هوش مصنوعی میتواند تلاشهای سئوی شما را سریعتر، بهتر و سرگرمکنندهتر کند، اگر بدانید چگونه از آن استفاده کنید.
در اینجا 14 روش عملی برای به دست آوردن نتایج سریعتر و کارآمدتر سئو با کمک ربات آورده شده است اربابان دوستان.
نحوه عملکرد هوش مصنوعی (در کمتر از 60 ثانیه)
برای استفاده از هوش مصنوعی به بهترین شکل (و اجتناب از اشتباهاتی که بسیاری از مردم مرتکب می شوند)، به درک منظورمان از «AI» کمک می کند. در اینجا همه چیزهایی که باید در مورد هوش مصنوعی بدانید، در کمتر از 60 ثانیه آورده شده است:
- وقتی مردم امروز در مورد ai صحبت می کنند، به طور کلی منظورشان این است هوش مصنوعی مولد: مدل های نرم افزاری که می توانند متن یا تصویر ایجاد کنند. ChatGPT محبوب ترین ابزار است.
- هوش مصنوعی مولد مانند یک تکمیل خودکار فوق العاده قدرتمند عمل می کند. دارای میلیاردها سند خوانده شده است و در ایجاد اسناد مشابه در پاسخ به درخواست شما بسیار خوب است.
- هوش مصنوعی مولد در خلاصه کردن اطلاعات، نوشتن کوتاه و با اعتماد به نفس بسیار خوب است. در ریاضیات، ثبات و هر چیزی که مستلزم درک تصویر بزرگترباشد بد است (مانند نوشتن استراتژی سئو برای شرکت خاص شما).
- هوش مصنوعی معمولاً وقتی سوال شما را اشتباه متوجه شده است به شما نمی گویدنمیتوانید کاری را که خواستهاید انجام دهید، یا دادههای مناسبی در دسترس ندارید، بنابراین با همه پاسخهای آن با شک و تردید برخورد کنید.
با این ایده ها در مغز شما، بیایید ببینیم چگونه می توانید از ابزارهای هوش مصنوعی برای سئوی سریع تر و بهتر استفاده کنید.
1. هوش مصنوعی برای تحقیق کلمات کلیدی
هوش مصنوعی برای ایده های کلمه کلیدی طوفان فکری عالی است و به شما کمک می کند تا دقیقاً بفهمید جستجوگران هنگام جستجوی یک کلمه کلیدی خاص به چه چیزی نیاز دارند.
کلمات کلیدی بذر را پیشنهاد کنید
کلمات کلیدی سیدلیست: کلمات و عبارات مرتبط با تجارت شما هستند که می توانید از آنها به عنوان نقطه شروع استفاده کنید. تحقیق کلمات کلیدی.
یک موضوع شروع را انتخاب کنید و از هوش مصنوعی بخواهید کلمات کلیدی مرتبط را پیشنهاد دهد: موضوعات فرعی، سؤالات، مفاهیم مشابه، شما نام ببرید.
فهرست ایده های خود را در نظر بگیرید، آنها را به یک ابزار تحقیق کلمات کلیدی مانند Ahrefs و Keywords Explorer، و می توانید به سرعت پتانسیل ترافیک تخمینی و دشواری کلمه کلیدی را برای هر یک از این شرایط مشاهده کنید:
همه این کلمات کلیدی اولیه حجم معنی داری ندارند، اما اشکالی ندارد. سوئیچ به تطبیق شرایط یا اصطلاحات مرتبط برگه ها، و صدها کلمه کلیدی مرتبط دیگر را خواهید دید انجام دادن:
حتی میتوانید بخش ChatGPT را به طور کامل نادیده بگیرید و از ویژگی پیشنهادات هوش مصنوعی داخلی استفاده کنید کاوشگر کلمات کلیدی:
در اینجا، خلبان هوش مصنوعی ما «موضوعات فرعی و حوزههای تخصصی» مرتبط با موضوع اصلی ما، استراتژی محتوا را بررسی کرده است:
به هیچ شماره حجم یا مشکلی که هوش مصنوعی به شما می دهد اعتماد نکنید. ابزارهایی مانند ChatGPT به داده های واقعی کلمه کلیدی دسترسی ندارند، اما می توانند توهم ایجاد کنند و اعداد را بسازند. اگر دادههای واقعی میخواهید، به یک ابزار تحقیق کلمات کلیدی مانند Ahrefs نیاز دارید.
