فروش اینترنتی از روز اول با جواد یاسمی

راهنمای شروع SEO: اصول | جستجوی مرکزی گوگل | مستندات | Google for Developers

راهنمای شروع بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO).

هنگامی که وب سایت خود را ساختید، احتمالاً آن را با در نظر گرفتن کاربران خود ایجاد کرده اید و سعی می کنید پیدا کردن و کاوش محتوای خود را برای آنها آسان کنید. یکی از این کاربران یک موتور جستجو است که به افراد کمک می کند محتوای شما را کشف کنند. سئو مخفف بهینه سازی موتور جستجو در مورد کمک به موتورهای جستجو برای درک محتوای شما و کمک به کاربران برای یافتن سایت شما و تصمیم گیری در مورد بازدید از سایت شما از طریق موتور جستجو است.

را جستجوی ملزومات مهمترین عناصری را که باعث می شود وب سایت شما برای نمایش در جستجوی گوگل واجد شرایط باشد را مشخص کنید. در حالی که هیچ تضمینی وجود ندارد که سایت خاصی به فهرست گوگل اضافه شود، سایت هایی که از این فهرست پیروی می کنند Search Essentials به احتمال زیاد در نتایج جستجوی گوگل نمایش داده می شود. سئو در مورد برداشتن گام بعدی و
روی بهبود حضور سایت خود در جستجو کار می کند. این راهنما شما را با برخی از رایج ترین و موثرترین پیشرفت هایی که می توانید در سایت خود انجام دهید، راهنمایی می کند.

هیچ رازی در اینجا وجود ندارد که به طور خودکار سایت شما را در رتبه اول گوگل قرار دهد (با عرض پوزش!). در واقع برخی از پیشنهادات ممکن است حتی برای کسب و کار شما صدق نکنند، اما پیروی از بهترین روش‌ها امیدواریم خزیدن، فهرست‌بندی و درک محتوای شما را برای موتورهای جستجو (نه فقط گوگل) آسان‌تر کند.

جستجوی گوگل چگونه کار می کند؟

گوگل یک موتور جستجوی کاملاً خودکار است که از برنامه‌هایی به نام خزنده برای کاوش دائمی وب استفاده می‌کند و به دنبال صفحاتی برای افزودن به فهرست ما می‌گردد. شما معمولاً نیازی به انجام کاری ندارید جز اینکه سایت خود را در وب منتشر کنید. در واقع، اکثریت قریب به اتفاق سایت‌هایی که در نتایج ما فهرست شده‌اند، با خزیدن در وب به‌طور خودکار پیدا و اضافه می‌شوند. اگر تشنه چیزهای بیشتری هستید، ما مستنداتی در مورد چگونگی آن داریم گوگل صفحات وب را کشف، خزیده و ارائه می کند.

چه مدت تا تاثیری در نتایج جستجو می بینم؟

هر تغییری که ایجاد می‌کنید مدتی طول می‌کشد تا در انتهای Google منعکس شود. برخی از تغییرات ممکن است در چند ساعت اعمال شوند، برخی دیگر ممکن است چند ماه طول بکشد. به طور کلی، احتمالاً می خواهید چند هفته صبر کنید تا ارزیابی کنید که آیا کار شما تأثیرات مفیدی در نتایج جستجوی Google داشته است یا خیر. به خاطر داشته باشید که همه تغییراتی که در وب سایت خود ایجاد می کنید باعث تأثیر قابل توجهی در نتایج جستجو نمی شود. اگر از نتایج خود راضی نیستید و استراتژی‌های کسب‌وکارتان این امکان را به شما می‌دهد، سعی کنید تغییرات را تکرار کنید و ببینید آیا تفاوتی ایجاد می‌کنند یا خیر.

به گوگل کمک کنید محتوای شما را پیدا کند

قبل از اینکه واقعاً هر کاری را که در این بخش ذکر شد انجام دهید، بررسی کنید که آیا Google قبلاً محتوای شما را پیدا کرده است (شاید نیازی به انجام کاری نداشته باشید!). سعی کنید سایت خود را در گوگل جستجو کنید
سایت: اپراتور جستجو. اگر نتایجی را مشاهده کردید که به سایت شما اشاره می کند، در فهرست قرار می گیرید. به عنوان مثال، جستجو برای سایت:wikipedia.org برمی گرداند
این نتایج. اگر سایت خود را نمی بینید، آن را بررسی کنید الزامات فنی
مطمئن شوید که از نظر فنی چیزی مانع از نمایش سایت شما در جستجوی گوگل نمی شود و سپس به اینجا بازگردید.

گوگل در وهله اول صفحات را از طریق پیوندهایی از سایر صفحاتی که قبلاً خزیده است پیدا می کند. در بسیاری از موارد، اینها وب سایت های دیگری هستند که به صفحات شما لینک می دهند. سایر سایت‌هایی که به شما پیوند می‌دهند چیزی است که به طور طبیعی در طول زمان اتفاق می‌افتد، و همچنین می‌توانید افراد را تشویق کنید تا محتوای شما را با
تبلیغ سایت شما.

اگر برای یک چالش فنی کوچک آماده هستید، همچنین می توانید
یک نقشه سایت ارسال کنید—که فایلی است که حاوی تمام URL های سایت شما است که به آنها اهمیت می دهید. برخی از سیستم های مدیریت محتوا (CMS) حتی ممکن است این کار را به صورت خودکار برای شما انجام دهند. با این حال، این مورد نیاز نیست، و ابتدا باید روی اطمینان از آن تمرکز کنید مردم در مورد سایت شما می دانند.

بررسی کنید که آیا گوگل می تواند صفحه شما را به همان روشی که یک کاربر می بیند یا خیر

وقتی گوگل یک صفحه را می خزد، در حالت ایده آل باید این کار را انجام دهد صفحه را به همان روشی که یک کاربر معمولی انجام می دهد ببینید. برای این کار، گوگل باید بتواند به منابع مشابه مرورگر کاربر دسترسی داشته باشد. اگر سایت شما اجزای مهمی را که وب سایت شما را تشکیل می دهند پنهان می کند (مانند
و جاوا اسکریپت)، ممکن است Google نتواند صفحات شما را درک کند، به این معنی که ممکن است در نتایج جستجو نشان داده نشوند یا برای عباراتی که شما هدف قرار داده اید رتبه خوبی کسب نکنند.

اگر صفحات شما بسته به موقعیت فیزیکی کاربر، اطلاعات متفاوتی دارند، مطمئن شوید که از اطلاعاتی که Google از مکان خزنده خود، که عموماً ایالات متحده است، می‌بیند، رضایت دارید.

برای بررسی اینکه گوگل چگونه صفحه شما را می بیند، از ابزار بازرسی URL در کنسول جستجو.

آیا یک صفحه در نتایج جستجوی گوگل نمی خواهید؟

ممکن است برای شما مهم باشد که سایت خود را به عنوان یک کل یا بخش هایی از آن از نمایش در نتایج جستجو انصراف دهید. به عنوان مثال، ممکن است نخواهید پست های شما در مورد مدل موی شرم آور جدید شما در نتایج جستجو نمایش داده شود. Google از روش‌های مختلفی پشتیبانی می‌کند که به شما امکان می‌دهد از خزیدن و فهرست‌بندی URL‌های خود انصراف دهید. اگر می خواهید برخی از فایل ها، دایرکتوری ها یا حتی کل سایت خود را از جستجوی Google مسدود کنید، راهنمای ما را در مورد آن بررسی کنید
راه هایی برای جلوگیری از نمایش محتوا در نتایج جستجو.

