کمک به کسب و کارهای مختلف، بازار سنتی و همچنین دسترسی آسان به آن یکی از ویژگی‌‎هایی است که سئو در کرمانشاه ایجاد کرده است.  شهر کرمانشاه مرکز استان کرمانشاه در ایران است و حدود 946،651 نفر جمعیت را در سرشماری سال  1395به خود اختصاص داده است. این شهر بزرگترین شهر کردنشین ایران محسوب می‌شود و مهم‌ترین شهر در منطقه مرکزی غرب ایران است. کرمانشاه یکی از شهرهای تاریخی و فرهنگی ایران به شمار می‌رود و پیدایش آن به سده چهارم میلادی بر می‌گردد. سئو سایت ممکن است مورد جستجوی بسیاری از افراد که ساکن کرمانشاه هستند قرار بگیرد.

 ما در این مطلب سعی داریم به نکات مهم و کاربردی که می‌تواند شما را در زمینه بهینه سازی سایت راهنمایی کند بپردازیم. درکرمانشاه کسب و کارهای زیادی وجود دارد که باید برای بهینه سازی سایت خود سرمایه گذاری کنند.

 SEO چیست و چه اهدافی را دنبال می‌کند؟

سئو به منظور بهینه سازی موتورهای جستجو مورد استفاده قرار می‌گیرد. در واقع مجموعه ای از اصول و قوانینی است که به جهت بهینه‌سازی و رتبه بندی سایت‌ها در موتورهای جستجو مورد استفاده قرار می‌گیرند.

علاوه بر این یکی از روش‌هایی است که می‌توان با استفاده از آن کیفیت سایت خود را افزایش داد. این کار توسط یک سئو کار حرفه ای انجام می‌شود. در فرآیند سئو تعدادی از دستوالعمل‌ها  یا قوانینی  وجود دارد که با رعایت کردن آن‌ها می‌توان یک سایت را برای کسب جایگاه بهتر در موتورهای جستجو  به خوبی بهینه سازی کرد. SEO را می‌توان یکی از روش‌های بازاریابی دانست که در صورت اجرای درست آن با تاثیر زیاد آن در طول زمان مواجه خواهید شد.

 سئو به جهت ساخت یک استراتژی قوی مجموعه‌ای از اهداف خاص را دنبال می‌کند که در ادامه به چند نمونه از این اهداف اشاره خواهیم کرد.

اهداف سئو متفاوت است؛ ممکن است این اهداف افزایش در آمد، افزایش سرعت وب سایت، افزایش مشتری، افزایش فروش، بهبود امنیت وب سایت باشند که این اهداف در روند کسب و کار شما بسیار موثر هستند.

سئوکار کیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

شخصی که با استفاده از خلاقیت و هوش خود و دانستن اصول و مقررات موتورهای جستجو سعی می‌کند یک سایت را به بالاترین رتبه در نتایج سرچ گوگل برساند سئوکار است.

 با توجه به اینکه شرکت‌های زیادی در کرمانشاه و دیگر شهرهای ایران در حوزه سئو یا همان بهینه سازی سایت فعالیت می‌کنند، جواد یاسمی متخصص سئو در کرمانشاه با داشتن دانش و تجربه ای که در این زمینه دارد می‌تواند به خوبی شما را در این زمینه راهنمایی و سایت شما را به صورت حرفه‌ای و دقیق بهینه سازی کند تا رتبه و اعتبار بالایی را در نتایج موتورهای جستجو به دست آورید.

 یک سئوکار حرفه‌ای درآمد و حقوق نسبتا بالایی دارد. یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های متخصص سئو دانستن و اطلاع داشتن از عبارات و اصطلاحات رایج گوگل است که در ادامه به مهم‌ترین آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

کلمه کلیدی

کلمات کلیدی در سئو مهم‌ترین بخش است به طوری که تمام فعالیت‌های سئو بر پایه کلمات کلیدی انجام می‌شوند و تاثیر زیادی در کیفیت سایت می‌گذارند. در واقع کلمات کلیدی عبارت‌هایی هستند که با استفاده از آن می‌توان جایگاه خوبی را بدست آورد.

 معمولا در هر صفحه از کلمات کلیدی یک تا سه بار استفاده می‌شود و در صورتی که به درستی از آن‌ها استفاده شود می‌توانند جایگاه و رتبه بالایی را برای سایت شما تعیین کنند.

سئو داخلی

فعالیت‌های سئو به دو دسته سئو داخلی و سئو خارجی تقسیم می‌شوند. سئو داخلی مربوط به فعالیت‌هایی می‌شود که در داخل سایت انجام می‌شود و با داشتن یوزر نیم و پسورد سایت و هاست مرتبط می‌توان این فعالیت‌ها را انجام داد.

سئو خارجی

تمام فعالیت‌هایی که در خارج از سایت انجام می‌شود مربوط به سئو خارجی است و هدف از آن انتقال پالس‌های مثبت به گوگل جهت نشان دادن اعتبار سایت است.

سر تیترها

سرتیتر عنوان بخشی از نوشته محسوب شده و کمی درشتر نوشته می‌شود و موضوع مطلب نوشته شده را به گوگل و کاربران می‌رساند. یکی از بخش‌های مربوط به سئو داخلی است که اهمیت بالایی در نوشته دارد و مفهوم کلی را به کاربر می‌رساند.

