فروش اینترنتی از روز اول با جواد یاسمی

این اشتباه بزرگ ممکن است شغل شما را به عنوان طراح تجربه کاربری به خطر بیندازد.

آنچه در این مقاله می خوانید:

هدف اصلی شما به عنوان طراح تجربه کاربری، ایجاد تجربه‌ای روان و کاربرپسند است؛ اما اشتباه بزرگی که می‌تواند شغلتان را به خطر بیندازد، فقط به حرف‌های مشتری گوش کردن است.

نه، صبر کن، حرفمونو بشنو …

بدون شک، ارائه آنچه مشتری می‌خواهد مهم است و رضایت مشتری نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. اما، به عنوان طراح تجربه کاربری، اولویت‌بندی نیازها و ترجیحات کاربران نهایی در کل فرآیند طراحی از اهمیت حیاتی برخوردار است.

اگر فقط به خواسته‌های مشتری خود توجه کنید، فقط در یک جهت حرکت خواهید کرد، یعنی همان جهت دیدگاه مشتری. اما اگر به طور همزمان به نیازها و هدف مشتری و به کاربران خود نیز توجه داشته باشید، می‌توانید پل ارتباطی بین مشتری و کاربر نهایی باشید.

در این پست وبلاگی، خواهیم آموخت چگونه از فقط گوش دادن به مشتری اجتناب کنیم و خود را به‌عنوان یک طراح UX موفق در هر نقشی که داریم، معرفی کنیم. در اینجا چهار راه برای اجتناب از این اشتباه بزرگ وجود دارد.

تحقیق و پرسش: درک دیدگاه کاربران

تحقیق درباره کاربران پایه و اساس طراحی تجربه کاربری موثر است. پرسیدن سوال از مشتری در زمان ارائه پیشنهاد می‌تواند بسیار مفید باشد. مشتری می‌داند کاربرانش چه کسانی هستند و چرا می‌خواهند با آنها صحبت کنند. شاید آنها به راهنمایی در مورد چگونگی یا راه‌های جایگزین برای برآورده کردن نیازهایشان نیاز داشته باشند و اینجاست که تحقیق وارد عمل می‌شود. به جای اتکا به دانش صرف مشتری، انجام تحقیق مستقل می‌تواند بسیار ارزشمند باشد.

از ابزارهایی مانند آزمون کلیک اول و مرتب سازی کارت برای درک بهتر رفتار، انتظارات و مشکلات کاربران نظرسنجی‌ها نیازهای کاربران نهایی شما را به طور کامل درک کنید. با پرسیدن سوالات مرتبط، فعالانه با کاربران تعامل داشته باشید تا نیازها، خواسته‌ها و انگیزه‌های آنها را به طور دقیق درک کنید. این امر به شما امکان می‌دهد تا طرح‌هایی با تمرکز بر کاربر ایجاد کنید که با مخاطب هدف شما به طور واقعی ارتباط برقرار کند.

مشاهده این مطلب  لاراول در مقابل سیمفونی: کدام فریمورک برای پروژه شما بهتر است؟ | وبلاگ طراحی دریبل

طراحی برای کاربران: تعادل بین دسترسی، کارایی و زیبایی

طراحی برای کاربران شامل تمرکز بر سه جنبه اصلی است: دسترسی، کارایی و زیبایی‌شناسی.

  • دسترسی‌پذیریمطمئن شوید که طراحی شما فراگیر و قابل استفاده برای طیف وسیعی از افراد، از جمله افراد دارای معلولیت، باشد. به کنتراست رنگ‌ها، اندازه متن، متن جایگزین برای تصاویر یا حتی راهی برای افزایش اندازه فونت در سایت برای برخی از کاربران فکر کنید.
  • کاراییبه سادگی اطمینان حاصل کنید که طراحی شما طبق انتظار کار می‌کند. اولویت را به شهودی و آسان بودن پیمایش سایت بدهید تا مسیر کاربری یکپارچه‌ای را تضمین کنید. آیا مراحل بعدی آسان برای پیدا کردن و دنبال کردن هستند؟ آیا سریع بارگذاری می‌شود؟ تست A/B انجام دهید آزمایش قابلیت استفاده برای جمع‌آوری بازخورد و بهبود طراحی‌هایتان بر اساس تعاملات واقعی کاربران.
  • زیبایی شناسیعناصر بصری نیز اهمیت دارند. مطمئن شدن از اینکه طراحی زیبا، هماهنگ با برندینگ مشتری و منطقی است، نقش مهمی در جذب و رضایت کاربر دارد.

نیازهای کاربران را به عنوان پل ارتباطی به مشتریانتان منتقل کنید.

شما به عنوان طراح تجربه کاربری، نقش پل ارتباطی بین مشتری و کاربران نهایی را دارید. در حالی که درک و احترام به اهداف مشتری ضروری است، کمک به آنها برای تفکر از دیدگاه کاربران نیز به همان اندازه حیاتی است. مشتری خود را در مورد اهمیت در نظر گرفتن نیازها، خواسته‌ها و تمایلات کاربران در طول فرآیند طراحی آگاه کنید. با ایفای نقش مدافع کاربران، می‌توانید مشتریان خود را به سمت اتخاذ تصمیمات آگاهانه‌ای هدایت کنید که منجر به تجارب کاربری برجسته می‌شوند.

مشاهده این مطلب  چگونه به عنوان طراح آزاد درآمد کسب کنیم (و آن را حفظ کنیم)

طراحی شما باید با ارائه تجربه‌ای کاربری استثنایی و وب‌سایتی که به خوبی کار می‌کند، ظاهری جذاب دارد و به آسانی قابل پیمایش است، با کاربران طنین‌انداز شود. این امر باعث می‌شود کاربران مدت بیشتری در سایت شما بمانند و منجر به جذب مشتریان بالقوه یا فروش برای موکل شما می‌شود.

به مهارت‌هایتان اعتماد کنید: خودتان را به‌عنوان طراح تجربه کاربری توانمند سازید.

برای اجتناب از تکیه صرف به نظرات مشتری، اعتماد به مهارت‌ها و دانش خود به عنوان طراح تجربه کاربری ضروری است. از تجارب، تخصص و بهترین روش‌های صنعت برای هدایت موثر فرایند طراحی استفاده کنید. با به اشتراک گذاشتن بینش‌ها و توضیح منطق پشت انتخاب‌های طراحی، ارزش خود را به اثبات برسانید. با توانمندسازی خودتان، می‌توانید خود را به عنوان یک متخصص قابل اعتماد معرفی کنید که به طور مداوم تجربه‌های کاربری استثنایی را ارائه می‌دهد.

مشتریان اغلب به طراحان UX مراجعه می‌کنند چون می‌دانند که در دانششان خلا وجود دارد. از این خلا استفاده کنید، آن را پر کنید و با مشتری خود همکاری کنید تا بهترین وب‌سایت را برای کاربران ایجاد کنید. در نهایت، این امر منجر به جذب مشتری یا فروش برای مشتری شما خواهد شد و به این معنی است که شما کار فوق‌العاده‌ای انجام داده‌اید!

موفقیت در تجربه کاربری: یافتن تعادل مناسب میان نیازهای مشتری و کاربر

به عنوان طراح تجربه کاربری، اولویت‌بندی نیازهای کاربران نهایی شما امری حیاتی است. اجتناب از اشتباه بزرگ تکیه صرفا بر نظرات مشتری، می‌تواند به شما در درخشش در نقشتان و فراتر رفتن از انتظارات مشتری (و کاربرانش) کمک کند. با انجام تحقیقات کامل، طراحی با تمرکز بر کاربران، ایفای نقش پل بین مشتری و کاربران، و اعتماد به مهارت‌هایتان، شما می‌توانید تجربیات کاربری خارق‌العاده‌ای خلق کنید که شما را در صنعت متمایز خواهد کرد.

مشاهده این مطلب  طراحی سایت با دات نت (ASP.Net)

به یاد داشته باشید که موفقیت در توانایی شما برای متعادل کردن نیازهای مشتریان با نیازها و خواسته‌های کاربرانی است که در نهایت با طرح‌های شما تعامل خواهند داشت.

اگر به کمک در درک بهتر کاربران خود یا نحوه طراحی با تمرکز بر آنها نیاز دارید، Optimal Workshop می تواند به شما کمک کند. کارگاه بهینه سازی متخصص تحقیق تجربه کاربری است. به شما (و مشتری شما) کمک می‌کند تا با در نظر گرفتن کاربران، طراحی انجام دهید و تجربه‌ای کاربری ایجاد کنید که کاربران را درگیر و روی کار نگه دارد و سرنخ‌ها را به مشتری و فروش را به درآمد تبدیل کند.

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

مشاوره و مجری سئو سایت های کارخانه ها برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در ایران | سئو با جواد یاسمی

آخرین مقالات

بهترین تیم سئو ایران و مشهد
طراحی سایت مشهد | قیمت طراحی سایت در مشهد | طراحی سایت وردپرسی
سفارش طراحی سایت مشهد، کسب و کار شما را رونق می‌دهد. فرقی ندارد شما چه کسب و کاری دارید آنلاین نشدن کسب...
آیا وب‌سایت شما به بخش پرسش و پاسخ نیاز دارد؟
صفحات سؤالات متداول در دو دهه گذشته، تاریخچه‌ای پر فراز و نشیب را پشت سر گذاشته‌اند. در ابتدا، صفحه سؤالات...
انتخاب ساختار مناسب برای طراحان: LLC یا S Corp
به عنوان یک طراح آزادکار، احتمالا با اصطلاحات LLC و S Corp آشنا هستید، اما انتخاب بین این دو می تواند...
اشتباه نکنید، سندروم خودزنی می‌تواند چیز خوبی باشد!
اگر تا به حال در زندگی به نقطه‌ای رسیده‌اید که صدایی در سرتان می‌گوید به اندازه کافی خوب، با تجربه، باهوش،...
نکات ارزشمند برای تعامل با کاربران فناوری
طراحی مؤثر برای مخاطبان متخصص فناوری، مانند دانشمندان داده و مهندسان نرم‌افزار، نیازمند تعادل ظریفی بین...
قالبی برای توجیه کپی‌رایترها و طراحان
تهیه‌ی یک شرح مختصر و واضح به هر طراح یا کپی‌رایتری کمک می‌کند تا کاری ارائه دهد که تمام انتظارات شما...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • تماس
  • تلگرام
  • واتساپ
× Send

خدمات سئو، طراحی سایت و گوگل

رتبه 1 گوگل باشید.

سفارش دهید >> 09376996070