هدف SERP را تجزیه و تحلیل کنید
هوش مصنوعی می تواند به شما در درک این موضوع کمک کند انواع مختلف هدف جستجو موجود در یک SERP خاص (صفحه نتایج موتور جستجو).
این می تواند برای تعیین نوع محتوایی که باید ایجاد کنید تا با هدف غالب مطابقت داشته باشد مفید باشد (آیا جستجوگران یک راهنمای اطلاعاتی می خواهند یا یک ابزار رایگان؟).
در مثال زیر، من عناوین صفحات را از SERP برای کلمه کلیدی خاصی کپی/پیست کردم و از ChatGPT خواستم تا آنها را بر اساس انواع مختلف قصد دسته بندی کند:
ChatGPT پس از کمی تعارف و اصلاح، عناوین را در چند دسته مختلف گروه بندی کرد تعریفی (توضیح اینکه LLM چیست) و مقایسه ای (مقایسه انواع مدل های هوش مصنوعی):
شما می توانید این فرآیند را به سطح بعدی با مقاصد را شناسایی کنید ویژگی در Ahrefs. برای کلمه کلیدی داده شده خود، به نمای کلی SERP گزارش دهید و دکمه اجرا را فشار دهید:
این مزیت این است که درصد کل ترافیک تخمینی دریافتی هر هدف را نیز به شما نشان می دهد.
در این مثال، با 82٪ ترافیک، منطقی است که کلمه کلیدی را با یک مقاله تعریفی در مورد LLMs مورد هدف قرار دهیم و از قصد ترافیک کمتر مرتبط با برنامه های مدرک LLM چشم پوشی کنیم.
2. هوش مصنوعی برای تولید محتوا
می توان از هوش مصنوعی برای انتشار مقالات کامل استفاده کرد، اما نتایج بهتری خواهید گرفت.و خطر کمتری برای جریمه گوگل دارنداگر از آن مانند یک شریک مبارزه خلاق برای فرآیند تولید محتوای متنی برای وبسایت خود استفاده کنید.
عناوین و سرصفحه ها را طوفان فکری کنید
عناوین و هدرها با تشویق خوانندگان به کلیک کردن و خواندن محتوای شما، نقش غیرمستقیم مهمی در سئو دارند. هوش مصنوعی میتواند به طرز چشمگیری سرعت فرآیند را افزایش دهد عناوین و سرفصل های طوفان فکری.
در اینجا، من محتوای آخرین پست وبلاگ خود را در ChatGPT قرار دادم و از آن خواستم ایده هایی برای عنوان پیشنهاد دهد:
من معمولاً از این ایدهها کلمه به کلمه استفاده نمیکنم، اما ChatGPT به طور منظم کلمات یا عباراتی را تولید میکند که به عنوانهای تمامشده من راه پیدا میکنند.
شما همچنین می توانید از ما استفاده کنید عنوان پست وبلاگ رایگان ایجاد شد به همین ترتیب فقط موضوع خود را توصیف کنید، لحن نوشتن را انتخاب کنید و تولید متن را بزنید:
شما می توانید ایده های جدید را با کلیک یک دکمه تغییر دهید و ایجاد کنید:
گرامر را بررسی کنید
هوش مصنوعی برای بررسی اشتباهات گرامری نوشتن عالی است. در اینجا، من یک پاراگراف مقاله را به ما چسباندم جستجوگر گرامر هوش مصنوعی رایگان…
و یک لحظه بعد، هوش مصنوعی دو مشکل احتمالی را برای حل من علامت گذاری کرده است:
رونوشت ها را ویرایش کنید
شاید با یک متخصص مصاحبه کرده باشید و بخواهید نقل قول ها و تجربیات او را به محتوای جستجوی خود اضافه کنید. یا شاید تیم شما ایجاد کرده است ویدیوی یوتیوب که میخواهید آن را در مقالهای با کلمه کلیدی هدف قرار دهید.
در هر صورت، میتوانید از هوش مصنوعی برای مرتب کردن و قالببندی صحیح رونوشتها استفاده کنید، که بیرون کشیدن نقل قولها و ایدهها را بسیار آسانتر میکند.
در این مثال، من از ChatGPT خواستهام که رونوشت رایگان (و مستعد خطا) از یک ویدیوی YouTube را تصحیح کند:
و در اینجا نسخه ویرایش شده، با نام های تجاری با حروف بزرگ، اشتباهات تایپی حذف شده و علائم نگارشی صحیح از نظر گرامری کامل شده است:
3. هوش مصنوعی برای بهینه سازی محتوا
سئو یک فرآیند بی پایان است و هوش مصنوعی می تواند ابزار مفیدی برای سرعت بخشیدن به برخی از آنها باشد وظایف بهینه سازی مداوم برای حفظ رتبه صفحات خود باید بسازید.
موضوعات گم شده را اضافه کنید
یکی از راههای بهبود عملکرد محتوای جستجو این است که اطمینان حاصل شود که حاوی اطلاعات مهمی است که جستجوگر به آن نیاز دارد. عقل سلیم میتواند راهنمای مفیدی باشد و از خود بپرسید «کدام موضوعات را از دست دادهام؟» اما هوش مصنوعی نیز میتواند به خودکارسازی فرآیند کمک کند.
آزمایشی جدید Ahrefs گریدر محتوا این ابزار از هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل خودکار مقالات با رتبه برتر برای یک کلمه کلیدی خاص استفاده می کند، موضوعات موجود را شناسایی می کند و با توجه به اینکه تا چه حد موضوع را پوشش می دهد به آنها امتیاز می دهد.
در اینجا یک مثال برای کلمه کلیدی است سئوی برنامه ای، مقایسه محتوای مقاله من با محتوای سایر قطعات برتر. ما بلافاصله می توانیم چند مورد را ببینیم حوزه های موضوعی از دست رفته:
گریدر محتوا حتی میتواند توضیح دهد که چگونه باید به شکاف موضوعی رسیدگی کنید، و نمونهای از یک مقاله با رتبه برتر دیگر را به اشتراک بگذارید:
توضیحات متا را بنویسید
توضیحات متا خوب، جستجوگران را تشویق میکند تا روی صفحات شما کلیک کنند، اما گوگل تمایل دارد که حتی دقیقترین صفحات را تغییر داده و بازنویسی کند. توضیحات متا.
اگر می خواهید تولید کنید مقدار زیادی از توضیحات متا بدون صرف زمان زیادی در فرآیند، هوش مصنوعی بسیار عالی است. اینجا ماست مولد توضیحات متا هوش مصنوعی رایگان: فقط محتویات صفحه خود را توصیف کنید، یک لحن نوشتاری و تعداد تغییراتی را که می خواهید انتخاب کنید، و Generation را بزنید.
محتوا را مفیدتر کنید
Aleyda Solis ایجاد یک GPT سفارشی (یک مدل هوش مصنوعی آموزش دیده ویژه) که محتوا را بر اساس بررسی می کند دستورالعمل های محتوای مفید Google.
در حالی که فکر نمیکنم جایگزینی برای قضاوت ماهرانه یک سئوی حرفهای باشد، اما میتواند راهی سریع و خودکار برای مشخص کردن مشکلات آشکار محتوا ارائه دهد.
در اینجا من از آن خواسته ام تا مقاله من در مورد سئوی برنامه نویسی را با یک مقاله رقیب مقایسه کند:
4. هوش مصنوعی برای سئو فنی
به هم ریختن قسمت های خاصی از آن آسان است سئو فنی، مانند اجرای طرحواره یا hreflang. از تجربه من، هوش مصنوعی در این زمینه ها بهتر و قابل اعتمادتر از من است.
ایجاد نشانه گذاری طرحواره
اضافه كردن نشانه گذاری طرحواره به انواع محتوای مرتبط (مانند دستور العملها یا نظرات) میتواند به صفحات شما کمک کند تا برای Rich Results واجد شرایط شوند، ویژگیهای ویژه Google که شامل دادههای اضافی درباره محتوای شما است.
در اینجا، من طرح دستور غذا را برای دستور پخت سوپ مرغ درخواست کردم. با چند ترفند (مانند افزودن به نویسنده دستور غذا)، می توانم این را به صفحه خود اضافه کنم و واجد شرایط باشم نتایج غنی (و به احتمال زیاد کلیک های بیشتر):
hreflang را ایجاد کنید
Hreflang یک ویژگی HTML است که به موتورهای جستجو در مورد نسخه های متعدد یک صفحه برای زبان ها یا مناطق مختلف می گوید. در اینجا ChatGPT تگ های hreflang را برای چهار نسخه مختلف پست وبلاگ من نوشته است:
پیاده سازی Hreflang می تواند خیلی سریع پیچیده شود، بنابراین ارزش بررسی راهنمای ساده ما را دارد: Hreflang: راهنمای آسان برای مبتدیان.
5. هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل و گزارش
هوش مصنوعی در کمک به این موارد عالی است وظایف تحلیلی و گزارشی، از بررسی داده های عملکرد برای دیدن تاکتیک ها تا به اشتراک گذاشتن یافته های خود به روش های آسان با شرکت یا مشتریان خود.
از بین تمام موارد استفاده AI/SEO که من پوشش داده ام، این موارد احتمالا مورد علاقه من هستند.
ساخت پرس و جوهای regex
عبارات منظم (یا regex) به شما امکان می دهد در متن و داده ها الگوهایی را جستجو کنید که در غیر این صورت تشخیص آنها دشوار است. آنها می توانند بسیار پیچیده باشند، اما هوش مصنوعی در نوشتن و عیب یابی سوالات بسیار پیچیده برای شما بسیار خوب است.
اینجا ChatGPT است که به من کمک می کند تا URL ها را از لیست آدرس های ایمیل استخراج کنم، پرس و جوهای regex را با یک فرمول Google Sheets:
و در اینجا به من کمک می کند صفحه گسترده URL ها را بر اساس عمق خزیدن آنها فیلتر کنم:
و در اینجا یک پرس و جو به آن نوشته شده است با Ahrefs استفاده کنید ممیزی سایت برای کمک به فیلتر کردن محتوای بومیسازی شده (صفحاتی که دارای کد کشور هستند، مانند /de/ برای آلمان، جایی در URL خود):
ساخت فرمول Google Sheets
سئوکاران زمان زیادی را در صفحات گسترده صرف می کنند و اغلب داده های زیادی را با فرمول های پیچیده درگیر می کنند. ChatGPT می تواند این فرآیند را بسیار بسیار ساده تر کند.
در اینجا ساختار یک مقاله را شرح داده ام صفحه گسترده گزارش به ChatGPT، و درخواست کرد خیلی فرمول پیچیده ای که به من اجازه می دهد انواع خاصی از مقالات منتشر شده را فیلتر کنم. حتی عرق نمی کند:
همچنین برای عیب یابی در مواقعی که مشکل پیش می رود عالی است:
نوشتن اسکریپت های پایتون
پایتون یک زبان محبوب برای خودکارسازی فرآیندهای SEO است. هوش مصنوعی مولد در نوشتن و عیب یابی کدهای پایتون بسیار مفید است و من از آن برای کمک به سرعت بخشیدن به برخی از فرآیندهای SEO خود استفاده کرده ام.
در اینجا، من از هوش مصنوعی خواستم که یک وب اسکرپر اولیه برای ذخیره داده ها از یک صفحه وب ایجاد کند:
و در اینجا من برای نوشتن یک اسکریپت برای فراخوانی Ahrefs API و جمعآوری ترافیک انبوه و دادههای بک لینک برای لیستی از وبسایتها کمک خواستم:
و بله، هر دوی این اسکریپت ها کار کردند!
تجسم داده های عملکرد
تمام تصاویر این بخش با ChatGPT ایجاد شده است، داده های Ahrefs، و کمی دانش.
برای توضیحات طولانی تر (و اعلان های مورد استفاده برای ایجاد این تجسم ها)، مقاله پاتریک را بررسی کنید:
بیشتر خواندن: نحوه تجسم داده های Ahrefs با ChatGPT
در اینجا نموداری از ترافیک ارگانیک در طول زمان، با ناهنجاری های ترافیکی (معمولاً به روز رسانی های Google) برجسته شده است:
در اینجا نموداری برای مقایسه رتبه بندی دسکتاپ و موبایل برای مجموعه ای از کلمات کلیدی ارائه شده است:
و در اینجا نموداری که الگوهای فصلی در کسب بک لینک را نشان می دهد:
از بین بردن افسانه های هوش مصنوعی در سئو
هوش مصنوعی می تواند به شما کمک کند انجام دادن سئو، اما این صنعت را نیز به طور کلی تغییر می دهد. افسانههای زیادی در مورد تأثیر هوش مصنوعی وجود دارد. بیایید به بزرگ ترین ها، رودررو بپردازیم.
آیا گوگل محتوای هوش مصنوعی را جریمه می کند؟
نه، نه به طور دقیق. گوگل محتوای بد را جریمه می کندو هوش مصنوعی ساخت محتوای بد را آسان می کند.
برخی از شرکت ها از هوش مصنوعی برای مقیاس بزرگ و چشمگیر استفاده می کنند تولید محتوای خود را به صورت خودکار انجام دهید. زمانی که این محتوا نازک است، این احتمال وجود دارد که Google یک جریمه دستی هرزنامه صادر کند. در این مثال، یک سایت از هوش مصنوعی برای انتشار 1800 مقاله نازک استفاده کرد و جریمه دریافت کرد و ترافیک آنها را تقریباً به صفر رساند:
همانطور که قبلاً نوشته ام،
«فکر نمیکنم انتشار محتوای هوش مصنوعی به معنای جریمه خودکار باشد. آشکارسازهای محتوای هوش مصنوعی کار نمیکنند، و حتی اگر هم کار میکردند، گوگل ظاهراً نسبت به استفاده از هوش مصنوعی بیاعتنا است، اما نسبت به محتوای بد یا بازیگران بد اخم نیست. و هوش مصنوعی ساخت محتوای بد را بسیار آسان می کند.
این ایده خوبی است که از هوش مصنوعی برای بهبود کارایی یا کیفیت محتوای خود استفاده کنید، اما نه برای انتشار محتوای کوتاه و بی ارزش.
آیا گوگل سهم بازار خود را به دلیل هوش مصنوعی از دست می دهد؟
شبیهش نیست
گوگل همیشه اصلی ترین موتور جستجوی مورد توجه سئوکاران بوده است و در عصر هوش مصنوعی این موضوع واقعاً تغییر نکرده است. مطابق با Statcounter، سهم بازار Google نسبتاً ثابت و در رقم خیره کننده 91٪ باقی مانده است:
اما اگرچه تسلط گوگل بر بازار جستجو تقریباً بدون چالش است، جایگزین های بیشتری از همیشه وجود دارد. این موارد برای دیدن اینکه گوگل ممکن است از کجا الهام بگیرد و تجربه جستجوی خود را در آینده بهبود بخشد مفید است:
- موتورهای جستجوی رقیب ویژگی های هوش مصنوعی خود را ارائه می دهند (مانند بینگ یا ما Yep.com).
- شرکت هایی مانند Perplexity.ai یک تجربه جستجوی جایگزین را ارائه می دهند به طور کامل بر روی مدل های هوش مصنوعی ساخته شده است
- برخی افراد حتی در حال ساخت رباتهای چت هوش مصنوعی خود هستند که بر روی بخشهای خاص کار آموزش دیدهاندبه جای درخواست از گوگل برای مشاوره سلامت و تناسب اندام، می توانید از یک چت بات آموزش دیده بخواهید پادکست Huberman Labs.
آیا SGE ترافیک کلمات کلیدی خاص را کاهش می دهد؟
شاید.
گوگل به تازگی راه اندازی شده است مروری بر هوش مصنوعی (قبلاً به نام جستجوی تجربه مولد، یا SGE). به نظر می رسد مرورهای هوش مصنوعی بسیار شبیه به کار هستند قطعه های برجسته: آنها سعی می کنند مستقیماً در همان SERP و بدون نیاز به کلیک بر روی وب سایت دیگری به سؤال جستجوگر پاسخ دهند.
این نگرانی وجود دارد که بسیاری از وبسایتها شاهد کاهش ترافیک جستجو از مرورهای هوش مصنوعی باشند، و برخی از سئوکاران حتی پیشنهاد میکنند که سعی کنید محتوای خود را بهینه کنید. برای مروری بر هوش مصنوعی
در حالی که منتظریم ببینیم مرورهای هوش مصنوعی چه تاثیری بر ترافیک جستجوی Google میگذارد، بهترین پاسخ تمرکز بر موضوعاتی است که نمیتوان آنها را در یک پاراگراف خلاصه کرد.
ما به اینها می گوییمموضوعات عمیق: مناطقی که هوش مصنوعی نمی تواند هر چیزی را که خواننده نیاز دارد ارائه دهد، زیرا پاسخهای ممکن زیادی وجود دارد یا به تجربه دست اول نیاز دارد.
آیا گوگل به تجربه اول شخص پاداش می دهد؟
از نظر تئوری، بله.
گوگل در حال حاضر برنامه ای برای جلوگیری از غرق شدن SERP توسط محتوای کپی شده توسط هوش مصنوعی دارد و شامل اولویت بندی محتوایی که شامل EEAT است: تخصص، تجربه، اقتدار و اعتماد:
برخی موقعیتها وجود دارد که در آن واقعاً چیزی که بیشتر از همه برای شما ارزش قائل هستید، محتوای تولید شده توسط شخصی است که تجربه زندگی دست اولی در مورد آن موضوع دارد.
EEAT توسط Google استفاده می شود ارزیاب های کیفیت، که ممکن است از تجربیات آن برای آموزش مدل های یادگیری ماشینی Google استفاده شود تا به آنها در شناسایی محتوای «کیفیت» کمک کند.
اما به کنار گوگل، EEAT برای خوانندگان عالی است، بنابراین ارزش آن را دارد که در استراتژی سئوی خود بگنجانید، حتی اگر افزایش رتبه فوری را مشاهده نکنید. سه راه ساده وجود دارد که توصیه می کنیم از محتوای هوش مصنوعی متمایز شوید:
- آزمایش: ایجاد داده های اختصاصی
- تجربه: تجربیات واقعی و زندگی شده خود را به اشتراک بگذارید.
- تلاش: فراتر از محتوای رقیب بروید.
افکار نهایی
سئو چیزی نیست که بتوان با کلیک یک دکمه آن را تا حد کمال خودکار کرد (و هر ابزاری که قول دیگری بدهد دروغ می گوید). اما هوش مصنوعی میتواند به سرعت بخشیدن و بهبود بخشهای خستهکنندهتر کار شما کمک کند.
اگر میخواهید برخی از ابزارهای هوش مصنوعی را به سادهترین روش ممکن آزمایش کنید، با ما آزمایش کنید 40 ابزار رایگان نوشتن هوش مصنوعی. آنها می توانند در همه چیز از نوشتن عناوین قابل کلیک گرفته تا تولید توضیحات متا بسیار کمک کنند و به شما کمک کنند واقعیت هوش مصنوعی را از داستان های هوش مصنوعی جدا کنید.