متا تگ

از متا تگ‌ها به عنوان دسته بندی و برچسب گذاری استفاده می‌شود. در واقع اصطلاحی است که اطلاعاتی را درباره یک موضوع می‌دهد. برچسب گذاری‌ها در ادامه مطالب سایت‌ها عنوان می‌شوند. همچنین متا تگ‌ها در زبان HTML کاربرد فراوانی دارند.

کانتنت

مهم‌ترین بخش در سئو را محتوا تشکیل داده است که با عناوین مختلفی مانند: تولید محتوا، بازاریابی محتوا، کانتک کارتینگ شناخته می‌شوند. تولید و محتوا و انجام آن تاثیر زیادی در سئو سایت و فروشگاه اینترنتی دارد.

بک لینک

بک لینک بیشتر در سئو خارجی کاربرد دارد و استفاده از آن به این شکل است که با انتشار لینک مربوط به سایت در اینترنت و شبکه‌های اجتماعی اعتباری را برای سایت به دست بیاورید.

 بک لینک یکی از بحث‌های مهم در زمینه سئو است که برای انجام این کار به یک متخصص نیاز است که از مهارت بالایی برخوردار باشد. زیرا اگر از بک لینک‌ها به درستی استفاده نشود احتمال کاهش اعتبار سایت بالا می‌رود و توسط گوگل جریمه می‌شود.

عنوان

یکی دیگر از بخش‌های مهمی که به سئو داخلی مربوط می‌شود عنوان است. عنوان سئو وب سایت یکی از مهم‌ترین معیارها برای موتورهای جستجو است. عنوان باید دو ویژگی  داشته باشد که این ویژگی‌ها کمک کردن در یک کلمه کلیدی برای کسب رتبه مناسب و جلب توجه کاربر و داشتن تمایل برای ورود به صفحه است.

متای توضیحات

توضیحاتی هستند که در پایین عنوان سایت در نتایج گوگل نشان داده می‌شوند. توضیحات متا برای رتبه بندی موتورهای جستجو اهمیتی ندارند ولی در کلیک کردن کاربر در صفحه نتایج موتورهای جستجو نقش موثری دارند. به طوری که هر چقدر تعداد این کلیک‌ها بیشتر باشند می‌تواند صفحه را به جایگاه بالاتری برساند.

خزنده گوگل

بررسی سایت شما برای شناسایی محتوای آن توسط ربات‌های خزنده گوگل انجام می‌شود. خزنده گوگل در سئو به معنی دنبال کردن لینک‌های داخل سایت و خزیدن در سرتاسر آن است.

 ربات‌ها از هر صفحه‌ای که وارد سایت شما شوند صفحات دیگری را که در آن صفحه لینک شده‌اند دنبال می‌کنند. این یکی از دلایل ایجاد نقسه برای سئو سایت به شمار می‌رود. نقشه سایت تمام لینک‌های آن‌ را دارد و به ربات‌های گوگل کمک می‌کند تا عمیق‌تر سایت شما را پیمایش کند.

ایندکس

پس از اتمام خزیدن ربات‌ها در تمام سایت، صفحات سایت شما در ایندکس گوگل قرار می‌گیرد و پس از آن سایت شما در نتایج جستجو گوگل نشان داده می‌شود.

Indexing به فرآیند اضافه کردن صفحات وب به جستجو گوگل گفته می‌شود. گوگل با توجه به اینکه برچسب Mate  کدامیک از تگ‌های Index و No-Inde  را استفاده می‌کند، صفحات شما را جستجو و فهرست می‌کند.

نقشه سایت

XML یا نقشه سایت لیستی از یو آر ال های وب سایت شما است. نقشه سایت مانند نقشه راه موتوهای جستجو عمل می‌کند تا به محتوای سایت و نحوه دسترسی آن پی ببرد. نقشه‌های سایت در انواع متنوعی وجود دارد که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از: نقشه سایت XML، نقشه سایت تصاویر XML، نقشه سایت ویدئویی، نقشه سایت Google News، نقشه سایت Mobile، نقشه سایت HTML و نقشه سایت دینامیک

لینک فالو و نو فالو

لینک‌های فالو امتیاز و اعتبار سایت مبدا را به مقصد منتقل می‌کنند و باعث افزایش اعتبار سایت مقصد می‌گردند. و در نهایت سایت مقصد در نتایج جستجو گوگل رتبه بالاتری را به دست می‌آورد. اما لینک نو فالو به عنوان امتیاز شمرده نمی‌شود و با استفاده کردن از آن اعتبار سایت مبدا منتقل نمی‌شود و به افزایش رتبه سایت در نتایج جستجو گوگل کمکی نخواهد کرد. در واقع تگ نو فالو  نشانه‌ای برای موتورهای جستجو هستند تا به آن‌ها اعلام کنند که این لینک را دنبال نکنند.

الکسا

الکسا سایتی است که ترافیک وب سایت‌های مختلف را آنالیز و آن ها را بر اساس تعداد بازدید کنندگان رتبه بندی می‌کند. سایت Alexa اطلاعات ترافیک دیتا را در محیط اینترنت از تمامی نقاط دنیا جمع آوری می‌کند.

مهم‌ترین اطلاعاتی را که این سایت در اختیار کاربران قرار می‌دهد این است که در کل دنیا یا هر کشور و هر دسته‌بندی، چه سایت‌هایی بازدید بیشتری را به خود اختصاص داده‌اند. الکسا یکی از سرویس‌های خدماتی شرکت آمازون است و در سال 1996 فعالیت خود را با هدف جمع‌آوری داده‌های اطلاعاتی با ارزش و فروش آن‌ها آغاز کرد.