سئو در ارومیه

ارومیه یکی از شهرهای بسیار بزرگ و مهم استان آذربایجان غربی و همچنین دهمین شهر پرجمعیت ایران و دومین شهر پرجمعیت منطقه شمال غرب ایران به شمار می‌رود. ارومیه به عنوان شهر دارای اولین بیمارستان به شیوه نوین، نخستین مراکر آموزشی پزشکی، اولین مدرسه به شیوه نوین، اولین شبکه تولویزیون محلی، اولین نشریه محلی در ایران، پایتخت والیبال ایران و دومین شهر پرترافیک ایران شناخته می‌شود.

 آذربایجان غربی از بهترین‌ها و دارای تمدن کهن بین شهرهای ایران است. این شهر از لحاظ  جغرافیایی به شهرهای اروپایی نزدیک است به همین دلیل می‌تواند درمورد تجارت الکترونیک بسیار موفق عمل کند. سئو سایت می‌تواند رشد چشمگیری را در تجارت استان آذزبایجان غربی ایجاد کند. یکی از موارد مهم در ارومیه این است که بعد از طراحی سایت گزینه بعدی که اهمیت زیادی در ارومیه دارد بهینه سازی سایت است. در ادامه به توضیح دقیق‌تری از SEO یا بهینه‌سازی سایت می‌پردازیم.

سئو چیست و چه کاربردی دارد؟

سئو به معنی بهینه‌سازی موتورهای جستجو است و شامل فعالیت‌هایی می‌شود که به منظور بالا بردن رتبه و اعتبار سایت شما برای موتورهای جستجو مانند گوگل انجام می‌شود. این امر باعث می‌شود تعداد بازدیدکنندگان و کاربران وب سایت بالا رود و افراد زمان بیشتری را برای بازدید از سایت شما بگذارنند. و در نهایت باعث گسترش خدمات و کسب و کار شما در فضای مجازی می‌شود.

SEO در ارومیه به عنوان یک مزیت رقابتی شناخته می‌شود. از مهم‌ترین فعالیت‌هایی که در زمینه سئو انجام می‌گیرد می‌توان به تولید محتوا ارزشمند، بروز رسانی همیشگی وب سایت و ساخت لینک‌های داخلی و خارجی اشاره کرد.

سئوکاران چه کسانی هستند و چه ویژگی‌هایی دارند؟

سئوکار یا کارشناس سئو کسی است که وب سایت‌ها را به جهت بهبود رتبه در نتایج موتورهای جستجو بهینه می‌کند. و نحوه استفاده از موتورهای جستجو را به جهت افزایش ترافیک سایت را به خوبی می‌داند. سئوکار این کار را با توجه به الگوریتم‌های گوگل و با تسلط بر اصول بهینه‌سازی سایت و همچنین بهره‌گیری از اصول سئو کلاه سفید، انجام می‌دهد. یک سئوکار حرفه‌ای از ویژگی‌ها و خصوصیات زیادی باید برخوردار باشد که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد. سئو موضوعی بسیار مهم‌تر از قراردادن کلیدواژه‌ها در متن و بهینه‌سازی متاتگ ها است.

 بهترین کارشناسان سئو کسانی هستند که اغلب در در زمینه‌های مختلف بازاریابی دارای مهارت‌هایی هستند. برای مثال شخصی که با ابزارها و پلتفرم‌های مختلف دیجیتال مارکتینگ آشنایی دارد قطعا از پتانسیل بهتر و بالاتری برای تبدیل شدن به یک سئو کار حرفه ای برخوردار است. به طور کلی یک سئو کار حرفه‌ای باید دارای ویژگی‌های زیر باشد:

