بسیاری از کاربران ترجیح می دهند محتوای صریح در نتایج جستجوی خود نشان داده نشود. فیلترهای جستجوی ایمن گوگل به کاربران این امکان را می دهد که تنظیمات مرورگر خود را تغییر دهند تا به فیلتر کردن محتوای صریح از نمایش در نتایج جستجو کمک کنند. به عنوان مالک وب سایت، می توانید با دنبال کردن مراحل این راهنما، به گوگل کمک کنید ماهیت سایت و محتوای خود را درک کند. پس از اعمال فیلترهای SafeSearch در سایت شما، این به ما کمک می کند.
نحوه عملکرد SafeSearch
SafeSearch برای فیلتر کردن نتایجی طراحی شده است که منجر به تصاویر بصری موارد زیر می شود:
- محتوای جنسی صریح از هر نوع، از جمله پورنوگرافی
- برهنگی
- اسباب بازی های جنسی عکس واقع گرایانه
- خدمات دوستیابی یا اسکورت مبتنی بر جنسیت
- خشونت یا گول زدن
- پیوند به صفحات حاوی محتوای صریح
به عنوان مثال، SafeSearch برای فیلتر کردن صفحاتی که حاوی تصاویر یا ویدیوهایی هستند که دارای سینه یا اندام تناسلی برهنه هستند طراحی شده است. همچنین برای فیلتر کردن صفحات دارای پیوندها، پنجره های بازشو یا تبلیغاتی که محتوای صریح را نمایش می دهند یا به آن اشاره می کنند، طراحی شده است.
SafeSearch بر سیستمهای خودکاری متکی است که از یادگیری ماشین و سیگنالهای مختلف برای شناسایی محتوای صریح، از جمله کلمات در صفحه وب میزبانی و پیوندها استفاده میکنند.
تعیین اینکه آیا جستجوی ایمن وب سایت شما را فیلتر می کند یا خیر
برای تعیین اینکه آیا صفحه شما صریح تشخیص داده می شود، عبارتی را جستجو کنید که معمولاً صفحه را در نتایج جستجو نشان می دهد، سپس SafeSearch را روشن کنید. اگر صفحه خود را در نتایج نمیبینید، احتمالاً تحت تأثیر فیلتر کردن SafeSearch در این جستجو قرار میگیرد.
برای تعیین اینکه آیا کل سایت شما به عنوان صریح شناخته می شود، از عملگر سایت: جستجو با SafeSearch روشن استفاده کنید. اگر سایت خود را در نتایج نمیبینید (یا تفاوت زیادی در تعداد نتایج در مقایسه با زمانی که جستجوی ایمن خاموش است میبینید)، پس وقتی جستجوی ایمن فعال است، Google سایت شما را فیلتر میکند. اگر تفاوت کوچکی در تعداد نتایج مشاهده می کنید، بعید است که سایت شما به عنوان یک کل به عنوان صریح طبقه بندی شود.
چگونه سایت خود را برای جستجوی ایمن بهینه کنیم
راه های زیر به شما کمک می کند تا صفحات واضح در سایت خود را شناسایی کنید. این کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که کاربران نتایجی را که می خواهند ببینند یا انتظار دارند ببینند را می بینند و پس از بازدید از سایت هایی که در نتایج جستجوی آنها نشان داده شده است شگفت زده نمی شوند. روشهای زیر همچنین میتوانند به سیستمهای ما کمک کنند تا بفهمند که کل سایت شما ماهیت واضحی ندارد، اگر صفحات غیرمستقیم نیز دارید.
ابرداده را به صفحاتی با محتوای صریح اضافه کنید
یکی از قویترین سیگنالهایی که سیستمهای ما برای شناسایی صفحات با محتوای صریح استفاده میکنند، نشانهگذاری رتبهبندی با مقدار بزرگسالان به عنوان متا تگ یا سربرگ پاسخ HTTP است:
<meta name="rating" content="adult">
توصیه می کنیم این برچسب را به هر صفحه ای که محتوای صریح دارد اضافه کنید. این تنها کاری است که باید انجام دهید اگر سایت شما فقط مقدار نسبتا کمی محتوای صریح دارد. به عنوان مثال، اگر چند صفحه حاوی محتوای صریح در یک سایت چند صد صفحه ای داشته باشید، برچسب گذاری آن صفحات به طور کلی کافی است و نیازی به گروه بندی صفحات در یک زیر دامنه ندارید.
صفحات واضح را در یک مکان جداگانه گروه بندی کنید
اگر سایت شما حاوی مقادیر قابل توجهی از محتوای صریح و محتوای غیر صریح است، توصیه می کنیم علاوه بر افزودن ابرداده، صفحات صریح را جدا از صفحات غیر صریح در سایت خود گروه بندی کنید.
به عنوان مثال، تمام صفحات واضح را می توان در یک دامنه یا زیر دامنه جداگانه قرار داد:
https://explicit.example.com/page.htm
از طرف دیگر، تمام صفحات واضح را می توان در یک فهرست جداگانه گروه بندی کرد:
https://example.com/explicit/page.html
اگر صفحات را جداگانه گروهبندی نکنید، سیستمهای ما ممکن است تشخیص دهند که ماهیت کل سایت شما صریح به نظر میرسد و وقتی جستجوی ایمن روشن است، کل سایت را فیلتر میکند، حتی اگر برخی از صفحات صریح نباشند.
به Google اجازه دهید فایلهای محتوای ویدیوی شما را واکشی کند
اجازه دادن به Googlebot برای واکشی فایلهای ویدیویی شما، Google را قادر میسازد تا محتوای ویدیو را درک کند و تجربه بهتری را برای کاربرانی که نمیخواهند یا انتظار دیدن نتایج صریح را ندارند، ارائه دهد.
این همچنین برای کمک به شناسایی بهتر نقضهای احتمالی خطمشی ما در برابر سوء استفاده و بهرهکشی جنسی از کودکان استفاده میشود. هنگامی که فایل ویدیویی جاسازی شده قابل واکشی نیست و سیستمهای خودکار ما نشان میدهند که صفحه ممکن است حاوی مطالب سوء استفاده جنسی از کودکان یا سایر رسانههایی باشد که تحت خطمشیهای ما ممنوع شدهاند، Google ممکن است قابلیت کشف صفحات غیراخلاقی را محدود یا از آن جلوگیری کند. درباره ابزارهای ایمنی محتوای ما و تعهد Google به مبارزه با سوء استفاده و بهره کشی جنسی از کودکان بیشتر بیاموزید.
به Googlebot اجازه دهید بدون گیت سن بخزد
برای محتوای پشت دروازه سنی اجباری، توصیه می کنیم به Googlebot اجازه دهید محتوای شما را بدون فعال کردن دروازه سنی بخزد. میتوانید این کار را با تأیید درخواستهای Googlebot و ارائه محتوا بدون دروازه سنی انجام دهید.
عیب یابی
اگر تغییرات پیشنهاد شده در اینجا را انجام داده اید و همچنان متوجه می شوید که وب سایت شما به اشتباه به عنوان صریح پرچم گذاری شده است، موارد زیر را در نظر بگیرید:
- اگر اخیراً تغییراتی را ایجاد کردهاید، ممکن است طبقهبندیکنندههای ما به زمان بیشتری برای پردازش آنها نیاز داشته باشند. ممکن است 2-3 ماه طول بکشد.
- اگر در حال محو کردن تصاویر واضح در یک صفحه هستید، در صورتی که تصویر تار نشده باشد یا منجر به یک تصویر بدون تار شود، ممکن است صفحه همچنان صریح تلقی شود.
- بدانید که اگر صفحه شما به هر دلیلی حاوی برهنگی باشد – حتی برای نشان دادن یک روش پزشکی – این هدف ماهیت صریح آن محتوا را نفی نمی کند.
- توجه داشته باشید که اگر سایت شما حاوی محتوای صریح تولید شده توسط کاربر باشد یا محتوای صریح توسط هکرها با استفاده از کلمات کلیدی پنهان شده یا تکنیک های دیگر به آن تزریق شده باشد، ممکن است صریح تلقی شود.
یا تکنیک های دیگر - توجه داشته باشید که صفحات صریح برای برخی از ویژگیهای جستجو، مانند قطعههای غنی، قطعههای برجسته، یا پیشنمایش ویدیو، واجد شرایط نیستند. درباره خطمشیهای ویژگی جستجو بیشتر بدانید.
- با استفاده از تست URL زنده ابزار بازرسی URL در کنسول جستجو، تأیید کنید که Googlebot میتواند بدون راهاندازی هیچ دروازه سنی بخزد.
اگر فکر می کنید سایت شما به وضوح توسط SafeSearch به اشتباه طبقه بندی شده است و حداقل 2-3 ماه از دستورالعمل بهینه سازی سایت خود پیروی کرده اید، می توانید درخواست بررسی کنید.