سئو کار کیست؟

امروز قصد داریم در رابطه با یکی از مشاغل پر درآمد در دنیای وب صحبت کنیم و بفهمیم یک سئو کار کیست و چه وظایفی دارد؟ در حال حاضر سئو و بهینه سازی وب سایت، یکی از مسائل و معضلات روز دنیا می باشد که در سرتاسر جهان، مدیران مشاغل با وب سایت های مشابه بر سر آن رقابت می کنند.

برای پیروزی در این نوع رقابت ها، اصولا وب سایت هایی موفق تر هستند که تمامی اصول سئو را به درستی رعایت کنند. همین مسئله سبب شده تا افراد مختلفی با عنوان سئو کار وارد این عرصه رقابت شوند و با استفاده از دانش و تخصص خود در زمینه سئو به کسب درآمد بپردازند.

اگر شما نیز در زمینه سئو دچار کنجکاوی شده اید و یا قصد دارید اطلاعات بیشتری درباره این شغل کسب کنید، باید گفت پاسخ بسیاری از سوالاتتان اینجاست! پس تا انتها با ما همراه باشید.

تعریف سئو کار

همانطور که می دانید، سئو باعث افزایش نرخ کلیک پذیری سایت شما می شود. همچنین از آن در جهت افزایش آمار بازدید وب سایت نیز استفاده می کنند.

بنابراین یک سئو کار وظیفه دارد، تمامی قوانین و اصولی که تعریف شده تا با استفاده از آن یک سایت بیشتر دیده شود را به درستی پیاده سازی کند. اما چگونه می تواند این کار را انجام دهد؟ برای پاسخ به این سوال باید به بیان وظایف دقیق تر یک سئو کار بپردازیم تا بدانید این مسئله دقیقا به چه صورت امکان پذیر می باشد.

همچنین با بررسی وظایف دقیق یک مشاور سئو، می توانید بفهمید که برای شروع کار باید چه چیز هایی را آموزش ببینید و در چه زمینه هایی تجربه کسب کنید.

وظایف یک سئو کار:

به مقاله متخصص سئو کیست بروید و اطلاعت خود را کامل کنید.

وظایف دوستان که متخصص سئو هستند و تجربه سئو دارند بسیار متفاوت است. پس شما هم در کامنت ها برای کامل شدن این قسمت مارا کامل کند.

آشنایی با الگوریتم های موتور جستجو:

برای ارائه خدمات سئو، یک سئوکار باید با موتور جستجوگر هدف آشنایی کامل داشته باشد. سپس تمام الگوریتم های آن را به صورت آپدیت و مستمر بشناسد و از آن ها آگاهی داشته باشد. در نهایت از اصول و قوانین مرتبط با آن الگوریتم ها برای دیده شدن بیشتر وب سایت استفاده نماید.

شناخت انواع سئو:

تمامی اصول و قوانین سئو را می توان به دو دسته تقسم کرد: سئو بیرونی و داخلی.

سئو داخلی به تمامی موارد و اصولی گفته می شود که سئو کار از آن ها در داخل وب سایت شما استفاده می نماید. مثل استفاده از کلمات کلیدی مناسب، متا تگ ها، توجه به واکنشگرا بودن وب سایت و … .

در مقابل تمام این موارد، برخی اصول در زمینه بهینه سازی وجود دارند که می توان از آن ها در بیرون وب سایت استفاده کرد؛ به این اصول، سئو بیرونی وب سایت می گویند. برخی نمونه های این نوع سئو عبارتند از بک لینک سازی، انتشار رپورتاژ آگهی، گرفتن تبلیغات و …

شناخت ابزارهای سئو:

در زمینه سئو ابزارهای آنلاین گوناگونی وجود دارد که سئو کار باید تمام آن ها را به خوبی شناخته و کاربرد و نحوه استفاده از آن ها را به خوبی بشناسد. این ابزار دارای کاربردهای گوناگونی می باشند که هر کدام از آن ها می توانند در یک جهت مجزا، سئو کار را راهنمایی کنند.

مثلا با ابزاری مثل moz می توانید از وضعیت اعتبار وب سایت خود مطلع شوید. همچنین می توانید با استفاده از این ابزار، اعتبار سایت هایی که می خواهید از آن ها بک لینک بگیرید را سنجیده و قوی ترین ها را انتخاب کنید.