  • توانایی بررسی رقبا در کلیدواژه‌های مورد نظر
  • دانش فنی در زمینه الگوریتم‌های گوگل و تغییرات جدید در آن
  • مهارت استفاده از ابزارهای تحلیلی مانند گوگل آنالیتیکس
  • آشنایی با شبکه‌های اجتماعی و نحوه کارکرد آن‌ها
  • توانایی دریافت کلمات کلیدی پرحجم و کم رقابت
  • فهمیدن نکات فنی تاثیرگذار، بر رتبه‌بندی سایت‌ها
  • توانایی در لینک‌سازی برای کلمات کلیدی
  • درک نسبی از HTML و CSS
  • مهارت نوشتن متن‌های تبلیغاتی جذاب
  • مهارت در تولید محتوا بصری مانند ساخت ویدئو و اینفوگرافیک

اصول سئو

اصول سئو برای تولید محتوا اصول ساده‌ای است که با رعایت آن‌ها به راحتی می‌توانید از بسیاری از رقبای خود پیشی بگیرید. از مهم‌ترین فاکتورها و اصول سئوسایت می‌توان به مواردی چون سرچ کنسول یا وبمستر، سرعت وبسایت، بهینه‌سازی موبایل، نقشه سایت (Site map)، فایلrobots.txt و سایر تکنیک‌های سئو اشاره کرد.

انواع سئو چیست؟

سه نوع اصلی از سئو یا بهینه سازی موتورهای جستجو وجود دارد که همه آن‌ها شما را برای بهتر دیده شدن در نتایج جستجو کمک می‌کند. این موارد عبارتند از:

سئو کلاه سفید (White Hat SEO)

سئو کلاه سفید تکنیک‌هایی دارد که بسیار پایبند دستورالعمل‌های موتور جستجو است. استفاده از تکنیک‌های این روش تاثیرات منفی از تغییرات الگوریتم‌های آینده را نخواهد داشت زیرا این تکنیک‌ها بر اساس قوانین اجرا می‌شوند. به دلیل اینکه در این روش از مسیرهای میانبر و روش‌های تقلبی استفاده نمی‌شود به دست آوردن نتیجه کمی بیشتر طول می‌کشد. موضوع مهم این اس که سئو کلاه سفید ریسک کمتری را دارد و ارزش، ماندگاری و پایداری بیشتر در طول زمان خواهد داشت.

تکنیک‌های سئو کلاه سفید شامل مواردی چون استراتژی سئو، تحقیق در مورد کلمات کلیدی، بک لینک طبیعی، نوشتن مطالب مفید برای مخاطب، سئو داخلی، سئو خارجی، سئو تکنیکال یا فنی و تبلیغ کردن محتوا در شبکه‌های اجتماعی است.

سئو کلاه سیاه (Black Hat SEO)

در سئو کلاه سیاه از روش‌هایی استفاده می‌شود که بر خلاف قوانین موتور جستجو است و ریسک بیشتری را برای حذف وب سایت یا محتوا از نتایج جستجو به همراه دارد. این روش معمولا ارزان‌تر است و  سئوکار با انجام روش‌های سئو کلاه سیاه سایت را در زمان کمی به جایگاه مورد نظر می‌رساند. زیرا بر خلاف قوانین گوگل حرکت می‌کند.

 درست است که سئو کلاه سیاه می‌تواند سایت را به سرعت به جایگاه بالا برساند اما ارزشی نخواهد داشت و پایدار نخواهد ماند. همانطور که گفتیم سئو کلاه سیاه از تکنیک‌هایی برخوردار است که عبارتند از: خرید بک لینک، سرقت ادبی، محتوای کپی شده، پنهان کردن متن، پر کردن صفحات با کلمات کلیدی

پنهان کردن متن یا Cloaking یکی از تکنیک‌های سئو به شمار می‌رود که محتوایی که در آن ارائه شده به ربات خزنده موتور جستجو با چیزی که در مرورگر کاربر ارائه شده است متفاوت است.