سایت خود را سازماندهی کنید

هنگامی که در حال راه اندازی یا انجام مجدد سایت خود هستید، می تواند خوب باشد که آن را به روشی منطقی سازماندهی کنید زیرا می تواند به موتورهای جستجو و کاربران کمک کند تا بفهمند صفحات شما چگونه با بقیه سایت شما ارتباط دارند. همه چیز را رها نکنید و از همین حالا شروع به سازماندهی مجدد سایت خود کنید: در حالی که این پیشنهادات می توانند در دراز مدت مفید باشند (به خصوص اگر در یک وب سایت بزرگتر کار می کنید)، موتورهای جستجو احتمالاً صفحات شما را همانطور که در حال حاضر هستند، بدون توجه به اینکه سایت شما چگونه سازماندهی شده است

از URL های توصیفی استفاده کنید

بخش‌هایی از URL را می‌توان در نتایج جستجو به‌عنوان خرده‌های نان نمایش داد، بنابراین کاربران می‌توانند از URLها برای درک اینکه آیا نتیجه برای آنها مفید است یا خیر، استفاده کنند.

 

دامنه

 

خرده نان

 

گوگل به طور خودکار بر اساس کلمات موجود در URL، خرده‌های نان را یاد می‌گیرد، اما شما همچنین می‌توانید بر روی آنها تأثیر بگذارید داده های ساخت یافته اگر یک چالش فنی را دوست دارید سعی کنید کلماتی را در URL وارد کنید که ممکن است برای کاربران مفید باشد. به عنوان مثال:

https://www.example.com/pets/cats.html

آدرس اینترنتی که فقط حاوی شناسه های تصادفی باشد برای کاربران کمتر مفید است. به عنوان مثال:

https://www.example.com/2/6772756D707920636174

صفحات مشابه موضعی را در دایرکتوری ها گروه بندی کنید

An illustration of how to group pages in directories

اگر بیش از چند هزار URL در سایت خود دارید، نحوه سازماندهی محتوای خود ممکن است بر نحوه خزیدن و نمایه سازی سایت توسط Google تأثیر بگذارد. به طور خاص، استفاده از فهرست‌ها (یا پوشه‌ها) برای گروه‌بندی موضوعات مشابه می‌تواند به Google کمک کند تا بفهمد URL در فهرست‌های جداگانه چقدر تغییر می‌کند.

به عنوان مثال، URL های زیر را در نظر بگیرید:

https://www.example.com/policies/return-policy.html

https://www.example.com/promotions/new-promos.html

محتوای موجود در سیاست ها دایرکتوری به ندرت تغییر می کند، با این حال محتوای موجود در
تبلیغات دایرکتوری احتمالاً اغلب تغییر می کند. گوگل می تواند این اطلاعات را بیاموزد و دایرکتوری های مختلف را در فرکانس های مختلف بخزد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ساختارهای سایت جستجو پسند، ما را بررسی کنید راهنمای سایت های تجارت الکترونیک، که ساختار URL خوب برای آنها مهمتر است زیرا تمایل دارند بزرگتر باشند.

محتوای تکراری را کاهش دهید

برخی از وب سایت ها محتوای یکسانی را در آدرس های مختلف نشان می دهند که نامیده می شود محتوای تکراری. موتورهای جستجو یک URL واحد ( متعارف URL) برای نشان دادن کاربران، در هر قطعه از محتوا.

داشتن محتوای تکراری در سایت شما نقض خط‌مشی‌های هرزنامه ما نیست، اما می‌تواند تجربه کاربری بدی باشد و موتورهای جستجو ممکن است منابع خزیدن در URL‌هایی را که حتی برای شما مهم نیست، هدر دهند. اگر احساس ماجراجویی می کنید، ارزش آن را دارد که اگر می توانید آن را کشف کنید
یک نسخه متعارف را مشخص کنید
برای صفحات شما اما اگر خودتان URL های خود را متعارف نکنید، گوگل سعی می کند به طور خودکار این کار را برای شما انجام دهد.

هنگام کار بر روی canonicalization، سعی کنید اطمینان حاصل کنید که هر قسمت از محتوای سایت شما فقط از طریق یک URL مجزا قابل دسترسی است. داشتن دو صفحه که حاوی اطلاعات یکسانی در مورد تبلیغات شما هستند می تواند یک تجربه کاربری گیج کننده باشد (برای مثال، افراد ممکن است تعجب کنند که صفحه مناسب کدام است و آیا تفاوتی بین این دو وجود دارد یا خیر).

