فروش اینترنتی از روز اول با جواد یاسمی

تغییر میزبانی وب و سئو

هاست خود را تغییر دهید

این راهنما را دنبال کنید تا تاثیر تغییر زیرساخت میزبانی سایت خود را بر عملکرد سایت در جستجوی گوگل به حداقل برسانید. تغییر در زیرساخت میزبانی به معنای تغییر ارائه دهندگان هاست یا انتقال به شبکه توزیع محتوا (CDN) است. این راهنما فقط برای مهاجرت هایی است که روی URL قابل مشاهده توسط کاربر تأثیر نمی گذارد.

نمای کلی

  1. زیرساخت هاست جدید را آماده کنید. محتوای خود را در سرورهای جدید آپلود کنید یا CDN و سرورهای اصلی خود را پیکربندی کنید و آن را آزمایش کنید.
  2. حرکت سایت را شروع کنید. تنظیمات DNS نام دامنه خود را تغییر دهید تا به زیرساخت میزبانی جدید اشاره کند. این مرحله مرحله انتقال واقعی سایت است که فرآیند ارسال ترافیک شما به زیرساخت جدید را آغاز می کند.
  3. نظارت بر ترافیک به ترافیک ارائه شده توسط میزبانی قدیمی و جدید توجه داشته باشید.
  4. وقتی مطمئن شدید که همه کاربران، از جمله Googlebot، محتوا را به درستی از زیرساخت جدید دریافت می‌کنند و هیچ‌کس از زیرساخت قدیمی استفاده نمی‌کند، زیرساخت میزبانی قدیمی را خاموش کنید

زیرساخت هاست جدید را آماده کنید

این بخش مراحلی را که باید قبل از شروع حرکت زیرساخت واقعی انجام دهید را پوشش می دهد.

سایت جدید خود را کپی و تست کنید

ابتدا یک کپی از سایت خود را در ارائه دهنده هاست جدید خود آپلود کنید. معنای “کپی از وب سایت شما” کاملاً به پلت فرم مدیریت محتوای قدیمی شما بستگی دارد. ممکن است فایل‌های HTML واقعی که روی پلتفرم میزبانی جدید خود تکرار می‌کنید، یا صادرات پایگاه داده‌ای باشد که باید آن را در مکان جدید وارد کنید. هنگامی که این کار را انجام دادید، با آزمایش کامل تمام جنبه های نحوه تعامل کاربران با سایت شما، بررسی کنید که مطابق انتظار کار می کند. در اینجا چند پیشنهاد وجود دارد:

  • یک محیط تست ایجاد کنید، شاید با دسترسی محدود به IP، که از طریق آن همه ویژگی ها را قبل از شروع به کار وب سایت آزمایش می کنید.
  • سایت جدید خود را در یک مرورگر وب باز کنید و تمام عناصر سایت خود را بررسی کنید: صفحات، تصاویر، فرم ها و دانلودها (مانند فایل های PDF).
  • اجازه آزمایش عمومی را بدهید با نام میزبان موقت برای زیرساخت جدید شما (مانند
    beta.example.com) بنابراین می توانید دسترسی به مرورگرها را آزمایش کنید. نام میزبان موقت می تواند به شما کمک کند تست کنید آیا Googlebot می تواند به سایت شما دسترسی پیدا کند یا خیر. برای جلوگیری از ایندکس شدن تصادفی سایت تست، آن را اضافه کنید
    روبات ها حکومت کند
    به HTML یا هدرهای HTTP صفحات شما.

بررسی کنید که Googlebot بتواند به زیرساخت میزبانی جدید دسترسی داشته باشد

اگر قبلاً یک حساب کنسول جستجو ندارید،
یک حساب کاربری جدید ایجاد کنید
برای سایت شما تا به شما در نظارت بر دسترسی و ترافیک گوگل کمک کند. اگر یک نام میزبان موقت برای سایت جدید خود ایجاد کرده اید، آن ویژگی را نیز تأیید کنید. بررسی کنید که Googlebot می تواند به زیرساخت جدید شما با استفاده از
ابزار بازرسی URL
در کنسول جستجو

مقدار TTL را برای رکوردهای DNS خود کاهش دهید

اگر مقدار TTL سوابق DNS سایت خود را کاهش دهید، می توانید به سرعت حرکت سایت خود کمک کنید، که به تنظیمات جدید اجازه می دهد سریعتر به ISP ها منتشر شوند. تنظیمات DNS معمولاً توسط ISP ها بر اساس مشخص شده کش می شوند
تنظیم زمان برای زندگی (TTL).. حداقل یک هفته قبل از حرکت، TTL را به یک مقدار کم محافظه کارانه (مثلاً چند ساعت) کاهش دهید تا حافظه پنهان DNS سریعتر به روز شود.

بررسی تایید کنسول جستجو

مطمئن شوید که تأیید کنسول جستجوی شما پس از انتقال میزبانی به کار خود ادامه خواهد داد.

اگر از
روش فایل HTML
برای تأیید مالکیت سایت خود در کنسول جستجو، مطمئن شوید که فراموش نکنید فایل تأیید فعلی خود را در نسخه جدید سایت خود قرار دهید.

به همین ترتیب، اگر در قالب های سیستم مدیریت محتوای خود (CMS) یک
متا برچسب زدن
یا
گوگل آنالیتیکس
برای تأیید مالکیت، اطمینان حاصل کنید که کپی CMS جدید شامل این موارد نیز می شود.

حرکت را شروع کنید

روند حرکت به شرح زیر است.

  1. هر بلوک موقت برای خزیدن را حذف کنید. در حین ساختن کپی جدید یک سایت، برخی از صاحبان سایت از فایل robots.txt استفاده می‌کنند تا تمام خزیدن توسط Googlebot و سایر خزنده‌ها را ممنوع کنند یا از آن استفاده کنند. متا برچسب ها یا هدرهای HTTP برای جلوگیری از نمایه سازی محتوا. هنگامی که آماده شروع حرکت هستید، مطمئن شوید که چنین بلوک هایی را از نسخه جدید سایت حذف کنید.
  2. تنظیمات DNS را به روز کنید. شما حرکت را با به روز رسانی رکوردهای DNS برای اشاره به ارائه دهنده میزبان جدید شروع می کنید. نحوه انجام این کار را با ارائه دهنده DNS خود بررسی کنید.

نظارت بر ترافیک

برای نظارت بر اینکه تغییر زیرساخت شما به آرامی پیش می رود:

  • مراقب گزارش های سرور در سرورهای جدید و قدیمی باشید.
    با انتشار تنظیمات DNS و حرکت ترافیک سایت، شاهد کاهش ترافیک ثبت شده در سرورهای قدیمی و افزایش ترافیک مربوطه در سرورهای جدید خواهید بود.
  • از ابزارهای مختلف بررسی DNS عمومی استفاده کنید.
    بررسی کنید که ISP های مختلف در سراسر جهان به درستی تنظیمات DNS جدید شما را به روز می کنند.
  • مانیتور خزیدن.
    نظارت بر
    پوشش شاخص
    نمودارها در کنسول جستجو

یادداشتی در مورد نرخ خزیدن Googlebot

هنگامی که زیرساخت میزبانی را تغییر می‌دهید، طبیعی است که بلافاصله پس از راه‌اندازی، کاهش موقتی در نرخ خزیدن Googlebot و به دنبال آن افزایش مداوم در طی چند روز آینده مشاهده کنید، به‌طور بالقوه به نرخ‌هایی که ممکن است بالاتر از قبل از انتقال باشد.

این نوسان به این دلیل رخ می دهد که ما نرخ خزیدن را برای یک سایت بر اساس سیگنال های زیادی تعیین می کنیم و این سیگنال ها زمانی که هاست شما تغییر می کند تغییر می کند. تا زمانی که Googlebot هنگام دسترسی به زیرساخت سرویس دهی جدید شما با مشکلات جدی یا کاهش سرعت مواجه نشود، سعی می کند تا جایی که لازم است و ممکن است سایت شما را بخزد.

هاست قدیمی را خاموش کنید

گزارش‌های سرور در ارائه‌دهنده قدیمی را بررسی کنید و پس از اینکه ترافیک به ارائه‌دهنده قدیمی به صفر رسید، می‌توانید زیرساخت میزبانی قدیمی خود را خاموش کنید. این تغییر هاست را کامل می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خدمات سئو، طراحی سایت و گوگل

رتبه 1 گوگل باشید.

سفارش دهید >> 09376996070