 

داشتن برنامه و استراتژی تولید محتوا:

یکی از روش های بسیار قوی برای بهبود وضعیت سئو وب سایت، داشتن یک استراتژی مشخص برای تولید محتوا می باشد. هنگامی که سئو کار یک برنامه مشخص برای مشتری تعریف کند، باعث می شود تا صفحات وب سایت او به طور منظم، توسط ربات های موتور جستجوگر مورد بررسی قرار بگیرند و ایندکس شود. در نتیجه احتمال نمایش وب سایت در رتبه های برتر صفحه نتایج جستجو افزایش پیدا می کند.

شناخت بازار کار شما و ارائه راهکار های مناسب:

این مورد که جزء اولین وظایف یک سئو کار می باشد، سبب می شود تا وی بتواند راهکارهای بهتری را برای بیشتر دیده شدن وب سایت ارائه کند. یکی از روش هایی که معمولا در این مرحله سئوکار از آن استفاده می کند، شناخت و تحلیل رقبا می باشد.

مثلا با استفاده از ابزار مناسب در این زمینه مثل گوگل آنالیتیکس، بیشتر رفتار های وب سایت رقیب شما را بررسی می کند سپس از موارد مثبتی که آنها جواب گرفته اند، برای شما نیز صحبت می کند. برای مثال می تواند سایت های معتبری که رقبای قوی شما از آن ها بک لینک گرفته اند را به شما معرفی نماید.

شناخت تکنیک های سئو:

شناخت تمامی تکنیک های سئو، از جمله موارد واجبی می باشد که یک سئو کار باید با آن آشنایی کامل داشته باشد. تکنیک های سئو به صورت کلی به سه قسمت سئو کلاه سیاه، سئو کلاه سفید و سئو کلاه خاکستری تقسیم بندی می شود.
سئو کلاه سیاه شامل تمامی موارد و اصولی می باشد که سئو کار باید آن ها را بشناسد اما هرگز از آن ها استفاده نکند. زیرا استفاده از این اصول ممنوعیت دارد.

سئو کلاه سفید نیز شامل تمام اصول و تکنیک های مثبتی می باشد که استفاده از آن ها هیچ ممنوعیتی نداشته و باعث بهتر دیده شدن وب سایت شما می گردد.

در نهایت سئو کلاه خاکستری، مابین دو مورد بالا قرار دارد و شامل قوانینی می باشد که برای دور زدن ربات ها و الگورتیم های موتور جستجوگر از آن استفاده می شود. اگر سئو کار قصد استفاده از این نوع تکنیک ها را در وب سایت مشتری داشت، باید قدرت تسلط خود را بر روی تمام با مهارت کامل به خرج دهد.

آشنایی کامل با زبان انگلیسی و اصطلاحات سئو:

یک سئو کار باید تمامی اصطلاحات موجود در زمینه کاری خود را بشناسد. این موضوع بسیار مهم و غیر قابل انکار می باشد. زیرا علم سئو، از جمله مواردی می باشد که به صورت دائم به آپدیت شدن و به روز رسانی احتیاج دارد. همچنین بهترین منابع برای دریافت آموزش ها، سورس های انگلیسی می باشند.

در نتیجه آشنایی کامل وی با اصطلاحات و زبان انگلیسی سبب می شود تا آموزش های سئو مقدماتی مفهومی و مهم را به خوبی درک کند.

آشنایی با اصول کد نویسی:

در برخی مواقع، برای رعایت برخی اصول سئو و به کارگیری یک سری تکنیک های خاص، لازم است تا کدهایی به قالب وب سایت و یا دیگر قسمت ها اضافه شود. پس آشنایی با برخی زبان های برنامه نویسی مثل HTML نیز از واجبات یک سئو کار می باشد.

مدیریت زمان و بودجه:

مدیریت زمان و بودجه بستگی به نوع کارکرد یک سئوکار دارد. اگر او به صورت مجزا و مستقل پروژه قبول می کند، باید به این مسئله نیز توجه کند. اما اگر در کارها و پروژه های گروهی مشارکت دارد، این کار اصولا بر عهده مدیر ارشد سئو می باشد و به بقیه اعضای گروه مرتبط نمی باشد.

پس اگر قصد انجام فعالیت در زمینه سئو را دارید و می خواهید به عنوان یک سئوکار موفق، پروژ های بزرگ و مهمی را تقبل کنید، بهتر است در تمام زمینه ها و موارد گفته شده در بالا، اطلاعات کافی را کسب نمایید.

سپس می توانید هر گونه پروژه در زمینه سئو و بهینه سازی وب سایت را پذیرفته و از این راه به راحتی کسب درآمد نمایید. به یاد داشته باشید، رمز موفقیت در زمینه سئو، به روز بودن اطلاعات و دانش شما می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *