سال تحصیلی جدید فرا رسیده و برای ما در نیمکره شمالی، وقت خداحافظی با تابستانی کوتاه است. اگر طراح یا تولیدکننده محتوا هستید، ممکن است به دنبال جرقهای باشید تا این فصل بازگشت به مدرسه را جذابتر و شاید راهی برای درآمد جدید کنید.
اقتصاد خالقان که ارزشی برابر با ۱۰۴.۲ میلیارد دلار دارد و به سرعت در حال رشد است، رونق بسیاری یافته و موج جدیدی از تولیدکنندگان محتوا را به همراه آورده است. افراد امروزه با بیش از یک پلتفرم رسانه اجتماعی در ارتباط هستند و همین امر، داشتن درک گستردهای از هر یک را مهمتر میکند. ممکن است فکر کنید اقتصاد خالقان تنها حول ستارگان بزرگ دیجیتال با بیش از یک میلیون دنبال کننده میچرخد، اما واقعیت این است که بازاریابی میکرواینفلوئنسرها در سال ۲۰۲۲ با سرعتی بیشتر از بازاریابی اینفلوئنسرهای سنتی رشد خواهد کرد. با این انعطافپذیری فوقالعاده، هر کسی حتی اگر تمام وقت کار کند یا درس بخواند، شانس تبدیل شدن به یک خالق را دارد.
با این انعطافپذیری فوقالعاده، هر کسی حتی اگر تمام وقت کار یا درس بخواند، میتواند شانس خلق کردن داشته باشد.
از وب ۱.۰ تا ۳.۰ خیلی چیزها تغییر کرده، اما یک چیز ثابت مانده است: نیاز به خلق محتوای سرگرمکننده برای کسانی که میخواهند اطلاعات کسب کنند. اما ساخت محتوا هر چقدر هم هیجانانگیز باشد، از کجا باید شروع کرد؟ در اینجا ۵ عنصر ضروری برای الهام گرفتن در فصل جدید تحصیلی و لذتبخش و روان کردن مسیر خلق محتوای شما آمده است.
با چیزی که به آن علاقه دارید شروع کنید
محتواسازی به تجربه شما بستگی ندارد، مردم محتوای شما را ارزش میگذارند نه سنتان؛ بنابراین هرچه ایدههایتان جدیدتر باشد، محتوای شما جذابتر خواهد بود. با این حال، ابداع ایده برای مبتدیان دشوار است و خلاقیت آنها گاهی مسدود میشود. در واقع، بر اساس آمار سایت ویبلی، ۵۹ درصد از سازندگان محتوا به دلیل خستگی ناشی از ابداع ایدههای جدید دچار فرسودگی شدهاند.
شان جاگوردار، معاون رئیس شرکت جهانی نرمافزار، با بیش از ۲۰ سال سابقه در طراحی خلاقانه واندرشر بر این باور است که خالقان باید کار خود را با آنچه به آن مسلطترند، در آن مهارت بیشتری دارند یا به راحتی در دسترسشان است، آغاز کنند. خالق، هر کسی است که چیزی خلق میکند: اینفلوئنسر، یوتیوبر، وبلاگنویس و پادکستر، اما هنرمندان صنایع دستی، موزیسینها، نویسندگان، عکاسان و همه کسانی که بین اینها قرار میگیرند نیز خالق هستند. در نهایت، خالق بودن راهی برای نشان دادن استعدادها و به طور بالقوه کسب درآمد از آنهاست.
روند خلاقیت مانند سفری برای کشف خود است؛ بنابراین شناخت خود و رابطهتان با محتوای تولیدیتان بسیار مهم است. هنگام خلق محتوای بیشتر، همیشه به یاد داشته باشید که هر ویدیو یا محتوایی بهترین عملکرد را نخواهد داشت و این اشکالی ندارد! ما فقط انسان هستیم و به زمان برای بازیابی نیاز داریم.
در نهایت، این اشتیاق توست که تو را به پیش میراند. از آن لذت ببر!
مدیریت زمان، کلید موفقیت است.
چیزی که شغل تولید محتوا را جذاب میکند، انعطافپذیری بالای آن است. اما با وجود غیرممکن به نظر رسیدن، این انعطافپذیری گاهی آزاردهنده میشود. نظرسنجی پودی نشان داد که بزرگترین چالش سازندگان محتوا در همه سطوح تجربه، رشد مخاطبان (۳۲.۹ درصد) و سپس یافتن زمان کافی برای همه کارها (۲۱.۶ درصد) است. پس، چه مقدار آزادی، آزادی بیش از حد است؟
بزرگترین چالشهای سازندگان، افزایش مخاطبان و سپس یافتن وقت کافی برای انجام همه کارهاست.
مثل هر شغل تماموقت، مدیریت زمان یکی از کلیدهای موفقیت است. علاوه بر ایجاد یک برنامهی روتین، از وقت خود بهخوبی استفاده کنید تا بهرهوری خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهید، بدون آنکه از زمان مسئولیتهای روزانهی خود بکاهید. مثلاً میتوانید در زمان ناهار، موضوعات ترند را دنبال کنید یا در مسیر رفتوآمد، ویدیوها را ویرایش کنید.
پیشرفتهای تکنولوژی این امکان را فراهم کرده است که بهراحتی بتوانید محتوایی مانند ویدئو را با هر دستگاه موبایلی ویرایش کنید؛ مثلاً با FilmoraGo، ویرایشگر ویدئوی موبایل که به کاربران اجازه میدهد با استفاده از کتابخانهی وسیعی از موسیقی بدون حق امتیاز، برچسبهای ترند و فیلترها، در هر کجا ویدئوهای جذابی بسازند. کاربران حتی میتوانند ساختههای خود را مستقیماً از برنامه به پلتفرمهای اجتماعی مختلفی مثل اینستاگرام و یوتیوب به اشتراک بگذارند.
یک گروه یا جامعه پیدا کنید
هنگامی که سازندگان با چالشهایی روبرو میشوند، برای مشاوره به دیگر سازندگان مراجعه میکنند. سازندگان باتجربه محتوای خودشان زمانی در جایگاه سازندگان مبتدی بودهاند، بنابراین بینشهای ارزشمندی برای به اشتراک گذاشتن دارند.
به یاد داشته باشید که بهویژه زمانی که تولید محتوای شما در حال رشد است، از کمکهای بیشتر استفاده کنید. درخواست کمک به شما آرامش خاطر میدهد و از فرسودگی شغلی جلوگیری میکند. این مأموریت برنامه جذب سازندگان واندرشر است. امیدواریم این برنامه بتواند نقطه آغاز سفر هر سازنده جدید باشد تا بتوانند الهامات خود را به اشتراک بگذارند و اعتماد به نفس خود را در جامعه تقویت کنند.
ابزارهای خلاقانهی جدید را امتحان کنید تا متمایز شوید.
گام بعدی این است که به چگونگی متمایز کردن محتوای خود در دنیای دیجیتال که دسترسی به اطلاعات در آن بسیار آسان است، فکر کنید. در انتخاب ابزارهای خلاقانه، ویژگیهایی که سازندگان مبتدی باید به دنبال آنها باشند، شامل الگوهای ویرایش ویدیو و توابع ویرایش پیشرفته مانند کیفریمینگ و آهنگهای صوتی با شیب یادگیری کم است.
نرمافزار آسانکار واندرشر، بدون کاهش کیفیت، در وقت کاربران صرفهجویی میکند و به خالقانی مثل شما امکان خلق محتوا را میدهد.تومیخواهم.
- فیلمورا ویرایشگر ویدیوی اصلی برای کاربران در هر سطح مهارتی.
- فیلموراگوویرایشگر ویدیوی موبایل برای ساختن ویدیوهای سرگرمکننده در هر مکان.
- فیلماستاک کتابخانهی ویدیویی شامل افکتهای ترند، تصاویر و موسیقی آماده است.
- انیمه ریلیسازنده انیمیشنی که بهسرعت و بهراحتی ویدیوهای توضیحی متحرک میسازد.
اثر خود را به نمایش بگذارید.
خجالت نکش، خلق شما برای به اشتراک گذاشتن ساخته شده است! غولهای فناوری میدانند که اقتصاد خالقان بسیار رقابتی است، و به همین دلیل، مشوقهای فراوانی را برای خالقان در سراسر جهان ارائه کردهاند.
- یوتیوب صندوق سازندگان محتوا را با ۱۰۰ میلیون دلار راهاندازی کرد.
- اسنپچت از زمان راهاندازی قابلیت اسپاتلایت در سال ۲۰۲۱، ۱۳۰ میلیون دلار به ۵۴۰۰ سازنده پرداخت کرده است.
- لینکدین ۲۵ میلیون دلار در برنامه شتابدهنده سازندگان خود برای حمایت از سازندگان محتوا سرمایهگذاری کرد.
اوایل امسال، اینستاگرام طرح آزمایشی سرویسهای اشتراکی را با قیمتهایی بین 0.99 تا 99.99 دلار راهاندازی کرد که به خالقان محتوا درآمدی قابلپیشبینی میدهد. به تازگی هم تیکتاک برنامه جدیدی به نام تیکتاک پالس را آغاز کرده که درآمد تبلیغات خود را با خالقان محتوا تقسیم میکند.
در چالش «بازگشت به مدرسه، بازگشت به تفریح» شرکت کنید
احساس میکنید آمادهاید تا خلاقیت درونیتان را آزاد کنید؟ این فرصت در فصل بازگشایی مدارس برای شماست!
از حالا تا ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۲، به… بپیوندیدبازگشت به مدرسه، بازگشت به خوشیبا ساخت ویدیویی که لحظات سرگرمکنندهی بازگشت به مدرسه و تابستان را به نمایش میگذارد، در کمپین واندرشر شرکت کنید. ویدیوی خود را با هشتگ #BacktoSchoolCreation به اشتراک بگذارید و @Wondershare را در فیسبوک، اینستاگرام، توییتر یا یوتیوب تگ کنید. ۸ برنده بر اساس دو معیار— کیفیت محتوا و میزان تعامل (لایک و کامنت)— انتخاب خواهند شد. جوایز شامل:
- لبخند مکبوک ایر با تراشه ام۲
- خستهامهدفون بیسیم دو بیتز استودیو ۳
- چشمکپنج کارت هدیه الکترونیکی ۱۰۰ دلاری
برای افزایش شانس برنده شدن، با افزودن افکتها، عناوین، جلوههای انتقال، موسیقی و قالبها با استفاده از نرمافزار خلاقانه و چندمنظوره واندرشر، ویدیوها را جذابتر و دیدنیتر کنید.
استعدادها و دانش، هر دو قابل تبدیل به پول هستند.
براساس گزارش اینسایتهای بازار جهانی، ارزش بازار آموزش الکترونیکی آمریکای شمالی در سال ۲۰۲۱، ۱۲۰ میلیارد دلار بود و با توجه به اینکه این روش، جایگزینی کمهزینهتر و بهراحتی قابل دسترسی برای آموزش است که نتایج مشابه آموزش عالی را ارائه میدهد، به رشد خود ادامه خواهد داد. واندرشر میتواند با ارائه طیف وسیعی از ابزارهای کاربردی، به راحتی نیازهای فزایندهی معلمان را برآورده کند.
- دموکریتورارائه دهندهی صفحهای که ارائههای آنلاین را جذاب میکند.
- پی دی اف المنت راهکاری پیدیاف که به کاربران امکان ویرایش، تبدیل و امضای فایلهای پیدیاف را روی هر دستگاهی میدهد.
- ادراماکسراهکاری نموداری که به کاربران کمک میکند ایدههای خود را به آسانی تجسم کنند.
- ادرا مایندابزاری برای نقشه ذهنی که به کاربران در ثبت و سازماندهی هر ایدهای کمک میکند.
واندرشِر که در سال ۲۰۰۳ تأسیس شد، یکی از پیشگامان جهانی در توسعه نرمافزار و مبتکر در حوزه خلاقیت دیجیتال است. فناوری ما قدرتمند و راهحلهای ما ساده و آسان هستند. به همین دلیل میلیونها نفر در بیش از ۱۵۰ کشور جهان به ما اعتماد دارند. ما به کاربران خود در پیگیری علایقشان کمک میکنیم تا با هم دنیایی خلاقتر بسازیم.