این کار نوعی تکنیک اسپم شناخته می‌شود که برای فریب دادن موتورهای جستجو و رتبه دهی به سایت یا صفحه مورد نظر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سئو کلاه خاکستری (Gray Hat SEO)

این نوع از سئو بین تکنیک‌های سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه قرار دارد . در واقع بیشتر از تکنیک‌هایی به کار برده می‌شود که در دستورالعمل‌های گوگل وجود ندارند. تکنیک‌های سئو کلاه خاکستری شامل تکنیک Clickbait یا طعمه کلیک، تبادل لینک، پرداخت پول برای کامنت گرفتن، تبلیغات پولی و بی ارزش برای کاربر، محتوایی که در آن تغییر داده شده و مواردی این چنین است.

در روش Clickbait طعمه کلیک از عنوان‌ها و محتواهایی استفاده می‌شود که هدف اصلی آن‌ها جلب توجه کاربر به جهت کلیک کردن بر روی لینک یا یک صفحه خاص است و ارزشی را به کاربر ارائه نمی‌کند. در واقع کار اصلی این تکنیک طعمه قرار دادن کاربر است تا با کنجکاو شدن وارد سایت مورد نظر شود.

ارتباط سئو با دیجیتال مارکتینگ چیست؟

سئو پروسه‌ای است که در دیجیتال مارکتینگ هدف دسترسی آسان کاربر به وب سایت و بهره بردن از آن را دنبال می‌کند و اینکه گوگل به آسانی بتواند عمل کرولینگ را انجام دهد و در نهایت آن را طبقه بندی کند.

مهم‌ترین اهداف سئو در ارومیه چیست؟

پیش از این گفتیم یکی از روش‌های اصلی و مهم برای کسب رتبه‌های بالا در موتورهای جستجو به خصوص گوگل استفاده از سئو یا بهینه سازی موتورهای جستجو است. سئو اهداف زیادی دارد که به کسب رتبه‌های بالا در موتورهای جستجو محدود نیست. در این بخش به معرفی برخی از مهم‌ترین اهداف سئو می‌پردازیم.

  • باعث ایجاد برند می‌شود.
  • در بازدید وب سایت تاثیر زیادی دارد.
  • باعث افزایش فروش محصولات می‌شود.
  • ترافیک سایت را افزایش خواهد داد.
  • وب سایت در نتایج موتور جستجو به رتبه بهتری می‌رسد.
  • بهترین ابزار برای تبلیغات است.

عوامل موثر در رتبه بندی سایت توسط موتورهای جستجو

عوامل مختلفی وجود دارند که موتورهای جستجو با استفاده از آن می‌توانند رتبه و امتیاز بالاتری به وب سایت شما نسبت به دیگر سایت‌های موجود بدهند و سایت شما را بهبود ببخشند که شامل موارد زیر می‌شود:

  1. محتوای صفحه شما
  2. نام وب سایت و URLs
  3. مشخصات لینک‌های موجود در سایت
  4. متاتگ‌های موجود در سایت
  5. طراحی صفحه
  6. قابلیت استفاده و قابلیت دسترسی به سایت

هزینه سئوسایت در ارومیه چقدر است؟

می‌توان با اطمینان گفت هزینه خدمات طراحی سایت از شهرهای بزرگتر مثل تهران کمتر است. در این خصوص نمی‌توان یک قیمت مشخص را تعیین کرد زیرا قیمت هر پروژه‌ای که طراحی می‌شود نسبت به پروژه‌های دیگر متفاوت است و بعد از بررسی هزینه دقیق آن مشخص می‌شود.

شرکت‌های ارائه دهنده خدمات سئو در ارومیه

شرکت‌ها و افراد متخصص زیادی از جمله جواد یاسمی کارشناس سئو در ارومیه خدمات مربوطه را به جهت بهینه سازی سایت به کسانی که در ارومیه زندگی می‌کنند و صاحب کسب و کاری هستند ارائه می‌کنند. جواد یاسمی به کسب و کارهایی که نیاز دارند در ارومیه دیده شوند کمک می‌کند تا با هزینه مناسب در این شهر دیده بشوند. شما می‌توانید برای انجام سئو و خدمات بهینه سازی سایت خود در ارومیه و دریافت کار با کیفیت به این شرکت مراجعه کنید تا از تمام خدمات آن بهره‌مند شوید.