پیوندهای خروجی خود را به Google واجد شرایط کنید
برای برخی از پیوندهای موجود در سایت شما، ممکن است بخواهید به گوگل بگویید که ارتباط شما با صفحه پیوند داده شده چیست. برای این کار، میتوانید از یکی از مقادیر ویژگی rel در تگ <a> استفاده کنید.
اهمیت علامتگذاری پیوندها
برای برخی از پیوندها، ممکن است بخواهید به گوگل بگویید که ارتباط شما با صفحه پیوند داده شده چیست. برای این کار، میتوانید از ویژگیهای `rel` در تگهای `<a>` استفاده کنید.
انواع ویژگیهای `rel`
1. پیوندهای معمولی: برای پیوندهایی که انتظار دارید گوگل بدون هیچگونه شرایطی آنها را واکشی و تجزیه و تحلیل کند، نیازی به اضافه کردن ویژگی `rel` نیست.
مثال:
<p>My favorite horse is the <a href=”https://horses.example.com/Palomino”>palomino</a>.</p>
2. rel=”sponsored”: این ویژگی برای علامتگذاری پیوندهایی است که تبلیغات یا مکانهای پولی هستند. استفاده از این ویژگی به گوگل کمک میکند تا تشخیص دهد که این پیوندها حمایتشده هستند.
مثال:
<a rel=”sponsored” href=”https://cheese.example.com/Appenzeller_cheese”>Appenzeller</a>
3. rel=”ugc”: این ویژگی برای پیوندهای محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) مانند نظرات و پستهای انجمن توصیه میشود. این ویژگی به گوگل کمک میکند تا تشخیص دهد که این پیوندها مربوط به محتوای تولید شده توسط کاربران هستند.
مثال:
<a rel=”ugc” href=”https://cheese.example.com/Appenzeller_cheese”>Appenzeller</a>
4. rel=”nofollow”: از این ویژگی زمانی استفاده کنید که نمیخواهید گوگل صفحه پیوند داده شده را خزیده یا اعتبار آن را منتقل کند. این ویژگی برای جلوگیری از هر نوع تأثیر بر رتبهبندی صفحات دیگر استفاده میشود.
مثال:
<a rel=”nofollow” href=”https://cheese.example.com/Appenzeller_cheese”>Appenzeller</a>
مقادیر چندگانه
شما میتوانید چندین مقدار `rel` را با یکدیگر ترکیب کنید.
برای مثال:
<p>I hate <a rel=”ugc,nofollow” href=”https://cheese.example.com/blue_cheese”>Blue</a> cheese.</p>
<p>I love <a rel=”ugc nofollow” href=”https://cheese.example.com/Appenzeller_cheese”>Appenzeller</a> cheese.</p>
پیوندهای علامتگذاری شده با این ویژگیهای `rel` به طور کلی دنبال نخواهند شد. به یاد داشته باشید که صفحات پیوند داده شده ممکن است از طریق روشهای دیگری مانند نقشههای سایت یا پیوندهای سایر سایتها پیدا شوند و بنابراین ممکن است همچنان خزیده شوند. این ویژگیهای `rel` فقط در عناصر `<a>` که گوگل میتواند خزیده باشد، استفاده میشوند، به جز `nofollow` که همچنین به عنوان تگ متا روباتها در دسترس است.
اگر نیاز دارید که گوگل از واکشی یک لینک به صفحهای در سایت خودتان جلوگیری کند، از قانون عدم اجازه (disallow) در فایل robots.txt استفاده کنید.
برای جلوگیری از ایندکس کردن یک صفحه توسط گوگل، خزیدن را مجاز کرده و از قانون `noindex` در روباتها استفاده کنید.