صفحه ای که گوگل آن را متعارف می داند حتی اگر صریحاً یک صفحه متعارف را تعیین کنید، ممکن است Google به دلایل مختلف، مانند کیفیت محتوا، یک صفحه متعارف متفاوت را انتخاب کند. قبل از عیبیابی، به این فکر کنید که آیا آدرس متعارف انتخاب شده توسط Google برای کاربرانی که از جستجوی Google آمدهاند، منطقیتر از URL معمولی ترجیحی شما است یا خیر.
دلایل مختلفی وجود دارد که نشان می دهد نشانی اینترنتی متعارف انتخابی با URL متعارفی که ترجیح می دهید در جستجو ببینید متفاوت است. رایج ترین مسائل عبارتند از:
مسائل متداول قانونی سازی | |
---|---|
انواع زبان بدون حاشیه نویسی محلی |
اگر چندین وب سایت دارید که محتوای مشابهی را برای کاربران مختلف در سراسر جهان ارائه می دهند، حتما دستورالعمل های ما را برای سایت های بومی سازی شده دنبال کنید. به عنوان مثال، اگر سایت های مختلفی برای کاربران انگلیسی زبان خود به ترتیب در ایالات متحده، انگلستان و استرالیا دارید، اما محتوا یکسان است، اضافه کنید حاشیه نویسی در صفحات شما می تواند به نمایان شدن صفحات مناسب برای کاربران در مناطق مختلف کمک کند. |
عناصر متعارف نادرست |
برخی از سیستم های مدیریت محتوا (CMS) یا پلاگین های CMS می توانند از تکنیک های متعارف برای اشاره به URL های نامطلوب استفاده نادرست کنند. HTML خود را با ابزارهای توسعه دهنده مرورگر خود بررسی کنید تا ببینید آیا چنین است یا خیر. اگر سایت شما یک اولویت URL متعارف غیرمنتظره را نشان می دهد، شاید به دلیل استفاده نادرست از rel = "متعارف" یا الف3xx تغییر مسیر دهید، با ارائه دهنده CMS خود تماس بگیرید و این خطا را به آنها گزارش دهید. |
سرورهای پیکربندی نادرست |
برخی از پیکربندیهای نادرست میزبانی ممکن است باعث انتخاب غیرمنتظره URL بین دامنهای شوند. به عنوان مثال:
|
هک مخرب |
برخی از حملات به وب سایت ها کدی را معرفی می کنند که یک HTTP را برمی گرداند3xx تغییر مسیریا یک دامنه متقابل وارد می کند rel = "متعارف" پیوند حاشیه نویسی در HTML یا هدر HTTP، معمولاً به URL میزبان محتوای مخرب یا هرزنامه اشاره دارد. در این موارد، الگوریتمهای ما ممکن است URL مخرب یا هرزنامه را به جای URL موجود در آن انتخاب کنندوب سایت در معرض خطر. |
محتوای سندیکایی |
عنصر پیوند متعارف برای کسانی که می خواهند از تکراری شدن توسط شرکای syndication جلوگیری کنند، توصیه نمی شود، زیرا صفحات اغلب بسیار متفاوت هستند. موثرترین راه حل این است که شرکای محتوای شما را مسدود کنند. برای اطلاعات بیشتر، ببینید از تکرار مقاله در Google News خودداری کنید، که همچنین توصیه هایی در مورد مسدود کردن محتوای سندیکایی از جستجوی Google دارد. |
یک وب سایت کپی |
در شرایط نادر، الگوریتم ما ممکن است URL را از یک سایت خارجی که محتوای شما را بدون اجازه شما میزبانی می کند انتخاب کند. اگر فکر می کنید که سایت دیگری محتوای شما را با نقض قانون حق نسخه برداری کپی می کند، می توانید با میزبان سایت تماس بگیرید تا درخواست حذف کنید. علاوه بر این، میتوانید درخواست کنید که Google صفحه نقضکننده را از نتایج جستجوی ما حذف کند ثبت درخواست تحت قانون حق چاپ هزاره دیجیتال. |
به خاطر داشته باشید که اگر یک URL متعارف در یک ویژگی Search Console باشد که متعلق به شما نیست، نمیتوانید ترافیک صفحه تکراری خود را ببینید.