر پروژه آزاد کاری بدهید، مطمئن شوید که انتظارات مالی خود را به طور واضح به اشتراک می‌گذارید و در مورد فلسفه قیمت‌گذاری خود اطلاعاتی ارائه می‌دهید. به یاد داشته باشید که بهتر است قیمت‌گذاری خود را بر اساس نتیجه‌ای که ارائه می‌دهید، نه زمان لازم برای اجرا، پایه گذاری کنید.

یک کپی‌رایتر حرفه‌ای ممکن است در 6 ساعت بتواند متن یک وب‌سایت را بنویسد. حتی با نرخ 200 دلار در ساعت، فقط 1200 دلار دریافت خواهد کرد. در حالی که این مبلغ برای کمتر از یک روز کار، مبلغ مناسبی است، اما نمی‌تواند تاثیر بلندمدت کار را به درستی نشان دهد — یک وب‌سایت می‌تواند نتایج بزرگی مانند افزایش جذب مخاطب و درآمد زایی را به ارمغان بیاورد. برای پاسخ به سوالات در مورد نرخ‌هایم، از این قالب استفاده کنید.

مشاهده این مطلب  در حال ساخت، بخش سوم

آیا می‌خواهی تمام نکات ضروری برای فریلنسرها را داشته باشی؟ شش الگوی قابل ویرایش ایمیل را از اینجا در هاپ اسکاتچ دانلود کنید.

راهنمای سریع مفاهیم پایه حسابداری

کسب‌وکار فریلنسری خود را مانند هر نهاد حرفه‌ای دیگر در نظر بگیرید که به زیرساخت مالی قانونی نیاز دارد؛ از جمله افتتاح حساب تجاری جداگانه و استفاده از ابزارهای حرفه‌ای پرداخت و حسابداری برای پیگیری جریان نقدینگی.

مدیریت مالی هوشمندانه داشته باش

  1. پول کار و زندگی شخصی را با هم قاطی نکن .اگر برای کسب‌وکارتان حساب بانکی جداگانه‌ای باز کنید، می‌توانید درآمد و هزینه‌هایتان را دقیق‌تر کنترل کنید. بسیاری از فریلنسرها، درآمد خود را به حساب شخصی‌شان واریز می‌کنند؛ اما ایجاد حسابی جداگانه، پیگیری درآمد و هزینه‌های کسب‌وکار فریلنسری را آسان‌تر می‌کند.
  2. یک صندوق اضطراری ایجاد کنید. پرداخت‌ها برای فریلنسرها همیشه به موقع نیست. شما می‌توانید با ابزارهای مدیریت نقدینگی دوره‌های کم‌درآمد را پشت سر بگذارید، اما یک روش دیگر این است که یک حساب ذخیره اضطراری راه اندازی کنید. این حساب را تا جایی که حداقل 3 ماه هزینه‌هایتان را پوشش دهد، پر کنید. با این کار، اگر ماه ضعیفی را تجربه کردید یا یک مشتری بزرگ دیر پرداخت کرد، مجبور نخواهید شد از پس‌اندازتان استفاده کنید و یا نگران شوید.
  3. شیوه پرداخت مناسبی برای کسب‌وکارتان انتخاب کنید. پلتفرم‌های پرداخت شخصی مانند ونمو و کَش‌اپ مزایای زیادی برای کسب‌وکارها ندارند و بسیاری از پلتفرم‌های تجاری مانند پی‌پال، کارمزد تراکنش دریافت می‌کنند. **چوگان** این سیستم برای پرداخت‌های تجاری طراحی شده است و پرداخت و دریافت پول را به‌صورت آنی و بدون هیچ هزینه‌ای بسیار آسان می‌کند. هنگام ارسال فاکتور، می‌توانید کل فرآیند را تنها با چند کلیک مدیریت کرده و همه چیز را در یک دفتر کل شفاف و ساده پیگیری کنید.
مشاهده این مطلب  کندی وردپرس

چند راهکار برای مدیریت جریان نقدی

نقدینگی ضعیف، اصلی‌ترین دلیل شکست کسب و کارهای کوچک است و فریلنسرها نیز اغلب در همین وضعیت قرار دارند. اگر قبض‌های شما زودتر از دریافت پرداختتان سررسید می‌شوند، ممکن است مجبور شوید برای پوشش هزینه‌های کسب و کار مثل پرداخت به پیمانکاران خود یا حتی مخارج زندگی مثل اجاره، مواد غذایی یا قسط ماشین، بدهکار شوید. این امر برای کسب و کار مضر است زیرا استرس غیرضروری ایجاد کرده و تمرکز شما را از رشد کسب و کارتان منحرف می‌کند.

برنامه‌ریزی مالیاتی و تأثیر آن بر شما

طراحان حقوق بگیر، مالیاتشان به صورت خودکار از حقوقشان کسر می شود. اما طراحان آزادکار باید مالیات خود را در طول سال محاسبه و کسر کنند. حتما تمام منابع درآمد خود را پیگیری کنید و مدارک استخدامی را بایگانی کنید. از هر چک حقوقی خود مبلغی را برای پرداخت مالیات در پایان سال کنار بگذارید. می توانید بخشی از حقوق خود را به طور خودکار به حسابی خاص برای این منظور اختصاص دهید.

فرآیند صدور فاکتور ضد اشتباه برای فریلنسرها

حالا که می‌دانید به عنوان فریلنسر باید چقدر درآمد داشته باشید و با نحوه‌ی گردش پول در کسب‌وکارهای فریلنسری آشنایی پیدا کرده‌اید، بیایید به موضوعات واقعاً مهم بپردازیم: نحوه‌ی دریافت پول. مکانیزم‌های مالی نباید در هیچ شغل فریلنسری به عنوان مسأله‌ای فرعی در نظر گرفته شوند – بالاخره اگر می‌خواهید پتانسیل درآمدی خود را به حداکثر برسانید و کسب‌وکار خود را توسعه دهید، باید سیستم‌های عملیاتی را به گونه‌ای طراحی کنید که این اولویت‌ها را منعکس کنند.

نکاتی که هنگام راه‌اندازی فرایند صدور صورت‌حساب باید به آن‌ها توجه کنید:

کاهش خطااشتباهات باعث تأخیر، ایجاد اصطکاک و تضعیف حرفه‌ای بودن کسب‌وکار شما می‌شوند. یک استراتژی صدور فاکتور که احتمال خطای انسانی را به حداقل می‌رساند (اتوماسیون‌ها دوست شما هستند!) و به بهبود دقت کلی تلاش‌های حسابداری کسب‌وکار شما کمک می‌کند، را تدوین کنید.

مشاهده این مطلب  اهمیت تنوع در محیط کار امروزه، به ویژه در دورکاری، بیش از هر زمان دیگری است.

فرآیندهای کاری آسانزمان برای فریلنسرها یک منبع ارزشمند است. به دنبال سیستمی برای صدور فاکتور باشید که مدیریت آن آسان باشد، در حالت ایده آل با یک داشبورد یکپارچه که به شما امکان می‌دهد تراکنش‌های ورودی و خروجی خود را در یک دفتر حساب مشاهده کنید. پرداخت‌ها را مشاهده و پیگیری کنید، فاکتورها را ارسال کنید، یادآوری‌ها را به‌صورت خودکار انجام دهید و موارد دیگر، همه اینها از یک مکان واحد.

پرداخت‌های سریع.کسب‌وکارها نمی‌خواهند روزها یا هفته‌ها منتظر دریافت وجه حاصل از معامله‌ی انجام‌شده بمانند. سرعت دریافت پرداخت‌ها برای فریلنسرها بسیار مهم‌تر است و گردش مالی بهتری برای پوشش هزینه‌ها یا سرمایه‌گذاری مجدد در کسب‌وکار (بازاریابی خدمات، دریافت گواهینامه در مهارت جدید و غیره) ایجاد می‌کند.

هزینه‌های اندکروشی برای صدور صورتحساب انتخاب کنید که کمترین هزینه را برای شما داشته باشد تا بتوانید بیشتر از درآمدتان را نگه دارید. این کار به نظر ساده می‌آید اما دشوارتر از چیزی است که فکر می‌کنید و می‌تواند تاثیر زیادی بر درآمد شما داشته باشد.

اتوماسیون‌های ضروری برای دریافت پول به عنوان فریلنسر

اتوماسیون‌ها مزیت بزرگی برای جابه‌جایی کارآمدتر پول در کسب و کار شما هستند. هرچه فرآیندهای عملیاتی بیشتری را تنظیم کنید که به صورت خودکار و بدون نیاز به نظارت دستی یا دخالت شما تکرار شوند، زمان و انرژی بیشتری را آزاد می‌کنید تا روی فعالیت‌های درآمدزا و ساختن یک شغل فریلنسینگ واقعا پایدار تمرکز کنید.

گام اول: تعیین کارهایی که باید خودکار شوند

اگر بتوانید کاری را با خطاهای کمتر، نظارت دستی کمتر و تنظیمات نسبتا کم انجام دهید، آن کار یک گزینه عالی برای خودکارسازی است. لیستی از همه فرآیندهایی که در این چارچوب قرار می‌گیرند، مانند:

مشاهده این مطلب  ۸ راه برای بهینه‌سازی رسانه‌های وب‌سایتتان به‌منظور بهبود عملکرد

– الگو سازی برای صدور فاکتور- اتوماسیون پرداخت صورتحساب- ساده سازی ورود مشتری- استاندارد سازی گردش کار- محصول سازی خدمات

گام دوم: فرآیندهای تکراری را به صورت خودکار تنظیم کنید.

پس از تهیه لیستی از فرآیندهای قابل اتوماسیون، بهترین پلتفرم‌ها و محصولات را برای راه اندازی انتخاب کنید.

گام سوم – دوباره در کسب و کار فریلنسینگ خود سرمایه گذاری کنید.

با صرفه‌جویی در وقت و هزینه، می‌توانید منابع ارزشمند خود را مجددا در حرفه فریلنسری خود سرمایه‌گذاری کنید و آن را گسترش دهید؛ چه با افزایش مشتریان و چه با یادگیری مهارت جدیدی که بازاریابی خدمات شما را بهبود می‌بخشد.

بعدش چی؟ ذهنیت رشد برای طراحان فریلنسر

فریلنسری بدون برنامه‌ریزی مالی دقیق، مثل سفر بدون نقشه است. احتمال گم شدن یا منحرف شدن از مسیر رسیدن به اهداف مالی‌تان بسیار زیاد است. با راه‌اندازی چند سیستم اولیه می‌توانید پیشرفت خود را دنبال کنید و در مسیر رشد، اصلاحات لازم را انجام دهید. بهینه‌سازی شغل فریلنسری خود را ادامه دهید تا متوجه شوید چه روشی با سبک و برند شخصی شما سازگار است. بالاخره شما رئیس خودتان هستید!

به دنبال یک شریک همه کاره برای صدور فاکتور و پرداخت صورتحساب با ابزارهای مدیریت جریان نقدینگی داخلی هستید؟

هپ اسکچ هاپ اسکاتچ، پلتفرمی جامع برای صدور صورتحساب و پرداخت برای مشاغل کوچک است. با استفاده از هاپ اسکاتچ، می‌توانید پرداخت‌ها را به‌طور آنی و بدون هیچ هزینه‌ای انجام دهید و دریافت کنید، تجربه پرداخت مشتریان خود را مطابق با برندتان شخصی‌سازی کنید و به نرم افزارهای حسابداری مانند Quickbooks متصل شوید. به هزاران کسب‌وکار بپیوندید که پرداخت‌ها و دریافت‌های خود را از طریق حواله بانکی و کارت اعتباری در هاپ اسکاتچ انجام می‌دهند.

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

مشاوره و مجری سئو سایت های کارخانه ها برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در ایران | سئو با جواد یاسمی

آخرین مقالات

بهترین تیم سئو ایران و مشهد
طراحی سایت مشهد | قیمت طراحی سایت در مشهد | طراحی سایت وردپرسی
سفارش طراحی سایت مشهد، کسب و کار شما را رونق می‌دهد. فرقی ندارد شما چه کسب و کاری دارید آنلاین نشدن کسب...
آیا وب‌سایت شما به بخش پرسش و پاسخ نیاز دارد؟
صفحات سؤالات متداول در دو دهه گذشته، تاریخچه‌ای پر فراز و نشیب را پشت سر گذاشته‌اند. در ابتدا، صفحه سؤالات...
انتخاب ساختار مناسب برای طراحان: LLC یا S Corp
به عنوان یک طراح آزادکار، احتمالا با اصطلاحات LLC و S Corp آشنا هستید، اما انتخاب بین این دو می تواند...
اشتباه نکنید، سندروم خودزنی می‌تواند چیز خوبی باشد!
اگر تا به حال در زندگی به نقطه‌ای رسیده‌اید که صدایی در سرتان می‌گوید به اندازه کافی خوب، با تجربه، باهوش،...
نکات ارزشمند برای تعامل با کاربران فناوری
طراحی مؤثر برای مخاطبان متخصص فناوری، مانند دانشمندان داده و مهندسان نرم‌افزار، نیازمند تعادل ظریفی بین...
قالبی برای توجیه کپی‌رایترها و طراحان
تهیه‌ی یک شرح مختصر و واضح به هر طراح یا کپی‌رایتری کمک می‌کند تا کاری ارائه دهد که تمام انتظارات شما...

دیدگاه ها

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • تماس
  • تلگرام
  • واتساپ
× Send

خدمات سئو، طراحی سایت و گوگل

رتبه 1 گوگل باشید.

سفارش دهید >> 09376996070