ابتدا تفاوت بین صفحه فرود و وبسایت را روشن کنیم. در این مقاله، ما درباره صفحه فرود صحبت می کنیم، یک صفحه وب مستقل که به طور خاص برای یک کمپین بازاریابی یا تبلیغات طراحی شده است. هدف از صفحه فرود، تبدیل کاربران به مشتریان بالقوه یا مشتریان واقعی از طریق تشویق آنها برای انجام یک عمل خاص، مانند پر کردن یک فرم یا خرید، می باشد.
وقتی صحبت از صفحات فرود میشود، کاربران شما اغلب از منبعی خارجی مانند بازاریابی ایمیلی، رسانههای اجتماعی یا یک تبلیغ پولی میآیند که آنها را به کنجکاوی برای اطلاعات بیشتر و در نهایت اقدام ترغیب میکند.
طراحی یک صفحه فرود موثر کار ساده ای نیست.از این کار خودداری کنیددر طراحی صفحه فرود، بیایید شروع کنیم!
نداشتن دعوت به عمل واضح
دعوت به عمل (CTA) کلید یک صفحه فرود موثر است. هنگام کار روی دعوت به عمل از خودتان بپرسید: هدف اصلی ما از کاربر هنگام ورود به صفحه فرود چیست؟ یک دعوت به عمل جذاب به سادگی این است که مطمئن شوید آنچه میخواهید کاربر انجام دهد واضح، مختصر و به راحتی قابل یافتن باشد. این مثل یک تابلو راهنما یا دستورالعمل واضح و غیر قابل چشم پوشی است. برخی از دعوت به عمل های رایج شامل “همین حالا بخرید”، “اشتراک کنید”، “دمو را رزرو کنید”، “نسخه آزمایشی رایگان بگیرید” یا “دانلود کنید” می باشد.
اگر صفحه فرود شما “دعوت به عمل” روشنی نداشته باشد، احتمالاً کاربر گیج خواهد شد و صفحه را ترک خواهد کرد.
اگر کاربر به صفحه فرود شما رسیده است، بازاریابی لید وظیفه خود را برای رساندن او به آنجا انجام داده است. حالا صفحه فرود باید توجه او را جلب کند. اگر صفحه فرود شما یک فراخوان عمل واضح نداشته باشد، کاربر به احتمال زیاد گیج شده و صفحه را ترک خواهد کرد. تمام تلاش و زحمتی که برای جلب توجه او صرف کردید، هدر خواهد رفت. یک فراخوان عمل واضح و مختصر برای هدایت کاربران به سمت تبدیل شدن، ضروری است.
تیترهای ضعیف
عنوان مطلب اولین چیزی است که کاربران میبینند و باید به اندازهای جذاب باشد که توجه آنها را جلب کند و آنها را تشویق به خواندن ادامه مطلب کند. اگر عنوان مطلب شما کسلکننده یا گمراه کننده باشد، کاربران احتمالاً علاقه خود را از دست میدهند و بدون انجام هیچ کاری صفحه شما را ترک میکنند. کاربران قبلاً برای رسیدن به این صفحه مقصد (از طریق شبکههای اجتماعی، تبلیغات یا ایمیل) کاری انجام دادهاند – آنها را ناامید نکنید.
تیتر صفحه فرود شما باید با مسیری که کاربران از آن آمدهاند، مرتبط باشد. چه چیزی آنها را به اینجا کشانده است؟ آیا از طریق کمپین شبکههای اجتماعی آمدهاند؟ لحن، زبان و کلمات استفادهشده در کمپین چه بود؟ تیتر میتواند با آن مطابقت داشته باشد یا حداقل باید بهطور یکپارچه با آن هماهنگ باشد. کاربر باید احساس کند که به جایی که انتظار داشته، رسیده و شما او را در گام بعدی سفرش همراهی میکنید. تیتر باید به نیازهای آنها پاسخ دهد و گام بعدی را نشان دهد.
فراوانی اطلاعات
کاربران را با اطلاعات زیاد خسته نکنید. اطلاعات و متن بیش از حد بدون فراخوان واضح، میتواند گیجکننده باشد و از اقدام آنها جلوگیری کند. به یاد داشته باشید که وقت کاربران ارزشمند است. ارائه اطلاعات کلیدی به شیوهای واضح، ساده و مناسب، نیاز کاربران را بهسرعت برطرف میکند، آنها را درگیر نگه میدارد و گامهای بعدی کلیدی را برای تکمیل کارشان فراهم میکند.
صفحه فرود خود را با تمرکز بر هدف اصلیاش طراحی کنید. طراحی را ساده و بدون شلوغی نگه دارید و هر چیز اضافی را حذف کنید. مثلاً اگر کتاب الکترونیکی ارائه میدهید، خلاصهای کوتاه از محتوای کتاب، تصویری از جلد آن، دکمه فراخوان «همین حالا دانلود کنید» و یک عنوان جذاب کافی است. دقیقاً همان چیزی را که کاربر میخواهد ارائه دهید و نه چیز دیگری.
آزمایش صفحه فرود انجام نشده است.
آزمایش، آزمایش و باز هم آزمایش. آزمایش صفحه فرود شما برای اطمینان از عملکرد آن مطابق انتظار شما و مشتریتان بسیار مهم است. بدون آزمایش، نمیتوانید بفهمید چه چیزی جواب میدهد و چه چیزی جواب نمیدهد و نمیتوانید تصمیمات مبتنی بر داده برای بهینهسازی صفحه فرود خود به منظور دستیابی به نتایج بهتر اتخاذ کنید.
آزمایش کلیک اول، راهی عالی برای فهمیدن اینکه کاربران به کجا و به چه چیزهایی میرسند.
آزمون کلیک اول راهی عالی برای درک اینکه کاربران در کجا فرود میآیند و به چه بخشهایی از صفحه فرود هدایت میشوند، است. درک جایی که کاربران کلیک میکنند در قدم اول، دانستن عملکرد صفحه فرود شما میتواند فوقالعاده مفید باشد. اگر صفحه شما به هدف خود نمیرسد، چگونه میتوان آن را اصلاح کرد؟ چه چیزی آن را واضحتر میکند؟
بهینهسازی ضعیف موبایل
یک اشتباه بزرگ طراحان این است که روی طراحی یک صفحه فرود جذاب برای دسکتاپ تمرکز میکنند که با دستگاههای موبایل سازگار نیست.
با افزایش استفاده از دستگاههای همراه برای مرور وب، بهینهسازی صفحات فرود برای کاربران موبایل بسیار مهم است. گرچه بیشتر وبسایتها و صفحات فرود به طور خودکار برای موبایل “بهینهسازی” میشوند، درک وضعیت ذهنی کاربر موبایل برای طراحی میتواند بسیار حیاتی باشد. کاربران موبایل در حال حرکت هستند، صفحه نمایش آنها کوچکتر است و وقت کمی برای صرف کردن دارند.
صفحه فرودتان را واضح، مختصر و با سرعت بالا بارگذاری کنید (از تصاویر، افکتهای پیچیده و ویدئوها اجتناب کنید). یافتن و انجام کار مورد نیاز کاربران را آسان کنید. اطمینان حاصل کنید که میتوانند فرم را به سرعت پر کنند.
سوء تفاهم با کاربر
اگر نمیدانید کاربر شما کیست و چه میخواهد، نمیتوانید صفحهی لندینگ موثری برای او طراحی کنید. تحقیق کنید، درک کنید که کاربران شما چگونه فکر میکنند و یک صفحه فرود اختصاصی برای آنها طراحی کنید. مشتری شما میتواند در درک مخاطب هدف و هدفی که از آنها انتظار دارد، به شما کمک کند. هدف خود را به طور مشخص تعیین کنید. طراحی صفحه فرود برای کاربران کلیدی به شما کمک میکند تا به هدف خود برسید و به اهداف تبدیل خود برسید.
سوءتفاهم از هدف مشتری
در نهایت، درک اهداف و هدف مشتری از صفحه فرود بسیار مهم است. آنها چه میخواهند به دست آورند؟ چه اقدامی را از کاربران انتظار دارند؟ اگر هدف مشتری را درک نکنید، قادر به ساخت صفحهای نخواهید بود که نیازهای آنها را برآورده کند.
وقت بگذارید تا سوالات درست را بپرسید، نیازهای مشتریتان و نیازهای کاربر نهایی را درک کنید. سوالات شما از مشتری ممکن است شامل موارد زیر باشد:
- هدف از صفحه فرود چیست؟
- آیا داریم آدرس ایمیل جمعآوری میکنیم یا فروش انجام میدهیم؟
- آیا این پیشنهاد محدود به زمان خاصی است؟
طراحی صفحات فرود با نرخ تبدیل بالا را شروع کنید
خلاصه اینکه، ساختن یک صفحه فرود مؤثر نیازمند شرح کار دقیق و درک قوی از نیازهای مشتری و کاربران است. طراحی باید شفاف، مختصر، جذاب و قابل فهم باشد. صفحه فرود شما باید ظاهر و رفتاری مطابق با برند مشتری داشته باشد. اجتناب از این 7 اشتباه رایج در ساخت صفحه فرود میتواند تفاوت بین صفحهای موفق و صفحهای با نرخ پرش بالاتر از نرخ تبدیل را رقم بزند.
اگر برای درک بهتر کاربران خود یا یادگیری نحوهی ساخت صفحهی فرود مؤثرتر به کمک نیاز دارید، به اینجا مراجعه کنید. کارگاه بهینه متخصص در تحقیقات تجربه کاربری. به طراحانی مانند شما کمک میکنیم تا تجربه کاربری جذاب و قانعکنندهای ایجاد کنید که منجر به تبدیل و درآمد برای مشتریان شما شود.