مشاور سئو چه کسی است؟

مشاور سئو چه کسی است؟

برای معرفی مشاور سئو، بهتر است ابتدا مفهوم سئو را برای شما توضیح دهیم. سئو سایت، از جمله راهکارهایی هست که می تواند در جهت گسترش سایت یا فروشگاه کمک کند. عملکرد سئو، به گونه ای است که باعث می شود تا هنگام جستجوی یک مقاله توسط کاربر، سایت شما در رتبه‌های برتر نتایج جستجو نمایش داده شود.

مشاوره سئو
مشاوره سئو

سئو از موارد تخصصی در دنیای وب می باشد که برای استفاده از اصول آن، دو راه دارید: یا باید تخصص کافی در زمینه سئو و بهینه سازی داشته باشید؛ و یا باید از یک متخصص و مشاور در این زمنیه کمک بگیرید. در این مقاله قصد معرفی مشاور سئو و صحبت در زمینه وظایف او را داریم. پس اگر قصد دریافت مشاوره های سئو را دارید بهتر است ابتدا این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

معرفی مشاور سئو:

مشاور، به شخصی متخصص و با تجربه در زمینه سئو گفته می شود. این شخص با بیان موارد لازم در زمینه سئو، اصول مختلفی که می تواند در جهت موفقیت وب سایت موثر باشد را به شما پیشنهاد می کند. سپس شما می توانید برای عملی شدن آن اصول، از همان شخص مشاور و یا یک فرد دیگر که متخصص سئو باشد، کیک بگیرد.

مشاور سئو کیست؟

حال سوال اینجاست که یک مشاور چه کارهایی دقیقا انجام می دهد؟ یا وظایف یک مشاور سئو چه مواردی می باشد؟

اگر بخواهیم به طور دقیق به بررسی وظایف یک مشاور سئو بپردازیم، باید گفت که وظایف و راهکارهای گفته شده توسط او به موارد مختلفی بستگی دارد. در ادامه قصد بررسی این موارد و بیان وظایف یک مشاور در هر مورد را داریم. پس برای شناخت دقیق وظایف یک مشاور سئو، ابتدا نوع وب سایت خود را از بین موارد زیر مشخص کنید.

مورد اول: مرحله ای که وب سایت شما در آن قرار دارد:

مشاور، قبل از شروع هر کاری، اول باید مرحله وب سایت شما را بداند. مثلا:

  • ممکن است شما هنوز هیچ اقدامی برای راه اندازی وب سایت نکرده باشید و در مرحله اول باشید
  • یا ممکن است اقدامات اولیه از قبیل خرید هاست، دامین و قالب را انجام داده باشید و در مرحله دوم راه اندازی وب سایت باشید.
  • همچنین ممکن است علاوه بر موارد بالا، تولید محتوا نیز انجام داده و یک سایت تکمیل داشته باشید.

بهینه سازی سایت به کمک مشاور سئو

اقدامات مشاور سئو، در هر یک از موارد بالا، متفاوت می باشد. اگر سه گزینه بالا را بخواهیم به صورت مجزا توضیح دهیم، می توان وظایف را این گونه تعریف کرد:

اگر فکر راه اندازی یک وب سایت را دارید:

اگر در این مرحله هستید، مواردی که از سوی مشاور گفته می شود برای شما بیشتر خواهد بود. مثلا:

  • مشاور باید، موارد لازم در زمینه انتخاب هاست و نام دامنه مورد نظر را اعلام کند.
  • با توجه به نوع وب سایت شما (محتوا محور یا فروشگاهی)، بهترین قالب ها را به شما معرفی کند.
  • همچنین با توجه به اصول سئو و نوع عملکرد شما در وب سایت، بهترین افزونه ها را معرفی نماید.
  • علاوه بر این موارد، اصول دیگری که در مرحله های دیگر نیز به آن اشاره می شود را متذکر شود.
مشاوره حرفه ای سئو
مشاوره حرفه ای سئو

اگر فقط اقدامات اولیه وب سایت را انجام داده باشید:

این اقدامات شامل، خرید هاست، دامنه و قالب می باشد. در این صورت مشاور باید:

  • در زمینه تولید محتوا، انتخاب کلمات کلیدی و نحوه استفاده آن ها در محتواها توضیحات لازم را بدهد.
  • اگر وب سایت فروشگاهی دارید، نحوه وارد کردن محصولات و نکات لازم مرتبط با آن را متذکر شود.
  • اگر وب سایت های محتوا محور دارید، درباره اصول و قوانین درست سئو در جهت بازدید بیشتر صفحات ساید موارد لازم را به شما اعلام نماید.
  • و در آخر، علاوه بر موارد گفته شده باید مطالبی که در مرحله بعد نیز به آن ها میپردازیم را به شما ارائه دهد.

مدیریت تیم سئو

اگر شما یک وب سایت راه اندازی شده و کامل دارید:

در این مرحله، مشاور حرفه ای سئو سایت می تواند مواردی که در مرحله قبل نیز ارائه شده را به شما اعلام نماید. اما چون وب سایت شما در مرحله آخر قرار دارد و تکمیل می باشد، با مرحله قبل مقداری متفاوت می باشد. پس مشاور باید به صورت کاملا تخصصی تر، به مسائل سئو بپردازد. مثلا:

  • باید محتواهای وب سایت شما را، با استفاده از ابزارهای موجود در این زمینه از نظر منحصر به فرد بودن بررسی کند. زیرا محتوا هرچه یونیک و منحصر به فرد باشد، از نظر سئو ارزش بالاتری دارد.
  • باید با استفاده از ابزارهای لازم، اعتبار دامنه وب سایت و صفحات را مورد بررسی قرار دهد. سپس راهکارهای لازم را در جهت بهبود وضعیت آن ها به شما اعلام کند. برای مثال می تواند صفحات با اعتبار کم را شناسایی کند.سپس با توجه به راهکار های مناسب در این زمینه، به شما اعلام کند که چگونه با استفاده از لینک دهی داخلی، اعتبار این صفحات را افزایش دهید.
  • همچنین یکی از موارد دیگری که مشاور سئو می تواند به آن بپردازد، بک لینک گیری می باشد. باید سایت های مرتبط با وب سایت شما را پیدا کرده و معتبرترین ها را برای انجام این کار در یک لیست مشخص به شما ارائه کند.

یکی از روش هایی که مشاوران و متخصصان در این زمینه از آن استفاده می کنند، بررسی رقبا می باشد. مشاور می تواند با استفاده از ابزار های موجود، وب سایت هایی که رقبای شما از آن ها بک لینک گرفته اند را شناسایی کنند. سپس اگر آن بک لینک ها موثر بوده، آن ها را به شنا نیز معرفی نمایند.

بهترین مشاور سئو

  • یکی دیگر از مواردی که مشاور سئو می تواند به آن بپردازد، بررسی کامل رقبای شما، و استفاده از راهکارهای آن ها می باشد. قطعا استفاده از تجارب دیگران می تواند در زمینه موفقیت شما تاثیر گذار باشد. ابزارهای مختلفی در این زمینه نیز وجود دارد که مشاور با به کار گیری آن ها می تواند راهکارهای رقبا را مورد بررسی قرار دهد.

تمامی موارد گفته شده در بالا، از عمده ترین وظایف یک کارشناس، متخصص و مشاور سئو می باشد. لازم به ذکر است که اصول به کار برده شده در هر یک از موارد، احتیاج به تخصص و تجربه در زمینه سئو دارد. پس قطعا هر کسی که تنها مدیریت یک وب سایت را بر عهده دارد، نمی تواند به تنهایی از این اصول بهره ببرد. تنها کافیست در این زمینه با یک شخص ماهر مشورت کند و از استراتژی های لازم در جهت پیشرفت وب سایت خود بهره ببرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *