به عنوان طراح، برند شما فراتر از وبسایت جایزهدارتان و داراییهای نهایی که به مشتری تحویل میدهید، است.
تمام مسیر مشتری از ابتدا تا انتهاست.
متاسفانه، طراحان مجبورند از ابزارهایی استفاده کنند که قدیمی، دستوپاگیر هستند و تجربهای بسیار متفاوت از آنچه که از یک طراح انتظار میرود، برای مشتریان فراهم میکنند.
خبر خوب این است که ابزارهایی وجود دارند که شاید از آنها بیخبر باشید و میتوانند این مشکل را برطرف کنند. برای مثال، به این [لینک/مورد] مراجعه کنید. تولیدکننده فاکتور رایگان این برای خلاقان ساخته شده است.
برای ساختن برندی که به شما امکان افزایش تعرفهها را بدهد، باید تمام نقاط تماس با مشتری را در تجربهای زیبا و شهودی به هم متصل کنید.
برای این کار، هر طراح باید تصمیم بگیرد که از ابزارهای جداگانه استفاده کند یا از یک پلتفرم همه در یک مانند شکوفه ابزارهای مجزا امکانات بیشتری ارائه میدهند، اما بسیار گرانتر هستند و برای اتصال و نگهداری آنها به شغل تمام وقت نیاز است.
خوشبختانه ابزارهای CRM یکپارچهای مانند هانیبوک، دوبسادو و بلوم که به شما امکان میدهد گردش کار مشتری خود را در یک مکان بهینهسازی کنید.
این مقاله به بررسی ابزارهای ضروری کسبوکار برای طراحان میپردازد.
جمعآوری اطلاعات مخاطبان
هر جا مشتریانت شما را پیدا کنند، باید راهی آسان و شهودی برای برقراری ارتباط با شما داشته باشند. بیشتر طراحان وبسایت و ایمیل خود را در نمونه کارهایشان قرار میدهند؛ اما این روش ایدهآل و حرفهای نیست. تصور کنید اگر آمازون برای خرید چیزی چنین روشی داشت چه میشد.
علاوه بر این، فرمهای تماس سنتی حس درخواست سرویس تعمیر یخچال خراب را میدهند. آنها هیچ اعتمادی ایجاد نمیکنند و به برند شما کمکی نمیرسانند.
به جای آن، از فرمهای جذب سرنخ استفاده کنید که به مشتری اجازه میدهد بهصورت مکالمهای، در هر مرحله به یک سؤال پاسخ دهد.
بهترین ابزارهای جذب مخاطب عبارتند از:
- شکوفه نرمافزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) همه کاره با قیمت ۳۳ دلار در ماه
- تایپ فرم از ۲۵ دلار در ماه شروع میشود
- جوتفرم از ۳۹ دلار در ماه شروع میشود
مدیریت سرنخها
وقتی شروع به جذب مشتریان بالقوه کردید، باید روش مناسبی برای سازماندهی آنها داشته باشید و مطمئن شوید که هیچ فرصتی از دست نمیرود.
ایمیل و پیامهای مستقیم شما سیستم مدیریت ارتباط با مشتری نیستند. گاهی اوقات مشتریان بالقوه نیاز به پیگیری مجدد در عرض ۱ یا ۲ ماه دارند و برخی دیگر پیش از ارائه پیشنهاد، به پرورش و فروش بیشتری نیاز دارند.
برخلاف تجارت الکترونیک، چرخه فروش یک طراح بهطور متوسط 1 تا 3 ماه طول میکشد؛ بنابراین به ابزارهای ردیابی قوی برای شناخت گام بعدی برای هر مشتری بالقوه نیاز دارید.
بهترین ابزارهای مدیریت سرنخها عبارتند از:
- شکوفه نرمافزار جامع مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) با قیمت 33 دلار در ماه
- پایپدرایو از ۱۹.۵۰ دلار در ماه شروع میشود
- دوشنبه رایگان با امکانات محدود
برنامهریزی تماسها
بیشتر مشتریان شما باید برای گفتگو درباره نیازها و الزامات پروژه، تماس مقدماتی هماهنگ کنند. ناکارآمدترین روش، تبادل ایمیلهای متعدد در جیمیل برای تعیین زمانی مناسب برای هر دو طرف است. در این مدت، ممکن است مشتری نظر خود را تغییر دهد یا طراح دیگری پیدا کند.
استفاده از ابزاری برای برنامهریزی که به شما امکان تعیین ساعات کاری و ارسال یک لینک عمومی برای انتخاب تاریخ به مشتریان را بدهد، بسیار شهودیتر است.
بهترین راهحل، قابلیت یکپارچهسازی با زوم خواهد داشت تا بتوانید بهراحتی در زمان مناسب تماس بگیرید.
بهترین ابزارهای برنامهریزی عبارتند از:
- شکوفه نرمافزار جامع مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) با قیمت ۳۳ دلار در ماه
- کلندلی رایگان با امکانات محدود
- میتوانید من را رزرو کنید رایگان با امکانات محدود
ارسال فاکتور و دریافت وجه
وقتی مشتری آماده رزرو شد، به پیشنهاد/قیمت نیاز دارد؛ یا اگر قبلاً درباره قیمت صحبت کردهاید، میتوانید مستقیماً فاکتور صادر کنید.
برای حفظ اعتبار یک برند طراح، شیوهی ارسال فاکتور بسیار مهم است. استفاده از نرمافزارهای پردازشگر کلمه یا اکسل حرفهای نیست. به همین ترتیب، ابزارهای زیادی وجود دارند که فاکتورهای قدیمی و بدون امکان پرداخت آنلاین ارائه میدهند.
بهترین نرمافزار فاکتور، تمام روشهای پرداخت شما را یکپارچه میکند. اینگونه است که سریعتر وجه خود را دریافت میکنید، زیرا هر مشتری روش پرداخت خاص خود را دارد.
در حال حاضر، تنها راهکاری که امکان پرداخت موبایلی را به صورت یکپارچه در فاکتورها ارائه میدهد، بلوم است. با استفاده از بلوم، هر فاکتور صفحهای برای پرداخت خواهد داشت که تمام روشهای پرداخت شما را ارائه میدهد.
علاوه بر این، میتوانید قراردادها را نیز به صورت الحاقی به فاکتور اضافه کنید تا این مراحل در یک لینک ترکیب شوند.
بهترین ابزارهای زمانبندی عبارتند از:
- شکوفه نرمافزار جامع مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) با قیمت ۳۳ دلار در ماه
- شلوغ رایگان با امکانات محدود
- بونسای از 24 دلار در ماه شروع میشود
امضای قراردادها
امضای قراردادها راه خوبی برای محافظت از خود در صورت بروز مشکل در پروژه است، اما افزودن قرارداد به فرآیند جذب مشتری و پرداخت میتواند برای همه آزاردهنده باشد.
هنوز هم هستند طراحانی که از مشتریان خود میخواهند اسناد را چاپ، امضا، اسکن، آپلود و ارسال کنند. این رویهای بسیار غیرحرفهای برای هر دو طرف است.
به جای این روش، استفاده از امضای دیجیتال را برای تسریع و تسهیل فرایند برای همه طرفین در نظر بگیرید.
بهترین ابزارهای امضای قرارداد:
- شکوفه نرمافزار جامع مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) با قیمت ۳۳ دلار در ماه
- هلو ساین از ۱۵ دلار در ماه شروع میشود
- امضای الکترونیکی ادوبی از ۱۲.۹۹ دلار در ماه شروع میشود
راه اندازی و پنلهای مشتری
بعد از پرداخت مشتری، باید فرایند آغاز به کار او انجام شود تا بتواند در فرآیند طراحی مشارکت کند. برخی طراحان برای مکاتبات در طول فرآیند طراحی از Gmail استفاده میکنند، برخی دیگر از Slack و برخی دیگر از ابزارهای مدیریت وظایف بهره میبرند.
هر گزینه ای مزایا و معایب خود را دارد، اما بهترین ابزار، پورتالی برای مشتری ارائه میدهد که شامل نمای کلی پروژه، پرداخت، پیشرفت پروژه، داراییها و اسناد و ارتباطات است.
تنها ابزاری که میتواند همه اینها را در یک پورتال اختصاصی مشتریان ادغام کند، بلوم است.
بهترین ابزارهای پورتال مشتری عبارتند از:
- شکوفه نرمافزار جامع مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) با قیمت ۳۳ دلار در ماه
- نوتیون رایگان با امکانات محدود
- کاستمر از ۲۹ دلار در ماه شروع میشود
مدیریت و خودکارسازی پروژه
در نهایت، اگر میخواهید آژانسی را توسعه دهید یا پروژههای بیشتری را بر عهده بگیرید، به یک سیستم گردش کار نیاز خواهید داشت. این کلید مقیاسپذیری است.
یک روند کاری به شما امکان میدهد کلیه وظایف کلیدی هر پروژه را مشخص کنید، پیشرفت کار را پیگیری کنید و در صورت امکان، ارتباطات را خودکار کنید.
ابزارهای مدیریت پروژه فراوانی وجود دارد، اما بیشتر آنها برای تیمهای بزرگ طراحی شدهاند و ویژگیهای پیچیدهای دارند که طراحان به آنها نیازی ندارند.
ابزارهای مدیریت پروژه برای طراحان:
- شکوفه نرمافزار جامع مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) با قیمت ۳۳ دلار در ماه
- دوشنبه رایگان با امکانات محدود
- آسانا رایگان با امکانات محدود
در کسب و کار خلاقانه خود سرمایهگذاری کنید
برای طراحان، داشتن ابزار مناسب برای حفظ برند، دریافت بهموقع دستمزد و توسعه کسبوکار ضروری است. با ابزارهای بالا، همه چیزهایی را که برای ارتقای کسبوکار خلاقانه خود در سال ۲۰۲۳ نیاز دارید، در اختیار خواهید داشت.