اگر چندین صفحه دارید که اطلاعات یکسانی دارند، سعی کنید a را تنظیم کنید
تغییر مسیر از نشانی‌های اینترنتی غیر ترجیحی گرفته تا نشانی‌هایی که به بهترین نحو آن اطلاعات را نشان می‌دهند. اگر نمی توانید تغییر مسیر دهید، از آن استفاده کنید
rel = "متعارف"
پیوند عنصر در عوض اما باز هم، زیاد نگران این موضوع نباشید. موتورهای جستجو به طور کلی می توانند این را برای شما در بیشتر مواقع به تنهایی کشف کنند.

سایت خود را جالب و مفید کنید

ایجاد محتوایی که مردم آن را متقاعدکننده و مفید بدانند احتمالاً بیش از هر پیشنهاد دیگری در این راهنما بر حضور وب سایت شما در نتایج جستجو تأثیر می گذارد. در حالی که «محتوای متقاعدکننده و مفید» می‌تواند برای افراد مختلف معانی متفاوتی داشته باشد، محتوایی مانند این به طور کلی دارای برخی ویژگی‌های مشترک است، مانند:

  • متن آسان برای خواندن و به خوبی سازماندهی شده است: مطالب را به صورت طبیعی بنویسید و مطمئن شوید که محتوا به خوبی نوشته شده است، به راحتی قابل پیگیری است و اشتباهات املایی و دستوری ندارد. محتوای طولانی را به پاراگراف ها و بخش ها تقسیم کنید و سرفصل هایی را برای کمک به کاربران در پیمایش صفحات خود ارائه دهید.
  • محتوا منحصر به فرد است: هنگامی که محتوای جدید می نویسید، محتوای دیگران را به طور جزئی یا کامل کپی نکنید: خودتان محتوا را بر اساس آنچه در مورد موضوع می دانید ایجاد کنید. فقط مطالبی را که دیگران قبلا منتشر کرده اند دوباره تکرار نکنید.
  • مطالب به روز است: محتوای منتشر شده قبلی را بررسی کنید و در صورت نیاز آن را به روز کنید، یا حتی اگر دیگر مرتبط نیست، آن را حذف کنید.
  • محتوا است مفید، قابل اعتماد، و مردم اول:
    مطمئن باشید که محتوایی را می نویسید که برای خوانندگان شما مفید و قابل اعتماد باشد. برای مثال، ارائه منابع متخصص یا مجرب می تواند به افراد در درک تخصص مقالات شما کمک کند.

منتظر عبارات جستجوی خوانندگان خود باشید

به کلماتی فکر کنید که کاربر ممکن است برای یافتن بخشی از محتوای شما جستجو کند. کاربرانی که اطلاعات زیادی در مورد موضوع دارند ممکن است از کلمات کلیدی متفاوتی در جست و جوهای جستجوی خود استفاده کنند تا افرادی که تازه با موضوع آشنا هستند. به عنوان مثال، برخی از کاربران ممکن است برای “charcuterie” جستجو کنند، در حالی که برخی دیگر ممکن است برای “cheese board” جستجو کنند. پیش بینی این تفاوت ها در رفتار جستجو و نوشتن با در نظر گرفتن خوانندگان می تواند تأثیرات مثبتی بر عملکرد سایت شما در نتایج جستجو داشته باشد.

با این حال، نگران نباشید اگر هر گونه تغییراتی را در مورد چگونگی جستجوی محتوای شما پیش بینی نمی کنید. سیستم‌های تطبیق زبان Google پیچیده هستند و می‌توانند نحوه ارتباط صفحه شما با بسیاری از جستارها را درک کنند، حتی اگر به صراحت از اصطلاحات دقیق در آنها استفاده نکنید.

از تبلیغات مزاحم خودداری کنید

در حالی که تبلیغات بخشی از اینترنت هستند و قرار است توسط کاربران دیده شوند، اجازه ندهید که بیش از حد باعث حواس پرتی شوند یا مانع از خواندن محتوای شما توسط کاربران شما شوند. مثلاً تبلیغات یا صفحات بینابینی (صفحاتی که قبل یا بعد از محتوای مورد انتظار شما نمایش داده می شوند) که استفاده از وب سایت را دشوار می کند.

