09376996070 (سفارش سئو، سایت و تبلیغات)

۵ روش اصلی توسعه برای طراحان

آنچه در این مقاله می خوانید:

در دنیای پیشرفت سریع تکنولوژی، که هر ماه دستگاه‌های جدیدی ظهور می‌کنند و مرورگرهای وب دائماً در حال بهبود هستند، به راحتی می‌توان برخی پرسش‌های بنیادی را نادیده گرفت.

این محصول برای چه کسانی ساخته می‌شود؟

نیازهای کاربران چیست و چه محدودیت‌هایی ممکن است بر تعامل آن‌ها با محصول تأثیر بگذارد؟

اصل‌های طراحی همگانی و دسترسی به وب، ما را به اهمیت این موضوع متوجه می‌کنند که اینترنت برای همه قابل دسترسی باشد. طراحان وقتی از دسترسی صحبت می‌کنند، معمولا به ضرورت تطبیق رابط کاربری برای افراد با محدودیت‌های جسمی مختلف اشاره می‌کنند.

ضمن این که در طراحی همه‌گیر، باید تنوع دستگاه‌ها و مرورگرهایی را که کاربران از طریق آن‌ها با محصولات ما تعامل دارند، در نظر بگیریم.

سازگاری با مرورگرهای مختلف

هنوز بخش قابل توجهی از مردم جهان از مرورگرهای قدیمی استفاده می‌کنند. به عنوان مثال، تقریباً ۲۸ میلیون نفر در سراسر دنیا هنوز از اینترنت اکسپلورر استفاده می‌کنید. نادیده گرفتن نیازهای این کاربران، ما را در خطر از دست دادن بخش قابل توجهی از مخاطبان و مشتریان بالقوه قرار می‌دهد.

دو روش برای رفع مشکلات نمایش در مرورگرهای قدیمی وجود دارد.تخریب ظریفوبهبود تدریجیهر دو هدف مشترکی دارند: ساخت وب‌سایت و اپلیکیشن‌هایی که صرف نظر از سن مرورگر، به خوبی کار کنند. هر دو روش، دسترسی به اطلاعات کلیدی را حتی در شرایط محدود تضمین می‌کنند که منجر به افزایش نرخ تبدیل و وفاداری مخاطبان می‌شود. با این حال، در شیوه‌ی دستیابی به این اهداف با هم تفاوت دارند.

تخریب ظریف

ابتدا یک وب‌سایت برای مرورگرهای مدرن بهینه‌سازی می‌شود. سپس به تدریج، برخی از ویژگی‌ها و المان‌های بصری برای پشتیبانی از نسخه‌های قدیمی‌تر ساده‌سازی می‌شوند. وب‌سایت عملکرد اصلی خود را در تمام مرورگرها حفظ می‌کند، اما در مرورگرهای قدیمی‌تر، ساده‌تر به نظر می‌رسد و برخی از ویژگی‌های ثانویه ممکن است در دسترس نباشند.

مشاهده این مطلب  بهترین نرم‌افزار خدمات مشتری برای مشاغل کوچک

مثالی برای اختلال رشدی (GD) می‌تواند مانند پله برقی باشد که با خراب شدن، به پله معمولی تبدیل می‌شود اما همچنان کارکرد اصلی خود را حفظ می‌کند. در مقابل، آسانسور وقتی خراب می‌شود، غیرقابل استفاده می‌شود.

بدون تغییر و بهینه‌سازی، کاربران مرورگرهای قدیمی قادر به بارگذاری وب‌سایت شما نخواهند بود. این موضوع مانع از انجام اقدامات هدفمند توسط مشتریان بالقوه می‌شود، حتی اگر تمایل به انجام آن‌ها داشته باشند.

به عبارت دیگر، سازگاری وب سایت به طور خودکار دامنه مشتریان بالقوه را گسترش می‌دهد.

بهبود تدریجی

برخلاف GD که با نسخه کامل شروع می‌کنید و سپس آن را ساده می‌کنید، در PE، به سمت مخالف حرکت می‌کنیم. ما با نسخه ساده‌ای از وب‌سایت شروع می‌کنیم که قدیمی‌ترین مرورگرها می‌توانند آن را اجرا کنند و سپس به تدریج قابلیت‌های بیشتری را برای مرورگرهای پیشرفته‌تر اضافه می‌کنیم.

کدام رویکرد را انتخاب کنیم؟

در انتخاب بین PE و GD، مهم است که اهداف منحصربه‌فرد هر پروژه را در نظر گرفته و فرآیند تصمیم‌گیری را بر اساس آن هدایت کنید. بیایید مواردی را بررسی کنیم که هر رویکرد باید در آنها به کار گرفته شود.

اگر بخواهیم از کاهش ظریف استفاده کنیم:

لبخنداولویت با ظاهر بصری و کارایی استGD برای پروژه‌هایی مناسب است که طراحی مدرن و کارآمد در اولویت قرار دارد و پشتیبانی از مرورگرهای قدیمی، در حالی که ضروری است، تمرکز اصلی نیست. رویکرد GD امکان ایجاد سریع یک نسخه اولیه چشمگیر از وب‌سایت را فراهم می‌کند که می‌توان آن را به تدریج با مرورگرهای قدیمی تطبیق داد.

لبخند منابع محدود اگر زمان و منابع محدودی دارید، GD گزینه بهتری است، زیرا این روش به شما امکان می‌دهد نسخه اولیه را به سرعت پیاده‌سازی کنید و بعداً انطباقات لازم را انجام دهید.

مشاهده این مطلب  Google Bard در مقابل ChatGPT: چه تفاوت هایی با هم دارند؟

لبخند باید وب‌سایت موجود را به‌روزرسانی کنم. اگر وب‌سایتی که ابتدا فقط برای مرورگرهای مدرن طراحی شده بود را بخواهید با مرورگرهای قدیمی‌تر سازگار کنید، GD ضروری است.

(اگر از ارتقای تدریجی استفاده شود)

لبخندمقاومت در اولویت استپی ای برای پروژه‌هایی مناسب است که انعطاف‌پذیری و دسترسی اولویت اصلی آن‌ها هستند. ایجاد یک پایه قوی برای عملکرد، اطمینان از عملکرد قابل اعتماد در تمام مرورگرها را تضمین می‌کند.

لبخنداین وبسایت تعداد زیادی کاربر دارد.PE اطمینان حاصل می‌کند که محتوای وب سایت برای همه مرورگرها قابل دسترسی باشد. این موضوع به ویژه برای وب سایت‌هایی که مخاطبان زیادی از افراد مسن دارند مهم است، زیرا آنها اغلب از مرورگرهای قدیمی استفاده می‌کنند. به عنوان مثال، این موضوع برای وب سایت‌های موسسات پزشکی صدق می‌کند.

لبخندعملکرد بالا در اولویت قرار دارد.بهینه‌سازی عملکرد و سرعت بالای بارگذاری وبسایت، با PE به بهترین نحو انجام می‌شود. عملکرد، مستقیماً بر میزان فروش تاثیر می‌گذارد. آمار قدرتمند یک وب‌سایت که در یک ثانیه بارگذاری می‌شود، نرخ تبدیل سه برابر بیشتر از یک وب‌سایت است که در پنج ثانیه بارگذاری می‌شود.

طراحان چگونه باید با این موضوع مقابله کنند؟

پیاده‌سازی موفق پروژه‌ها با استفاده از PE یا GD مستلزم همکاری نزدیک طراح و توسعه‌دهنده است. توسعه‌دهنده مسئول پیاده‌سازی فنی است، در حالی که طراح بر حداکثر دسترسی، کارایی، زیبایی‌شناسی و نرخ تبدیل تمرکز دارد.

برای انتخاب بهترین روش، باید اهداف تجاری پروژه را درک کنید که به معنای شناخت سلیقه کاربران هدف در خصوص مرورگرهایشان است. این موضوع را می‌توان از طریق تحقیق، تحلیل داده‌ها و مطالعه محصولات رقیب کشف کرد و اطلاعات به دست آمده در تصمیم‌گیری برای استفاده از PE یا GD کمک خواهد کرد.

مشاهده این مطلب  شکست در توسعه نرم افزار: چرا پروژه‌ها شکست می‌خورند

پس از انتخاب، می‌توانید کار را گام به گام روی وبسایت آغاز کنید.

  1. ایجاد پایه HTMLدر ابتدا طراح، وظایف اصلی سایت را مشخص می‌کند، ساختار منطقی آن را برنامه‌ریزی می‌کند و محتوا را تهیه می‌کند. سپس، توسعه‌دهنده بر اساس این اطلاعات، یک صفحه HTML کامل و کاربردی می‌سازد که در هر مرورگری قابل نمایش است.
  2. سبک‌دهی بصری پایه در CSSطراح سبک اصلی سایت را تعیین می‌کند، از جمله رنگ‌ها، فونت‌ها، چیدمان شبکه‌ای و نحوه قرارگیری المان‌ها. توسعه‌دهنده این راه حل‌ها را با استفاده از CSS پیاده‌سازی می‌کند و باعث می‌شود صفحه جذاب‌تر به نظر برسد. با این حال، در این مرحله، صفحه ممکن است به دلیل محدودیت‌های CSS ساده به نظر برسد.
  3. سبک‌دهی بصری پیشرفته در CSS3در این مرحله می‌توانید با استفاده از CSS3 جلوه‌های بصری پیشرفته‌تری مانند شفافیت، سایه، انیمیشن، تبدیل‌ها و گرادیان‌ها به سایت اضافه کنید و آن را زیباتر کنید.
  4. تعامل با جاوا اسکریپتدر مرحله‌ی آخر، طراح المان‌های تعاملی و پویایی مانند منوها‌ی کشویی، زبانه‌ها، نوارهای لغزنده، اعلان‌ها و فیلترها را برنامه‌ریزی می‌کند. برنامه‌نویس نیز آن‌ها را با استفاده از جاوااسکریپت پیاده‌سازی می‌کند. پس از اتمام این مرحله، سایت آماده‌ی راه‌اندازی است.

در روش PE، ما مراحل را به‌ترتیب انجام می‌دهیم، با تمرکز اصلی بر مرورگرهای قدیمی‌تر و کارایی‌های پایه. در روش GD، در ابتدا به مرورگرهای مدرن متکی هستیم و به‌تدریج کد را برای مرورگرهای قدیمی‌تر ساده می‌کنیم.

مراحل مهندسی فرآیند که در یکی از پروژه‌های شرکت الاینکست اجرا شد

سازگاری با دستگاه‌های مختلف

حالا بیایید روی روش‌هایی که برای دسترسی از طریق دستگاه‌های مختلف مانند کامپیوترهای رومیزی، تبلت یا گوشی‌های همراه استفاده می‌شوند، تمرکز کنیم. طبق نتایج نظرسنجی GoodFirms، ۷۳.۱ درصد طراحان مورد بررسی عدم تطابق با دستگاه‌های مختلف را به عنوان اصلی‌ترین دلیل ترک سایت توسط کاربران ذکر کرده‌اند. پس اگر نمی‌خواهید کاربران خود را از دست بدهید، تضمین دسترسی به وبسایت از طریق دستگاه‌های مختلف، امری ضروری است.

مشاهده این مطلب  چرا WP Engine، StudioPress را خریداری می‌کند؟

برای تطبیق وب‌سایت‌ها با صفحه نمایش‌های مختلف، دو روش برجسته است: روش کلاسیکطراحی انطباقی و مدرن‌ترطراحی وب واکنش‌گرا در سناریوی اول، طرح‌های جداگانه‌ای برای رزولوشن‌های مختلف ساخته می‌شوند، اما در سناریوی دوم، از یک طرح واحد استفاده می‌شود که به طور خودکار با اندازه‌های مختلف صفحه نمایش سازگار می‌شود.

علاوه بر این، انواع مختلفی از طراحی انطباقی و واکنش‌گرا وجود دارد:ابتدا موبایلو رومیزی اول (DF). آنها تعیین می‌کنند که توسعه از کجا آغاز شود: یک دستگاه تلفن همراه یا رومیزی.

طراحی وب واکنش‌گرا

طراحی وب واکنش‌گرا روشی برای توسعه وب‌سایت است که در آن وب‌سایت به طور خودکار با اندازه‌های مختلف صفحه نمایش، چه کامپیوتر، تبلت یا تلفن هوشمند، سازگار می‌شود.

در طراحی وب واکنش‌گرا، برخلاف طراحی تطبیقی که نسخه‌های مختلفی از یک صفحه برای دستگاه‌های مختلف ایجاد می‌شود، یک صفحه “سیال” واحد ساخته می‌شود که خود را با رزولوشن صفحه نمایش تطبیق می‌دهد.

طراحی ریسپانسیو فقط برای سایت‌هایی با ساختار منعطف که می‌توانند خود را با اندازه‌های مختلف تطبیق دهند، مناسب است.

طراحی واکنش‌گرا در یکی از پروژه‌های الینِکست

ابتدا تلفن همراه

براساس گزارش داده‌ای دیتا ریپورتال گزارش جهانی چشم‌انداز دیجیتال ۲۰۲۳ ۹۲.۳ درصد از کاربران ترجیح می‌دهند از دستگاه‌های تلفن همراه برای دسترسی به اینترنت استفاده کنند. همین محبوبیت دستگاه‌های تلفن همراه سبب پیدایش روش MF شد.

معاف از خدمتیک روش توسعه نرم‌افزاری که با طراحی ساده‌ای برای موبایل آغاز می‌شود و به تدریج با افزایش اندازه صفحه نمایش، پیچیدگی آن افزوده می‌شود. این رویکرد به بهبود عملکرد، سرعت بارگذاری صفحات و در نتیجه، افزایش رضایت کاربران و نرخ تبدیل از دستگاه‌های تلفن همراه کمک می‌کند.

مشاهده این مطلب  سفارش طراحی افزونه اختصاصی وردپرسی چگونه است؟

نمونه‌ای از پیاده‌سازی MF در یکی از پروژه‌های Elinext

اولویت با کامپیوترهای رومیزی

روش توسعه DF روشی کلاسیک است که با ساخت نسخه کامل برای رایانه‌های رومیزی آغاز می‌شود و به تدریج برای دستگاه‌های تلفن همراه اقتباس می‌شود. رویکرد اولویت با رایانه‌های رومیزی برای بسیاری از تیم‌ها آشنا‌تر است، زیرا از روش‌های سنتی توسعه پیروی می‌کند.

DF از قابلیت‌های رایانه‌های رومیزی استفاده می‌کند که این امر امکان ساخت یک رابط کاربری غنی و جذاب از نظر بصری را فراهم می‌کند. اما تمرکز بر روی دستگاه‌های رومیزی ممکن است سازگاری سایت با دستگاه‌های تلفن همراه را پیچیده کند.

در یکی از پروژه‌های شرکت الاینکست

واکنش‌گرا در برابر سازگار، اول موبایل در برابر اول دسکتاپ

بیایید بررسی کنیم که در چه مواردی هر روش بیشترین مزیت را دارد.

طراحی وب واکنش‌گرا (RWD) در این صورت ترجیح داده می‌شود:

لبخندزمان و منابع محدود هستند.

طراحی واکنش‌گرا (RWD) نیاز به ساخت و نگهداری نسخه‌های مختلف برای دستگاه‌های مختلف را از بین می‌برد.

لبخندکلیّت اولویت دارد.

این سایت با هر دستگاهی سازگار است و برای همه وضوح‌های صفحه نمایش، کُد و محتوا یکسانی را ارائه می‌دهد.

لبخندبهینه‌سازی سئو مهم است

طراحی وب ریسپانسیو (RWD) به بهبود عملکرد سئو کمک می‌کند زیرا شما یک URL و کد HTML یکسان برای همه دستگاه‌ها دارید که منجر به افزایش ترافیک وبسایت می‌شود.

طراحی انطباقی (AD) در صورتی ترجیح داده می‌شود که:

لبخندکنترل انعطاف‌پذیر لازم است

طراحی انطباقی به دلیل انطباق دستی، کنترل انعطاف‌پذیرتر و دقیق‌تری بر نمایش محتوا در دستگاه‌ها و صفحه نمایش‌های مختلف فراهم می‌کند.

مشاهده این مطلب  سئو انگولار

لبخندتجربه کاربری با کیفیت بالا در اولویت است.

توسعه و نگهداری AD پرهزینه‌تر است، اما در مواردی که سطح بالاتری از تجربه کاربری اهمیت دارد، توجیه‌پذیر است.

لبخندتغییر و تطبیق یک وبسایت موجود

از طراحی واکنش‌گرا (AD) زمانی استفاده می‌شود که نیاز به ساخت نسخه‌های موبایل و تبلت برای وب‌سایت موجود باشد، بدون اینکه نیاز به بازطراحی کامل باشد.

اولویت با موبایل خواهد بود اگر:

لبخندمخاطبین شما کاربران دستگاه‌های همراه هستند.اگر مخاطبان شما ترجیح می‌دهند از دستگاه‌های همراه برای دسترسی به اینترنت استفاده کنند، در این صورت، استفاده از روش MF منطقی‌ترین راه برای افزایش رضایت کاربران است.

لبخندعملکرد خوب در اولویت است.اگر می‌خواهید زمان بارگذاری صفحات را کاهش دهید، استفاده از MF توصیه می‌شود. صفحاتی که با این روش ساخته می‌شوند، بسیار سریع بارگذاری می‌شوند و این امر نرخ تبدیل را افزایش می‌دهد.

لبخندویژگی‌هایی که مخصوص موبایل‌ها هستند.اگر وب‌سایت شما ویژگی‌هایی برای استفاده در دستگاه‌های همراه (مانند موقعیت‌یابی یا دوربین) بهینه‌سازی شده دارد، MF انتخاب مناسبی است.

لبخندرتبه‌بندی موتور جستجو اولویت دارد.بهینه‌سازی وب‌سایت برای موبایل، باعث افزایش بازدیدکننده از طریق موتورهای جستجو می‌شود، چون موتورهای جستجو وب‌سایت‌های سازگار با موبایل را ترجیح می‌دهند.

لبخندتمرکز بر سادگی درکفضای محدود دستگاه‌های همراه، تمرکز بر عملکردهای اصلی و اجتناب از جزئیات اضافی و عناصر حواس‌پرت‌کننده را ایجاب می‌کند. در نتیجه، احتمال انجام اقدامات مورد نظر توسط کاربران افزایش می‌یابد.

اگر:

لبخندکاربران شما دستگاه‌های رومیزی را ترجیح می‌دهند.در این صورت، DF مطمئناً ارجح خواهد بود و رضایت مخاطبان را افزایش می‌دهد.

مشاهده این مطلب  چطور از هوش مصنوعی برای ساخت وبسایت بدون کد استفاده کنیم: راهنمایی از تیلدا

لبخندعملکرد پیچیده ای وجود دارد.DF برای پروژه‌هایی ایده‌آل است که نیازمندی‌های آن‌ها استفاده از صفحه نمایش‌های بزرگ و ماوس را الزامی می‌کند.

لبخندتجربه بصری در اولویت قرار دارد (اولویت با دسکتاپ)امکان استفاده حداکثری از قابلیت‌های بصری طراحی وب، شامل گرافیک با کیفیت بالا، انیمیشن‌های چشم‌نواز، المان‌های تعاملی و ویدیو را فراهم می‌کند.

لبخندنسخه دسکتاپ آن قبلاً وجود دارد.اگر نسخه دسکتاپ سایت را دارید و قصد دارید آن را برای دستگاه‌های دیگر تطبیق دهید، DF ضروری است.

انتخاب درست و پیاده‌سازی روش توسعه مناسب، به طور مثبت بر گسترش مخاطب، تبدیل و رضایت کاربر تأثیر می‌گذارد.

نتیجه‌گیری

در دنیایی که رقابت روزبه‌روز بیشتر می‌شود، دسترسی آسان به محصولات، عنصری جدایی‌ناپذیر از موفقیت آن‌هاست و هم به نفع کسب‌وکارها و هم مشتریان است.

ما روش‌های مختلفی برای ارتقا دسترسی به محصول بررسی کرده‌ایم. برای انتخاب درست و اجرای موثر آن، باید نیازهای کسب‌وکار را درک کنید، مخاطبان را با دقت مطالعه کنید و ترجیحات کاربران را تحلیل کنید. به عنوان مثال، اگر آمار نشان می‌دهد که تقریباً تمام بازدیدکنندگان وب‌سایت از مرورگرهای جدید استفاده می‌کنند، هیچ دلیلی برای صرف منابع برای پشتیبانی از مرورگرهای قدیمی وجود ندارد.

اگر به دنبال طراحان ماهر UX/UI هستید، Elinext همراه قابل اعتماد شما در زمینه UI/UX خواهد بود. با بیش از 26 سال تجربه، Elinext در ایجاد طراحی‌های جذاب و همچنین توسعه راه حل‌های نرم‌افزاری کاربرپسند تخصص دارد که با استفاده از رابط کاربری شهودی به شما در دستیابی به اهداف تجاریتان کمک می‌کنند.

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

استراتژیست و مشاور سئو سایت های شرکتی، فروشگاهی، کارخانه ها و برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در مشهد، تهران و ایران | سئو (SEO) با جواد یاسمی 09376996070

آخرین مقالات مرتبط

سئو چیست؟ راهنمای جامع و به_ روز برای فهم دقیق SEO در سال 1404

سئو چیست؟ راهنمای جامع و به‌ روز برای فهم دقیق SEO در سال 1404

در دنیای دیجیتال امروز، حضور در نتایج برتر موتورهای جست‌وجو مانند گوگل، برای هر کسب‌وکار یا وب‌سایتی...
آموزش کامل نصب Google Tag

آموزش کامل نصب Google Tag برای ردیابی تبدیل در سال ۱۴۰۴

اگر در سال ۱۴۰۴ هنوز از ابزارهای دقیق برای ردیابی تبدیل‌های سایت و تبلیغات گوگل استفاده نمی‌کنید، احتمالاً...
سئو سایت ASP

سئو سایت ASP

در دنیای دیجیتال امروز، صرف داشتن یک وب‌سایت کافی نیست؛ مهم این است که در نتایج جست‌وجوی گوگل دیده شوید....
جواد یاسمی و دکتر خلیل محمد زاده

سئو سایت صنعتی

آیا وب‌سایت کارخانه‌تان در گوگل دیده نمی‌شود؟ آیا محصولات صنعتی‌تان بازدید ندارند؟ اینجاست که سئو سایت...
آیا ترافیک ارگانیک در حال نابودی است؟ یا فقط در حال تکامل؟

آینده جستجوی ارگانیک در عصر هوش مصنوعی؛ تهدید یا فرصت؟

با رشد فزاینده هوش مصنوعی و ظهور پلتفرم‌هایی مانند ChatGPT، بسیاری از فعالان سئو با این سوال روبه‌رو...
بهترین تیم سئو ایران و مشهد

طراحی سایت در مشهد

سفارش طراحی سایت مشهد، کسب و کار شما را رونق می‌دهد. فرقی ندارد شما چه کسب و کاری دارید آنلاین نشدن کسب...

هر سایت وردپرسی را (از هرجایی، به صورت رایگان) با WP Migrate به محیط محلی وارد کنید.

راه‌اندازی یک وبسایت جدید با محلی به این راحتی‌هاست. اما اگر پروژه ای را برعهده بگیرید که چندان جدید...

سفر به سوی ابزار جدید مانیتورینگ سایت WP Engine

موتور WP جدید ابزار نظارت بر سایت این سرویس اوایل امسال راه‌اندازی شد تا به مشتریان ما کمک کند دید دقیقی...

نظرسنجی سالانه ACF: به ما در شکل دادن به آینده ACF کمک کنید

شاید خبرش به گوشتان نرسیده باشد، اما سال گذشته تیم و خط تولید بسیار هیجان‌انگیزی داشتیم. به ما در WP...

افزونه‌ی شاخص: سوایفتایپ برای جستجو

افزونه‌ی «سوایفتایپ برای جستجو» (Swiftype Search) در موتور WP، ابزاری کارآمد برای بهبود قابلیت جستجوی...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تبلیغات محیطی (بیلبورد، هدایا ویژه و …) | 09339159432

سفارش تبلیغات دیجیتال (طراحی سایت، سئو، اینستاگرام و ..) | 09376996070