فروش اینترنتی از روز اول با جواد یاسمی

رفع مشکلات کنونیکالیزیشن canonicalization

مشکلات canonicalization را برطرف کنید

از ابزار URL Inspection برای بررسی اینکه گوگل کدام صفحه را کنونیکال می داند استفاده کنید. حتی اگر صریحاً یک صفحه کنونیکال را تعیین کنید، ممکن است Google به دلایل مختلف، مانند کیفیت محتوا، یک صفحه کنونیکال متفاوت را انتخاب کند. قبل از عیب‌یابی، به این فکر کنید که آیا نشانی اینترنتی کنونیکال انتخاب شده توسط Google برای کاربرانی که از جستجوی Google آمده‌اند، منطقی‌تر از URL معمولی ترجیحی شما است یا خیر.

دلایل مختلفی وجود دارد که نشان می دهد نشانی اینترنتی کنونیکال انتخابی با URL کنونیکال که ترجیح می دهید در جستجو ببینید متفاوت است. رایج ترین مسائل عبارتند از:

مسائل متداول قانونی سازی
انواع زبان بدون حاشیه نویسی محلی اگر چندین وب‌سایت دارید که تقریباً محتوای مشابهی را برای کاربران مختلف در سراسر جهان بومی‌سازی می‌کنند، حتماً دستورالعمل‌های ما را برای سایت‌های بومی‌سازی شده دنبال کنید. به عنوان مثال، اگر سایت های مختلفی برای کاربران انگلیسی زبان خود به ترتیب در ایالات متحده، بریتانیا و استرالیا دارید، اما محتوا یکسان است، افزودن حاشیه نویسی hreflang به صفحات شما می تواند به نمایان شدن صفحات مناسب برای کاربران در مناطق مختلف کمک کند.
عناصر کنونیکال نادرست برخی از سیستم های مدیریت محتوا (CMS) یا پلاگین های CMS می توانند از تکنیک های کنونیکال برای اشاره به URL های نامطلوب استفاده نادرست کنند. HTML خود را با ابزارهای توسعه دهنده مرورگر خود بررسی کنید تا ببینید آیا چنین است یا خیر. اگر سایت شما یک ترجیح URL کنونیکال غیرمنتظره را نشان می‌دهد، شاید به دلیل استفاده نادرست از rel=”canonical” یا تغییر مسیر 3xx، با ارائه‌دهنده CMS خود تماس بگیرید و این خطا را به آنها گزارش دهید.
سرورهای پیکربندی نادرست برخی از پیکربندی‌های نادرست میزبانی ممکن است باعث انتخاب غیرمنتظره URL بین دامنه‌ای شوند. به عنوان مثال:

  • ممکن است یک سرور برای بازگرداندن محتوا از example.com در پاسخ به درخواست URL در other.example به اشتباه پیکربندی شود.
  • دو سرور وب نامرتبط ممکن است صفحات نرم 404 یکسانی را که گوگل نتواند آنها را به عنوان صفحات خطا شناسایی کند، برگردانند. اگر متوجه شدید که این مورد است، با ارائه دهنده هاست خود تماس بگیرید.
هک مخرب برخی از حملات به وب‌سایت‌ها کدی را معرفی می‌کنند که یک تغییر مسیر HTTP 3xx را برمی‌گرداند یا یک حاشیه‌نویسی پیوند بین دامنه‌ای rel=”canonical” را در سربرگ HTML <head> یا HTTP وارد می‌کند، که معمولاً به URL میزبان محتوای مخرب یا هرزنامه اشاره می‌کند. در این موارد، الگوریتم‌های ما ممکن است URL مخرب یا هرزنامه را به جای نشانی اینترنتی وب‌سایت در معرض خطر انتخاب کنند.
محتوای سندیکایی برخی از حملات به وب‌سایت‌ها کدی را معرفی می‌کنند که یک تغییر مسیر HTTP 3xx را برمی‌گرداند یا یک حاشیه‌نویسی پیوند بین دامنه‌ای rel=”canonical” را در سربرگ HTML <head> یا HTTP وارد می‌کند، که معمولاً به URL میزبان محتوای مخرب یا هرزنامه اشاره می‌کند. در این موارد، الگوریتم‌های ما ممکن است URL مخرب یا هرزنامه را به جای نشانی اینترنتی وب‌سایت در معرض خطر انتخاب کنند.
یک وب سایت کپی در شرایط نادر، الگوریتم ما ممکن است URL را از یک سایت خارجی که محتوای شما را بدون اجازه شما میزبانی می کند انتخاب کند. اگر فکر می کنید که سایت دیگری محتوای شما را با نقض قانون حق نسخه برداری کپی می کند، می توانید با میزبان سایت تماس بگیرید تا درخواست حذف کنید. علاوه بر این، می‌توانید با ارسال درخواستی تحت قانون حق نسخه‌برداری هزاره دیجیتال، از Google درخواست کنید که صفحه نقض‌کننده حقوق را از نتایج جستجوی ما حذف کند.

به خاطر داشته باشید که اگر یک URL کنونیکال در یک ویژگی Search Console باشد که متعلق به شما نیست، نمی‌توانید صفحه را تکرار کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خدمات سئو، طراحی سایت و گوگل

رتبه 1 گوگل باشید.

سفارش دهید >> 09376996070