پیوندها یک راه عالی برای اتصال کاربران و موتورهای جستجو به بخش‌های دیگر سایت یا صفحات مرتبط در سایر سایت‌ها هستند. در واقع، اکثریت قریب به اتفاق صفحات جدیدی که گوگل هر روز پیدا می‌کند از طریق پیوندها هستند، و لینک‌ها را به منبعی حیاتی تبدیل می‌کنند که باید برای کمک به کشف صفحات شما توسط گوگل و نمایش بالقوه در نتایج جستجو در نظر بگیرید. علاوه بر این، پیوندها همچنین می توانند با اتصال کاربران (و Google) به منبع دیگری که آنچه شما درباره آن می نویسید تأیید می کند، ارزش افزوده ایجاد کند.

An illustration that shows how one web page is linking to other relevant resources

متن پیوند (همچنین به عنوان شناخته شده است متن لنگر) قسمت متنی یک پیوند است که می توانید ببینید. این متن به کاربران و گوگل چیزی در مورد صفحه ای که به آن لینک می دهید می گوید. با
متن لنگر مناسب، کاربران و موتورهای جستجو به راحتی می توانند قبل از بازدید صفحات پیوند داده شده شما را بفهمند.
An illustration that shows text part of a link

پیوندها می توانند زمینه بیشتری را در مورد یک موضوع، هم برای کاربران و هم برای موتورهای جستجو فراهم کنند، که ممکن است به نشان دادن دانش شما در مورد یک موضوع کمک کند. با این حال، هنگامی که به صفحات خارج از کنترل خود پیوند می دهید، به عنوان مثال محتوای موجود در سایت های دیگر، مطمئن شوید که به منبعی که به آن پیوند می دهید اعتماد دارید. اگر نمی‌توانید به محتوا اعتماد کنید و همچنان می‌خواهید به آنها پیوند دهید، یک را اضافه کنید
یا حاشیه نویسی مشابه
به پیوند برای جلوگیری از مرتبط کردن سایت شما توسط موتورهای جستجو با سایتی که به آن لینک می دهید. این به جلوگیری از پیامدهای منفی احتمالی در رتبه بندی شما در جستجوی Google کمک می کند.

اگر محتوای تولید شده توسط کاربر را در سایت خود می پذیرید، مانند پست های انجمن یا نظرات، مطمئن شوید که هر پیوندی که توسط کاربران ارسال می شود دارای یک یا حاشیه نویسی مشابه به طور خودکار توسط CMS شما اضافه می شود. از آنجایی که در این مورد محتوا را ایجاد نمی کنید، احتمالاً نمی خواهید سایت شما کورکورانه با سایت هایی که کاربران به آنها پیوند می دهند مرتبط شود. این همچنین می تواند به جلوگیری از سوء استفاده از وب سایت شما توسط هرزنامه ها کمک کند.

بر ظاهر سایت خود در جستجوی گوگل تأثیر بگذارید

یک صفحه نتایج جستجوی گوگل معمولی شامل یک است
چند عنصر بصری مختلف که می توانید برای کمک به کاربران در تصمیم گیری در مورد بازدید از سایت شما از طریق آن نتایج جستجو تأثیر بگذارید. در این بخش، ما بر روی لینک عنوان و قطعه زیرا اینها عناصر بصری مهمتری هستند.

لینک های عنوان خود را تحت تاثیر قرار دهید

را لینک عنوان قسمت سرفصل نتیجه جستجو است و می تواند به افراد کمک کند تصمیم بگیرند روی کدام نتیجه جستجو کلیک کنند. چند منبع وجود دارد که گوگل از آنها برای ایجاد پیوند عنوان استفاده می کند، از جمله کلمات داخل آن

چگونه روغن فلفل قرمز را خودتان درست کنید

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خدمات سئو، طراحی سایت و گوگل

رتبه 1 گوگل باشید.

سفارش دهید >> 09376996070